از ریزش مو تا کاشت مو |علل و درمان ریزش مو |روش های کاشت مو

از ریزش مو تا کاشت مو |علل و درمان ریزش مو |روش های کاشت مو +فیلم

از ریزش مو تا کاشت مو |علل و درمان ریزش مو |روش های کاشت مو

در این مقاله روش های مختلف درمان را که می توانید برای بازگرداندن موهای سر خود از آنها استفاده کنید ، و همچنین روش های رشد مجدد موها به طور دائمی را به شما معرفی می کنم.

گزینه های درمان ریزش مو که مورد استقبال قرار گرفته را  به سه دسته تقسیم کردم :

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  • جراحی ،
  • دارویی ،
  • کاملاً طبیعی.

 

علت ریزش مو چیست؟

ریزش مو همانند سایر شرایط پزشکی دیگر می تواند علل زیادی داشته باشد.  بیایید به چند علت ریزش مو در اینجا نگاهی بیندازیم.

آلوپسی آندروژنیک  (AGA)

آلوپسی آندروژنیک (AGA)

آلوپسی آندروژنتیک  (AGA) که همچنین به نام طاسی الگوی مردانه(MPB)  شناخته شده است ، شایع ترین علت ریزش مو در مردان است.

طاسی الگوی مردانه می تواند در زنان هم وجود داشته باشد. (FPHL )

آلوپسی آندروژنتیک یک وضعیت ژنتیکی است که مکانیزم دقیق آن ناشناخته است . اما به نظر می رسد که با DHT (هيدروتستوسترون) آندروژن مرتبط باشد.

آندروژنDHT  یکی از تولیدات جانبی تستوسترون است.  آندروژن زمانی تولید می شود که تستوسترون و آنزیم  5AR  تداخل پیدا می کنند.  آندروژنDHT  به تنهایی مضر نیست.  ولی افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک AGA  که فولیکول های موهای شان حساس است ، به حضور DHT واکنش منفی نشان می دهد.

این “واکنش” منجر به کوچک سازی فولیکول مو می شود.  در ساده ترین حالت فولیکول ملتهب می شود.  التهاب به آرامی افزایش می یابد و باعث می شود که موهای جدید به سختی رشد کنند.

در نهایت ، فولیکول ها آنقدر ملتهب هستند که هیچ مویی حتی به پوست سر نمی رسد. آلوپسی آندروژنتیک اگر درمان نشود ، می تواند به ریزش موی دائمی و غیرقابل برگشت منجر شود.

 

آلوپسی آره آتا Alopecia Areata (AA)     

آلوپسی آره آتا Alopecia Areata (AA)

آلوپسی آره آتا Alopecia Areata (AA)  اختلال در سیستم ایمنی بدن است. که  باعث ریزش مو به صورت تکه تکه در پوست سر می شود. همچنین ممکن است روی صورت (Alopecia Totalis) یا کل بدن (Alopecia Universalis) تأثیر بگذارد.

علت دقیق آلوپسی آره آتا شناخته شده نیست. اما در ساده ترین حالت سیستم ایمنی حس می کند که فولیکول های مو مزاحم هستند. به همین دلیل به آنها حمله می کند.

برای اکثر افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا   AA، موها پس از چند ماه دوباره رشد می کنند. که این به معنای بهبودی است. اگرچه همیشه احتمال بروز مجدد آلوپسی آره آتا وجود دارد.

 

عفونت های باکتریایی و قارچی

شوره سر، درماتیت سبورئیک و پسوریازیس پوست سر از شایع ترین مشکلات پوست سر هستند.  در حالی که همه این بیماری ها با یکدیگر تفاوت دارند ، اما همه یک وجه  مشترک دارند.  همه آنها توسط باکتری ها یا قارچ ها ایجاد می شوند.

خارش همراه با شوره سر می تواند منجر به سوزش پوست سر و ریزش مو شود.

عفونت های باکتریایی و قارچی اگر درمان نشود می تواند باعث قرمزی ، خارش و التهاب شود.  خارش به تنهایی می تواند منجر به ریزش مو شود ، اما خاراندن سر در این وضعیت می تواند منجر به ریزش موها بشود.

 

بیماری ها و داروها

بدن ما به روش خودش با سطوح مختلف استرس برخورد می کند.   این به خصوص هنگامی که شما در معرض بیماری هستید یا تحت درمان های دارویی خاص قرار گرفته اید ، بیشتر است.

بسیاری از بیماری ها از جمله لوپوس و بیماری تیروئید می توانند منجر به ریزش مو بشوند.   حتی بیماری های درازمدت که به طور معمول با ریزش مو مرتبط نیست ، می تواند باعث ریزش موها شود. به ویژه اگر استرس زیادی در بدن ایجاد کند.

حتی داروهایی که شما برای درمان بیماری های خود می گیرید ، می تواند منجر به ریزش مو شود. شناخته شده ترین این داروها ،  داروهای شیمی درمانی است. اما داروهای روان پزشکی مانند ترازودون نیز از شایع ترین این داروها هستند.

 

استرس فیزیکی و احساسی

                      ریزش مو به علت استرس های فیزیکی و احساسی

استرس چیزی است که همه انسان ها به آن دچار می شوند. اما بعضی اوقات در بعضی افراد بیشتر از دیگران است.  بسته به شدت استرس و اینکه چگونه با آن مدارا می کنید ، می توانید عوارض جانبی منفی را تجربه کنید.

استرس فیزیکی و احساسی می تواند منجر به کاهش مصرف اکسیژن دریافتی بدن شود. از آنجا که اکسیژن نقش حیاتی در سلامتی مو دارد ، کمبود اکسیژن می تواند باعث شود که فولیکول ها و موهای شما سلامت خود را از دست بدهند.

 

هورمون ها

هورمون ها نقش مهمی در سلامت ما ایفا می کنند. هورمون ها باعث می شوند که زنان و مردان از نظر جنسی رشد کنند. همچنین سطوح انسولین و استرس را تنظیم می کنند.

متاسفانه عدم تعادل هورمونی می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. این موارد شامل آکنه ،  کنترل قند خون و حتی ریزش مو است.

شایع ترین علل ریزش موی هورمونی مصرف داروهایی مانند داروهای جلوگیری از بارداری و یا بیماری های پزشکی از جمله سندرم تخمدان پلی کیستیک و بیماری تیروئید است.

اگر از ریزش موها رنج می برید ، ابتدا هورمون های خود را چک کنید.  پزشک شما به راحتی می توانید با آزمایش خون سطح هورمون ها را بررسی کرده و در صورت عدم توازن درمان لازم را شروع کند.

 

کمبودهای تغذیه ای

در دنیای توسعه یافته امروزه کمبودهای تغذیه به ندرت باعث ریزش مو می شود.  بسیاری از مواد مغذی لازم برای رشد موهای سالم از جمله آهن ، نیاسین و بیوتین به صورت مکمل وجود دارد.  کمبودای تغذیه ای حتی اگر جزئی باشد ، می تواند منجر به آسیب پوستی و سلامت مو شود. و ممکن است باعث شکستن و ریختن موها شود.

 

چه کسانی دچار ریزش مو می شوند؟  

مردان و زنان ، جوانان و پیران، سیاه پوستان و سفیدپوستان همه ممکن است به ریزش مو دچار شوند.  ریزش مو علل زیادی دارد.  ممکن است به طور موقت یا دائمی باشد،  اما تأثیرآن بر زندگی شما یکسان است.

 

3 نشانه ریزش مو

نشانه های ریزش مو

  1. خط موی شما ناهموار است

خط رویش موی طبیعی هیچوقت به صورت صاف و خطی نیست.  بهترین راه برای اینکه بفهمید که آیا موهای شما عقب نشینی کرده ، در نظر گرفتن خط موها طبیعی است.   اگر خط موهای شما به تدریج عقب تر می رود ، نشانه ریزش مو است.

  1. . موی جلوی سر شما نازک شده است  

عقب رفتن خط موها به این معنی است که موها ناگهان ریخته است.  گاهی هم موها به تدریج و در طول یک دوره زمانی می ریزند.

در این دوره موهای جلوی سر شما شروع به خالی شدن می کند.  به این معنی که مقدار موهایی که می ریزند بیشتر از موهای در حال رشد است.

در نتیجه متوجه خالی شدن تدریجی موهای تان خواهید شد.

 

  1. ریزش موهایتان بیشتر می شود  

ریزش مو یک قسمت طبیعی از چرخه رشد مو است.  به طور متوسط  در طول روز 50 تا 100 تار مو ریزش می کند.  هنگامی که تعداد موهایی که می ریزد شروع به افزایش می کند ، دیگر زمانی است که باید نگران بشوید.

ریزش موها ابتدا نامحسوس است. شاید شما هنگام دوش گرفتن متوجه شوید که موهای بیشتری می ریزند.  و یا صبح ها که بیدار می شوید چند تار مو بیشتر از قبل روی بالش تان است. در نهایت ، این ریزش مو همینطور ادامه پیدا می کند تا زمانی که خالی بودن سر قابل توجه می شود.


گزینه های درمان جراحی ترمیم مو  

کاشت مو                                با روش های مختلف کاشت مو آشنا شوید

کاشت مو درمان دائمی

مهم ترین عمل جراحی برای ریزش مو، انتقال و کاشت مو از ناحیه دیگری از پوست سر به خط مو است.  بیایید با روش های مختلف کاشت مو آشنا شویم :

 

کاشت مو به روش میکرو  

این روش شامل ایجاد یک برش در پوست پشت سر است.  این برش که شامل فولیکول های موی متعدد است ، سپس همین نوار در جلوی سر و بر روی خط موها قرار می گیرد.  کاشت مو به روش میکرو ظاهر طبیعی ندارد و این یک نگرانی برای بیماران است.

روش کاشت میکرو بسیار قدیمی است. و بهبودی پس از آن در مقایسه با روش های FUT و FUE مدت زیادی طول می کشد.   این روش باعث افزایش خطر عفونت ، زخم ، و سایر عوارض جانبی می شود.

 

کاشت مو به روش پیوند واحد فولیکولار (FUT)

کاشت مو به پیوند واحد فولیكولار (FUT) روش جالبی است. این روش چیزی بین کاشت میکرو و استخراج واحد فولیکولار (FUE) است.

در روش پیوند واحد فولیکولار مانند روش کاشت میکرو ، یک نوار از فولیکول مو از پشت پوست سر برداشته می شود؛ اما این نوار مستقیماً بر روی جلوی موها پیوند داده نمی شود. بلکه فولیکول ها به صورت جداگانه از نوار برداشته شده می شوند و سپس در قسمت دریافت کننده قرار داده می شوند.

در روش پیوند واحد فولیكولار (FUT) ظاهر موها طبیعی تر و دوره بهبودی کوتاه تر از روش میکرو می باشد.

 

کاشت مو به روش استخراج واحد فولیکولار (FUE)

کاشت مو به روش استخراج واحد فولیکولار (FUE) پیشرفته ترین روش پیوند مو است. این روش شامل برداشتن  فولیکول به صورت دانه دانه از پوست پشت سر و کاشت آنها در برش هایی است که در منطقه گیرنده ایجاد شده است.

این روش بهترین جراحی و زیبایی است. در روش استخراج واحد فولیکولار (FUE) رشد موها و رنگ موها طبیعی است و زمان بهبودی کمتر از روش های دیگر کاشت مو طول می کشد.

با این وجود ، ممکن است ریزش مو در مناطقی که کاشت مو انجام نشده ، ادامه داشته باشد.

 

روش کاهش پوست سر

یک روش دیگر جراحی که کمتر رایج است کاهش پوست سر است.  به این معنی که قسمتی از پوست سر که بدون مو است ، برداشته می شود.  در واقع این روش شباهتی به لیفت پیشانی دارد که پوست اضافی و چروک خورده پیشانی را جراح برش داده و برمی دارد.

در روش کاهش پوست سر جراح قسمتی را که بدون مو است برمی دارد و موهای قسمت های دیگر  جای بخیه را می پوشانند.

این  روش را می توان به تنهایی انجام داد و یا پس از آن کاشت مو هم انجام داد.  این روش باعث می شود منطقه ای که نیاز به کاشت دارد کوچک تر شود و نتیجه عمل کاشت مو بهتر باشد.


گزینه های درمانی و دارویی و غیر جراحی برای ریزش مو

مینوکسیدیل (روگین)

مینوکسیدیل (روگین) شاید یکی از محبوب ترین درمان ها برای ریزش مو است.  این دارو برای اولین بار به عنوان یک وازودیلاتور معرفی و مورد استفاده قرار گرفت.  که در درمان فشار خون بالا استفاده می شود.

پزشکان و بیماران به زودی متوجه یکی از عوارض جانبی غیرمنتظره این دارو شدند و آن رشد موها بود.  سپس ماینوکسیدیل با نام تجاری ROGANE برای رشد مو توسط  FDA تأیید شد.

جالب توجه است که مکانیسم دقیق عمل داروی ماینوکسیدیل درک نمی شود. اما ثابت شده است که از فولیکول های مو پشتیبانی می کند و رشد موها را افزایش می دهد.

بر طبق گفته محققان میزان رشد موها در افرادی که از این دارو استفاده می کردند در یک سال (به طور متوسط) به حداکثر رسید.

ماینوکسیدیل یک درمان پیشرفته برای میلیون ها مرد و زن در سراسر جهان است.  اما قبل از استفاده از آن برای رشد مجدد موها هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که شما باید در مورد این دارو بدانید.

به طور کلی ماینوکسیدیل تنها تا زمانی که شما همچنان از آن استفاده کنید ، کار می کند.  این به این معنی است که شما باید مینوکسیدیل را برای مدت های طولانی استفاده کنید.   همچنین دارای برخی عوارض جانبی نامطلوب است از جمله :

  • خارش ،
  • بثورات ،
  • افزایش ضربان قلب ،
  • سردرد ،
  • سرماخوردگی ،
  • سرگیجه ،
  • حلقه تیره دور چشم ها / کیسه های زیر چشم

این عوارض ممکن است باعث شود که برخی افراد ازاین دارو استفاده نکنند.

 

فیناستراید (پروپشیا)

فیناستراید (پروپشیا) به صورت قرص برای درمان ریزش مو است.  فیناستراید (پروپشیا) آنزیم 5- آلفا ردوکتاز (5AR)، که به طور مستقیم در تولید DHT کار می کند را مهار می کند.

همانند مینوکسیدیل ، مطالعات بسیاری در مورد داروی فیناستراید انجام شده است.  برخلاف مینوکسیدیل  که به سادگی امکان رشد مو در یک محیط  را فراهم می آورد ، فیناستراید در واقع سطح آندروژن DHT بدن را کاهش می دهد.

مصرف قرص فیناستراید در کوتاه مدت ممکن است هیچ اثرات بدی نداشته باشد. اما بسیاری از بیماران عوارض جانبی قرص فیناستراید را تجربه می کنند.  از جمله :

  • کاهش میل جنسی ،
  • ناتوانی در نعوظ ،
  • از دست دادن حجم انزال ،
  • Gynecomastia بزرگ شدن پستان ها ،
  • اضطراب ،
  • افسردگی.

علاوه بر این ، زمانی که شما مصرف دارو را متوقف کنید ، نتایج رشد مو نیز متوقف خواهد شد. حالا دیگر تصمیم با شما است که بخواهید از داروی فیناستراید استفاده کنید و عوارض جانبی آن را تجربه کنید و یا ریزش موهای تان را انتخاب کنید؟

 

کلونینگ مو

در تئوری کلونینگ موی شبیه جراحی کاشت مو است.  تفاوت اصلی در این است که تنها چند فولیکول از پوست سر برداشته می شود.

هنگامی که فولیکول ها برداشته می شوند ، آنها را جدا کرده و در یک محیط استریل کشت می دهند.  بعد از اینکه موها تکثیر شند ، مجدداً آنها را به پوست سر بیمار منتقل می کنند.

روش کلونینگ مو هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و در حال انجام آزمایشات بالینی است.


لیزر درمانی برای ریزش مو

لیزر درمانی برای ریزش مو                                       لیزر درمانی برای ریزش مو

لیزر درمانی برای ریزش مو (LT) که درمان سطح پایین با لیزر (LLLT)  نیز نامیده می شود ، یک گزینه درمان است که محبوبیت آن در میان افراد مبتلا به ریزش مو به طور روزافزون افزایش می یابد.   درمان ریزش مو با لیزر در سال 2007 تأیید شد.  بنابراین هنوز نسبتاً جدید است.

اما لیزرها دقیقا چگونه می توانند عقب رفتن خط موها و ریزش مو را درمان کنند؟

LASER  لیزر به معنای تقویت نور توسط امواج تحریک شده است.  لیزر سطح پایین  (LLLT)از پرتوهای متمرکز نور برای نفوذ در فولیکول های مو استفاده می کند و با آنها در سطح سلولی ارتباط برقرار می کند.

سلول هایی که هدف قرار می گیرند ، کروموفور نامیده می شوند. همانطور که از نام این سلول ها پیدا است ، این سلول ها رنگ را دوست دارند. در حقیقت ، آنها می توانند پرتو رنگ خاصی را جذب کنند و حتی آنها را به انرژی تبدیل کنند!

سپس انرژی لیزر برای فرآیندهای رشد موها مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال  لیزر می تواند:

  • تحرک دوباره آناژن در فولیکول موها ،
  • طول دوره فاز anagen را طولانی تر کند ،
  • افزایش میزان رشد فولیکول های مو در فاز فعال آناژن ،
  • جلوگیری از ورود زودرس به مرحله کاتاژن.

لیزر با سطح پایین   (LLLT)نه تنها باعث رشد مجدد موها می شود ، بلکه حتی می تواند فولیکول موها را در فرآیند مینیاتوری سازی هدف قرار دهد و آن را معکوس کند!


درمان های طبیعی یک راه مؤثر برای ریزش مو

خوشبختانه روش های دیگری برای درمان ریزش مو در دسترس است. از جمله درمان های طبیعی برای ریزش مو که می توانند به همان اندازه مصرف دارو بدون عوارض جانبی و یا با عوارض جانبی خیلی اندک مؤثرباشند (و اگر نه بیشتر)

گزینه های ترمیم مو که در بالا اشاره کردیم  در سطوح مختلف موفقیت بوده است. اما راه های طبیعی نیز برای درمان ریزش مو وجود دارد.

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی برای سال های سال با استقبال روبرو شده اند.  اخیرا نیز روغن های طبیعی به عنوان یک گزینه درمان برای بیماری های مختلف معرفی شده اند.  یکی از این بیماری ها ریزش مو است. و حتی تحقیقات علمی برای حمایت از این ادعاها وجود دارد.

روغن نعناع

روغن نعناع علاوه بر اینکه به دلیل عطر و طعم و مزه آن خنک در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ، برای درمان ریزش مو هم از آن استفاده می شود.

دلیل دقیق اثربخشی روغن نعناع شناخته شده نیست. با این حال  ممکن است به دلیل توانایی آن در افزایش گردش خون به پوست سر باشد.

روغن رزماری

روغن رزماری سرشاراز مواد مغذی است و قادراست با ریزش مو و یا عفونت مبارزه کند.  از آنجا که رزماری یک آنتی اکسیدان است ، می تواند با رادیکال های آزاد که به موها آسیب می زنند و یا موجب ریزش موها می شوند مبارزه کند.

گیاه نخل اره ای

گیاه نخل اره ای Saw palmetto   یک مکمل گیاهی است که توسط بومیان آمریکایی برای بیماری های مختلف استفاده شده است.   شایع ترین بیماری که تحت درمان با آن است ، هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) است.  یکی دیگر از موارد استفاده گیاه نخل اره ای درمان ریزش مو است.

قارچ گانودرما یا ریشی   Reishi

قارچ گانودرما یا ریشی  Reishi با مهار رادیکال های آزاد و کاهش استرس و کاهش سطح DHT در پوست سر از ریزش موها جلوگیری می کند.

 

مسدود کننده های دی هیدروتستوسترون DHT  داخلی

برخی از مسدود کننده های داخلی DHT نیز می تواند برای جلوگیری از ریزش موها و رشد مجدد فولیکول موها به طور موثر مورد استفاده قرار گیرد.

 

مزوتراپی  (Microneedling) برای ریزش مو

 

مزوتراپی (Microneedling) برای ریزش مو

مزوتراپی برای ریزش مو که معمولاً به نام  میکرونیدلینگ microneedling  شناخته می شود ، یک درمان است که از سوزن های کوچک استفاده می کند.  این سوزن ها پوست خود را سوراخ کرده و فرآیند درمان ریزش مو  را شروع می کنند که در سه مرحله اتفاق می افتد:

  • التهاب ،
  • تکثیر ،
  • بلوغ (بازسازی).

مزوتراپی منجر به تکثیر فولیکول های موی جدید می شود که رشد مو را تحریک می کند.  در روش مزوتراپ برای درمان ریزش مو ،  محلول هایی حاوی ترکیبات خاص از مواد شیمیایی خاص ، مواد معدنی ، اسید های آمینه ، ویتامین ها ، اسید های نوکلئیک و آنزیم ها به پوست سر تزریق می شود.

دو ابزار اصلی برای  microneedling  وجود دارد که شما می توانید در مراکز زیبایی و یا در خانه از آنها استفاده کنید: dermaroller  و dermastamp.


ماساژ و تمرینات پوست سر

ماساژ و تمرینات پوست سر باعث می شود که جریان خون در پوست سر افزایش یابد.  جریان خون برای سلامتی پوست و فولیکول های مو حیاتی است.  مهم تر از همه اینکه خون مکانیسم اصلی انتقال اکسیژن و مواد مغذی است. گردش خون از ساخته شدن DHT  جلوگیری می کند.

با ماساژ و تمرینات پوست سر جریان خون مناسب به فولیکول موها می رسد که می تواند رشته موی های قوی و سالم ایجاد کند.

به همین دلیل است که به شدت ماساژ و تمرینات پوست سر را توصیه می کنم. شما می توانید آنها را در مدت کمتر از 10 دقیقه در روز انجام دهید.


تغییرات اساسی رژیم غذایی

مصرف نکردن آلرژن های غذایی : برای برخی افراد ، آلرژی غذایی می تواند تهدید کننده زندگی باشد. مصرف یک غذا یا حتی تماس غیرمستقیم با آن می تواند منجر به واکنش آنافیلاکسی شود.

واکنش آنافیلاکسی نوعی آلرژی است که می تواند بسیار خطرناک باشد.  این واکنش ممکن است با تأخیر اتفاق بیفتد.

واکنش های تاخیری یک پاسخ سیستم ایمنی بدن غیر کشنده به مصرف آلرژن است.  برخی از غذاهای رایج که باعث ایجاد چنین واکنشی می شوند عبارتند از: گلوتن ، تخم مرغ و لبنیات.

هنگامی که ماده غذایی آلرژی زا مصرف می شود ، علائم آشکار آلرژی وجود ندارد. با این حال ، در بدن شما یک طوفان ایجاد می کند.

برای مردان و زنان مبتلا به  AGA ، این می تواند منجر به ریزش موها شود.

هنگامی که شما یک آلرژن از قبیل ذکر شده در بالا می خورید، سیستم ایمنی بدن شما بالا می رود. هدف از این کار حفاظت از بدن به هر قیمتی است.

ما می دانیم آلوپسی آندروژنیک  (AGA)  به علت حساسیت به DHT ایجاد می شود. هنگامی که سیستم ایمنی شما در حالت هشدار است ، حملات می تواند به شدت افزایش می یابد و بدتر شود. این شامل حمله به فولیکول های مو می شود.

به همین ترتیب ، مصرف آلرژن ها می تواند موجب شود تا فرایند ریزش مو به سرعت افزایش یابد.

این بدان معنی است که شما باید آلرژن ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

شما می توانید علائم غیر واضح واکنش آلرژیک را بررسی کنید.  از جمله

  • خستگی ،
  • تحریک پذیری ،
  • ضعف ،
  • اضطراب ،
  • افسردگی ،
  • سستی و بی حالی.

 

رژیم غذایی خود را قلیایی کنید

غذاهایی که می خوریم در جریان خون قرار می گیرند و می تواند بسته به pH مواد غذایی ، اسیدی یا قلیایی باشد.

بدن ما به طور طبیعی تمایل به قلیایی بودن دارد ، اما غذاهایی که می خوریم ، می تواند این را از بین ببرد. در حقیقت ، یک محیط اسیدی حتی می تواند فعالیت 5AR  را افزایش دهد.

برخی از غذاها باعث ریزش مومی شوند و برخی دیگر به رشد دوباره موها کمک می کنند

با افزودن غذاهای قلیایی به رژیم غذایی و از بین بردن خاصیت اسیدی آنها می توانید بدن خود را به حالت طبیعی و سالم خود بازگردانید.

 

در حال حاضر چه کاری برای ریزش موها می توانید انجام دهید؟

بدون در نظر گرفتن اینکه کدام گزینه درمان را انتخاب می کنید ، رسیدن به نتیجه زمان می برد.  خوشبختانه راه هایی وجود دارد که تا رسیدن به نتیجه مطلوب بتوانید از ریزش موها پیشگیری کنید. 


فرم موهای تان را تغییر بدهید  

حتی با داشتن موهایی نازک و ریزش مو، نحوه درست کردن موها تا حد زیادی می تواند ظاهر شما را عوض کند.  شما با کمک یک آرایشگر با تجربه می توانید مدل مویی را پیدا کنید که مناسب موهای شما باشد.  مثلاً می توانید موهای تان را طوری کوتاه کنید که در جلوی سر پرپشت تر به نظر برسند و پیشانی را پوشش بدهد.

شما همچنین می توانید موهای خود را کاملاً کوتاه کنید تا از ریزش بیشتر مو جلوگیری کنید.

نتیجه گیری

هیچ راه معجزه آسایی برای درمان ریزش مو وجود ندارد.  مقاله ای که به شما ارائه دادیم یک نگاه به همه گزینه های درمانی اعم از جراحی ، دارویی و طبیعی است.
شما باید با ایجاد تغییر در شیوه زندگی ، رژیم غذایی ، نگرش خود را نسبت به رشد موها تغییر دهید.   در حالی که نتایج یک شبه به دست نمی آیند اما به یاد داشته باشید که این فقط آغاز است.  ممکن است دیدن نتایج برای هر گزینه که انتخاب کنید چند ماه طول بکشد.  بهترین و قطعی ترین درمان ریزش مو استفاده از روش های کاشت مو می باشد.

محقق و مترجم : مینو شفیعی  minoo shafie

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments