عوارض لیزر

آشنایی با مزایا و معایب لیزر| مضرات اشعه لیزر| لیزر خطرناک است؟

مزایا و معایب دستگاه های لیزر

هنگامی که شما به جستجو درباره دستگاه های لیزر می ‌پردازید متوجه می شوید که انواع مختلفی از دستگاه های لیزر وجود دارند که هر یک از آنها برای یک نوع پوست خاص به کار می رود. مزایا و معایب دستگاه های لیزر غیر قابل انکار است که این مسئله باعث شده ما در این مقاله تصمیم بگیریم به بررسی مزایا و معایب دستگاه های لیزر و تفاوت هایی که هریک از آنها با یکدیگر دارند بپردازیم تا شما بتوانید بهترین دستگاه لیزر را متناسب با شرایط خود پیدا کنید.

مزایا و معایب لیزر رابی

لیزر رابی یکی از دستگاه های لیزر قدیمی است و مدت های زیادی است که از آن برای برطرف کردن موهای زائد استفاده می شود به همین دلیل تحقیقات متعددی در خصوص اثر گذاری آن برای برطرف کردن دائمی موهای زائد انجام شده است، به علاوه سرعت پایین تکرار آن باعث شده است که برای اکثر افراد کاربرد داشته باشد و افراد مختلفی بتوانند از آن برای برطرف کردن موهای زائد خود استفاده کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

مساله ای که در خصوص لیزر رابی وجود دارد این است که با توجه به قدرت بالای این دستگاه لیزر افراد زیادی از آن با لفظ ‘عتیقه’ یاد می ‌کنند و ترجیح می ‌دهند که از دستگاه‌ های جدید استفاده کنند. سیستم لیزر رابی با محدودیت‌ های زیادی نیز همراه است، به عنوان مثال نمی تواند موهای زائد روی پوست تیره را درمان کند.

پایین بودن سرعت تکرار آن باعث شده که طول درمان با آن طولانی باشد به همین دلیل برای درمان نقاط کوچک بدن ایده آل است. از سوی دیگر لیزر آبی برای برطرف کردن موهای زائد روشن یا سفید کاربردی ندارد. افرادی که رنگ پوست آنها روشن است می توانند متقاضی مناسبی برای این نوع لیزر باشند.

مزایا و معایب لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت یکی از سریع ترین دستگاه های لیزر موجود است که برای درمان نقاط بزرگتر بدن یک انتخاب عالی محسوب می شود. طول موج پرتو های دستگاه لیزر الکساندرایت بلندتر از سایر دستگاه لیزر است و این مسئله باعث شده که برای لیزر موهای زائد پوست های مختلف مناسب باشد و افرادی که رنگ پوست آنها روشن تا گندمی است متقاضی مناسبی برای این نوع دستگاه لیزر باشند.

اثر گذاری این دستگاه لیزر بر روی موهای نازک بیشتر است و یک انتخاب عالی برای افرادی است که رنگ پوست آنها روشن می باشد. درد حاصل از لیزر الکساندرایت بیشتر از سایر دستگاه های لیزر است و در صورتی که روی پوست سبزه مورد استفاده قرار بگیرد باعث تغییر رنگ پوست فرد متقاضی درمان با لیزر خواهد شد. لیزر الکس برای درمان موهای زائد پوست روشن عالی است و یک انتخاب مناسب برای برطرف کردن موهای زائد نقاط بزرگتر بدن از قبیل دست و پا، کمر و قفسه سینه است.

مزایا و معایب لیزر دایود

مزایای لیزر دایود
مزایای لیزر دایود

با پیشرفت علم و فناوری و استفاده از دستگاه لیزر با طول موج بلندتر ریسک آسیب دیدگی پوست کاهش پیدا کرده است. در دستگاه های لیزر موهای زائد می توان طول موج نور لیزر را بر اساس شرایط فرد متقاضی درمان تنظیم کرد.

سرعت بالای این دستگاه باعث شده که طول جلسات درمان با لیزر دایود کوتاه باشد. تروما ی کمتر به پوست اطراف به معنای کوتاه بودن دوران بهبود است. لیزر دایود بر روی موهای زبر و تیره اثر گذاری بیشتری دارد و در مقایسه با سایر دستگاه های موجود یک موفقیت بزرگ محسوب می ‌شود.

درد حاصل از لیزر دایود زیاد است و از آنجایی که به تازگی وارد عرصه لیزر موهای زائد شده است اطلاعات و شواهد چندانی در ارتباط با آن وجود ندارد و ما نمی ‌دانیم که مزایا و معایب آن در بلند مدت چیست. لیزر دایود برای افرادی که رنگ پوست آنها روشن تا تیره است مناسب است و می ‌توان از آن برای لیزر موهای زائد نقاط بزرگ بدن استفاده کرد. لیزر دایود برای آقایانی که می خواهند موهای زائد کمر یا قفسه سینه خود را برطرف کنند یک انتخاب بسیار عالی محسوب می شود.

مزایا و معایب دستگاه های لیزر ان دی یاگ

لیزر ان دی یاگ برای افرادی که رنگ پوست آنها تیره است مناسب می باشد و بلند بودن طول موج آن به این معنا است که به پالس های انرژی کمتری نیاز داریم. سرعت تکرار این دستگاه بسیار بالا است و در مقایسه با آی پی ال یک انتخاب ایده آل محسوب می شود.

این دستگاه لیزر برای از بین بردن موهای زائد نازک بدن مناسب نیست. افرادی که رنگ پوست آنها تیره است می توانند متقاضی مناسبی برای این نوع لیزر باشند. بلند بودن طول موج آن و توانایی هدف قرار دادن نقاط بزرگتر بدن باعث شده که به گزینه ایده آل برای برطرف کردن موهای زائد پا و کمر تبدیل شود.

مزایا و معایب آی پی ال

‏آی پی ال جزو فناوری لیزر محسوب نمی ‌شود اما از آن برای برطرف کردن موهای زائد استفاده خواهد شد و در مقایسه با سایر دستگاه های لیزر برای انواع پوست های مختلف کاربرد دارد.

نکته مهمی که در خصوص آی پی ال باید به آن توجه کرد این است که نباید از آن روی پوستی که دچار آفتاب سوختگی شده است استفاده کرد زیرا باعث بروز هایپرپیگمنتیشن خواهد شد و مدتی طول می کشد تا تغییر رنگ پوست برطرف شود. دوران درمان با آی پی ال طولانی است زیرا باید فولیکول های مو را به صورت مجزا هدف قرار داد تا تمامی آنها از بین بروند، این مسئله باعث طولانی شدن جلسات لیزر و خسته شدن متقاضیان خواهد شد.

عوارض جانبی لیزر چیست؟

همه روش های زیبایی با عوارض خاص خود همراه هستند. به عنوان مثال هنگامی که شما برای برطرف کردن موهای زائد خود به مراکز اپیلاسیون مراجعه می ‌کنید دچار درد و قرمزی و تورم پوست خواهید شد. لیزر موهای زائد نیز از این قاعده جدا نیست و اکثر افرادی که لیزر می کنند دچار عوارض جانبی خفیف حاصل از لیزر موهای زائد خواهند شد.

عوارض لیزر
عوارض لیزر

قرمزی و تورم پوست از عوارض جانبی بسیار شایع پس از لیزر موهای زائد است که معمولاً طی مدت کوتاهی برطرف می ‌شود و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. تغییر در رنگ دانه های پوست یکی دیگر از عوارض جانبی لیزر است که در برخی از افراد خود را به صورت روشن شدن پوست و در برخی دیگر به صورت تیره شدن پوست نشان می دهد. این اختلال نیز پس از مدت چند هفته برطرف خواهد شد و پوست به حالت عادی بر می گردد.
در صورتی که لیزر موهای زائد توسط یک اپراتور بی تجربه و دستگاه لیزر با طول موج نامناسب انجام شده باشد ممکن است شما دچار تاول پوستی شوید. در چنین حالتی باید به شدت از دست کاری کردن تاول های خود اجتناب کنید و به پزشک مراجعه کنید تا تحت درمان قرار بگیرید. هرچه زودتر فرآیند درمان آغاز شود شما نتایج بهتری را به دست خواهید آورد.

مترجم: لیلا عبدالملکی

منبع

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments