کسانی که پوست حساس دارند آیا می توانند لیزر موهای زائد انجام بدهند؟

کسانی که پوست حساس دارند آیا می توانند لیزر موهای زائد انجام بدهند؟

کسانی که پوست حساس دارند آیا می توانند لیزر موهای زائد انجام بدهند؟

کسانی که پوست حساس دارند آیا می توانند لیزر موهای زائد انجام بدهند؟

برای پوست های حساس از چه نوع لیزری برای حذف موهای زائد استفاده می شود؟

کسانی که پوست حساس دارند می خواهند بدانند که آیا لیزر موهای زائد می تواند جایگزین خوبی برای درد روزانه ناشی از شیو کردن و اپیلاسیون های هفتگی برای بسیاری از مردم باشد؟   لیزر موهای زائد می تواند در قسمت های مختلف بدن از جمله صورت ، پشت ، بازوها و پاها استفاده شود.

حذف موهای زائد توسط لیزر حتی می تواند برای از بین بردن موهای گوش و دیگر مناطق حساس مانند خط بیکینی مورد استفاده قرار گیرد.  لیزر یکی از بهترین گزینه ها برای از بین بردن موها در افرادی است که دارای پوست حساس هستند.  در اینجا ما مطالبی جهت راهنمایی شما آماده کرده ایم.  تا اطمینان حاصل کنید که لیزر موهای زائد تا چه حد برای شما که پوستی حساس دارید موفقیت آمیز است.  مهم نیست که پوست چهره شما چقدر ظریف باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

آماده شدن برای مشاوره  

اگر پوستی حساس دارید ، چند سؤال در جلسه مشاوره خود از پزشک بپرسید. از جمله :

  • چه نوع لیزری در این روش استفاده می شود؟
  • آیا ممکن است قبل از درمان از کرم بی حسی استفاده شود؟
  • آیا قبل از شروع لیزر درمانی تست پچ انجام می دهید؟
  • آیا در طی فرآیند حذف مو از سیستم خنک کننده استفاده می شود؟
  • آیا می توان سایر درمان های پوستی را همراه با حذف موهای زائد انجام داد؟

پاسخ به این سؤالات به شما اطلاعاتی را که برای تعیین این که آیا کلینیک مناسبی را برای لیزر درمانی انتخاب کرده اید یا خیر ارائه می دهد.  پیش از لیزر موهای زائد باید در مورد مراقبت های قبل از لیزر درمانی اطلاعات کافی داشته باشید.

 

نوع لیزر مورد استفاده برای پوست های حساس

کسانی که پوست حساس دارند آیا می توانند لیزر موهای زائد انجام بدهند؟

لیزرهای مختلفی با توجه به رنگ مو و رنگ پوست مراجعه کنندگان برای حذف موهای زائد استفاده می شود. از آنجایی که پوست های تیره تر نسبت به به روش های حذف مو حساسیت بیشتری دارند ، مهم است که از لیزر مناسب استفاده شود.

پوست های تیره تر به بهترین شکل ممکن به لیزر الکساندرایت یا لیزر دایود پالسی پاسخ  می دهند.  این دو نوع لیزر برای پوست سبزه های مؤثرتر هستند.  یکی دیگر از گزینه های لیزر برای پوست های حساس ، لیزر YAG است که انتخاب خوبی برای انواع مختلف پوست است و باعث کمترین آسیب به اپیدورال می شود.

 

کرم های بی حسی موضعی     

در فرآیند لیزر موهای زائد ممکن است اندکی ناراحتی و درد وجود داشته باشد. هر چند که میزان درد از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای برخی از افراد ، درد لیزر موهای زائد  مانند یک نوار لاستیکی است که به پوست ضربه می زند. بعضی دیگرسطح درد را با اپیلاسیون برابر می کنند در صورتی که این حس کاملاً با حس درد در اپیلاسیون فرق می کند.

میزان درد بستگی به تحمل افراد هم دارد.  اگر شما در مورد میزان ناراحتی ناشی از لیزر موهای زائد برای پوست حساس خود نگران هستید ، پزشک می تواند قبل از شروع درمان از یک کرم بی حسی ضعیف استفاده کند. با وجود اینکه این بی حسی  موضعی فقط بر روی سطح پوست کار می کند ، استفاده از آن باعث می شود که بیمار در طی پروسه لیزر درمانی احساس راحتی بکند.

 

تست پچ

کسانی که پوست حساس دارند آیا می توانند لیزر موهای زائد انجام بدهند؟

اگر شما در مورد واکنش بالقوه لیزر به دلیل حساس بودن پوست خود نگران هستید ، می توانید از پزشک خود درخواست کنید که برای اینکه از واکنش نامطلوب پیشگیری شود ، ابتدا تست پچ انجام دهد.  تست پچ یک بخش ضروری از فرایند پیش درمان به خصوص برای پوست های حساس است.

این تست هرگونه عوارض جانبی را نشان خواهد داد یا هر گونه مشکلی در درمان را مشخص می کند. هنگامی که اثرات تنها در یک منطقه کوچک دیده می شود ، راحت تر قابل درمان است و زود تر بر طرف می شود.

انجام تست پچ قبل از لیزر حذف موهای زائد کمک می کند تا خطر عوارض جانبی را کاهش دهد و شانس شما را برای دریافت نتایج مؤثر افزایش می دهد.

نکته مهم در انجام  تست پچ این است که تعیین سطح انرژی لیزری مورد نیاز برای به دست آوردن بهترین نتایج ممکن می شود.  آزمایش پچ همچنین باعث می شود که شما احساس خود را در زمان لیزر موهای زائد تجربه کنید. بنابراین شما می توانید اقدامات لازم را انجام دهید تا درمان راحت تر شود.

 

سیستم خنک کننده

از آنجا که لیزر از انرژی گرمایی برای آسیب به فولیکول مو استفاده می کند، بالا بودن درجه حرارت می تواند باعث ناراحتی افرادی که لیزر درمانی انجام می دهند ، بشود.  برای اینکه بیمار در طول درمان راحت باشد و به منظور جلوگیری از آسیب های بالقوه پوست ، پزشک می تواند از سیستم  خنک کننده همراه با دستگاه لیزر استفاده کند. سیستم  خنک کننده به ویژه برای پوست های قفقازی که به شدت حساس است ، بیشتر کاربرد دارد.

 

درمان های اضافی

گاهی اوقات پوست ما به علت مشکلاتی از قبیل فرو رفتن مو در پوست و یا فولیکولیت حساس می شود.  در صورتی که چنین موردی باشد ، پزشک شما ممکن است توصیه هایی را برای مراقبت از پوست های حساس قبل و بعد از از لیزر موهای زائد انجام دهد تا درمان راحت تر و موفق آمیز تر باشد.  حتماً پیش از شروع جلسات در مورد مسائل پوستی که باید مورد توجه قرار گیرد ، به دکتر خود اطلاع دهید و با او مشاوره کنید.

لیزر موهای زائد اغلب انتخاب خوبی برای پوست های حساس است و ممکن است به درمان های بالقوه  تحریک کننده مثل اصلاح و یا اپیلاسیون ترجیح داده شود. افرادی که پوست حساس دارند باید جلسات لیزر درمانی خود را با یک اپراتور بسیار با تجربه لیزر انجام دهند.  اگر به علت داشتن پوست حساس نگران لیزر درمانی هستید ، قبل از شروع جلسات با پزشک در مورد نگرانی های خود صحبت کنید.  پزشک می تواند تضمین کند که درمان شما تا چه اندازه امن و راحت است ، مهم نیست پوست شما چقدر حساس   باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیزر موهای زائد و گرفتن وقت از متخصصین لیزر با تجربه ما همین امروز با ما تماس بگیرید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

پزشکان متخصص  در کلینیک تهران اسکین روش های خاصی برای درمان های زیبایی با لیزر به مراجعین ارائه می دهند.  شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک های ما زیبایی خود را چند برابر کنید.
                                                      برای تماس با کلینیک تهران اسکین اینجا کلیک کنید.
0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments