کاشت دائمی مژه | روش جراحی کاشت دائمی مژه | بهترین کاندیداهای کاشت مژه

کاشت دائمی مژه | روش جراحی کاشت مژه | بهترین کاندیداهای کاشت مژه

کاشت دائمی مژه | روش جراحی کاشت دائمی مژه | بهترین کاندیداهای کاشت مژه

کاشت دائمی مژه | روش جراحی کاشت دائمی مژه | بهترین کاندیداهای کاشت مژه

کاشت مژه دائمی یا ایمپلنت های مژه یک روش نسبتاً جدید است که در اصل برای درمان مناطقی از پلک که به علت ژنتیک ، آلوپسی یا تروما مانند جراحی سرطان یا سوختگی ، بدون مژه هستند ، استفاده می شود.

همچنین اخیراً از این روش برای ضخیم شدن و افزایش حجم مژه ها حتی در افرادی که مژه ها دارند هم استفاده می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اگرچه تعداد مژه ها زیاد نیست اما آنها نقش مهمی در زیبایی های صورت و راحتی جسمی ما ایفا می کنند.  علاوه بر طراحی و جذاب تر شدن چهره  ، داشتن مژه های پرپشت از ورود گرد و غبار به چشمان ما جلوگیری می کند.

در حالی که برخی افراد به طور طبیعی دارای مژه های ضخیم و پرپشت هستند ، اما همه آنقدر خوش شانس نیستند.  برای افرادی که دارای مژه های کوتاه و کم پشت هستند ، یا مژه های آنها به علت آسیب ، مداخله جراحی یا استفاده زیاد از لوازم آرایشی نامرغوب ریخته ، پیوند مژه یک راه حل دائمی است که پلک ها را با موهای خود بیمار پر می کند.

اگر می خواهید در باره کاشت مژه بیشتر بدانید این مقاله را بخوانید

سایت اهدا کننده مو برای مژه ها

موهای اهدا کننده از پوست سر جدا می شوند و در پلک ها کاشته می شوند.  رشد آنها زیاد است و هر یک ماه باید اصلاح شوند. برای اینکه ظاهر طبیعی مژه ها حفظ شود ، موها باید در یک جلسه منتقل شوند.

کاشت مژه یک روش بسیار ظریف است که نیاز به قرار دادن موها در زاویه و جهت مناسب برای تقلید از رشد طبیعی آنها دارد.

 

روش جراحی کاشت دائمی مژه

روش جراحی کاشت دائمی مژه

روش جراحی کاشت مژه معمولاً شامل قرار دادن 25 تا 50 تار مو در هر یک از پلک های بالا یا پایین با توجه به میزان موهای موجود و اندازه و تراکم مورد نظر است.  این روش معمولاً با دادن قرص   آرام بخش به فرد انجام می شود و حدود 2 تا 3 ساعت طول می کشد و اساساً بدون درد است.  شما در دوره بهبودی نیز هیچ دردی نخواهید داشت.

این روش با خطراتی همراه است و اکثر عوارض جراحی پیوند مژه مشابه با کاشت مو در سر هستند.  یک برش به طول 5/2 سانتیمتر و با عرض کمتر از 2 میلیمتر در سایت اهدا کننده ایجاد می شود که به راحتی با موهای موجود در منطقه پنهان می شود.

مهم ترین نکته این است که انحنای موها باید به صورت دستی تنظیم شود. به طوری که آنها در جهت انحنای شیب دار و مانند موی طبیعی مژه رشد می کنند.

برخی از موها ممکن است در جهت صحیح رشد نکنند.  این موها می توانند ترمیم  شوند و یا گاهی اوقات بعد از رشد کردن در جهت درست قرار می گیرند.

 

دوره بهبودی و نتایج کاشت دائمی مژه

دوره بهبودی و نتایج کاشت دائمی مژه

در 3 تا 4 روز اول پس از عمل ، یک پوسته کوچک در اطراف مژه های کاشته شده دیده می شود.   ممکن است در اطراف بعضی از این پوسته ها کمی تورم و قرمزی هم دیده شود

در 3 تا 5 روز بعدی به غیر از اندکی قرمزی که پس از هفته اول از بین می رود ، عارضه دیگری وجود ندارد و بیماران قادر به بازگشت به فعالیت های طبیعی بدون هیچ نشانه ای از جراحی کاشت مژه هستند.

بخیه هایی که در ناحیه اهدا کننده زده می شود ، قابل جذب هستند بنابراین نیازی به برداشتن آنها نیست.  مژه های پیوند شده در حدود 2 هفته بعد از عمل می ریزند و پس از 3 ماه شروع به رشد می کنند و برای همیشه در آنجا می مانند.

 

نگاهی به جراحی کاشت دائمی مژه

نگاهی به جراحی کاشت دائمی مژه
نگاهی به جراحی کاشت دائمی مژه

داشتن مژه های بلند برای مردان و به خصوص برای زنان جذاب است.  اما بعضی از مردم به طور طبیعی نمی توانند مژه های ضخیم و پر پشت داشته باشند.

اگر چه بسیاری از زنان از ریمل مژه و اکستنشن مژه و یا مژه های مصنوعی برای افزایش بلندی و پرپشت نشان دادن مژه های خود  استفاده می کنند ، آنها نمی توانند بطور دائم مژه ها را تقویت کنند و در برخی موارد حتی ممکن است به آنها آسیب برسد.

در عین حال ، داروهایی مانند Latisse® می تواند در کمک به رشد بیشتر و پر شدن مژه ها مؤثر باشد ، اما برای حفظ نتایج باید این داروها را به طور مداوم استفاده کرد.

پیوند مژه یک روش جراحی برای بازسازی موهای پلک است که می تواند به مردان و زنان کمک کند تا مژه های کم پشت ، کوتاه و یا به طور کامل یا جزئی از دست رفته آنها را به مژه هایی پرپشت و بلند تبدیل کند و زیبایی جذابیت آنها را بیشتر کند.

این فرایند شامل گرفتن مو از سر بیمار و پیوند فولیکول موها به صورت جداگانه است که آنها را به پلک بالا منتقل می کنند تا به طور طبیعی رشد طبیعی مژه را تقلید کنند. هنگامی که موهای کاشته شده شروع به رشد می کنند ، در همه زندگی با شما خواهند بود.

 

چرا کاشت دائمی مژه؟

دلایل بسیاری وجود دارد که مژه ها کم پشت باشد ، آسیب دیده باشد و یا از بین رفته  باشند.  از آنجایی که مژه ها جزء مهمی از زیبایی شما هستند ، نبود آنها کاملاً مشخص است.  انتخاب پیوند مژه به علت دائمی و طبیعی بودن آن است.

پیوند مژه می تواند یک جایگزین عالی برای مژه های مصنوعی یا اکستنشن باشد که ظاهر طبیعی به شما می دهد و نگهداری از آنها بی دردسر است.  مژه های پیونده زده شده به خوبی رشد می کنند.   اکثر افرادی که جراحی کاشت مژه انجام می دهند ، بعد از اين روش علاوه بر اینکه اعتماد به نفس انها بیشتر می شود ، زیبایی آنها هم دوچندان می شود.

 

کاندیداهای کاشت دائمی مژه

کاندیداهای کاشت مژه مردان و زنانی هستند که دارای مژه های کم پشت ، کوتاه یا آسیب دیده اند. افرادی هم که تمام یا بخشی از ابروهای خود را به علت تروما یا بیماری از جمله جراحی ، سوختگی یا عفونت از دست داده اند ،  کاندیداهای خوبی برای کاشت مژه هستند

کاندیدای کاشت مژه  باید از سلامت کامل برخوردار باشند و انتظارات واقعی در مورد نتایج این روش داشته باشند.  اگرچه نتایج کاشت دائمی مژه وقتی توسط یک متخصص پیوند مژه انجام می شود ، طبیعی است ،  افرادی که می خواهند این کار را انجام دهند باید از روش های مراقبت و نگهداری موهای پیوند شده آگاه باشند.

 

چه کسانی نباید کاشت مژه انجام دهند

افرادی که نباید پیوند مژه را تجربه کنند ، افرادی هستند که دارای شرایط خاص پزشکی یا مصرف برخی داروها هستند. علاوه بر این افرادی که دارای تریکوتیلومانیا هستند (مژه ای خود را می کنند) نباید پیوند مژه انجام بدهند ، مگر اینکه این موضوع کنترل شود.

 

مشاوره برای کاشت دائمی مژه

مشاوره برای کاشت دائمی مژه

قبل از اینکه این عمل را انجام دهید ، باید یک جلسه مشاوره را برنامه ریزی کنید.

در طول مشاوره چشم و مژه های فعلی شما معاینه می شود.  در جلسه مشاوره اهداف و انتظارات خود را با پزشک در میان می گذارید.  شما فرصت دارید سؤالات خود را از پزشک بپرسید و عکس های قبل و بعد از کاشت مژه را ببینید.

 

آیا باید مژه های کاشته شده را کوتاه کرد؟

از آنجا که مژه های پیوند شده از پوست سر گرفته شده اند ، سریع تر رشد می کنند و بلند می شوند.  به همین دلیل باید هر چند وقت یکبار آنها را کوتاه کنید و از زیبایی خود و نتایج طبیعی جراحی کاشت مژه  لذت ببرید.

 

آیا بعد از کاشت مژه نیاز به ریمل داریم؟

بعد از پیوند ، مژه پرپشت تر و ضخیم تر به نظر می رسند.  اما بسیاری از بیماران ما هنوز مایل به استفاده از ریمل مژه هستند. در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند که صورت بدون آرایش داشته باشند. اینها بستگی به ترجیح شخصی شما دارد.

 

آیا نتایج کاشت مژه طبیعی به نظر می رسد؟

تا زمانی که بیماران دستورالعمل های پزشک را برای نگهداری از مژه ها بخوبی انجام دهند ، در اغلب موارد مژه ها باید طبیعی باشند.  موها باید با دقت در زاویه مناسب کاشته شوند تا با موهای مژه اصلی ترکیب شوند.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie  

 

3 5 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments