قرمزی بعد از میکرونیدلینگ

چگونه قرمزی بعد از میکرونیدلینگ را برطرف کنیم؟

چگونه قرمزی بعد از میکرونیدلینگ را برطرف کنیم؟ 

قرمزی بعد از میکرونیدلینگ شایع ترین عوارض جانبی بعد از این روش درمانی جوانسازی پوست است.

مهمترین سوالی که بیماران بعد از بروز قرمزی پس از میکرونیدلینگ می پرسند این است که چطور آن را بپوشانند. بهتر است پاسخ این سوال را از یکی از پزشکان متخصص بخواهیم:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بعد از میکرونیدلینگ شما می توانید از کرم هیدروکورتیزون برای کاهش قرمزی استفاده کنید. در طول درمان بهبودی بعد از میکرونیدلینگ بهتر است ناحیه ی درمان شده را مرطوب نگه دارید که بای این منظور HA5 بهترین گزینه است. چنانچه پس از درمان هیچ نشانه ای از التهاب ندیدید، همچنین می توانید برای پوشاندن قرمزی از لوازم آرایشی استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید قرمزی بعد از میکرونیدلینگ معمولا طی یک هفته خود به خود از بین می رود.

قرمزی بعد از میکرونیدلینگ
قرمزی بعد از میکرونیدلینگ

مرکز زیبایی برکه به بهترین و جدیدترین دستگاه های میکرونیدلینگ مجهز بوده و با دراختیار داشتن کادری مجرب متشکل از پزشکان و تکنسین های متخصص و حرفه ای، آماده ی ارائهی خدمات درمانی و مشاوره ای جهت درمان زیبایی میکرونیدلینگ می باشد. شما هم اکنون می توانید برای تماس با ما و تعیین وقت مشاوره و درمان اینجا را کلیک کنید.

میکرونیدلینگ یکی از محبوب ترین و کم عوارض ترین درمان های زیبایی در امروزه است. اما مانند هر درمان دیگری کاملا بی عوارض هم نیست. اما هیچکدام از این عوارض جانبی جدی نیستند. برای آشنایی بیشتر با این درمان زیبایی و عوارض متداول آن بهتر است در ادامه همراه ما باشید.

پنج عوارض جانبی که بعد از درمان میکرونیدلینگ برای پوست می افتد

میکرونیدلینگ یکی از محبوب ترین روش های درمانی برای جوان سازی پوست در حال حاضر است واین محبوبترین بودن دلیل خوبی دارد. میکرونیدلینگ نه تنها می تواند ظاهر و احساس پوست را بهبود بخشد بلکه می تواند شگفتی هایی در کاهش علائم آفتاب سوختگی ها، خطوط چین و چروک بیافریند. درمانی که پزشک در مرکز درمانی برای شما انجام می دهد بسیار موثر از درمان میکرونیدلینگی است که خود آن را در خانه انجام می دهید (با استفاده از غلطک میکرونیدلینگ). اما در کنار همه ی تحسین هایی که از این رش درمانی شده است و همجنان هم می شود، مواردی درمورد میکرونیدلینگ وجود دارد که بهتر است به آنها توجه داشته باشید، به خصوص درمورد واردی که پس از اتمام کامل مراحل درمانی ممکن است آنها را تجربه کنید.

قرمزی بعد از میکرونیدلینگ

این اتفاق کاملا طبیعی است که پوست شما پس از اتمام درمان میکرونیدلینگ قرمز شود ، اما بیشتر این قرمزی ها معمولا در عرض 24 ساعت کاهش می یابند. با این حال، اگر درمانی که انجام داده اید تهاجمی تر انجام شده باشد، قرمزی ممکن است برای مدت کمی طولانی تر باقی بماند. بهرتین روش برای این درمان استفاده از دستگاه های میکرونیدلینگ با فرکانس رادیویی اینفینی، برای درمان زخم های آکنه، جای جوش، خطوط چین و چروک دور چشم و لیفت و تحکیم پوست است. مستقیما پس از درمان، پوست ناشی از دریافت از گرما و احساسی تقریبا مشابه آفتاب سوختگی به رنگ قرمز روشن در می آید (اما این اتفاق آنقدرها هم بد نیست). مرطوب نگاه داشتن پوست نیز می تواند به کاهش قرمزی پوست پس از میکرونیدلینگ کمک کند.(قرمزی بعد از میکرونیدلینگ)

سفت شدن پوست پس از میکرونیدلینگ

مستقیما پس از درمان میکرونیدلینگ (وحتی در روزهای بعد از درمان) ممکن است احساس کنید پوستتان نسبت به وضعیت طبیعی کمی تغییر کرده و وقتی به آن دست می زنید به نظر کمی سفت تر برسد. بعد از میکرونیدلین ممکن است اندکی ورم و کبودی را نیز تجربه کنید. ورم صورت بعد از میکرونیدلینگ می تواند بین متعادل تا شدید متفاوت باشد، هرچند در بیشتر مواقع این ورم متعادل است. اما در حقیقت شدت این ورم به نوع میکرونیدلینگی که انجام داده اید بستگی دارد.مصرف آنتی هیستامین می تواند در رفع این ورم های به شما کمک کند.(قرمزی بعد از میکرونیدلینگ)

قرمزی بعد از میکرونیدلینگ
قرمزی بعد از میکرونیدلینگ

ممکن است لکه های بسیار ریز قابل مشاهده روی پوست ایجاد شوند

از آنجاییکه میکرونیدلینگ صدها آسیب های ریز کنترل شده و ایمن را روی سطح پوست ایجاد می کند(روش عملکردش اینگونه است)، غیر قابل پیشبینی نخواهد بود اگر لکه های بسیار کوچکی پس از روند درمانی روی پوست ایجاد شوند. اما این اتافقی نیست که بخواهید نگران آن باشید، پس از میکرونیدلینگ هر عوارضی را روی پوستتان مشاهده کردید، در طولانی ترین مدت هم، پس از زمان کوتاهی از بین می روند. با بهبود و درمان پوست پس از عمل، هر لکه ای به آرامی و خود به خود از بین می رود.(قرمزی بعد از میکرونیدلینگ)

ممکن است متوجه ناهنجاری هایی بشوید

اگر سابقه ناهنجاری های پوستی دارید یا فکر می کند که احتمال بروز ناهنجاری روی پوستتان زیاد است، حتما پیش از درمان ان را به پزشک اطلاه دهید، چراکه میکرونیدلینگ می تواند موجب بروز ناهنجاری های پوستی شود. این اتفاق به خصوص زمانی می افتد که جراحت هایی از قبل روی سطح پوست وجود داشته باشند، چرا که میکرونیدلینگ می تواند آنها را بدتر کند. میکرونیدلینگ هرچند می تواند تاثیر شگفت آوری در درمان زخم های آکنه روی پوست داشته باشد، در عین حال می تواند می تواند در واقع باعث شیوع و گسترش باکتری در پوست شود و ناهنجاری ها را بدتر کند. (قرمزی بعد از میکرونیدلینگ)

قرمزی بعد از میکرونیدلینگ
قرمزی بعد از میکرونیدلینگ

خونریزی های نقطه ای که معمول نیستند

پس از وارد شدن و نفوز سوزن های بسیار رویز در سطح پوست طبیعی است که انتظار خونریزی های قطره اس کوچک را داشته باشید. چراکه برخی از درمان های میکرونیدلینگ تهاجمی تر هستند، مانند میکرونیدلینگ با فرکانس اینفینی. پزشکان معمولا از داروهای بی حسی موضعی یا بی حسی سطحی در طول میکرونیدلینگ استفاده می کنند، حال به شکل اسپری باشد، یا داروی خوراکی یا تزریقی.(قرمزی بعد از میکرونیدلینگ)

کبودی بعد از میکرونیدلینگ

کبودی یکی از عوارض شایع میکرونیدلینگ است. اما این کبودی ها هم متعادل بوده، هم جدی نیستند و هم خود به خود طی 24 ساعت از بین می روند.

ضد آفتاب بعد از میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ تاثری مانند آفتاب سوختگی روی پوست می گذارد. همواره توصیه می شود برای مدتی حدودا دو هفته ای پس از میکرونیدلینگ، چنانچه معمولا از ضد آفتاب استفاده می کنید، مصرفتان را بیشتر کنید یا اگر قبلا استفاده نمی کردید شدیدا توصیه می کنیم به مقدار زیاد استفاده کنید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

مرکز زیبایی برکه

3.5 2 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

5 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
نازینا
نازینا
4 months ago

سلام من میکرو انجام دادم الان یک هفته گذشته اما هنوز قرمزی روی گونه هام دارم ، ترمیم گننده رو امتحان کردم اما خوب نمیشه چیکار کنم ؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  نازینا

سلام دوست گرامی
موارد پوستی میکرونیدلینگ متناسب با نوع پوست و سرعت ترمیم در هر فرد، بین 2 تا حداکثر 7 روز زفع می گردد. جهت پاسخ دقیق و ارائه راهکار مناسب در این خصوص، نیاز به معاینه و ارزیابی پوست تان می باشد. بهتر است در مورد شرایط فعلی پوست تان با پزشک معالج تان مشورت نمایید.

حبیب
حبیب
4 months ago
پاسخ به  نازینا

سلام من ماه پیش برای اولین بار انجام دادم. پوست صورتم در حالت طبیعی یکم قرمزه ولی بعد میکرونیدیلینگ و با گذشت یه هفته و ده روز، صورتم بازم از حد نرمال قرمزتر بود. با دکترم در ارتباط بودم و به مرور و با یه سری کرم و لیزر، قرمزیم به حالت طبیعی برگشت.
حضوری برین پیش دکتر تون یا مدام براش عکس بفرستین تا کمک کنه و نگران نباشین.
مصرف ویتامین سی و ای هم میتونه کمک کنه

حبیب
حبیب
4 months ago

ممنونم بخاطر مطلب کاملتون.
سوالی که دارم این هستش که استفاده همزمان سابسیژن و میکرونیدلینگ ممکنه التهاب صورت رو بیشتر کنه و دوره قرمزی صورت بعد از عمل رو بیشتر کنه

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  حبیب

سلام دوست گرامی
با توجه به اینکه هر کدام از این تکنیک ها می تواند قرمزی و التهاب پوستی داشته باشد بهتر است در جلسات مجزا انحام شود. در نظر داشته باشید که میزان التهاب و واکنش های بعد از این دو تکنیک و مدت زمان ترمیم در پوست های مختلف متفاوت می باشد.