اثر لیزر بر خالکوبی

اثر لیزر بر خالکوبی| لیزر موهای روی خالکوبی در بهترین مرکز لیزر در ارومیه

آیا با اثر لیزر بر خالکوبی آشنایی دارید؟

اگر شما قصد خالکوبی در برخی از نقاط بدن خود از قبیل دست و پا یا قفسه سینه را دارید و سپس می ‌خواهید لیزر کنید این مقاله را از دست ندهید زیرا قصد داریم به بررسی اثر لیزر بر خالکوبی بپردازیم.

لیزر موهای زائد یک روش عالی و حیرت انگیز برای از بین بردن موهای زبر و سیاه بدن است اما آیا می دانستید که اثر لیزر بر خالکوبی چیست؟ اگر هیچ گونه آشنایی با مبحث اثر لیزر بر خالکوبی ندارید اصلا نگران نباشید چرا که ما در این مقاله قصد داریم به بررسی این مسئله بپردازیم پس با ما همراه باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

محبوبیت خالکوبی در میان جوانان

این روزها تعداد بسیار زیادی از جوانان دوست دارند که روی بدن خود اشکال مختلفی را طراحی کنند. طراحی شکل گل و پروانه و تصویر حیوانات خشن و مواردی از این قبیل در میان جوانان طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

محبوبیت تتو میان جوانان
محبوبیت تتو میان جوانان

شاید برای تان جالب باشد بدانید که خالکوبی روی بدن قدمتی به طول تاریخ دارد. شاید در تصاویری که از دوران مصر باستان به جا مانده است آثار خالکوبی را مشاهده کرده باشید و برای تان جالب بوده باشد. پس تعجب نکنید که چرا امروزه افراد زیادی به دنبال تتو کردن روی بدن خود هستند زیرا این روش برای زیبا شدن بدن از روزگاران قدیم به جا مانده است.

چگونه لیزر موهای زائد را از بین می برد؟

در فناوری لیزر از نور لیزر استفاده می ‌شود و هند پیس روی ناحیه که قرار است لیزر شود قرار می ‌گیرد تا نور لیزر توسط رنگدانه های موجود در فولیکول های مو جذب شود. هنگامی که نور لیزر توسط رنگدانه ها جذب شد به گرما تبدیل می شود. گرمای تولید شده باعث از بین رفتن فولیکول ها می شود و به این ترتیب نمی توانند به تولید موهای جدید بپردازند.

برای آنکه لیزر بتواند موهای زائد را برای همیشه برطرف کند و میزان آسیب دیدگی بافت های مجاور ناحیه که تحت درمان قرار گرفته است به حداقل برسد باید نور لیزر فقط رنگدانه ‌های موجود در فولیکول های مو را هدف قرار دهد.

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

لیزر می تواند همه موهای زائد را برای همیشه از بین ببرد اما از آنجایی که بدن همیشه در حال ترمیم کردن خود است این احتمال وجود دارد که به بازسازی فولیکول های مو بپردازد و زمینه رشد مجدد موها را فراهم کند. به همین دلیل شما باید سالی یک یا دو بار برای شارژ نتایج به دست آمده به مراکز لیزر مراجعه کنید تا برنامه درمان تان تکمیل شود.

چگونه لیزر بر تتو ها تأثیر می گذارد؟

همان گونه که در قسمت بالا اشاره کردیم نور لیزر توسط رنگدانه ‌های موجود در فولیکول های مو که در لایه های عمیق پوست قرار دارند جذب می شود و در صورتی که هند پیس لیزر روی تتو قرار بگیرد نمی تواند بین رنگدانه‌ های موجود در فولیکول ها یا رنگدانه ‌های موجود در خالکوبی تمایز قائل شود و این روند می ‌تواند باعث پخش شدن رنگ موجود در تتو شود.

اثر لیزر بر خالکوبی
اثر لیزر بر خالکوبی

در برخی موارد نیز باعث می شود نور لیزر به شدت توسط رنگدانه ها جذب شود و ریسک بروز سوختگی و تاول پوستی را افزایش دهد به همین دلیل باید کاملا احتیاط کرد.

آیا می توان موهای زائد روی تاتو را لیزر کرد؟

پاسخ این سوال منفی است نمی توان موهای زائد روی خالکوبی را لیزر کرد. دستگاه های لیزر به نحوی طراحی نشده اند که بتوانند موهای زائد روی خالکوبی را از بین ببرند و حتی باعث خراب شدن تاتو و آسیب دیدگی دائمی پوست می ‌شوند.

بهترین کار این است که قبل از خالکوبی موهای زائد ناحیه ای که قرار است در آنجا تاتو شود را لیزر کنید تا بعدا از اثر لیزر بر خالکوبی جلوگیری شود. انجام لیزر قبل از خالکوبی علاوه بر ایمنی بالایی که دارد شما را از دردسر های بعدی خلاص خواهد کرد.

رفع موهای زائد روی تتو
رفع موهای زائد روی تتو

اما اگر قبلاً تتو کرده اید و الان قصد لیزر موهای زائد خود را دارید باز هم یک راه حل برای شما وجود دارد. اگر روی بازو یا ساعد شما خالکوبی وجود دارد و شما فقط می خواهید موهای زائد زیر بغل خود را لیزر کنید هیچ گونه مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد با این حال اگر روی ران شما خالکوبی وجود دارد و قصد دارید موهای زائد خود را به طور کامل لیزر کنید در کمال تاسف باید خدمت تان عرض کنیم که این کار توسط لیزر امکان پذیر نیست و شما مجبور هستید که از سایر روش ها مانند تیغ کشیدن یا استفاده از ژیلت برای برطرف کردن موهای زائد این نواحی استفاده کنید.

باید به یک مرکز لیزر معتبر مراجعه کنید که در عرصه لیزر موهای زائد خوش نام است و می تواند ایمنی درمان با لیزر را در نقاط اطراف تاتو تضمین کند. پزشک بر اساس اندازه و محل تاتو روی آن را می پوشاند سپس به لیزر موهای زائد نقاط اطراف خواهد پرداخت.

آیا از یک نوع لیزر برای برطرف کردن موهای زائد و پاک کردن تاتو استفاده می شود؟

انواع مختلفی از دستگاه های لیزر وجود دارد که برای درمان پوست مورد استفاده قرار می گیرند. به این ترتیب می توان گفت نوع دستگاه لیزر برای برطرف کردن موهای زائد با دستگاه لیزری که برای پاک کردن تاتو مورد استفاده قرار می گیرد کاملاً متفاوت است و طول موج دستگاه لیزر موهای زائد با دستگاه پاک کننده تتو یکسان نیست.

افرادی که تتو دارند از چه روشی می ‌توانند برای برطرف کردن موهای زائد خود استفاده کنند؟

شیو کردن
شیو کردن

شیو کردن و موم انداختن از جمله روش هایی هستند که این گروه از افراد می توانند برای برطرف کردن موهای زائد خود از آن استفاده کنند اما این روش ها زمان ‌بر هستند و دوباره موهای زائد پس از مدتی شروع به رشد خواهند کرد. خوشبختانه یک راه حل قطعی برای از بین بردن موهای زائد روی خالکوبی وجود دارد.

الکترولیز تنها روشی است که می تواند بدون آسیب رساندن به خالکوبی موهای زائد روی آن را از بین ببرد. در این روش از یک سوزن بسیار کوچک استفاده می ‌شود و پزشکان را به سمت فولیکول مو ارسال می کند سپس جریان الکتریکی توسط این سوزن به فولیکول فرستاده می ‌شود تا فولیکول سوزانده شود و از بین برود. از آنجایی که در این روش می توان فولیکول ها را به صورت مجزا هدف قرار داد روند درمان کمی طولانی می شود و این مسئله گاهی اوقات باعث خسته شدن متقاضیان خواهد شد.

از سوی دیگر طولانی شدن جلسات درمان با الکترولیز با صرف هزینه بیشتری همراه است و این مسئله نیز در دل سرد شدن متقاضیان درمان با الکترولیز نقش مهمی را ایفا می کند. به همین دلیل پزشکان به افرادی که قصد تاتو روی بدن خود را دارند توصیه می کنند قبل از انجام این کار به لیزر موهای زائد بپردازند تا بعداً دچار پشیمانی نشوند زیرا اثر لیزر بر خالکوبی غیر قابل انکار است و باعث به وجود آمدن عوارض جدی خواهد شد.

مترجم: لیلا عبدالملکی

لینک منبع اول

لینک منبع دوم

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments