آیا می دانید خون ریزی هموروئید بدون درد است؟ علت خون ریزی از مقعد چیست؟ بواسیر چیست؟

آیا می دانید خون ریزی هموروئید بدون درد است؟ علت خونریزی از مقعد چیست؟ بواسیر چیست؟

آیا می دانید خون ریزی هموروئید بدون درد است؟ علت خون ریزی از مقعد چیست؟ بواسیر چیست؟

آیا می دانید خون ریزی هموروئید بدون درد است؟ علت خون ریزی از مقعد چیست؟ بواسیر چیست؟

خونی که در مدفوع مشاهده می شود می تواند قرمز روشن ، بلوطی رنگ ، سیاه و یا قرمز باشد و یا اینکه با چشم غیر مسلح اصلاً قابل دیدن نباشد. علل متعددی برای وجود خون در مدفوع وجود دارد.

علت خون ریزی از مقعد می تواند بیماری های عادی و یا ناراحت کننده دستگاه گوارش مانند هموروئید و فیشر های مقعدی (شکاف های مقعدی) به علت زور زدن زیاد برای دفع مدفوع سفت و یبوست تا بیماری های خطرناکی مانند سرطان باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اگر خون در مدفوع دیده شود باید حتماً به پزشک مراجعه کنید و معاینه ها و آزمایشات لازم را انجام دهید.

خون ریزی از رکتوم یا هماتوشزیا عبور خون قرمز روشن از مقعد است که اغلب با مدفوع و  یا لخته های خون مخلوط می شود.  اکثر خون ریزی های رکتال از کولون ، رکتوم یا مقعد می آیند و می توانند با اسهال همراه باشند. رنگ خون در خون ریزی رکتال محل خون ریزی در دستگاه گوارش را تعیین می کند.

به طور کلی هر چه محل خون ریزی به مقعد نزدیک تر باشد ، رنگ خون روشن تر می شود.  بنابراین ، خون ریزی از مقعد ، رکتوم و کولون سیگموئید متمایل به رنگ قرمز روشن است. در حالی که خون ریزی از کولون و راست روده که از مقعد دورتر هستند ، قرمز تیره یا بلوطی رنگ است.

در بعضی از بیماران خون ریزی می تواند سیاه و چسبنده ، همراه با بوی بد باشد.  این  مدفوع سياه ، بد بو و بدرنگ ملنا ناميده مي شود. Melena   ملنا زمانی اتفاق می افتد که خون ریزی در کولون آنقدر زیاد باشد که باکتری های کولون با مواد شیمیایی (هماتین) به آن برسند و سیاه بشود.  بنابراین ملنا معمولاً خون ریزی را از دستگاه گوارش فوقانی نشان می دهد (به عنوان مثال خون ریزی از زخم ها در معده یا دوازدهه یا روده کوچک)

در صورتی که به هموروئید مبتلا هستید ، با یک متخصص جراحی  معتبر و با تجربه مشورت کنید.  متخصصان جراحی ما آماده مشاوره و ارائه خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند.  برای گرفتن وقت از مرکز زیبایی و لیزر برکه اینجا کلیک کنید

 

علل خون ریزی مقعدی

علل خون ریزی رکتال عبارتند از: هموروئید ، فیشر مقعد ، پروستاتیت ، بیماری کرون ، دیورتیکولوز، کولیت اولسراتیو ، زخم رکتوم ، پرولاپس رکتوم ، کولیت ایزومیک ، آنژیودیسپلازیا ، ضایعه رکتال ، سرطان مقعد ، سرطان روده بزرگ ، پروستاتیس ناشی  از پرتودرمانی و … است.

علائم و نشانه های مرتبط

  • اسهال ،
  • وجود خون در ادرار ،
  • خارش مقعدی.

 

هموروئید چیست؟

آیا می دانید خون ریزی هموروئید بدون درد است؟ علت خون ریزی از مقعد چیست؟ بواسیر چیست؟

هموروئید (Piles)ها رگ های خونی هستند که در عضلات صاف دیواره های رکتوم و مقعد واقع شده اند.   آنها بخش عادی در آناتومی هستند و در محلی  قرار دارند که سرخرگ های کوچک به رگ ها وصل می شوند.  آنها با عضلات صاف و بافت همبند قابل تنظیم می باشند.  این یک تمایز آناتومیکی مهم به دلیل نوع سلول هایی است که هموروئید را تشکیل می دهند.

هموروئید داخلی در بالای خط پکتینات قرار دارد و با سلول هایی پوشیده شده است که مشابه با سایر قسمت های روده است.  هموروئید خارجی در زیر خط  ظاهر می شود و با سلول هایی شبیه به سلول های پوست پوشیده شده است.

هموروئیدها تنها زمانی بروز می کنند که متورم می شوند و باعث بروز خارش ، درد و یاخون ریزی می شوند.

 

علائم و علل خون ریزی رکتوم

خون ناشی از هموروئید در مدفوع  قرمز روشن ، بلوطی رنگی ، سیاه و قرمز، یا غیر قابل مشاهده می باشد.   نمونه هایی از علل وجود خون در مدفوع عبارتند از:

  • هموروئید ،
  • سرطان کولون ،
  • شکاف های مقعدی ،
  • بیماری کرون ،
  • کولیت زخمی ،
  • سرطان مقعد.

خون در مدفوع باید توسط یک متخصص ارزیابی شود.

در حالی که وجود هموروئید بازتابی از آناتومی طبیعی است ، اکثر افراد و متخصصان به هموروئید به عنوان یک مشکل و بیماری اشاره می کنند.  زیرا هموروئید ها تنها زمانی که متورم می شوند باعث مشکلات می شوند.

متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه هموروئید ، لیزر موهای زائد و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.

تورم رگ ها هنگامی رخ می دهد که فشار زیادی به عروق کوچکی وارد شود که باعث ایجاد هموروئید می شود و موجب ورم و خون ریزی می شود.   افزایش فشار ممکن است توسط عوامل مختلف ایجاد شود.  از جمله :

  • رژیم غذایی کم فیبر و بزرگ بودن مدفوع باعث می شود که افراد در هنگام اجابت مزاج زور بزنند این کار باعث افزایش فشار بر روی رگ های خونی می شود.
  • بارداری با تورم هموروئید همراه است و احتمالاً به علت افزایش فشار رحم بر روی راست روده و مقعد است. علاوه بر این ، تغییرات هورمونی در دوران بارداری ممکن است عضلات را که از رکتوم و انسداد حمایت می کنند ، تضعیف کنند.
  • طولانی شدن نشستن روی توالت ممکن است فشار داخل رگ های خون هموروئید را افزایش دهد ،
  • چاقی ،
  • اسهال حاد و مزمن ،
  • سرطان کولون ،
  • جراحی قبلی رکتوم ،
  • آسیب نخاعی و عدم استقرار صحیح.

 

شایع ترین نشانه های بواسیر یا هموروئید چیست؟

آیا می دانید خون ریزی هموروئید بدون درد است؟ علت خون ریزی از مقعد چیست؟ بواسیر چیست؟

هموروئیدها شایع ترین علت ناراحتی های رکتوم و مقعد هستند. شایع ترین نشانه های بواسیر عبارتند از:

  • خون ریزی بدون درد ،
  • خارش مقعدی ،
  • درد ،
  • تورم و احساس یک توده در مقعد که به علت التهاب هموروئید ایجاد می شود.

مهم است که به یاد داشته باشید که خون ریزی از رکتوم یا خون در مدفوع هرگز طبیعی نیست و در عین حال ممکن است از یک علت نسبتاً خوش خیم مانند هموروئید باشد.  علل جدی تر میتوانند تهدید کننده زندگی باشند.  این علل شامل خون ریزی از زخم ، دیورتیکولیت ، بیماری التهابی روده و تومورها است.

اگر خون ریزی رکتوم تکرار شود ، مهم است که با پزشک معالج خود تماس بگیرید یا به اورژانس پزشکی مراجعه کنید. این امر مخصوصاً در موارد افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند اهمیت دارد.

هنگامی که یک هموروئید در داخل بدن ملتهب می شود ، می تواند موجب تورم شود. این به خودی خود باعث درد نمی شود.  زیرا فیبرهای درد به این قسمت متصل نیست.  عبور مدفوع سفت از روی پوشش نازک هموروئید می تواند باعث خون ریزی بدون درد شود.

با این وجود ، تورم هموروئید همچنین می تواند باعث ایجاد اسپاسم عضلاتی شود که رکتوم را احاطه کرده اند و درد عضلانی ایجاد کند.  به ویژه اگر هموروئید از مقعد خارج شود یا پرولاپس شود.  در این حالت بیمار یک توده را در نزدیکی مقعد خود احساس می کند.  هموروئید داخلی می تواند ترومبوز (لخته شدن) ایجاد کند که منجر به درد شدید می شود.

 

درمان هموروئید با لیزر

آیا می دانید خون ریزی هموروئید بدون درد است؟ علت خون ریزی از مقعد چیست؟ بواسیر چیست؟

یکی از بهترین روش های درمان هموروئید با استفاده از پرتو متمرکز نور لیزر است.  در این روش ما می توانیم هموروئید را بدون آسیب رساندن به بافت اطراف آن برداریم.  لیزر عروق خونی را که هموروئید را تغذیه می کنند سوزانده و آنها را از بین می برد.

تکنیک درمان با لیزر باعث می شود که روش درمان هموروئید با لیزر در مقایسه با عمل جراحی سنتی دقیق تر و سریع تر باشد. عمل جراحی هموروئید با لیزر معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود و بیمار می تواند بلافاصله پس از عمل به خانه برود

دوران بهبودی پس از عمل با لیزر بسیار راحت تر و آسان تر از سایر روش های جراحی بواسیر است.

لیزر درمانی برای هموروئید یک تکنیک جدید است و این روش نتایج خوبی را به بیمار ارائه می دهد. عمل جراحی هموروئید با لیزر آسیب به بافت سالم اطراف ورید ملتهب را کاهش می دهد.  این کار خطر مرگ بافت ها را به علت عفونت از بین می برد و دیگر عوارض جانبی را کاهش می دهد.

لیزر همچنین با انسداد عروق خونی  خطر خون ریزی بیش از حد را در طی یا بعد از عمل کاهش می دهد.

برای درمان هموروئید با استفاده از روش های مدرن توسط جراحان متخصص ما در مرکز لیزر و زیبایی برکه با ما تماس بگیرید.

جراحان متخصص ما انواع کاملی از روش های مختلف را برای جراحی هموروئید انجام می دهند و شما را به نتایج مطلوب و دلخواه تان می رسانند.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی  minoo shafie

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments