آیا رفع موهای زائد در دوران بارداری با لیزر روشی ایمن است؟|لیزر موهای زائد

آیا رفع موهای زائد در دوران بارداری با لیزر روشی ایمن است؟|لیزر موهای زائد

آیا رفع موهای زائد در دوران بارداری با لیزر روشی ایمن است؟|لیزر موهای زائد

آیا رفع موهای زائد در دوران بارداری با لیزر روشی ایمن است؟|لیزر موهای زائد

هورمون های بارداری باعث می شود موها ضخیم تر رشد کند. گاهی اوقات نیز موها در مناطق غیر منتظره و ناخواسته رشد می کنند. در حالی که زنان باردار باید از برخی از روش های رفع مو  در دوران بارداری اجتناب کنند ، روش های متعددی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد.

هنگامی که حامله هستید یک روز در آیینه نگاه می کنید و ناگهان متوجه می شوید که چیزی غیرعادی در صورت تان وجود دارد.  موی پشت لب تان بلند شده است.   بله ، هنگامی که هورمون های بارداری زیاد می شوند و جریان خون را در سراسر بدن شما افزایش می دهد ، احتمالاَ موجب تغییراتی در پوست ، ناخن و موهای شما می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

متأسفانه این عوامل باعث رشد مو در مکان های غیر منتظره و ناخواسته می شوند (مانند زیر بغل ، خط بیکینی ، پشت لب ، اطراف نوک پستان ها و شکم). خوشبختانه افزایش این موها موقتی است.  و در حدود شش ماه پس از زایمان موهای شما به حالت طبیعی خود برگردند. تا آن زمان ، ما همه چیز را در مورد رفع موهای زائد در دوران بارداری برای تان توضیح می دهیم.

مرکز لیزر و زیبایی برکه با متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه لیزر موهای زائد با مدرن ترین دستگاه لیزر و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.

 

حذف موهای زائد با بند انداختن و با موچین  

برای رفع موهای زائد مانند برداشتن ابروها ، حذف موهای زائد شکم ، تمیز کردن موهای پشت لب و گاهی نوک پستان (لازم نیست خجالت بکشید ، این کاملاً طبیعی است!)  احتمالا بهترین گزینه استفاده از موچین و بند انداختن است.  شما می توانید ابروهای خود را با موچین به راحتی در خانه تمیز کنید و صورت خود را بند بیندازید.

بند انداختن یک تکنیک قدیمی است که با استفاده از بند موها را از ریشه می کنند.  اما بند انداختن به تنهایی کار آسانی نیست و بهتر است توسط آرایشگر انجام شود. از آنجا که این دو روش هیچ نیازی به مواد شیمیایی یا روش های پزشکی ندارند ، هر دو در دوران بارداری کاملاً ایمن هستند.

 

رفع موهای زائد با شیو کردن موها

آیا رفع موهای زائد در دوران بارداری با لیزر روشی ایمن است؟|لیزر موهای زائد

برای از بین بردن موهای ناخواسته در مناطق بزرگ تر، اصلاح کردن روش مناسبی است.  اگر مجبور هستید مانند شوهرتان هر دو سه روز یکبار موهای صورت خود را بتراشید احساس شرمندگی نکنید.    پشت لب ، گونه ها ، و چانه خود را تیغ بزنید.  نگران هم نباشید که موها زبرتر برویند.   برای این کار می توانید از تیغ های دستی و یا ماشین ریش تراشی که برای استفاده ایمن هستند ، استفاده کنید.  اما همیشه مطمئن باشید که از یک تیغ جدید استفاده کنید ، در این صورت کمتر احتمال دارد صورت خود را ببرید.  از تیغ صورت تراشی همسرتان هم استفاده نکنید ، زیرا احتمال عفونت را افزایش می دهد.

وقتی پاها را اصلاح می کنید ، از ژل اصلاح استفاده کنید.  این کار را با دقت انجام دهید چون شکم شما بزرگ است پاها را به خوبی نمی بینید.  و ممکن است موقع اصلاح در حمام تعادل خود را از دست بدهید.  مواظب باشید لیز نخورید.  در صورت امکان از شوهر یا خواهر خود بخواهید که کمک تان کند.  همچنین می توانید روی لبه تخت خود بنشینید و از ریش تراش برقی استفاده کنید.

 

حذف موهای زائد با اپیلاسیون و موم

آیا رفع موهای زائد در دوران بارداری با لیزر روشی ایمن است؟|لیزر موهای زائد اپیلاسیون و موم روشی است که در آن یک مخلوط بر روی پوست پهن می شود و سپس با یک پارچه تمیز برداشته می شود و موها را می کند.  هر دو روش برای رفع موها   بلند مدت تر هستند و برای دوران حاملگی مناسب هستند و پوست شما را هم بیش از حد حساس نمی کنند.  اپیلاسیون و موم  هرگز نباید برای داخل حفره های بینی ، گوش و یا نوک پستان رگ های واریسی ، مول یا زگیل ؛ و یا در پوست تحریک شده ، بریدگی پوست و یا آفتاب سوختگی استفاده شود.

همچنین قبل از انجام هر یک از روش های رفع موهای زائد از جمله اپیلاسیون با پزشک خود مشورت کنید تا دریابید که آیا علت خاصی وجود دارد که اپیلاسیون برای شما در طول بارداری توصیه نمی شود.

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

همانطور که جنین  رشد می کند و شکم شما بزرگ تر می شود ،  احتمال رسیدن دست شما به بخش های زنانه برای تمیز کردن موها سخت تر می شود.  به همین علت برای انجام این کار باید به یک سالن اپیلاسیون مراجعه کنید.  اما ابتدا اطمینان حاصل کنید که سالنی که انتخاب کرده اید ، تمیز است. تکنسین باید دستکش بپوشد و از برنامه های کاربردی جدید برای جلوگیری از انتقال میکروب و عفونت بین مشتریان استفاده کند.

قبل از انجام اپیلاسیون حتماً یک تست پچ   روی  یک ناحیه کوچک پوست تان مثل خط بیکینی یا روی دست آزمایش کنید تا ببیند که در طول بارداری حساسیت پیدا نکرده باشید.  از لوسیون آنتی سپتیک ضدعفونی کننده قبل و بعد از اپیلاسیون استفاده کنید تا باعث التهاب ، کاهش قرمزی و کمک به جلوگیری از عفونت شود.

 

رفع موهای زائد با کرم های مو بر

اگر چه کرم ها ، ژل ها ، لوسیون ها،  اسپری ها و رول های مو بر ممکن است به عنوان یک گزینه آسان به نظر برسند ، اما استفاده از موبرها در دوران بارداری از نظر علمی هنوز ثابت نشده است. این محصولات حاوی مواد تشکیل دهنده فعال از قبیل پودر باریم سولفید باریم و کلسیم تیوگلیکولات هستند که بر ساختار پروتئین مو تأثیر می گذارد و باعث می شود که آن را به یک توده ژله ای تبدیل کند که به راحتی از روی پوست پاک می شود.

مواد شیمیایی دارای بوی مشخص و بسیار ناخوشایندی هستند که در موارد نادر باعث واکنش آلرژیک می شود. بنابراین در حالی که هیچ مدرکی وجود ندارد که کرم های موبر برای جنین مضر باشند ، احتمالاً بهتر است تا قبل از زایمان خود از این گزینه استفاده نکنید.  اگر احساس می کنید که باید از آنها استفاده کنید ، ابتدا مطمئن شوید که  پزشک تان بااین کار موافق است.  و بعد از آزمایش محصول در قسمت کوچکی از پوست در یک محیط با تهویه مناسب از آن استفاده کنید.

 

استفاده از بلیچ  

در حالی که شما ممکن است قبل از بارداری  موهای ناخواسته را با استفاده از سفید کننده   پنهان کرده باشید ، اما در دوران بارداری ، از آنجا که بلیچ  به طور مستقیم بر روی پوست شما اعمال می شود احتمال دارد پوست برخی از مواد شیمیایی را جذب کند و آن را به جنین  خود منتقل کنید. و از آنجایی که مطالعات قابل اعتمادی برای تعیین مطمئن بودن استفاده از بلیچ در هنگام بارداری انجام نشده است ، بهتر است از این گزینه را تا زمانی که فرزند شما به دنیا نیامده چشم پوشی کنید.

 

رفع موهای زائد با لیزر و الکترولیز

آیا رفع موهای زائد در دوران بارداری با لیزر روشی ایمن است؟|لیزر موهای زائد

رفع موهای زائد با لیزر و الکترولیز در بهترین حالت غیر ضروری و در دوران بارداری خطرناک   است.  اگر چه لیزر موهای زائد یک روش خطرناک نیست و  فقط بر روی لایه های سطحی پوست تأثیر می گذارد ، اما تکنسین های ما   با سلامتی مشتریان بازی نمی کنند.  اگر باردار هستید   توصیه می کنیم درمن خود را تا پایان بارداری  متوقف کنید.

در حالی که هیچ شاهدی برای بروز اثرات منفی لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی وجود ندارد ، در عین حال هیچ شواهدی هم برای تضمین این موضوع وجود ندارد که لیزر موهای زائد یک روش درمانی ایمن در این دوران باشد.

اگر از رشد بیش از حد موهای زائد خود در دوران حاملگی  ناراحت هستید ، پیشنهاد می کنیم از روش های موقتی مانند وکس و شیو کردن برای رفع موهای زائد خود استفاده کنید.  پس از تولد نوزاد و پایان دوران شیردهی ما خوشحال خواهیم شد که لیزر موهای زائد شما را انجام دهیم.

با الکترولیز، یک پروب فلزی  جریان الکتریکی را از طریق پوست وارد شفت مو می کند تا فولیکول ها را از بین ببرد.  این کار به خصوص برای زنان باردار خطرناک است.  زیرا برق از مایع آمنیوتیک که در اطراف   جنین است عبور می کند.

خط پایین: از آنجا که مطالعات قابل اعتماد برای تعیین اینکه آیا حذف موی زائد با لیزر یا الکترولیز برای زنان باردار ایمن است یا خیر انجام نشده است و به این دلیل که موهای اضافی ناخواسته شما باید حدود شش ماه پس از زایمان ناپدید شوند بهتر است تا پایان بارداری صبر کنید.

برای مشاوره و گرفتن وقت برای لیزر موهای زائد وعمل های زیبایی سینه و هموروئید و سایر درمان های زیبایی با ما تماس بگیرید. 

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments