لیزر و سرطان

لیزر و سرطان | هرآنچه که باید راجع به عوارض لیزر بدانید | فواید لیزر موهای زائد | مرکز لیزر برکه + فیلم

لیزر و سرطان

لیزر و سرطان

لیزر بهترین روش برای از بین بردن دائمی موهای زائد بدن است. اما آیا ارتباطی بین لیزر موهای زائد و سرطان وجود دارد؟ آیا واقعا لیزر موهای زائد باعث بروز سرطان می شود؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

این یکی از مهمترین نگرانی های افرادی است که می خواهند موهای زائد خودشان را لیزر کنند. از آن جایی که لیزر جزو درمان های نوین و تازه وارد در کشور ما محسوب می شود هنوز هم بسیاری از مردم اطلاعات چندانی در مورد آن ندارند. همین کمبود اطلاعات به باور هایی همچون تاثیر لیزر در بروز سرطان و نازایی دامن می زنند. ( لیزر و سرطان )

لیزر و سرطان
لیزر و سرطان

لیزر موهای زائد در حقیقت یکی از کم خطر ترین و کم عوارض ترین درمان ها به حساب می آید. این درمان در زمره ی ایمن ترین روش های رفع موهای زائد شناخته می شود. البته هیچ درمانی بدون عوارض جانبی نیست، اما عوارض جانبی لیزر به قدری سطحی و کم اثر و گذار هستند که نمی توان آنها را واقعا عوارض شمرد.

در ادامه بیشتر به مقوله ی لیزر موهای زائد می پردازیم و با مزایا و خطرات احتمالی آن آشنا می شویم. با ما همراه باشید. ( لیزر و سرطان )

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

اشعه ی لیزر به خودی خود جزو اشعه های خطرناک با اثر تخریبی بالاست. اشعه ی لیزری که یونیزه شده باشد، مانند اشعه ی مورد استفاده در عکس برداری ایکس- ری، می تواند اثرات مخربی از جمله بالا بردن احتمال سرطان را برای بیمار به همراه داشته باشد. ولی اشعه ی مورد استفاده در درمان لیزر موهای زائد اشعه ای بسیار کوتاه برد، با طول موج کنترل شده و جزو اشعه های یونیزه نشده است.

به همین دلیل نهایت برد اثر آن تا ریشه های مو می رسد و هرگز نمی تواند بر بافت های پوستی عمیق تاثیری بگذارد. بنابراین نگران نباشید، لیزر موهای زائد هیچ گاه موجب بروز سرطان نمی شود. ( لیزر و سرطان )

لیزر و سرطان
لیزر و سرطان

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود؟

یکی از رایج ترین نواحی بدن که مردم اغلب برای لیزر کردنش اقدام می کنند ناحیه ی بیکینی یا تناسلی است. اما چون این ناحیه جزو بخش های حساس بدن محسوب می شود، بیشتر افراد می ترسند که لیزر موهای زائد آن باعث اثرات منفی همچون ناباروری یا نازایی شود. یادآوری می کنیم که همانطور که اشاره کردیم اشعه ی تولید شده توسط دستگاه لیزر موهای زائد کوتاه برد بوده و به بافت های پوستی عمیق و اندام ها هیچ آسیبی نمی رساند.

بنابراین احتمال خطر ناباروری توسط لیزر باوری کاملا غلط و بی اساس است. لیزر هرگز باعث نازایی یا ناباروری نمی شود. نه برای زنان و نه برای مردان. ( لیزر و سرطان )

برای آشنایی بیشتر با این موضوع، این مقاله را مطالعه کنید.

عوارض جانبی لیزر موهای زائد

لیزر ایمن ترین و کم خطر ترین روش برای از بین بردن موهای زائد برای همیشه است. در گذشته و حتی امروز روش های دیگری هم برای از بین بردن موهای زائد وجود داشته و دارند، مانند آی پی ال و الکترولیز. اما این دو روش به دلیل تاثیر نه چندان مطلوب و درد و خطرات زیاد، رفته رفته منسوخ شده اند و از اعتبار خارج گشته اند.

امروزه لیزر تنها و بهترین روش برای رفع دائمی موهای زائد بدن است. اما حتی لیزر هم عوارض جانبی خاص خودش را دارد. خوشبختانه این عوارض سطحی و زودگذر هستند و اثر چندانی روی پوست باقی نمی گذارند. عوارض جانبی عمومی لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • قرمزی و التهاب پوست
  • کبودی سطحی
لیزر و سرطان
لیزر و سرطان

اما به یاد داشته باشید که اگر لیزر توسط تکنسین متخصص و حرفه ای انجام نشود، می تواند علاوه بر عوارض عمومی، عوارضی جدی هم برای شما به همراه داشته باشد. هرچند لیزر درمان ساده ایست اما اگر به خوبی و درستی انجام نشود می تواند صدمات بسیار جدی به شما و پوستتان وارد کند. ( لیزر و سرطان )

عوارض جانبی جدی لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • عفونت
  • کبودی جدی
  • تاول
  • زخم
  • خونریزی
  • تغییر رنگ پوست
  • لکه های پوستی
  • جوش
برای آشنایی بیشتر با عوارض جانبی لیزر این مقاله را مطالعه کنید.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران

به خاطر اثرات فوق العاده اش، امروزه درمان لیزر موهای زائد بسیار همه گیر شده. امروز می توانید در همه ی نقاط شهر تهران مراکز مختلفی را ببینید که خدمات لیزر موهای زائد ارائه می دهند. کار به جاایی رسیده که حتی برخی سالن های زیبایی هم دستگاه های حرفه ای لیزر دارند.

اما به هر مرکز لیزری اعتماد نکنید. همانطور که گفتیم لیزر در عین سادگی درمانی است که به تخصص، دقت، ظرافت و تجربه نیاز دارد. اگر لیزر را فرد متخصص و ماهری برای شما انجام ندهد می تواند به جای کمک به شما برای رفع موهای زائد، آسیب های جدی به پوستتان وارد کند. در انتخاب مرکز لیزر موهای زائد دقت کافی و لازم را داشته باشید. ( لیزر و سرطان )

لیزر و سرطان
لیزر و سرطان

در یک مرکز معتبر لیزر موهای زائد، پیش از شروع فرآیند لیزر پزشک متخصص پوست شما را معاینه می کند. او شرایط پوست و موی شما را بررسی کرده و از شما در مورد سابقه ی پزشکی و داروهایی که احتمالا مصرف می کنید پرس و جو می کند. پس از این معاینه است که او ابتدا تعیین می کند که آیا اصلا شما گزینه ی مناسبی برای انجام لیزر هستید یا نه. اگر بودید، سپس تکنسین متخصص بر اساس گزارشات پزشک دستگاه را برای شما تنظیم مجدد می کند.

نکته : اگر پوستتان را به تازگی برنزه کرده اید یا تازه سولاریوم بوده اید، لیزر برای شما اصلا مناسب نیست. چراکه برای لیزر کردن موهای زائد بهتر است اختلاف رنگی میان رنگ پوست و مو زیاد باشد. برنزه بودن پوست این اختلاف رنگی را کاهش می دهد و باعث می شود لیزر نتواند پوست را به درستی از مو تشخیص دهد.

مرکز لیزر برکه در منطقه ی قلهک شمال تهران، یکی از بهترین شعبات مجموعه مراکز لیزر تهران اسکین در سراسر ایران است. برکه با کادری مجرب از پزشکان و تکنسین های متخصص آماده ی ارائه ی بهترین خدمات لیزر موهای زائد در تهران می باشد. مجهز بودن به بهترین و جدیدترین دستگاه های لیزر روز دنیا، در کنار تخفیف های استثنایی، برکه را به یکی از با کیفیت ترین و در عین حال به صرفه ترین مراکز لیزر در تهران تبدیل کرده است. شما هم اکنون می توانید برای آشنایی با لیست تعرفه های قیمیتی برکه و همچنین تعیین نوبت مشاوره و درمان اینجا را کلیک کنید و با ما تماس بگیرید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

مراکز درمانی

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments