لیزر موهای زائد نوجوانان

آیا لیزر موهای زائد نوجوانان امکان پذیر است؟!

نکات مهم درباره لیزر موهای زائد در نوجوانان

دوران نوجوانی، بدون داشتن موهای زائد هم به اندازه کافی سخت و چالش برانگیز هست؛ چه برسد به این که با موهای زائد خشن هم همراه باشد! و این معضل بیشتر در خصوص دختران صدق می کند.

دخترها بیشتر نسبت به ظاهر خود حساس هستند. این یک حس کاملا طبیعی و متداول است که از لحاظ علمی نیز به اثبات رسیده است. ما سعی داریم در این مطلب، این موضوع را از نقطه نظرهای مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

از آنجایی که در جوامع امروزی به ظاهر فیزیکی بهای زیادی داده می شود، موضوع داشتن موهای زائد را برای نوجوانان، غیر قابل تحمل و شرم آور کرده است. در دوران بلوغ، داشتن موهای زائد به یک مساله بغرنج تبدیل می شود، و ممکن است به همین دلیل فرزند تان در خصوص لیزر موهای زائد با شما مشورت کند.

آیا دختر نوجوان شما این روزها دچار استرس روحی شده؟ یا به دلیل موهای زائد صورت، پشت لب و پاهایش مورد تمسخر و اذیت قرار گرفته است؟

رشد موهای زائد در قسمت هایی که نباید برویند، می تواند تاثیری منفی بر روحیه دختر نوجوان شما بگذارد و نادیده گرفتن این مشکل می تواند به معضلی تبدیل شود که بسیار قابل پیشگیری است.

لیزر موهای زائد در نوجوانان
لیزر موهای زائد نوجوانان

به عنوان پدر یا مادر ابتدا باید از کجا شروع کرد؟

  • یک مرکز لیزر موهای زائد معتبر انتخاب کنید. از مراجعه به مراکزی که پزشک متخصص در آن فرایند لیزر را انجام نمی دهد، اجتناب کنید.
  • از انجام لیزر موهای زائد در سالن های زیبایی، ناخن و اسپا خودداری کنید.
  • حتما اطمینان حاصل کنید که مرکز لیزر موهای زائد زیر نظر متخصص پوست، مو و زیبایی می باشد.
  • با وجودی که علت ایجاد موهای زائد ناخواسته در دختران نوجوان، ژنتیک ارثی است، اما باید از لحاظ مشکلات پزشکی نیز تحت بررسی قرار بگیرند تا وجود یا عدم وجود یک مشکل خاص در آن ها مشخص شود.

بلوغ زودرس و اختلالات رشد جنسی ممکن است از علل اساسی رشد موهای زائد در نوجوانان باشد. نوسانات هورمونی در دوران بلوغ نیز سبب رشد موهای زائد می گردد.

 

مادرها باید بدانند که:

  • آیا لیزر موهای زائد برای فرزندشان خطری ندارد؟
  • حداقل سن مورد نیاز برای لیزر موهای زائد چه سنی است؟
  • چه مدت باید لیزر موهای زائد انجام شود؟
  • بهترین سن برای لیزر موهای زائد چه سنی است؟
  • آیا محدودیت سنی برای لیزر موهای زائد وجود دارد؟

در پاسخ به این سوالات می توان گفت که هیچ محدودیت سنی برای لیزر موهای زائد نوجوانان وجود ندارد.

در صورتی که لیزر موهای زائد توسط متخصص این کار انجام شود کاملا بی خطر است. تنها کافی است که نوجوان شما تا حدی بالغ شده باشد که قادر به درک فرآیند لیزر موهای زائد شود. زیرا لیزر موهای زائد یک پروسه با چندین جلسه درمانی است. همچنین فرزندتان باید برای رسیدن به نتیجه مطلوب، صبر داشته باشد. لیزر موهای زائد در دوران نوجوانی سبب می شود که در هزینه و وقت شما در آینده صرفه جویی زیادی شود.

 

چه نکاتی را باید قبل و بعد از لیزر موهای زائد نوجوانان در نظر گرفت؟

لازم است فرزند تان قبل و بعد از جلسات لیزر موهای زائد در معرض نور خورشید قرار نگیرد. چنانچه نوجوان پس از یک جلسه درمان اقدام به برنزه کردن کند، ممکن است به هیپرپیگمانتاسیون (تیرگی پوست) مبتلا شود. این امر منجر می شود در طول درمان با لیزر، پوست برنزه، نور لیزر را جذب کند که به سوختگی پوست منتهی می شود.

جهت دستیابی به نتایج موفقیت آمیز، نوجوان شما باید به رشد جسمی و فکری کافی رسیده باشد. این امر، یکی از عوامل مهم در پیش بینی موفقیت لیزر درمانی است.

نکته مهم دیگری که باید در نظر بگیرید، هزینه لیزر موهای زائد فرزند شماست. با توجه به تولید هورمون های جدید در دوران بلوغ، ممکن است به شرکت در جلسات بیشتری نیاز باشد و این مستلزم هزینه بیشتری است.

لیزر موهای زائد در نوجوانان
لیزر موهای زائد در نوجوانان

نتیجه لیزر موهای زائد نوجوانان

نتیجه لیزر موهای زائد در نوجوانان به عوامل مختلفی، از جمله موارد زیر بستگی دارد:

  • ژنتیک
  • نژاد
  • داروهای مصرفی در نوجوانان
  • انتظارات واقع بینانه
  • حساسیت پوست
  • محدودیت های زمانی
  • دنبال نمودن درمان
  • هزینه

تجربه ثابت کرده است که نوجوانان با پا گذاشتن به دوران بلوغ می توانند از عهده درمان برآیند و نتایج خوبی هم حاصل کنند. نوجوانان ممکن است به نسبت بزرگسالان به تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشد که این امر به دلیل نوسانات هورمونی در آنهاست.

 

آیا لیزر موهای زائد برای همه نوجوانان مناسب است؟

لیزر موهای زائد بر روی افراد دارای پوست روشن با موهای تیره، بهترین نتیجه را حاصل می کند. لیزر بر روی موهای کرکی شکل اثری ندارد، مگر این که تیره باشند.

مشکل اینجاست که بسیاری از نوجوانان دارای موی زائد در دسته افراد مناسب برای لیزر موهای زائد قرار نمی گیرند. توصیه می کنیم از IPL در نوجوانان استفاده نکنید. IPL مانند لیزر عمل نمی کند. به طور کلی، لیزر هایی مانند دایود به مراتب موثر تر از IPL در نوجوانان عمل می کنند.

وانیکا، دارویی است که تنها با نسخه در دسترس قرار می گیرد و حین لیزر موهای زائد از آن استفاده می شود. اثربخشی وانیکا به گونه ای است که از ظهور موهای زائد جدید در آینده جلوگیری می کند. البته نتیجه استفاده از آن در هر فرد متفاوت است.

یکی از مواردی که باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید، هیرسوتیسم یا پر مویی است. این وضعیت نیز سبب رشد موهای زائد می گردد. در دختران، سندرم تخمدان پلی کیستیک و اختلالات هورمونی نیز می توانند سبب ایجاد موهای زائد تیره و خشن در صورت و به ویژه ناحیه چانه و بالای لب شوند. رشد موهای زائد ممکن است روی قفسه سینه، کمر و شکم نیز مشاهده شود. برخی از داروها مانند استروئید های آنابولیک، فنی توئین (دیلانتین)، دانازول (دونوکریین) و سیکلوسپورین نیز می توانند سبب ایجاد هیرسوتیسم شوند.

هیرسوتیسم یا پر مویی

لیزر موهای زائد در نوجوانان

آیا لیزر موهای زائد در نوجوانان دردناک است؟

شناخت درد، ارتباط بسیار نزدیکی با ترس و اضطراب دارد. ممکن است کودکان در دوران اولیه بلوغ، اضطراب بیشتری داشته باشند. اگر چه لیزر موهای زائد برای بسیاری از بزرگسالان دردناک نیست، اما برای نوجوانان با ناراحتی هایی همراه است.

اگر شما به عنوان مادر یا پدر، پیش از لیزر موهای زائد فرزندتان، سوالات این چنینی مطرح کنید، کودک آگاه شده و اضطراب بیش از حدی در وی ایجاد خواهد شد.

بسیاری از افراد، شدت لیزر موهای زائد را مشابه کشیده شدن کش پول روی پوست گزارش می دهند. در صورتی که حین فرایند لیزر از سیستم های خنک کننده استفاده شود، درمان بسیار راحت تر از قبل خواهد شد. در مقایسه با روشی مانند اپیلاسیون، لیزر موهای زائد درد بسیار کمتری دارد و تعداد موهای زائد در هر جلسه کاهش پیدا خواهند کرد.

 

برای لیزر موهای زائد فرزندم کجا باید مراجعه کنم؟

در جایگاه والدین توجه کنید که:

پیش از اقدام برای لیزر موهای زائد در فرزندتان، وی را نزد یک متخصص با تجربه پوست و لیزر و متخصص غدد ببرید تا به طور کامل مورد ارزیابی قرار گیرد. در این صورت است که اطمینان حاصل می کنید که هیچ مشکل زمینه ای منجر به ایجاد موهای زائد در فرزندتان نشده است. چنانچه کودک به یک مشکل زمینه ای مبتلا باشد، لیزر موهای زائد اثربخشی کمتری خواهد داشت و هزینه های آن به مراتب بیشتر می شود. در صورت وجود یک مشکل زمینه ای، ابتدا باید آن را درمان کنید، سپس برای لیزر فرزندتان مراجعه نمایید.

دغدغه بسیاری از مادران برای دختران شان، ایمنی و اثربخشی درمان لیزر است. باید بگوییم که اگر لیزر موهای زائد توسط یک فرد کاردان انجام شود، برای نوجوانان کاملا ایمن و موثر است. در صورتی که این فرایند توسط یک فرد غیر متخصص با دستگاه لیزر نامناسب و تنظیمات اشتباه صورت گیرد، بروز عوارض و مشکلات احتمالی حتمی است.

بنابراین، کودک خود را برای لیزر موهای زائد به یک مرکز لیزر معتبر و با تجربه ببرید.

لیزر موهای زائد در نوجوانان

لیزر موهای زائد برای نوجوانان خطری ندارد؟

خیر. لیزر موهای زائد یک پروسه کاملا امن و بی خطر است. لیزر، نور است، نه اشعه. به همین دلیل سبب سرطان و ناباروری در دختران نمی شود. بر روی هورمون های دختران هیچ اثری ندارد. سبب نمی شود در آینده موهای زائد بیشتری روی بدن نوجوانان رشد کند. بیش از دو دهه است که از لیزر موهای زائد به عنوان یک روش درمانی استفاده می شود. لیزر دارای اثرات مطلوب طولانی مدتی است و به طور کل با اطمینان می توان گفت هیچ خطری برای فرزند شما در پی ندارد.

 

شاد و سلامت باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع خارجی برای مطالعه بیشتر

3 2 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

4 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
فاطمه عبدی
فاطمه عبدی
3 years ago

روزتون بخیر.. ممنونم از اطلاعات خوبتون ? مطالب عالی بود ?

محمد
محمد
2 years ago

عالی بود