با دمنوش های گیاهی می توانید هموروئید خود را درمان کنید.

هزینه عمل جراحی هموروئید چقدر است؟ تشخیص و درمان | بهترین جراح همورئید

هزینه عمل جراحی هموروئید چقدر است؟ تشخیص و درمان | بهترین جراح همورئید

هزینه عمل جراحی هموروئید چقدر است؟ تشخیص و درمان | بهترین جراح همورئید                                                                     بهترین جراح همورئید

 

عمل جراحی هموروئید زمانی انجام می شود که این مشکل به سایر درمان های غیر تهاجمی و درمان های خانگی و دارویی جواب نمی دهد.

هموروئید پرولاپس شده زمانی رخ می دهد که هموروئید داخلی (در راست روده) یا هموروئید خارجی در خارج از مقعد قرار داشته باشد. هموروئیدها می توانند درد ، خونریزی و نشانه هایی دیگری را در هنگام نشستن ، استفاده از توالت و زندگی روزمره ایجاد کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در بسیاری از موارد ، هموروئیدی که پرولاپس شده ممکن است به تنهایی یا با روش های درمان خانگی بهبود یابد. اما برخی از آنها نیاز به درمان های پزشکی یا جراحی دارند.

 

علائم هموروئید پرولاپس شده

علائم هموروئید پرولاپس شده می تواند متفاوت باشد.  این هموروئید ها بطور متناوب از مقعد بیرون می زنند و دوباره به داخل رکتوم برمی گردند.  بنابراین ممکن است فقط گاهی اوقات متوجه آنها بشوید.

شایع ترین نشانه های هموروئید پرولاپس شده عبارتند از:

احساس یک توده: هنگامی که بعد از اجابت مزاج خود را تمیز می کنید ، ممکن است متوجه یک توده در مقعد خود بشوید. این در واقع یک ورید متورم است و ممکن است نسبت به لمس حساس و همچنین  دردناک باشد.

خونریزی:  ممکن است در هنگام دفع و یا روی دستمال توالت یا حتی لباس زیر خود خون ببینید.  این خون در مقایسه با خونی که ناشی از معده و یا خونریزی روده است و معمولاً تیره و سیاه است ،  فرق می کند.  خون هموروئید به طور معمول قرمز روشن و بسیار رقیق می باشد.

خارش:  وقتی که هموروئید پرولاپس شده داشته باشید ، پوست اطراف مقعد شما ممکن است بسیار خارش داشته باشد.

ناراحتی: هموروئید هایی با پرولاپس بزرگ ممکن است موجب احساس ناراحتی یا احساس تخلیه ناقص روده به شما بدهد. حتی وقتی که دفع نکرده باشید.

درد: هنگام اجابت مزاج و هنگام نشستن ممکن است احساس درد داشته باشید.  فشار آمدن به هموروئید پرولاپس شده ممکن است آن را تحریک کند.

 

عوارض جانبی هموروئید پرولاپس شده

بهترین جراح همورئید

  • هموروئید پرولاپس شده ممکن است به شدت متورم شود و مانع از حرکات روده شما شود.
  • ممکن است به طور ناگهانی خونریزی کند و به علت از دست دادن خون باعث کاهش فشار خون و ضربان قلب سریع می شود.
  • هموروئید ممکن است ترومبوز شود (تشکیل لخته خون) و یا یا به علت فشار از منبع خون قطع شود. این معمولاً باعث درد می شود.
  • هموروئید پرولاپس شده نسبت به هموروئید های خفیف تر و یا هموروئیدی که پرولاپس نشده باشد ، بیشتر احتمال دارد دچار خونریزی یا ترومبوز شود.  

اگر دچار درد شدید یا خونریزی شدید از رکتوم خود بشوید ، بخصوص اگر احساس ناراحتی در شکم ، اسهال یا تب داشته باشید ، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

 

علل هموروئید پرولاپس شده

 

هموروئید ها می توانند در نتیجه افزایش فشار بر رگ ها در مقعد یا راست روده در این مناطق ایجاد شوند.   چند علت شناخته شده برای هموروئید وجود دارد.  وقتی که این هموروئید ها برای یک مدت زمان طولانی وجود داشته باشند و درمان نشوند ، و یا تحت فشار فیزیکی زیادی قرار بگیرند ، می توانند دچار پرولاپس شده و از رکتوم یا مقعد بیرون می زنند.

رژیم کم چربی و کم فیبر، کم آبی بدن ، کمبود فعالیت بدنی ، مصرف مکمل های آهن ، اسهال ، مصرف بیش از حد داروهای ضد اسهال ، و بیماری های دستگاه گوارش می توانند باعث ایجاد پروسه پرولاپس شدن هموروئید بشوند.

گاهی اوقات فعالیت جنسی مقعدی و یا قرار دادن ابزار پزشکی در مقعد برای درمان های پزشکی ، می تواند باعث فشار، و همچنین منجر به پرولاپس هموروئید شود.

یبوست ، بارداری و چاقی عوامل خطر برای هموروئید پرولاپس شده هستند.  آنها می توانند در طول دوره پس از زایمان ، در هفته ها و ماه ها پس از زایمان بدتر شوند.

 

تشخیص هموروئید پرولاپس شده

 

هموروئید پرولاپس شده وقتی است که یک بیرون زدگی در خارج از رکتوم وجود دارد. هموروئید های پرولاپس شده در طول معاینه رکتوم توسط پزشک تشخیص داده می شوند.  پزشک شما ممکن است نیاز به انجام یک سیگموئیدوسکوپی داشته باشد تا ببیند آیا هموروئید داخل رکتوم شما وجود دارد یا خیر.

هموروئید های داخلی بر اساس اندازه پرولاپس طبقه بندی می شود :

درجه یک :  این هموروئید داخلی برجسته است ، اما در کانال مقعدی قرار ندارد.  با این نوع هموروئید ممکن است خونریزی رخ دهد.

درجه دوم : این هموروئید داخلی در هنگام اجابت مزاج از کانال مقعد خارج می شود ، اما خود به خود به  داخل برمی گردد.

درجه سه : این هموروئید پرولاپس شده در داخل است ولی هنگام دفع از روده یا سایر اعمال فشار بیرون می آید و باید به صورت دستی به داخل برگردد.

درجه چهارم : این هموروئید داخلی از کانال مقعد خارج می شود و نمی تواند به عقب بازگردد و در داخل رکتوم باقی بماند. اگر این هموروئید ها به علت فشار اسفنکتر مقعدی مسدود شده باشد ، ممکن است منجر به خونریزی شود. این هموروئید نیاز به عمل جراحی دارد.

 

درمان هموروئید پرولاپس شده

در اغلب موارد هموروئید پرولاپس شده خود به خود بهبود می یابد.  اما اگر هموروئید شما بهبود نیافت ، ممکن است به درمان های خانگی ، دارو یا جراحی نیاز داشته باشید.

 

مراقبت از خود

روش های مراقبت از خود ، مانند استفاده از کمپرس یخ و نشستن در لگن آب گرم می تواند به بهبود هموروئید پرولاپس شده کمک کند.

مهم است که در هنگام حرکت روده ها زور نزنید و به خود فشار نیاورید.  شما می توانید با خوردن غذاهایی با فیبر زیاد و نوشیدن آب زیاد مدفوع نرم و شل داشته باشید.

فعال باشید.  به خصوص پیاده روی به طور منظم می تواند به جلوگیری از بدتر شدن هموروئید پرولاپس شده کمک کند.  مصرف الکل و کافئین آب بدن را کاهش می دهند.  به طوری که بهتراست هنگامی که با هموروئید درگیر هستید آنها را مصرف نکنید.

 

درمان های مختلف برای هموروئید پرولاپس شده  

اگر روش های درمان خانگی مؤثر نبود و جواب نداد و هموروئید شما همچنان دردناک است و خونریزی دارد ، چند گزینه درمان دیگر وجود دارد. درمان بستگی به نوع و درجه هموروئید پرولاپس شده دارد.

گزینه های درمان برای هموروئید پرولاپس یافته به طور کلی همانند درمان برای سایر انواع هموروئیدها است.

کمتر از 10 درصد از همه موارد هموروئید مورد عمل جراحی قرار می گیرند.  البته همه پزشکان در ابتدا درمان های کمتر تهاجمی را برای هموروئید پرولاپس یافته در نظر می گیرند.

جراحان متخصص ما انواع کاملی از روش های مختلف را برای جراحی هموروئید انجام می دهند و شما را به نتایج مطلوب و دلخواه تان می رسانند. 

درمان هموروئید با رابر بند   

در طول این روش ، که هموروئید بندینگ نیز نامیده می شود ، پزشک شما یک یا دو باند لاستیکی کوچک را سفت به پایه هموروئید داخلی می بندد تا جریان خونرسانی را به آنها قطع کند. در عرض یک هفته هموروئید کوچک شده و می افتد. این روش برای بسیاری از افراد مؤثر است.

پس از این روش معمولاً چندین روز خونریزی و درد وجود دارد.  به ندرت عوارض جدی تر می تواند رخ دهند.   این عمل آنقدر ساده است که بیمار می‌تواند بلافاصله به زندگی روزمره برگرد و فعالیت عادی خود را انجام بدهد. البته باید از بلند کردن اجسام سنگین پرهیز کند.

 

اسکلروتراپی

اسکلروتراپی ممکن است بهترین روش برای هموروئید درجه 1 یا  2 باشد. تأثیر گذاری این روش به اندازه رابربند نیست.

برای انجام این روش ، دکتر شما یک مواد شیمیایی را به بافت هموروئید تزریق می کند تا آن را کوچک کند.  در حالی که این روش تزریق باعث کم شدن و یا از بین رفتن درد می شود ، اما ممکن است کمتر از باند لاستیکی مؤثر باشد.

 

درمان هموروئید با لیزر

هزینه عمل جراحی هموروئید چقدر است؟ تشخیص و درمان | بهترین جراح همورئید

تکنیک های انعقاد با استفاده از نور یا حرارت لیزر یا مادون قرمز سبب کوچک شدن هموروئید داخلی می شوند.  پرتو لیزر به راحتی بواسیر را از بین می برد و تنها یک زخم کوچک خشک شده را به جای می‌گذارد.

ممکن است پس از این روش ناراحتی و درد جزئی و عوارض کمی داشته باشید. احتمال عود هموروئید در این روش بیشتر از سایر درمان ها است.  اما درمان با لیزر باعث می شود تا به بافت‌ها کمتر آسیب برسد و درمان به طور کامل صورت بگیرد.

متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه هموروئید ، لیزر موهای زائد و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.

 

عمل جراحی هموروئید

یک هموروئید خارجی با لخته خون می تواند با روش جراحی به همراه ترومبکتومی هموروئید خارجی درمان شود.  این عمل جراحی شامل برداشتن هموروئید و تخلیه زخم است.  در حالت ایده آل ، این روش باید در عرض سه روز پس از تشکیل لخته انجام شود.

عمل جراحی هموروئیدکتومی بیشتر برای درمان هموروئید درجه 4 و بعضی از بیماران مبتلا به هموروئی پرولاپس شده درجه 3 صورت می گیرد.  در طول این عمل جراحی جراح تمام بافت هموروئید را حذف می کند.

در حالی که عمل جراحی هموروئیدکتومی در درمان علائم هموروئید مؤثر است ، بهبودی از این عمل جراحی می تواند طولانی و دردناک باشد.  عوارضی مانند بی اختیاری می تواند پس از هموروئیدکتومی کامل ایجاد شود.

 

دوره بهبودی پس از عمل جراحی چه مدت است؟  

اجابت مزاج  پس از هر روش برای درمان هموروئید به خصوص پس از عمل جراحی ناراحت کننده است.

جراح شما احتمالاً می خواهد که شما در طی 48 ساعت پس از عمل دفع روده داشته باشید. برای این منظور ممکن است به شما یک داروی نرم کننده مدفوع داده شود تا درد آن کم شود.

قبل از اینکه بتوانید فعالیت های معمول خود را پس از یک هموروئیدکتومی ادامه دهید ، ممکن است تا چهار هفته یا بیشتر طول بکشد.  ریکاوری پس از روش های کمتر تهاجمی  مانند اسکلروتراپی ، انعقاد و لیزر و رابربند ممکن است فقط چند روز طول بکشد.  اسکلروتراپی و انعقاد ممکن است نیاز به چندین جلسه تکرار برای رسیدن به نتیجه مطلوب و موفقیت آمیز باشد.

در صورتی که به هموروئید مبتلا هستید ، با یک متخصص جراحی  معتبر و با تجربه مشورت کنید.  متخصصان جراحی ما آماده مشاوره و ارائه خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند.  برای گرفتن وقت از جراحان ما در مرکز زیبایی و لیزر برکه اینجا کلیک کنید

هموروئید پرولاپس شده هر چند که می تواند دردناک باشد ، اما معمولاً درمان می شود.  هر چه زودتر این بیماری تشخیص داده شود ، و اگر هموروئید فرصتی برای بزرگ شدن نداشته باشد ، درمان آسان تر و با درد کمتری خواهد بود.

اگر یک یا چند هموروئید داشته باشید ، ممکن است در آینده بیشتر در معرض ابتلای مجدد به این مشکل باشید.  با پزشک خود در مورد رژیم غذایی ، کاهش وزن و سایر تغییرات شیوه زندگی که می توانید برای کاهش احتمال مشکلات مرتبط با هموروئید در آینده با پزشک خود صحبت کنید.

1 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments