لیزر موهای زائد

تجربه یکی از مراجعین به مرکز لیزر موهای زائد غرب تهران

لیزر موهای زائد غرب تهران

لیزر موهای زائد ران پا
لیزر موهای زائد ران پا

چند سال پیش تصمیم گرفتم اصلاح پاهایم را متوقف کنم و به اپیلاسیون روی بیاورم. دیگر از رشد موهای زیر پوستی و برآمدگی های قرمز رنگ کوچک ناشی از تیغ اصلاح که روی پاهایم ایجاد می شد متنفر بودم. خیلی زودی متوجه شدم که اپیلاسیون، پاها را بسیار نرم و لطیف می کند، اما تنها برای سه روز فوق العاده بود. بعد از آن مو شروع به رشد در زیر پوستم می کرد و حداقل باید 2 الی 3 هفته منتظر می ماندم تا به اندازه کافی رشد پیدا کند و بتوانم مجددا آن ها را از بین ببرم. در اواخر تابستان گذشته، با پاهایی پر از مو تصمیم گرفتم که بیشتر از این، روش های بیهوده را انجام ندهم. وقت آن رسیده بود که یک روش دائمی را انتخاب می کردم.

به یاد اولین نظراتی در مورد لیزر موهای زائد افتادم که سالها پیش مردم برای اولین بار در مورد آن صحبت می کردند و فکر می کردند: “وای نه! به نظر میرسد خطرناک باشد، صبر می کنم تا دوستم انجام بده، بعد نتیجه اش رو بررسی کنم و …” همه می خواستند مطمئن شود که این روش، قانونی است و آیا ارزش وقت، درد و هزینه ای که می کنند را دارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

کمی تحقیق کردم و روشی را لیزر حذف موهای زائد به واسطه آن عمل می کند را به کشف کردم و آن این بود که پالس های نور بسیار متمرکز ساطع شده از لیزر به فولیکول های مو منتقل می شوند. رنگدانه های موجود در فولیکول ها، نور را جذب می کنند و موها را از بین می برند. وقتی متوجه شدم که 90 درصد از افرادی که قصد انجام درمان لیزر موهای زائد را دارند، کاندید مناسبی برای این روش محسوب می شوند، و به طور متوسط ​​طی سه تا شش جلسه از شر موهای زائد خود خلاص می شوند، بسیار خوشحال شدم. همان جا بود که به خودم قول دادم تا سال بعد، پاهایم را لیزر کنم.

لیزر موهای زائد
عوارض و خطرات لیزر موهای زائد

به تازگی نیز به درمان لیزر موهای زائد با دستگاه های خانگی علاقه ام به این روش دو چندان شده است. اما آیا این دستگاه ها موثر هستند؟ در مورد مارک های پیشرو تحقیق کردم، از دستگاه لیزر تریا 4X (دستگاه مورد تایید FDA که ادعا می کند انرژی ساطع شده از آن بیش از سه برابر انرژی در همتایان خانگی خود را ارائه) گرفته تا IluminageTOUCH  که نسبت به لیزر های سنتی به طور بسیار امن تری رنگ های پوستی تیره تر را درمان میکند). اما به نظر من راحتی و آسودگی ام در این است که بع یک مرکز لیزر خوب بروم، بر روی تخت دراز بکشم و همه فرایند درمان را به تکنسین لیزر واگذار کنم. چرا باید به خودم سختی به دست گرفتن کنترل لیزر را بر عهده بگیرم؟

در خصوص درمان لیزر با یک متخصص پوست نیز مشورت کردم و او نیز بر سر استفاده از دستگاه های لیزر خانگی نیز مردد بود. وی به من گفت: “توصیه میکنم که احتیاط کنید؛ زیرا شدت قدرت لیزر های خانگی بسیار کمتر از لیزر های تخصصی است تا از بروز عوارضی چون سوختگی پیشگیری شود، اما در مواردی که به طور اشتباه از آن استفاده شود، احتمال بروز آسیب جدی نیز وجود دارد. برای مثال اگر شما با دو یا سه برابر پالس نواحی مورد نظر را درمان کنید با سوختگی جدی مواجه می شوید. به طور معمول افراد در خانه تمایل دارند خودشان را تهاجمی تر درمان کنند، زیرا فکر می کنند که می توانند بدون ایجاد پیامد های بالقوه، سریع تر و بهتر عمل کنند.”

به همین دلیل شد که من برای انجام خدمات لیزر موهای زائد خود گروه تهران اسکین را انتخاب کردم، جایی که متخصصین پوست، جراحان و کارشناسان زبده و باتجربه ای دارد. هنگامی که می خواستم یک قرار ملاقات با مرکز لیزر موهای زائد غرب تهران تنظیم کنم، متوجه شدم که به جای شروع درمان با لیزر ناحیه بیکینی، ابتدا باید درمان خود را با لیزر پا آغاز کنم. فورا اولین جلسه از درمان 6 جلسه ای من آغاز شد و دکتر برایم توضیح داد که تعدد جلسات لیزر به دلیل چرخه های مختلف رشد مو است که در زمان های مختلفی رخ می دهد. وی گفت: “مو دارای مرحله رشد و همچنین مرحله استراحت و فرسایش است.” “بعضی از موها در حال حاضر روی سطح پوست وجود ندارند، زیرا در مرحله استراحت قرار دارند و بنابراین به پالس پاسخ نمی دهند.” از این رو نیاز به جلسات متعدد، تقریبا در فواصل یک ماهه داریم تا مدت معمول چرخه رشد مو کامل شود.

لیزر موهای زائد صورت
لیزر موهای زائد صورت

دکتر در خصوص لیزر موهای زائد توضیحات مفصلی برایم داد که بدین شرح است:

  • لیزر به طور انتخابی، فولیکول های موی شما رو مورد هدف قرار میدهد و آن ها را تا جایی که تخریب شوند حرارت میدهد. اما سطح پوست هیچ آسیبی نمی بیند و سالم باقی می ماند.
  • با انتخاب لیزر مناسب، هر کسی با هر نوع پوست و مویی می تواند از مزایای لیزر برخوردار شود. با این حال، لیزر موهای زائد در موهای تیره موثر تر است.
  • همه نقاط بدن به جز ابروها را می توان لیزر کرد. اما وسط ابرو قابلیت لیزر شدن را دارد. همچنین لیزر موهای زائد برای داخل بینی یا گوش که آقایان خیلی به دنبالش هستند، مناسب نیست. به غیر از این موارد، تمام قسمت های بدن رو می توان لیزر کرد.
  • پس از اتمام 8 تا 12 جلسه درمان، حدود 75 تا 80 درصد موهای زائد بدن تان را از دست می دهید. تغییرات هورمونی می توانند بر رشد موهای زائد جدید تاثیر بگذارند. مردم باید واقع بینانه به لیزر موهای زائد نگاه کنند؛ همه ما از لحاظ بیولوژی با یکدیگر متفاوتیم، برای همین، آثار و نتایج لیزر در هر فردی متفاوت است.
  • در خصوص عوارض جانبی لیزر نیز ممکن است پوست بیش از حد داغ بشه و دچار سوختگی بشه یا تاول و تغییر رنگ روی پوست ایجاد بشه. اما اگر لیزر موهای زائد در یک مرکز معتبر مانند مرکز لیزر موهای زائد غرب، با دستگاه های به روز و توسط یک متخصص مجرب انجام شود، هیچ کدام از این عوارض رو تجربه نمی کنید. در این صورت تنها لازم است مراقبت های بعد از درمان لیزر رو دنبال کنید که مهم ترینش استفاده از ضد آفتاب در زمان قرارگیری در مقابل نور خورشید است.
لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد زیربغل

روزی که برای شرکت در اولین جلسه لیزر به کلینیک لیزر موهای زائد غرب تهران مراجعه کردم، منشی من را به اتاق دکتر هدایت کرد. اما قبل از هر چیز از من پرسید که آیا موهای پایم را اصلاح کرده ام یا خیر.

من با افتخار پاسخ دادم “خیر” زیرا می خواستم با هیجان هر چه تمام او را متوجه کنم که به جای این کار اپیلاسیون انجام می دهم.

دکتر لبخندی زد و گفت: برای لیزر موهای زائد لازم است ابتدا ناحیه درمان با تیغ اصلاح شود. به همین خاطر مجبوریم خودمان این کار را انجام دهیم. سپس توضیح داد که برای جلسه لیزر موهای زائد بعدی، باید موهای زائد پایم را اصلاح کنم.

رویداد بعدی، قرار دادن یک عینک مخصوص بر روی چشمانم بود. سپس یک ژل مخصوص که قبلا در سونوگرافی دیده بودم را روی پاهایم مالید. قبلا شنیده بودم که لیزر موهای زائد حسی را روی پوست ایجاد می کنه که گویی یک کش لاستیکی روی آن کشیده می شود.

یا من اشتباه می کنم، یا آستانه دردم فوق العاده کم است، زیرا به نظر من فرایند لیزر موهای زائد فوق العاده دردناک بود. پس از چندین شات اول، من به طور وحشتناکی از دکتر خواهش کردم که درمان را متوقف کند. او توضیح داد که هر چه موهای زائد تیره تر باشند، ضخیم تر و خشن تر هستند؛ بنابراین انرژی بیشتری بر روی این فولیکول ها منتشر می شود و موجب ناراحتی بیشتر می شود. هنگامی که لیزر روی این موها تابیده می شود، پالس آن را مانند نیش یک زنبور احساس می کنید. تنها باید امیدوار باشید که تراکم این نوع موهای زائد زیاد نباشد.

لیزر بدون درد
لیزر موهای زائد بدون درد

کل فرایند کمی شبیه به یک ضربان قلب است؛ به نظر می رسد همیشه موی دیگری برای کنده شدن وجود دارد. اما دکتر بسیار آرام و تکنیکی کار می کرد. او لیزر را در حال حرکت به بالا و پایین پا در خطوط مستقیم هدایت می کرد. سر و صدای پالس ها مانند ضربات مترونوم یا آسانسوری بسیار سریع است که صدای بوق آن در هر طبقه را شنیده می شود.

در هر جلسه درمان در مرکز لیزر موهای زائد غرب تهران ، روند به طور مداوم آسان تر می شد؛ بخشی از این موضوع به همین دلیل است که من بیشتر به این روند درمان علاقمند می شدم و بخشی به دلیل این که موهای زائد کمتری برای درمان وجود دارد.

واضح است که تنها من نیستم که درد لیزر را بسیار شدید تلقی می کند. طبق نظر انجمن جراحی پوست آمریکا، تقریبا نیمی از میلیون ها درمان لیزر توسط جراحان پوست در سال 2011 انجام شده است، بنابراین باید ارزش کم درد و رنج کشیدن را داشته باشد. اکثر افرادی که درمان لیزر را انجام داده اند، تمرکز خود را بر روی حوزه های کوچکتر مانند زیربغل، پشت لب، و خط بیکینی قرار می دهند. این مناطق نیز بسیار حساس هستند. از طرف دیگر، بخش تحتانی پا یکی از بزرگترین نقاطی است که لیزر می شود و در هر جلسه حدود 25 دقیقه طول می کشد.

پس از جلسه سوم درمان در مرکز لیزر موهای زائد غرب تهران ، آهسته آهسته شروع به رویت یک تفاوت واقعی کردم. به گفته دکتر من لیزر “انرژی” زیادی را به کار می گیرد. چند روز پس از هر جلسه، یک سری برآمدگی های کوچک قرمز روی پاهایم ایجاد می شود که در واقع این برایم بسیار قابل تحمل است؛ زیرا می دانم این بدان معنا است که لیزر به این فولیکول ها نفوذ کرده و وقتی قرمزی خشک شود، موی زائد شروع به ریزش می کند.

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد غرب تهران

از این رو اطمینان دارم که از تابستان سال آینده کا جلسات لیزر موهای زائد به طور تمام شده است، زندگی من تازه آغاز می شود و بدون نگرانی و با اعتماد به نفس زیاد برای برنزه کرده به استخر و ساحل خواهم رفت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مرکز لیزر موهای زائد غرب تهران به این لینک مراجعه کنید.

شاد و سلامت باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments