آب و پیشگیری از بروز انواع بیماری‌ها

نوشیدن آب
آب

آب خواص و مزایای زیادی دارد مانند لاغری و افزایش سوخت وساز بدن ولی علاوه بر این موارد  باعث بهبود عمل‌کرد سیستم گوارشی و هضم مواد غذایی می‌شود .

این ماده  باعث می‌شود تا کلیه های شما وظیفه خود را بهتر انجام دهند .در نتیجه مواد زائد بدن به خوبی فیلتر شده و بدون یبوست از بدن خارج می‌شوند .معمولا افرادی دچار یبوست می‌شوند که به میزان کافی آب مصرف نمی‌کنند .
همچنین علت اصلی بروز سنگ‌های کلیه هم کم آبی بدن مزمن است .زمانی که شما به مقدار کافی از این نوشیدنی  مصرف نمی‌کنید ،کلسیم و سایر مواد معدنی در ادرار شما جمع شده و فیلتر و جداسازی آن‌ها برای بدن دشوارتر خواهد شد .در نهایت کریستالهایی تشکیل می‌شوند که خود عامل بروز سنگ‌های مثانه و کلیه ها هستند .
متخصصان بیماری‌های کلیوی اطفال گزارش می‌کنند که در سالهای خیر کودکان بیشتری به سنگ کلیه دچار می‌شوند و آن را به فاکتورهای زیادی ارتباط میدهند .تعداد زیادی از کودکان آب کمی مصرف میکنند و عده دیگری هم چاق بوده و رژیم غذایی نامناسبی دارند .
پزشکان باور دارند که در محدوه زمانی 10 تا 15 سال پیش ،سنگ کلیه ای در اطفال مشاهده نمی‌کردند ولی به تازگی این مورد افزایش یافته است .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

چقدر آب باید مصرف کنیم ؟

چگونه میتوانیم متوجه شویم که به میزان کافی از این نوشیدنی در روز مصرف میکنیم  یا خیر و یا این مقدار میتواند سوخت وساز شما را بهبود بخشد و به عمل‌کرد گوارشی تان کمک کند یا خیر؟فرمولی ثابت وجود دارد که برای تمام موارد صدق میکند .سعی کنید روزانه 8 لیوان هشت اونسی آب بنوشید .تعدادی از پزشکان باور دارند که این مقادیر تغییر کرده‌اند .
میتوان مقدار  مصرفی مناسب برای افراد را با توجه به سایز و وزن و سطح فعالیت آن‌ها تعیین نمود .در واقع شما باید روزانه به نسبت هر پوند از وزنتان نیم تا یک اونس آب بنوشید ..به عنوان مثال اگر شما 150 پوند وزن دارید ،75 تا 150 اونس  در روز برای شما مناسب است و اگر در محیط های گرمی زندگی میکنید و یا زیاد ورزش میکنید ،این مقادیر بیشتر خواهند شد .افراد کم تحرک و یا آن‌هایی که در محیط های سرد و خنک زندگی میکنند ،به مراتب به مقدار کمتری نیاز دارند .
رنگ و بوی ادرار نیز راهنمای خوبی برای تعیین کم آبی بدن و یا عدم آن است .مثلا اگر ادرار شما تیره رنگ است و بوی تندی دارد شما به کم آبی دچارید و بالعکس .
میتوانید با این اقدام‌ها میزان  مصرفی خود در روز را افزایش دهید :
-یک بطری ورزشی را با خود همراه داشته باشید و همیشه آن را پر آب کنید
-یک لیوان آب بروی میز تحریر خود قرار دهید
-یک لیوان آب دیگر را روی میز کنار تختان قرار دهید زیرا بسیاری از افراد صبح هنگام با تشنگی بیدار می‌شوند
-یک لیوان قهوه و یا نوشابه را با آب جایگزین کنید
-مجبور نیستید که روزانه همه شش لیوان آب را با هم بخورید و بهتر است آن را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم کرده و مصرف کنید

[divider]

نگارنده :فرحناز آل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments