استفاده از روش های خانگی به منظورکاهش چربی پوست صورت

روش های کاهش چربی پوست صورت و درمان آکنه
روش های کاهش چربی پوست صورت و درمان آکنه

کاستن از شدت و میزان چربي نابهنجار پوست صورت (پوست چربی) کار بسیار دشواری به نظر میرسد و رفع آن نیز به صبر و شکیبایی و زمان نیاز دارد، اما می توان با یک سری روش های خانگی آن را کنترل کرد. چربي نابهنجار پوست صورت (پوست چربی) بعلت پر کاری یا فعالیت شدید غده های سباسه (چربی) بوجود می آید، شرایطی که می تواند تحت تاثیر هورمون های فعال بدن ایجاد گردد. خانم هایی که از داشتن پوست چرب رنج می برند، شاهد افزایش جوش های چرکی بر روی قسمت های مختلف بدن و صورت در دوران قاعدگی خود هستند. استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین روش های مراقبت از صورت لازمه محو کردن و به حداقل رساندن ظاهر نامناسب آکنه، جوش سرسياه و روزنه های صورت است.  خوشبختانه، نیازی به صرف زمان و هزینه  هنگفت برای پاک و تمیز نگاه داشتن پوست صورت نیست، تنها کافی است موارد زیر را به دقت رعایت کرده و به کار بندید:

مرحله اول

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

شست و شوی صورت با آب ولرم پس از گذاشتن ماسک صورت یا استفاده از هرگونه پاک کننده
شست و شوی صورت با آب ولرم پس از گذاشتن ماسک صورت یا استفاده از هرگونه پاک کننده

دوبار در روز صورت خود را با یک پاک کننده فاقد چربی به آرامی بشویید. کف دستان خود را با کف صابون پوشانده، سپس کف صابون را با نوک انگشتان روی صورت ماساژ داده و پس از گذشت چند دقیقه صورت را با آب گرم شست و شو دهید. در صورتی که از آن دسته افرادی هستید که از وجود جوش های چرکی بر روی پوصت صورت رنج می برند، بهتر است از پاک کننده هایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات سالیسیلیک اسید یا بنزوئیل پراکسید هستند، زیرا به خشکاندن جوش و محو لکه های پوستی کمک می کنند.

مرحله دوم

girl-washing-face-clip-art-589834

پس از شست و شو، صورت را با داروى هم كش و مولد انقباض و مانع ترشح يا خونروش ماساژ دهید، استفاده از این دارو به محو شدن و رفع تدریجی لکه های پوستی ناشی از جوش های چرکی کمک می کند. همچنین بدین منظور شما می توانید از یک آبگونه ى پاك ساز صورت و موجود در طبیعت (معمولا داراى الكل و مواد سوزآور) مانند عنبرسايل یا آبلیموی تازه استفاده کنید. در صورت استفاده از پاک کننده صورت حتما از پنبه نرم یا پدهای مرطوب استفاده کنید.

مرحله سوم

حتما از ژل یا روغن مرطوب کننده استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که ژل یا روغن مرطوب کننده را پیش از آرایش  بر روی پوست بمالید.

مرحله چهارم

لایه برداری و جوان سازی پوست
لایه برداری و جوان سازی پوست

توصیه میشود یک یا دوبار در هفته صورت خود را لایه برداری کنید تا آلودگی و سلول های مرده پوست از بین رفته تا هوا به درون منافذ پوست وارد شود. حتما از پاک کننده لایه برداری استفاده کنید که حاوی پوست ميوه ى مغزدار (مثلا پوست گردو يا بادام )، دانه های میوه یا قطرات پلیمری بسیار ریز است. همچنین شما می توانید در منزل و به صورت طبیعی جوش شیرین را با آب آمیخته تا خمیر بدست آید. شستن صورت با حوله ى كوچك (كه خيس مي كنند و با آن صورت را پاك مي كنند) یا ليف یکی دیگر از روش های لایه برداری پوست است.

مرحله پنجم

can-stock-photo_csp14682601

در طول هفته یکبار ماسک صورت تهیه شده از خاک رس استفاده کنید. پس از گذاشتن ماسک بر روی صورت، تا خشک شدن کامل آن، اجازه دهید که ماسک بر روی صورت بافی بماند و بلافاصله آن را برندارید. سپس صورت را آب ولرم شست و شو داده و با یک حوله نرم خشک کنید.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که پوست چرب صورت آنها را آزار می دهد ، فرصت را از دست نداده و فورا اقدام کنید تا از پوست شاداب و جوانی برخودار شوید.

منبع:

http://www.livestrong.com

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

کلینیک فوق تخصصی لاغری، پوست و زیبایی آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments