آیا یک پروبیوتیک می تواند در جوان ماندن پوست مفید باشد؟

 

نگاه کردن

 

در یک مطالعه جدید محققان ادعا کردند که  با مصرف پروبیوتیک  به مدت 4 روز در هفته می تواند به جوان سازی پوست زنان کمک کند.

تحقیقات گذشته نشان داده است که پروبیوتیک ها (به عنوان میکروارگانیسم های زنده یا باکتری هایی که مزایای درمانی دارند تعریف شده اند)-ممکن است در درمان بیماری های پوست مفید است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

مطالعه ای که در سال  2013  انجام شد توسط اخبار پزشکی گزارش شده که یک پروبیوتیک به نام بیفیدوباکتریوم (infantis 35624 ) ممکن است در برابر بیماری پسوریازیس موثر (یک بیماری خود ایمنی است که باعث قرمز، بثورات پوسته دار) باشد.

 

مطالعات بسیار کمی اثرات پروبیوتیک ها بر روی پوست افراد سالم را مورد بررسی قرار داده اند.

 

به این ترتیب، محققان با هدف مشخص نمودن منافع شیر تخمیرشده  با استفاده از یک باکتری به نام انیمالیس زیرگروه Lactococcus H61  بر روی پوست را مورد بررسی قرار دادند.

 

تیم تحقیقاتی بر روی 23 زن 19-21 ساله وارد مطالعه شدند. زنان به مصرف شیر یا H61-تخمیر و یا ماست معمولی یک بار در روز به مدت 4 هفته قرار گرفتند.

این مطالعه دو سو کور بود، به این معنی هر دو شرکت کنندگان و پژوهشگران مصرف بی اطلاع بودند.

 

نمونه خون از شرکت کنندگان در آغاز و پایان مطالعه انجام شد. محققان هیدراتاسیون پوست، سطح ملانین و کشش پوست انها را اندازه گیری کردند، در حالی که محتوای چربی پوست (روغن ترشح شده توسط غدد سباسه) از طریق ارزیابی افراد مورد بررسی قرار گرفت.

اگر چه سطح هیدراتاسیون پوست در میان هر دو گروه از شرکت کنندگان در پایان مطالعه افزایش یافته بود، این تیم در بر داشت که کسانی که شیر H61-تخمیر مصرف کرده بودند سطح سبوم به طور قابل توجهی بالاتری داشتند  که در حفاظت از پوست بهتر است.

 

اظهارنظر محققان  در مورد یافته ها می گویند:

 

” شیر H61-تخمیرشده  اثرات مفیدی بر روی پوست برای زنان جوان فراهم می کند و چربی پوست را حفظ خواهد کرد”.

 

تیم به تفاوت های دیگر پوست بین دو گروه نیز اشاره کردند.

 

پروبیوتیک ها معمولا بیشتر با ترویج عملکرد روده و هضم بهتر همراه هستند، اما همانطور که در این مطالعه نشان داده شده است، منافع بیشتری خواهند داشت.

در این مطالعه نیز این ادعا وجود دارد که مصرف منظم پروبیوتیک می تواند به کاهش فشار خون کمک  کند، در حالی که یک مطالعه اخیر نشان داد که ماست حاوی باکتری لاکتوباسیلوس رامنوسوس ممکن است  ازکودکان و زنان باردار در برابر مسمومیت با فلزات سنگین محافظت  کند.

 

منبع:

www.medindia.net/news

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments