نسبت دور کمر به دور باسن

اهمیت ارزیابی و اندازه گیری سایز بدن در لاغری و کاهش چربی شکم

چربی شکم که به آن چربی احشایی نیز گفته می شود، با بروز بسیاری از بیماری ها مانند مشکلات قلبی عروقی، دیابت و سرطان در ارتباط است. به این دلیل چربی شکم به طور خاص منجر به افزایش خطرات سلامتی می گردد که سلول های چربی در این ناحیه، هورمون ها و ترکیبات دیگری را تولید می کنند که در واقع آن ها بر روی سلامت تاثیر مخربی می گذارند.

همانطور که می دانید فضای اینترنت مملو از تدابیر و راه حل های خطرناک و نا کارآمدی جهت آب کردن چربی شکم است. اما واقعیت این است که هیچ تیر جادویی به طور ویژه برای نشانه گرفتن چربی شکم وجود ندارد. کاهش وزن و چربی شکم در واقع نوعی تغییر رویه در سبک زندگی است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اگر در این خصوص، وب سایت تهران اسکین را دنبال کرده باشید، حتما به خاطر دارید که گام به گام در مورد روش های لاغری و آب کردن چربی شکم به طور مفصل شرح داده ایم که می توانید در زیر آن ها را مرور کنید:

یکی دیگر از روش هایی که به طور چشمگیری می تواند در این راه به شما کمک کند، بررسی و اندازه گیری سایز بدن تان در امر لاغری است. در مطلب امروز، ما شرح داده ایم که چگونه می توانید این پیشروی را ارزیابی کنید و این که اندازه گیری سایز تان چه کمکی به روند لاغری شما می کند. این شما و این روش های ارزیابی روند لاغری…

 

1- نسبت دور کمر به دور باسن (WHR) را اندازه گیری کنید

نسبت دور کمر به دور باسن (یا محیط دور کمر تقسیم بر محیط دور مفصل ران) می تواند معیار خوبی مبنی بر این موضوع باشد که آیا نیاز به آب کردن چربی شکم دارید یا خیر. در اینجا چگونگی اندازه گیری این روش را شرح داده ایم:

  • یک نوار متر انعطاف پذیر را دور باریک ترین قسمت کمر، بر روی سطح ناف خود بپیچید. سپس اندازه به دست آمده را یادداشت کنید.
  • اکنون نوار متر را به دور پهن ترین قسمت باسن خود بپیچید، به طوری که حدود یک سوم از قسمت بالای استخوان لگن تان را احساس کنید. مجددا اندازه به دست آمده را یادداشت کنید.
  • اندازه دور کمر خود را تقسیم بر اندازه دور لگن تان کنید.
  • به طور ایده آل، در زنان نسبت دور کمر به دور باسن باید زیر 0.8 باشد؛ و در مردان باید کمتر از 0.9 باشد.

 

2- در طول روند لاغری، مدام سایز تان را اندازه گیری کنید

بعد از به کارگیری برخی از استراتژی های لاغری و کاهش چربی شکم که در بالا لینک شده است، اندازه گیری ساز بدن تان را ادامه دهید تا بتوانید پیشرفت خود را رصد کنید.

چگونگی توزیع چربی در بدن بسیار فراتر از کنترل شما است و می تواند به چندین عامل (ژنتیک، یائسگی و غیره) وابسته باشد. آنچه تحت کنترل شما است، میزان چربی کل بدن تان می باشد که اگر این مقدار را در سطوح پایین حفظ کنید، دیگر اهمیتی ندارد که چربی در کجا توزیع می شود، چرا که از همان ابتدا، چربی زیادی وجود نخواهد داشت.

 

3- هر روز خود را در یک زمان معین وزن کنید

از آنجائیکه وزن بدن در اوقات مختلف روز و بسته به آخرین باری که غذا خورده اید و یا آخرین باری که دفع داشتید، متغیر است و نوسان می یابد، سعی کنید خودتان را هر روز یک بار، در زمان معین و یکسان وزن کنید. بسیاری از افراد، اولین کاری که هر روز صبح قبل از صبحانه انجام می دهند، اندازه گیری وزن خود است.

شاد و تندرست باشید.

 

 تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع خارجی برای مطالعه بیشتر

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments