آیا لیزر موهای زائد برای زنان شیرده خطرناک است ؟

لیزر 7

ایا میتوان پس از وضع حمل برای لیزر موهای زائد اقدام کرد ؟تعداد زیادی از خانمها پس از دوران بارداری حس میکنند که بدن انها تغییرات بزرگی داتشه است و حالا زمان ان است که به ظاهر خود رسیدگی کرده و زیبایی زنانه خود را بدست اورند .

در این پست به مطالبی میپردازیم که به شما کمک میکنند تا در خصوص لیزر موهای زائد در دوران شیردهی اطلاعات کسب کرده و تصمیم بگیرید .میتوانید در این خصوص با پزشکتان نیز مشورت نمایید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

خطرات لیزر موهای زائد به هنگام شیردهی

پس از به دنیا امدن نوزراد ،احتمال بروز کرمپ های ناشی از شوک های الکتریکی از بین میرود .

یکی از مهم ترین دلایلی که بسیاری از پزشکان و یا مراکز لیزر به شما اجازه  لیزر موهای زائد در دوران بارداری را نمیدهند ،این است که بدن زنان شیرده پر از هورمون است و این هورمونها خود باعث بروز عوارض جانبی میشوند که نباید رخ دهند .

هورمونهای دوران بارداری و شیردهی و عدم تاثیر لیزر 

هورمونهای دوران بارداری و شیردهی باعث رشد موها میشوند .پالس لیزر فقط در زمان معینی از چرخه رشد مو میتواند موهای زائد را از بین ببرد و هورمونها خود این چرخه را تغییر میدهند .

بنابراین رفع موهایی که به صورت غیر طبیعی رشد میکنند ،کاملا غیر ممکن شده و باعث میشود تا درمان کاملا غیر موثر به نظر میرسد .

شیردهی  و تغییر رنگ  پوست 

لیزر در این دوران امکان بروز هایپر پیگمنتاسیون را افزایش میدهد .زمانی که تولید ملانین در بدن به میزان زیادی انجام گیرد ،بدن میتواند با تکه های تیره پوشیده شود .

یکی از نشانه های دوران بارداری که به دلیل تغییرات هورمونی بوجود می اید ملاسما نام دارد که بیشتر بروی صورت و پیشانی و به رنگ قهوه ای  بروز میکند .

انجام لیزر موهای زائد در طی دوران شیردهی به معنای تغییر تولید ملانین و تغییر رنگ پوست  است و به همین دلیل هیچ مرکز لیزر درمانی مسئولیت این کار را تقبل نمیکند .بنابراین انها از فرد میخواهند که دو تا سه ماه پس از قطع شیردهی برای انجام لیزر موهای زائد  مراجعه نماید .

بهتر است بدانید که دلیل اصلی پرهیزی از لیزر در دوران شیردهی مواد بی حسی موضعی است زیرا در تعدادی از مراکز درمانی از این مواد برای کاهش سوزش به هنگام لیزر درمانی استفاده میشود .

در دوران شیردهی هم ،این مواد میتوانند وارد جریان خون مادر و سپس شیر مادر شوند و کودک از انها تغذیه نماید .این مورد باعث بروز پیامدهای جدی و حتی مرگ در تعدادی از افراد شده است .

چگونه در طی دوران شیردهی موهای زائد را از بین ببریم ؟

یکی از گزینه ها به تعویق انداختن این کار است حداقل تا زمانی که شیردهی شما به پایان برسد .در صورتی که رشد موها شدید نباشد و یا شما به درد حساس باشید ،بهتر است دو تا سه ماه بعد برای لیزر مراجعه کنید .

در این مدت هم میتوانید از سایر روش های رفع موهای زائد همانند اپیلاسیون و شیو و اپیلیدی استفاده کنید ولی کرمهای موبر اصلا توصیه نمیشوند زیرا ممکن است توسط خون جذب شده و وارد شیر شوند .

لیزر های آی پی ال خانگی هم گزینه خوبی برای رفع موهای زائد هستند زیرا امکان تغییرات رنگ پوست در انها خیلی کم است و درد کمی هم دارند و فرد به مواد بی حسی نیازی ندارد .

نتایج کلی 

لیزر موهای زائد در دوران شیردهی هیچ خطر مستقیمی برای کودک شما ندارد .

احتمال تغییر رنگ پوستی به دلیل تغییرات هورمونی وجود دارد .همچنین تاثیر لیزر در این دوران کاهش می یابد که به دلیل تغییر در چرخه رشد مو است .

[divider]

نگارنده :فرحناز آل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

چرا مرکز فوق تخصصی لیزر  تهران اسکین را برای درمان انتخاب کنم؟

2 عامل اصلی تعیین کننده موفقیت لیزر درمانی است : مهارت متخصص و دستگاه مورد استفاده.

در مرکز فوق تخصصی لیزر تهران اسکین از متخصصین به رسمیت شناخته شده و آموزش دیده در استفاده از تکنولوژی لیزر استفاده می شود. سطح مهارت این افراد بسیار بالا و دارای مدارج علمی شایان توجه ایی هستند که باعث اعتماد مراجعین به آنها می شود.

در شعبه های مختلف این مرکز از دستگاه های به روز و متفاوت استفاده می شود که شانس انتخاب “گزینه مناسب” را به مراجعین می دهد تا بهترین نتیجه را داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

لیزر موهای زائد

 

4.5 2 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
رویا ناطقی
رویا ناطقی
8 years ago

با سلام، من از شهرستان ایلام باهاتون تماس می گیرم، می خواستم برای لیزر موهای صورتم در مرکز شما اقدام کنم، به نظرتون چند جلسه لازمه و فاصله جلسات چقدر؟

گروه پژوهشی پوست و لیزر مو
Admin
پاسخ به  رویا ناطقی

فاصله جلسات یک ماهه است
حدود 4 هفته بین جلسات فاصله باشه خوبه