آیا می دانید چرا در لیزر موهای زائد برخی نواحی بدن نیاز به تعداد جلسات بیشتری دارد؟

 

[su_animate type=”swing”]

آیا می دانید چرا در لیزر موهای زائد برخی نواحی بدن نیاز به تعداد جلسات بیشتری دارد؟

[/su_animate]

آیا می دانید چرا در لیزر موهای زائد برخی نواحی بدن نیاز به تعداد جلسات بیشتری دارد؟

موهای زائد بدن چه بخواهیم چه نخواهیم همچنان رشد خواهند کرد. البته اگر موی سر ما رشد خوبی داشته باشد بسیار هم خوشحال کننده است و نیاز به درمانی برای جلوگیری از ریزش نداریم اما اگر در نواحی دیگر بدن مخصوصا” خانمها مثل بالای لب ، چانه ، گونه ، پشت ، پاها، انگشتان دست یا پا و غیره باشد که بسیار ناراحت کننده و پر دردسر می باشد.

رشد موهای زائد علل مختلفی دارد ممکن است به دلایل ژنتیکی باشد یا بر اثر مصرف داروهای خاصی مثل هورمون ها یا استروئیدها باشد.البته موهای زیر بغل و ناحیه شرمگاهی و دست و پا جزو موارد بیماری و هورمونی نمی باشد.

[su_animate type=”flash” duration=”2″]

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

[/su_animate]

به هر حال راههای مختلفی برای نجات از دست موهای زائد وجود دارد که بهتر است با آنها آشنا شوید البته هیچکدام از آنها 100 درصد دائمی عمل نمی کنند.

در دهه گذشت لیزر درمانی با فراز و نشیب های متعددی روبرو شده است ، که خوشبختانه امروزه جایگاه فوق العاده ای پیدا کرده و تاثیر آن نیز چشمگیر بوده است  .

استفاده از لیزر برای بسیاری از قسمت های بدن عالی بوده و موهای این نواحی را  در یک دوره زمانی کوتاه از بین می برد  .

گرچه استفاده از لیزر ممکن است موجب درد و ناراحتی هی خفیفی گردد ، اما در حقیقت بدتر از تراشیدن و اپیلاسیون کردن ماهیانه موهای زائد خط بیکینی نیست.

لیزر موهای زائد

سوال مهمی که بوجود می آید این است که چند جلسه برای لیزر درمانی موفق و رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است؟

 

بسیاری از پزشکان معتقدند که حداقل جلسات مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه مطلوب  ۶ جلسه می باشد. گرچه نتایج پس از همان جلسه اول قابل مشاهده می باشد ، اما به طور متوسط برای کاهش موهای زائد ۶ تا ۷ جلسه نیاز به لیزر درمانی است .

[su_animate type=”bounce” duration=”3″]

[/su_animate]

به علاوه جلسه های درمانی باید با فاصله زمانی ۴ تا ۶ هفته تنظیم شوند، به این ترتیب لیزر بر روی موهایی تاثیر می گذارد که جلسه پیش دارای فولیکول های غیرفعال بوده اند. اگر فاصله زمانی بین جلسات طولانی باشد ، چرخه فعالیت موها از بین رفته و لیزر تاثیر خوبی نخواهد داشت.

پس از جلسه اول تراکم موها بین ۵ تا ۲۰ درصد تغییر خواهد کرد. تا جلسه ششم این درصد به ۸۰ خواهد رسید، بنابراین تداوم و ترتیب جلسات بر روی نتیجه تاثیر چشمگیری دارد. نتایج لیزر درمانی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع و رنگ مو و رنگ پوست.

 

چرا برخی نواحی بدن نیاز به تعداد جلسات بیشتری  دارد؟

 

[su_animate type=”flip” duration=”3″]

[/su_animate]

تیغ زدن موها موجب می شود موی بدن یا صورت در حال استراحت به فاز فعال برود و این همان چیزی است که متخصصان پوست و مو از آن هنگام لیزردرمانی استفاده می کنند، بدین ترتیب خانمی که می خواهد برای درمان موهای زائد صورت از لیزردرمانی استفاده کند باید قبل و حین درمان با لیزر، موهای زائدش را با تیغ اصلاح کند .

موها در دوره های مختلفی رشد می کنند و لیزر فقط در دوره فعال بودن فولیکول ها بر روی آنها تاثیر دارد. این دوره فقط دو هفته طول خواهد کشید و پس از آن مو وارد دوره استراحت می شود که بیشتر از ۲۴ هفته طول می کشد (میزان این دوره به منطقه تحت درمان بستگی دارد.).

[su_animate type=”fadeIn” duration=”3″]

[/su_animate]

نظم تکرار جلسات از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا در هر جلسه موهای فعال بیشتری تحت درمان قرار می گیرند. به همین دلیل یک جلسه لیزر موهای زائد  یک سال پس از کامل شدن دوره نهایی انجام می شود. به عنوان مثال لیزر موهای زائد زیر بغل طی یک دوره پنج ماهه انجام می شود، در حالی که لیزر موهای زائد پا ممکن است بیشتر از ۱۲ ماه طول بکشد.

 

از دیگر دلیل بیشتر شدن جلسات لیزر درمانی ، هورمونی بودن برخی موهاست. به عنوان مثال موهای بالای لب و چانه بیشتر تحت تاثیر تغییرات هورمونی قرار می گیرند. به همین دلیل این بخش ها به جلسات بیشتری نیاز دارند.

 

[su_animate type=”swing” duration=”3″]

[/su_animate]

اغلب پس از تغییرات هورمونی، مانند بارداری یا یائسگی، موهایی که مدت ها خفته بوده اند، به طور ناگهانی فعال می شوند و رشد موها افزایش می یابد. البته به یاد داشته باشد که تغییرات هورمونی بر روی اثربخشی لیزر تاثیری ندارد، بلکه موهایی که تحت تاثیر تغییرات هورمونی هستند، قبل از فعال شدن ممکن است هرگز به وسیله لیزر از بین نروند.

[divider]

محقق و مترجم : مرضیه کبیری فر

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

تهران اسکین ارائه دهنده ی بهترین خدمات در زمینه لیزر درمانی با نازلترین قیمت ها !!!

لیزر درمانی فرآیند حساسی است و باید در انتخاب کلینیک حسایت بالایی  داشته باشید.

در مطب های تخصصی معرفی شده از طرف این سایت از متخصصین با تجربه و آموزش دیده استفاده می شود.

سطح مهارت این افراد بسیار بالا و دارای مدارج علمی شایان توجه ایی هستند که باعث اعتماد مراجعین به آنها می شود.

[divider]

[su_button url=” http://hairfreelife.com/how-many-sessions-of-laser-hair-removal-are-needed-to-achieve-smooth-skin/” target=”blank” style=”3d” background=”#fa26ff” color=”#3d0101″ icon=”icon: hand-o-left”]لینک منبع [/su_button]

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments