آیا انجام لیزرموهای زائد در دوران بارداری خطرناک است ؟

لیزر موهای زائد در دوران بارداری
لیزر موهای زائد در دوران بارداری

لیزر درمانی

در لیزر درمانی  مقدار زیادی از انرژی را به رنگدانه های تیره در فولیکول های مو به منظور از بین بردن آنها می تابانند . در نتیجه رشد طبیعی موهای زائد کاهش و یا به طور کلی متوقف می شود. اما هیچ مطالعه کافی در مورد ایمن بودن لیزر موهای زائد در دوران بارداری وجود ندارد.

بسیاری از پزشکان توصیه می کنند از انجام لیزر موهای زائد در دوران بارداری به دلیل فقدان اطلاعات در مورد اثرات آن بر جنین ، خودداری کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در هفته های آخر بارداری به دلیل حساس بودن وضعیت فرد باردار نباید لیزر درمانی انجام شود زیرا ممکن است باعث عوارض جبران ناپذیر شود .

الکترولیز

هیچ مطالعات تکمیلی در مورد ایمن بودن الکترولیز در دوران بارداری وجود ندارد. بسیاری از پزشکان توصیه می کنند از انجام الکترولیز در دوران بارداری به دلیل فقدان اطلاعات در مورد اثرات الکترولیز بر جنین خودداری شود .

اگر انتخاب کرده اید که الکترولیز کنید ، در سه ماهه آخر بارداری و در دوران شیر دهی از انجام الکترولیز بر روی سینه ها خودداری نمایید .

در حال حاضر دو نوع روش الکترولیز وجود دادرد ، الکترولیز  مستقیم و الکتروکواگولاسیون

الکترولیز  مستقیم  : این روش که امروزه کاربرد کمتری دارد بر اساس استفاده از یک جریان مستقیم الکتریکی (جریان گالوانیک) که سبب تخریب سلول های فولیکول می شود، می باشد. عیب عمده این روش نیاز به برقراری یک جریان طولانی به مدت یک دقیقه یا بیشتر برای هر مو و دردناک بودن آن است. مزیت اصلی این روش هم کارآیی خیلی بهتر به نسبت سایر روش های الکترولیز می باشد.

الکتروکواگولاسیون  : این روش جدیدتر است و در حال حاضر به صورت رایج در کلینیک های زیبایی به کار می رود. در این روش یک جریان الکتریکی با فرکانس بالا به وسیله تولید گرما در فولیکول سبب تخریب ریشه مو  می گردد. اسامی دیگر این روش عبارتند از : دیاترمی، ترمولیز، جریان متغیر با فرکانس بالا، امواج کوتاه.
در الکتروکواگولاسیون از جریان متغیری با فرکانس بالا استفاده می شود. این جریان از طول سوزن عبور کرده و باعث داغ شدن فولیکول مو و تخریب آن می گردد. با این دستگاه جریان فقط به مدت چند ثانیه برقرار می شود. در یک روش دیگر که موسوم به ترمولیز با سرعت بالاست ، جریان به مدت کمتر از یک ثانیه برقرار می شود. با این روش می توان تا حد 200 تار مو را طی یک ساعت برداشت ولی میزان تخریب بافت های قاعده مو در این روش و کارآیی آن در از بین بردن موهای ضخیم کمتر است.

 

از این روش در دوران بارداری توصیه نمی شود زیرا کودک توسط مایع آمنیوتیک احاطه شده است. در این وضعیت، مایع آمنیوتیک به عنوان یک هادی برق  عمل می کند و موجب آسیب به جنین می شود .

[divider]

مترجم : مرضیه کبیری فر

گروه پزشکان تهران اسکین

منبع : http://americanpregnancy.org/pregnancy-health/hair-removal-and-pregnancy/

[divider]

تهران اسکین ارائه دهنده ی بهترین خدمات در زمینه لیزر درمانی با نازلترین قیمت ها !!!

لیزر درمانی فرآیند حساسی است و باید در انتخاب کلینیک حسایت بالایی  داشته باشید.

در مطب های تخصصی معرفی شده از طرف این سایت از متخصصین با تجربه و آموزش دیده استفاده می شود. سطح مهارت این افراد بسیار بالا و دارای مدارج علمی شایان توجه ایی هستند که باعث اعتماد مراجعین به آنها می شود.

 برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments