معجزه طب سوزنی

 

طب سوزنی و درمان سردرد های میگرنی
طب سوزنی و درمان سردرد های میگرنی

برای تسکین و مهار درد به تخصص و مهارت چندین پزشک و نیروی متخصص مجرب نیاز است. برای مثال:

  1. متخصص مغز و اعصاب (نورولوژیست) و جراح مغز و اعصاب
  2. متخصص کار درمانی و فیزیوتراپ
  3. پزشک متخصص هوشبری
  4. روانپزشک و روانشناس
  5. متخصص طب سوزنی

 

روش های درمانی کشورهای غربی در مهار درد های مزمن

در سیستم دارویی و درمانی غرب که به معالج به ضد ( معتقد به يا متخصص در معالجه ى بيمارى به وسيله ى اضداد آن)

معروف است، فرآیند درمان درد های مزمن، شامل یکی از موارد زیر یا ترکیبی از آنهاست:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

  1. مصرف داروهای بی نسخه. این داروها به طور کلی شامل داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، مانند: آسپیرین، ایبوپروفین، ناپروکسن، کتوپروفن و استامینوفن است. تمامی این داروها و قرص ها می تواند اثرات جانبی نیز داشته باشد، برای مثال: سوزش معده و آسیب های کلیوی مخصوصا اگر برای مدت طولانی مصرف شوند.
  2. درمان سرما زایی و گرما زایی. این کار سبب کاهش سفتی و سختی عضلات و تسکین دردف مخصوصا درد های آرتروزی می شود. کیسه یخ، محلی را که درد می کند، بی حس می کند و این روش به خصوص برای درد های مفصلی و آماس بدن بسیار موثر است. در روش گرمازایی، گرما سبب سست شدن عضلات شده و ممکن است شامل روش های حرارت خشک، مانند: لامپ گرما، بالشتک گرم یا روش های حرارت مرطوب، مانند حمام آب گرم یا بسته تلفیقی آب هیدروژنی باشد.
  3. تجویز داروهای تسکین درد یا ضد درد که شامل ترکیبات مربوط به داروهای آرامبخش و آرام کننده که معمولا نسبت به داروهای بدون نسخه پزشک اثر آرام بخشی بیشتری دارند. با این وجود، بیشتر داروها امکان دارد که در فرد بیمار عادات بد ایجاد کنند یا ممکن است که اثرات جانبی و احتمالی خطرناکی بهمراه داشته باشند.
  4. تجویز داروهای ضد افسردگی. تجویز داروهای ضد افسردگی می تواند به نفع برخی از بیماران باشد قبل از اینکه خود آنها به اطلاع پزشک برسانند که با این وجود اینکه درد تسکین پیدا می کند، اما در خلق و خو و شرایط روحی آنها تغییری ایجاد نشده است. مصرف داروهای ضد افسردگی سبب می شود که میزان تولید سروتونین در بدن افزایش پیدا کند. با این وجود، برخی داروهایی که توسط روانپزشک تجویز می شود، سبب اختلال عملکرد مغز می شوند هر چند که همزمان باعث کاهش درد نیز می شوند و البته اثرات جانبی احتمالی نیز دارند که از جمله آنها می توان به اعتیاد یا صرف نظر کردن از مصرف دارو اشاره کرد.
  5. تحریک الکتریکی موضعی. این فرآیند بدین صورت انجام می گیرد که پالس های کوتاه جریان برق به انتهای عصب زیر پوست اعمال می شود که در نتیجه آن، درد های مزمن تسکین پیدا می کنند. این روش که نام دیگرآن “تحریکات الکتریکی اعصاب ورا پوستی” ست، از انتقال پیام های درد گسیلی به سمت مغز جلوگیری کرده و ادراک یا حس بیمار از درد را تغییر می دهند.
  6. تحریک و انگیزش مغز. تحریک مغز نوع دیگری از تحریک الکتریکی ست که برای کنترل و مهار درد های شدید و کهنه مورد استفاده قرار می گیرد. پس از آنه طی عمل جراحی، الکترود ها در داخل مغز تعبیه شدند، خود فرد بیمار انتقال و گسیل تحریکات الکتریکی را با استفاده از یک ناقل یا فرستنده خارجی کنترل می کند.
  7. روان درمانی. این روش ها شامل روانکاوی و دیگر اشکال روان درمانی، مانند: آموزش تمدد اعصاب، مدیتیشن، هیپنوتیزم، پس خوراند زیستی (روش كنترل حالات روحي و عاطفي مثل دلواپسي و افسردگي از طريق تعديل اعمال غيرارادى مثل فشار خون و تپش قلب به كمك ابزارالكترونيكي ) و اصلاح رفتار است. فلسفه مشترک میان این روش ها این است که بیماران خود می تواندد سهم بسیاری در کاهش درد داشته باشند، برای مثال از طریق تغییر یا اصلاح فکر یا احساس یا عمل، یا آگاهی از اینکه رویدادهای گذشته یا ضمیر ناخوداگاه چگونه می توانند بر وضعیت سلامت و شرایط روحی و روانی فرد در زمان حال تاثیر گذار باشند.
  8. جراحی. انجام عمل های جراحی نیز ممکن است برای تسکین و کنترل درد از طرف پزشک مربوطه توصیه گردد و اگر چه موجب از بین رفتن درد می شوند، اما ممکن است اثرات تخریبی بسیاری بهمراه داشته باشند یا خود انجام عمل سبب بروز درد های دیگری در شخص بیمار شود. برطرف شدن و تسکین درد لزوما دائمی نیست و احتمال اینکه دوباره بازگردد بسیار زیاد است.
0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments