همه چیز در باره روش های مختلف عمل هموروئید از سیر تا پیاز | جراحی هموروئیدکتومی

همه چیز در باره روش های مختلف عمل هموروئید از سیر تا پیاز |جراحی هموروئیدکتومی

همه چیز در باره روش های مختلف عمل هموروئید از سیر تا پیاز | جراحی هموروئیدکتومی

همه چیز در باره روش های مختلف عمل هموروئید از سیر تا پیاز | جراحی هموروئیدکتومی

جراحی هموروئیدکتومی به منظور برداشتن هموروئید داخلی یا خارجی انجام می شود که بزرگ و یا شدید است. جراحی هموروئیدکتومی مؤثرترین درمان برای هموروئید است. هرچند که با بیشترین میزان عوارض جانبی همراه است.

جراحی هموروئیدکتومی در بیمارانی با شرایط زیر انجام می شود :

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  • علائم هموروئید درجه 3 و  4 ، و یا ترکیبی از هموروئید داخلی و خارجی ،
  • هنگامی که بیماری دیگری مانند یماری های آنورکتال وجود دارد که نیاز به عمل جراحی دارد ،
  • هموروئید داخلی که رکتوم را تنگ کرده است ،
  • هموروئید خارجی ترمبوزه ،
  • در مواردی که بیمارانی که نمی توانند درمان های حداقل تهاجمی را تحمل کنند.

 

انواع هموروئیدکتومی

انواع هموروئیدکتومی و روش های مرتبط به آن در طی عمل جراحی :

  • هموروئیدکتومی بسته ،
  • هموروئیدکتومی باز،
  • هموروئیدکتومی استاپلر روشی برای درمان پرولاپس و هموروئید  PPH
  • رابرند هموروئید ،
  • لیزر اسفکنتروتومی داخلی.

 

هموروئیدکتومی بسته

همه چیز در باره روش های مختلف عمل هموروئید از سیر تا پیاز | جراحی هموروئیدکتومی

جراحی هموروئیدکتومی بسته یک روش جراحی است که به طور معمول برای درمان هموروئید داخلی استفاده می شود.  این روش شامل ایجاد برش های کوچک با استفاده از یک ابزار تیز مانند چاقوی جراحی ، قیچی ، الکتروکوتر، و یا حتی لیزر برای برداشتن هموروئیدها می شود.

سپس زخم با نخ قابل جذب بسته می شود.  به طور معمول هر سه ستون هموروئیدی در یک زمان جراحی می شوند.  عمل جراحی هموروئیدکتومی بسته با بیهوشی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود.

هموروئیدکتومی به طور معمول یک روش سرپایی است و معمولاَ  شما می توانید در همان روز به خانه بروید.

از آنجایی که این عمل در منطقه حساسی انجام می شود و ممکن است به بخیه نیاز داشته باشید ، ممکن است درد و ناراحتی زیادی را بعد از عمل تجربه کنید.  دوره بهبودی به طور معمول حدود 2 هفته طول می کشد ، اما گاهی 3 تا 6 هفته طول می کشد تا احساس کنید که به حالت عادی بازگشته اید.

مراقبت بعد از جراحی شامل استفاده مرتب از لگن آب گرم  ،  مصرف داروهای مسکن خفیف و جلوگیری از یبوست است.  جراحی هموروئیدکتومی بسته در 95٪ از موارد  موفقیت آمیز است.

عوارض احتمالی شامل درد ، خونریزی تاخیری ، عفونت ادراری  ، عفونت مجاری ادراری ، انسداد مدفوع ، و به ندرت و در مواقع بسیار نادر عفونت ، باز شدن زخم ، بی اختیاری مدفوع ، و تنگی مقعد است.

اگر چه بیماران پس از این این روش جراحی بیشترین ناراحتی و درد بعد از عمل را تجربه می کنند ، اما بهترین نتایج بلند مدت با کمترین میزان عود را دارد.  در حال حاضر روش های جدیدی برای کاهش درد ناشی از عمل جراحی طراحی شده و بیماران ناراحتی کمتری را تجربه خواهند کرد.

 متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه هموروئید ، لیزر موهای زائد و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.

 

جراحی هموروئیدکتومی باز

در روش جراحی هموروئیدکتومی باز ، بافت هموروئید به همان شیوه ای که در روش هموروئیدکتومی بسته برداشته می شود ، جراحی می شود.  اما در این روش جراح برشی را که ایجاد کرده است ،  نمی بندد.

جراحان عمل جراحی هموروئیدکتومی باز را  زمانی انجام می دهند که محل هموروئید در دسترس نباشد و یا بستن زخم باعث بروز مشکلات و یا احتمال عفونت پس از عمل باز باشد.  در اغلب موارد از روش باز و بسته به صورت ترکیبی استفاده می شود.

عوارض ناشی از هموروئیدکتومی باز هم مشابه عوارضی است که پس از هموروئیدکتومی بسته بروز می کند.  هموروئیدکتومی برای برداشتن چندین هموروئید بزرگ ممکن است موجب درد شدید شود.  درد ناشی از حرکات روده ای و عمل دفع صرف نظر از نوع درمان ، در هفته بعد از جراحی طبیعی است. فشار دادن و زور زدن می تواند درد را به طور قابل توجهی بدتر کند.

 

هموروئیدکتومی استاپلر برای هموروئیدهای پرولاپس یافته

جراحی هموروئیدکتومی استاپلر یکی از جدید ترین روش های درمان هموروئید داخلی است. از هموروئیدکتومی استاپلر برای درمان هموروئید پرولاپس یافته PPH نیز استفاده می شود.

هموروئیدکتومی استاپلر بیشتر در بیماران مبتلا به هموروئید درجه III و IV و کسانی که درمان حداقل تهاجمی برای آنها موفقیت آمیز نبوده استفاده می شود. در طی عمل هموروئیدکتومی استپالر ، جراح با استفاده از یک دستگاه استاپل دایره ای بافت اضافی هموروئید ها را برداشته و بقیه را به موقعیت نرمال خود در کانال مقعد و محلی که انتهای عصب های کمتری وجود دارد بر می گردانند. بدون خونرسانی هموروئیدها در نهایت کوچک شده و سپس به طور کامل از بین می روند.

این روش برای درمان هموروئید هایی که  پرولاپس دارند و یا پایین افتاده اند نیز مؤثر است.

در این روش منبع خون رسانی به هموروئید ها نیز مسدود می شود.  مطالعات نشان داده اند که بیمارانی که هموروئیدکتومی استاپلر انجام داده اند در مقایسه با جراحی هموروئیدکتومی  پس از عمل درد کمتری را تجربه می کنند و بهبودی انها نیز سریع تر صورت می گیرد. اما میزان عود بیماری در این روش بیشتر است.

عوارض این جراحی مشابه با عوارض هموروئيدکتومی می باشد.  درد شایع ترین شکایت بیماران پس از عمل هموروئیدکتومی استاپلر به ویژه در هنگام اجابت مزاج است.  شما می توانید با نظر جراح معالج خود داروهای ضد درد مانند استامینوفن ، آسپرین یا ایبوپروفن مصرف کنید.   نشستن در وان آب گرم نیز ممکن است کمک کننده باشد.

 جراحان متخصص ما انواع کاملی از روش های مختلف را برای جراحی هموروئید انجام می دهند و شما را به نتایج مطلوب و دلخواه تان می رسانند.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

 

بستن رابربند یا باند لاستیکی

در این روش یک باند لاستیکی در اطراف پایه هموروئید داخل رکتوم قرار می گیرد. این باندهای پلاستیک  گردش خون را قطع می کند و خونریزی در عرض چند روز از بین می رود.

 

اسفنکتروتومی داخلی جانبی

همه چیز در باره روش های مختلف عمل هموروئید از سیر تا پیاز | جراحی هموروئیدکتومی

اسفنکتروتومی داخلی جانبی یا باز کردن عضله داخلی مقعد گاهی اوقات هم زمان با جراحی هموروئیدکتومی در بیماران انجام می شود.  این روش برای کاهش درد پس از عمل انجام می شود.  و البته در بیشتر موارد از این روش استفاده نشده است.

 

استفاده از لیزر برای درمان هموروئید  

استفاده از لیزر یک تکنیک نسبتاً جدید برای درمان هموروئید است.   در این نوع عمل رگ های خونی که هموروئید را تغذیه می کنند ، توسط لیزر سوزانده می شوند.  استفاده از لیزر برای درمان هموروئید در مراحل اولیه بیماری که هموروئید هنوز از مقعد بیرون نزده و پرولاپس نداده اما بیمار از درد ، خارش و گاهی خونریزی شکایت می کند ، انجام می شود.

این روش تحت بیهوشی موضعی انجام می شود و بیمار می تواند بلافاصله پس از آن به خانه برود.  روش استفاده از لیزر برای درمان هموروئید بدون درد است و بیماران حتی در دوره ریکاوری نیز دردی احساس نمی کنند.

در موارد شدیدتر نیز از لیزر برای حذف هموروئید ها استفاده می شود.  این روش شامل سوزاندن هموروئیدهایی است که قبلاً پرولاپس داده اند.  هموروئید ها با لیزر سوزانده می شود و از بین می رود.

در صورتی که به هموروئید مبتلا هستید ، با یک متخصص جراحی  معتبر و با تجربه مشورت کنید.  متخصصان جراحی ما آماده مشاوره و ارائه خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند.  برای گرفتن وقت از مرکز زیبایی و لیزر برکه اینجا کلیک کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی  minoo shafie

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments