لیزر موهای زائد و بارداری

آیا لیزر موهای زائد باعث ناباروری میشود؟| لیزر موهای زائد| مرکز تخصصی لیزر برکه

آیا لیزر موهای زائد بر روی باروری تاثیر می گذارد؟

آیا شما هم با چنین سوالی مواجه شده اید: ‘دوست داری پوست صاف و بدون مو داشته باشی؟’ بدون شک پاسخ همه ما به این سوال مثبت است و داشتن پوستی زیبا و تمیز و درخشان آرزوی همه ما است. همه ما به دنبال خلاص شدن از شر موهای زائد خود هستیم و انواع و اقسام روش هایی که وجود دارد را امتحان کرده ایم و متاسفانه به آن نتیجه ای که باید دست پیدا نکرده ایم. همه انسان ها خواستار زیبایی هستند و انرژی و زمان زیادی را برای زیبایی خود صرف می ‌کنند تا عالی به نظر برسند. لیزر موهای زائد محبوب ترین روش برای رفع موهای اضافی بدن محسوب می ‌شود و در سال‌ های اخیر با پیشرفت های بسیار زیادی همراه بوده است و می توان با اطمینان گفت همه افرادی که تحت درمان با لیزر قرار داشته ‌اند از نتایج به دست آمده کاملا راضی هستند و دیگر زمان زیادی را به شیو کردن بدن خود اختصاص نمی دهند و نیازی به هدر دادن وقت خود در مراکز اپیلاسیون ندارند.

برخی از خانم هایی که لیزر موهای زائد را انجام داده اند یا قصد انجام آن را دارند با این سوال بزرگ مواجه می شوند که آیا لیزر موهای زائد باروری آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد یا خیر و حتی برخی دیگر نگران هستند که لیزر موهای زائد بدن باعث بروز سرطان در آنها شود. تحقیقات متعددی در این زمینه انجام شده است و به بررسی تاثیرات لیزر موهای زائد بر باروری و سرطان پرداخته شده است. در این مقاله قصد داریم به نتایج حاصل از این تحقیقات علمی را به صورت خلاصه برای شما شرح دهیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

چرا موهای زائد خود را لیزر کنیم؟

لیزر موهای زائد

فرایند لیزر موهای زائد یک روش ساده است که با هدف قرار دادن فولیکول های مو به شما برای داشتن پوستی صاف و لطیف کمک می کند. در لیزر موهای زائد رنگدانه های موجود در فولیکول ها به جذب نور لیزر می پردازند و به این روش موها برطرف می ‌شوند. می توان از لیزر برای رفع موهای زائد صورت، دست، پا، زیر بغل و ناحیه بیکینی استفاده کرد.

آیا لیزر موهای زائد بر تخمدان ها و توانایی باروری تاثیر می گذارد؟

مسئله ای که ذهن خانمها را درگیر کرده است این است که لیزر موهای زائد بر توانایی باروری آنها تاثیر می گذارد و آنها نگران پرتوهای لیزر هستند و جذب شدن آنها توسط اندام ها و ساختارهای سلولی باعث نگرانی آنها شده است. متخصصان پوست و مو ادعا می کنند که پرتوهای ضعیف لیزر که برای رفع موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد نمی تواند به درون اندامهای داخلی بدن نفوذ کند و باعث آسیب دیدگی آنها شود. همیشه با ظهور فناوری های جدید و پیشرفت هایی که در این عرصه حاصل می شود تحقیقات متعددی انجام می شود تا تاثیرات آنها بر بدن ارزیابی گردد. مسئله لیزر موهای زائد و تاثیرات احتمالی آن بر روی باروری و سرطان به عنوان عوارض جانبی آن مورد مطالعات متعددی قرار گرفته است.

خانم الیزابت هیل متخصص پوست و مو و استاد دانشگاه پوست و موی نیویورک می گوید:
در لیزر موهای زائد رنگدانه های موجود در فولیکول های مو هدف قرار داده می شوند و فقط بر رنگدانه ها تاثیر می گذارند و هیچ اثری بر قدرت باروری افراد ندارند زیرا میزان نفوذ پرتوهای لیزر به درون پوست کمتر از یک میلی متر است و این امر بدین معنا است که هیچ تاثیری بر روی تخمدان ها نخواهد گذاشت.

 

دکتر میشل شوارتز جراح پوست، ادعا می کند که مکانیسم اثر گذاری لیزر برای رفع موهای زائد به نحوی است که امکان نفوذ پرتوهای لیزر به درون بافت های عمیق بدن از قبیل سیستم های داخلی و دستگاه تولید مثل وجود ندارد و به این ترتیب نمی تواند بر توانایی باروری افراد تاثیر بگذارد زیرا انرژی حاصل از لیزر فقط رنگدانه ها را تحت تاثیر قرار می دهد. محققان به بررسی تحقیقاتی که در زمینه تاثیرات منفی و عوارض لیزر انجام شده است پرداخته اند و متوجه شده اند که عوارض جانبی لیزر موهای زائد بسیار کم است و فقط در برخی موارد بسیار نادر احتمال بروز آنها وجود دارد. یکی از این عوارض نادر در خصوص لیزر موهای زائد این است که احتمال تغییر کردن رنگدانه های پوست وجود دارد. تحقیقات نشان داده است که تعداد زیادی از این عوارض موقت و خفیف هستند و طی مدت کوتاهی از بین می ‌روند و شامل قرمزی پوست، ایجاد بافت اسکار و گاهی اوقات تغییر رنگ پوست است.

آیا لیزر موهای زائد باعث بروز سرطان می شود؟

موسسه ملی مراقبت از پوست در خصوص سرطان حاصل از لیزر اعلام کرده است که بروز سرطان به دنبال لیزر موهای زائد فقط یک شایعه است و هیچ گونه مستند علمی ندارد. همان گونه که در قسمت بالا توضیح دادیم میزان نفوذ پرتوهای لیزر زیاد نیست و هیچ ارتباطی بین لیزر و سرطان وجود ندارد.

آیا افراد باردار می توانند اقدام به لیزر موهای زائد نمایند؟

لیزر موهای زائد و بارداری

متاسفانه تحقیقات چندانی در خصوص لیزر موهای زائد در زنان باردار انجام نشده است و عوارض جانبی احتمالی آن بر روی جنین ناشناخته است. برخی از پزشکان تصور می کنند که به علت تغییرات هورمونی در دوران بارداری احتمال دارد پوست بسیار حساس باشد و لیزر باعث بروز حساسیت پوستی شود به همین دلیل باید از لیزر موهای زائد در این دوران اجتناب کرد و این کار را به پس از زایمان موکول نمود.

آیا افرادی که تنبلی تخمدان دارند می توانند موهای زائد خود را لیزر کنند؟

بر اساس تحقیقاتی که در این خصوص انجام شده است لیزر موهای زائد مشکلی را برای فرد به وجود نخواهد آورد. به طور کلی افرادی که پوست حساس یا تیره ای دارند ممکن است پس از لیزر موهای زائد دچار التهاب یا تغییر رنگ پوست شوند. البته این عوارض جانبی در اکثر موارد شدید نیست و طی مدت کوتاهی از بین می رود. متخصصان پوست و مو به خانم ‌هایی که دچار سندروم تخمدان پلی کیستیک هستند پیشنهاد می کنند که برای رفع موهای زائد بعد از لیزر به عنوان یک روش ایمن استفاده کنند و از شر موهای زائد در نقاط مختلف بدن خود رها شوند. طبق تحقیقاتی که انجام شده است لیزر موهای زائد هیچ گونه تأثیر منفی بر روی اندام های داخلی ندارد و باعث بروز ناباروری یا سرطان نخواهد شد و از لیزر به عنوان یک روش ایمن برای رفع موهای زائد یاد می شود که هیچ گونه مشکلی را برای فرد به وجود نخواهد آورد.

مترجم: لیلا عبدالملکی

منبع

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments