آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟|ارتباط بین لیزر و سرطان چیست؟| آیا لیزر باعث سرطان پوست میشود؟

آیا لیزر موهای زائد باعث سرطان می شود؟

در برخی از خانم ها برطرف کردن دائمی موهای زائد یکی از اقدامات عالی برای داشتن پوستی تمیز و لطیف است و می ‌تواند طی مدت کوتاهی آنها را به نتیجه دلخواه شان برساند. هزینه لیزر موهای زائد به تعداد جلسات مورد نیاز برای برطرف کردن موهای زائد، تراکم موها و مواردی از این قبیل بستگی دارد. علی رغم مزایای عالی لیزر موهای زائد برخی از افراد از اپراتور لیزر در خصوص ارتباط بین لیزر و سرطان سوال می پرسند و نگرانی های خود را بیان می کنند.

در خصوص مقوله سرطان پرتوهای اشعه ایکس و گاما خطرناک ‌ترین پرتوها هستند که می ‌توانند ریسک بروز سرطان را مطرح کنند. به عنوان مثال تشعشعات هسته ای و عکس برداری توسط اشعه ایکس و سی تی اسکن که برای تهیه تصاویر داخل بدن مورد استفاده قرار می گیرد می تواند باعث بروز سرطان شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در لیزر موهای زائد از نور لیزر استفاده می شود که کاملاً بی خطر است و فقط در سطح پوست باقی مانده به هیچ وجه باعث آسیب دیدگی ماده وراثتی درون سلول ها و یا جهش آنها نمی ‌شود. پالس های انرژی نوری که در لیزر موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد به نحوی طراحی شده است که باعث گرم شدن و تخریب فولیکول ها می شود.

اگرچه اکثر خانم‌ ها در خصوص لیزر موهای زائد اندام های تولید مثل خود نگران هستند محققان به آنها اطمینان می ‌دهند که هیچ گونه خطری در این خصوص آنها را تهدید نمی ‌کند و لیزر به هیچ وجه باعث نمی ‌شود که توانایی باروری آنها کاهش پیدا کند. پرتوهای لیزر به هیچ عنوان توانایی نفوذ به درون اندام های داخلی بدن را ندارند و اصلا باعث ناباروری نخواهد شد.

آیا لیزر موهای زائد یک روش ایمن است؟

در حال حاضر هیچ گونه تحقیقی انجام نشده است که نشان دهد انرژی حاصل از لیزر می تواند باعث بروز سرطان شود و تنها عوارض جانبی حاصل از لیزر موهای زائد به مسئله قرمزی، تورم، تشکیل بافت اسکار و تغییر رنگ پوست ناحیه ای که درمان شده است ارتباط دارد. در صورتی که شما پس از لیزر موهای زائد دچار التهاب پوست شدید روش های مختلفی برای درمان این اختلال وجود دارد که می ‌تواند به تسکین ناحیه ای که لیزر شده است کمک کند.

استفاده از کمپرس یخ بعد از لیزر می تواند به تسکین التهاب پوست کمک کند. به طور متوسط حدود ۶ هفته طول می ‌کشد تا شما شاهد نتایج حاصل از لیزر موهای زائد باشید و برای همیشه از رشد آنها جلوگیری خواهد شد. در برخی موارد نادر ممکن است شما دچار عوارض جانبی حاد لیزر شوید.

اگر تصمیم گرفته اید که از دستگاه های لیزر خانگی برای برطرف کردن موهای زائد خود استفاده کنید باید بدانید که ریسک بروز عوارض جانبی در شما افزایش خواهد یافت زیرا شما فاقد اطلاعات لازم در خصوص لیزر موهای زائد در منزل هستید و نمی دانید که دقیقاً باید چه اقداماتی را انجام دهید. تغییر ساختار پوست یکی از عوارض حاد لیزر است و زمانی به وجود می ‌آید که شما دو هفته قبل از شروع درمان با لیزر در معرض نور آفتاب قرار گرفته باشید.

تاول پوستی و پوسته ریزی نیز از جمله عوارض جانبی لیزر موهای زائد محسوب می ‌شوند که به علت قرار گرفتن در مقابل نور خورشید به وجود می آیند و باید به منظور به حداقل رساندن این عوارض جانبی از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید به شدت پرهیز کنید.

آیا ارتباط بین لیزر و سرطان واقعیت دارد؟

اگر شما هم از شیو کردن خسته شده اید یا دیگر تحمل درد ناشی از اپیلاسیون را ندارید می توانید متقاضی درمان با لیزر باشید. می توان از لیزر برای برطرف کردن موهای زائد صورت، دست و پا، زیر بغل، و ناحیه بیکینی استفاده کرد. حتی آقایان نیز می توانند متقاضی درمان با لیزر باشند و از این روش جادویی برای برطرف کردن موهای زائد صورت و مرتب کردن پشت گردن، از بین بردن موهای زائد سینه، روی شکم و کمر خود استفاده کنند.

لیزر یک روش عالی و سریع برای از بین بردن همیشگی موهای زائد بدن است که می تواند شما را به آنچه که انتظارش را دارید برساند. اما امروزه با شیوع سرطان برخی از افراد با این سوال مواجه می ‌شوند که آیا ارتباط بین لیزر و سرطان واقعیت دارد یا خیر؟ معمولاً شک کردن درباره روش ‌های درمانی جدید مانند لیزر دور از ذهن نیست و وجود ارتباط بین لیزر و سرطان باعث نگرانی تعداد زیادی از افرادی که قصد لیزر موهای زائد خود را دارند شده است.

در واقع برای اینکه بتوانیم وجود ارتباط بین سرطان و لیزر را بررسی کنیم باید به ارزیابی نوع دستگاه لیزر برای برطرف کردن موهای زائد بپردازیم. لیزر الکساندرایت، لیزر رابی، لیزر دایود و لیزر ان دی یاگ از جمله دستگاه های رایجی هستند که برای لیزر موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرند.

همه این دستگاه های لیزر فاقد پرتوهای خطرناک هستند که این مسئله باعث شده لیزر موهای زائد یک معجزه در عرصه زیبایی محسوب می ‌شود زیرا تشعشعات یونیزه کننده باعث بروز سرطان می شود اما از آنجایی که هیچ یک از دستگاه های لیزر دارای تشعشعات یونیزه کننده نیستند ارتباط بین سرطان و لیزر موهای زائد واقعیت ندارد.

آیا دستگاه های لیزر دارای تشعشعات خطرناک هستند؟

لیزر موهای زائد به عنوان یک روش عالی و بی نظیر برای برطرف کردن موهای زائد که مورد تایید سازمان غذا و دارو است فاقد تشعشعات خطرناک است و هیچ گونه مشکلی را برای سلامت شما به وجود نخواهد آورد.

انرژی حاصل از نور لیزر که در طول درمان مورد استفاده قرار می گیرد فقط روی سطح پوست باقی می ماند و اصلاً به درون اندام های داخلی بدن نفوذ نمی ‌کند که این قابلیت باعث شده است وجود ارتباط بین سرطان و لیزر موهای زائد رد شود. اما نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که تا کنون هیچ گونه مطالعه یا تحقیق جامعی در خصوص این مسئله انجام نشده است و ممکن است تحقیقاتی که بعداً انجام می ‌شود وجود ارتباط بین سرطان و لیزر را تایید یا رد کند.

به دلیل عدم وجود شواهد و مدارک کافی متخصصان این حوزه به افرادی که در خانواده آنها سابقه ابتلا به سرطان پوست وجود دارد توصیه می کنند که در خصوص استفاده از لیزر برای برطرف کردن موهای زائد خود کاملا دقت کنند.

به طور کلی اکثر افرادی که موهای زائد لیزر کرده اند و پوستی تمیز لطیف و بدون را به دست آورده اند به سایر افراد نیز توصیه می کنند که برای برطرف کردن دائمی موهای زائد خود از لیزر به عنوان یک روش جادویی استفاده کند و از آنجایی که تاکنون هیچ گونه گزارشی در خصوص عوارض جانبی حاد لیزر ارائه نشده است از آن به عنوان یک روش ایمن یاد می ‌شود.

مترجم: لیلا عبدالملکی
منبع

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments