آیا لیزر موهای زائد موجب رشد بیشتر این موها می گردد ؟

لیزر یا آی پی ال
آیا لیزر موهای زائد موجب رشد بیشتر این موها می گردد ؟

در سال های اخیر بحث های فراوانی (عمدتا در انجمن ها)، در مورد اینکه آیا لیزر موهای زائد موجب رشد بیشتر این موها می گردد یا خیر شده است ، اما پاسخ به این سوال منفی بوده است.

لیزر موهای زائد موجب رشد بیش از حد موها نمی گردد بلکه در عوض موجب کاهش رشد این موها نیز می شود. هرچند ، تعداد کمی از افراد هستند که قسم می خورند ، نواحی که قبلا به هیچ وجه مو نداشته پس از لیزر درمانی رشد موهای این نواحی بیشتر از قبل شده است  .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

گرچه این نوع اتفاق بسیار نادر است و از نظر علمی هم ثابت نشده است، اماغیر ممکن نیست که لیزر موجب تقویت موها و  رشد بیش از حد آنها گردد.

[su_animate type=”shake”]

لیزر موهای زائد

[/su_animate]

به طور معمول، لیزر موهای زائد  قطعا موجب کاهش موهای زائد نواحی صورت یا بدن می گردد  ، زیرا گرما ناشی از دستگاه لیزر آنقدر قوی است که به شدت و به طور دائمی به فولیکول های مو آسیب می رساند . گرچه ممکن است در هر نقطه از بدن موهای نرم و یا کرکی شکلی وجود داشته باشد که از بین بردن این موها کاری دشوار است.

به دلایلی که کارشناسان هنوز به طور کامل مطمئن نیستند ، لیزر به سختی و در یک دوره زمانی طولانی می تواند این گونه موها را ازبین ببرد . علاوه بر این موهای نرم ، پرزهای پراکنده ای در روی بدن رشد می کنند که خاصیت این پرزها نیز همانند این موها می باشد و لیزر هم به سختی می تواند این پرزها را ازبین ببرد .

 

بر طبق نظریه ای پرتو حاصل از دستگاه لیزر به راحتی می تواند جذب موهای معمولی ، تیره ، بلند( که موهای ترمینال نیز نامیده می شود ) شود، اما در موهای نرم به دلیل بافت ظریف شان به زمان بیشتری برای جذب پرتوی حاصل از دستگاه لیزر می باشد. در نتیجه این موها به طور کامل نابود نمی شوند ، بلکه تنها کمی آسیب می بینند . این آسیب که واقعا ” کافی نمی باشد ” می تواند موجب شود موهای  نرم سعی در ترمیم و بازسازی خود کنند و با تامین خون بیشتر به فولیکول های مو منجر به رشد بیشتر و قوی تر شدن این موها گردد  . بعد از آن ، پوست و بدن از این موها محافظت می کنند و بدن ما  برای تولید و رشد مجدد این موها برنامه ریزی می کند .بنابراین به نظر میرسد که خلاص شدن از دست این گونه موها بسیار دشوار است زیرا پوست سپری برای موهای نرم فراهم می کند که عبور از آن با سختی به همراه است  .

[su_box title=”چگونه می توان مطمئن شد که لیزر درمانی موجب رشد مجدد و تحریک موها نمی شود؟” style=”soft” box_color=”#14f8dd” title_color=”#110e0e”]

لیزر موهای زائد

یک راه حل عاقلانه این است که از لیزر موهای نرم اجتناب شود . هرچند که ممکن رفع این گونه موها وسوسه انگیز باشد ، اما به ندرت هر کسی می تواند متوجه این موها شود بنابراین بهتر است این گونه موها رها شوند و لیزر نشوند . در واقع، بسیاری از کلینیک هایی هستند که در حال حاضر از لیزر موهای نرم اجتناب می کنند زیرا آنها گزارشاتی مبنی بر رشد موهای بیشتر در مناطقی که این گونه موها را ازبین برده انده ، دریافت کرده اند .

موهای نرمال، آنهایی که بلند ، تیره و بسیار قابل مشاهده هستند (که موهای ترمینال نیز نامیده می شوند) ، تنها نوع مویی هستند که باید آنها را از بین برد . موهای نرم را می توان با روشی همچون الکترولیز از بین برد ، هرچند که این روش پرهزینه و وقت گیر است اما به طور دائم و با موفقیت بالا می تواند این گونه موها را از بین ببرد.

[su_animate type=”flash”]

لیزر موهای زائد

[/su_animate]

میزان کاهش رشد مجدد موهای زائد در هرفردی متفاوت است ولی بنا برمطالعات انجام شده، حداقل تعداد جلسات لازم برای دست یابی به نتایج لازم در زمینه لیزر موهای زائد ، 6 تا 8 جلسه میباشد که در طی چندین ماه و با فواصل معین صورت میگیرد. همچنین بهتر است بدانید که تعداد جلسات درمانی نمیتوانند تعیین کننده ی احتمال رفع دائمی موهای زائد باشند. [/su_box]

لیزر روشی برای کاهش دائمی موهای زائد است نه رفع دائمی آن‌ها. لیزر موهای زائد در طی جلسات میتواند رشد موهای زائد را متوقف نماید ولی پس از اتمام جلسات احتمال رشد مجدد این موها وجود دارد.

اگر تصمیم دارید لیزر را به عنوان روشی برای رفع موهای زائد خود انتخاب کنید ، می توان مواردی را برای دستیابی به نتایج دلخواه  بررسی کرد .

ساختار و نرخ رشد موها و همچنین نوع پوست و مو به میزان زیادی می تواند بر نتایج نهایی اثر بگذارد. در صورتی که نوع پوست ومو سازگار با لیزر نباشد به جلسات درمانی بیشتری نیاز است و یا ممکن است مجبور به تغییر دستگاه لیزر باشد  .

بهترین کاندید برای لیزر ، افرادی با موهای تیره و پوست روشنی می باشند و پرتوهای لیزر جذب مناطقی می‌شوند که تجمع بیشتری از رنگدانه های ملانینی دارند مانند موهای قهوه ای و مشکی.

همچنین زمانی که پوست اطراف این موها روشن باشد و ملانینی نداشته باشد، لیزر بهتر میتواند پرتوهای خود را متمرکز کند و این موهارا از بین ببرد.

حتما قبل از لیزر موهای زائد ، در خصوص دستگاه مورد استفاده  با متخصص مشورت کنید و نگرانی‌های خود را با وی در میان بگذارید و احتمال شکست و موفقیت این روش را  بررسی کنید.

بهترین لیزر موجود در بازار برای پوست های تیره لیزر آن دی یاگ و دیود است. بنابراین بهتر است پیش از لیزر موهای زائد به نکات احتیاطی توجه کنید.

[divider]

مترجم و محقق : مرضیه کبیری فر

گروه پزشکان پوست و لیزر موهای زائد

[divider]

[su_button url=”http://www.hairremoval.org/can-laser-hair-removal-cause-more-hair-growth/” target=”blank” style=”3d” background=”#26ffeb” color=”#040404″ icon=”icon: hand-o-left”]لینک 1 [/su_button]

[su_button url=”http://www.hairremovalforum.com/laser-hair-removal-research/how-long-does-laser-hair-removal-last/119/” target=”blank” style=”3d” background=”#26ffeb” color=”#040404″ icon=”icon: hand-o-left”]لینک 2 [/su_button]

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments