لیزر موهای زائد عوارضی دارد

لیزر موهای زائد عوارضی دارد ؟ | معایب لیزر چیست؟ | مرکز لیزر موهای زائد برکه

لیزر موهای زائد عوارضی دارد

لیزر موهای زائد عوارضی دارد

به عنوان کسی که خودم موهای زائد بدنم رو لیزر کردم باید اعتراف کنم اوایل و قبل از لیزر کردن یه مقدار ازش می ترسیدم. چون شنیده بودم لیزر موهای زائد عوارضی دارد. خیلی از دوستانم بهم می گفتن لیزر موهای زائد عوارض خطرناکی داره و بهتره انجامش ندم. البته هیچکدومشون خودشون لیزر نکرده بودن و فقط چیزایی شنیده بودن.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

به همین خاطر از لیزر یه مقدار می ترسیدم و حاضر نمی شدم موهای زائدمو لیزر کنم. اما از طرف دیگه واقعا از روش های دیگه ی رفع موهای زائد خسته شده بودم. ساعت های زیاد حمام کلافه م کرده بود. هرچه قدر هم که پوستمو با وسواس ژیلت می کشیدم بازم جای دون دون ریشه های مو روی پوستم باقی می موند.

لیزر موهای زائد عوارضی دارد
لیزر موهای زائد عوارضی دارد

از اپیلاسیون هم بیزار بودم چون راستش نه از فضای سالنای آرایشی خیلی خوشم می اومد و نه اصلا تحمل دردشو داشتم. به نظرم فقط هدر دادن وقت و پول بود.

از بوی بد پودر ها و خمیر های موبر هم بهتره براتون نگم. به همین خاطر بود که دنبال یه روش تازه برای رفع موهای زائد بدنم بودم. تو تحقیقات و جستجوهایی که کردم به روش های جالبی برخوردم. شاید باور نکنید ولی روش های زیادی وجود دارن که می تونن موهای زائد شما رو برای همیشه از بین ببرن.

چگونه موهای زائد را برای همیشه از بین ببریم؟

اونطور که من فهمیدم سه روش کلی برای از بین بردن موهای زائد برای همیشه وجود داره : آی پی ال، الکترولیز و لیزر.

اونجور که مطالعه کردم روش های الکترولیز و آی پی ال که تکنولوژی های قدیمی تری نسبت به لیزر داشتن، امروزه دیگه از دور خارج شدن. چون هم عوارض وحشتناکی داشتن و هم چندان اثر گذار نبودن.

لیزر موهای زائد عوارضی دارد
لیزر موهای زائد عوارضی دارد

پس باقی می موند لیزر که همه جا به عنوان بهترین روش برای رفع دائم موهای زائد شناخته می شد. تصمیم داشتم موهامو لیزر کنم که توصیه های دوستان جلومو گرفت. اما چون چاره ی دیگه ای نداشتم یه روز تصمیم گرفتم به یه مرکز لیزر مراجعه کنم و از خودشون بپرسم و ازشون بخوام صادقانه جوابمو بدن. این شد که به مرکز لیزر برکه، در نزدیکی محل کارم رفتم. چون شنیده بودم مرکز معتبریه.( لیزر موهای زائد عوارضی دارد )

خوشحالم که  توی جلسه ی مشاوره پزشک درمانگر برکه صادقانه جوابمو داد و تبلیغ بی خودی نکرد.

عوارض جانبی لیزر موهای زائد

در مرکز برکه فهمیدم بله، لیزر هم مثل همه ی روش های دیگه عوارض جانبی داره. اما خوشبختانه عوارض جانبی لیزر محدود و سطحی بودن و خود به خود نهایتا بعد از چند وقت خوب می شدن. جالب این بود که حتی عوارض عمومی لیزر از اپیلاسیون و پودرهای موبر کمتر بود. تازه لیزر اثر دائمی داشت و بعد از اون دیگه مجبور نبودم موهای زائدمو اصلاح کنم، چون دیگه در نمی اومدن.

متوجه شدم عوارض جانبی عمومی لیزر سه تا هستند:

  • کبودی سطحی( اونهم نه در همه ی اوقات)
  • قرمزی پوست
  • التهاب پوست

هر سه تای این عوارض خوشبختانه بعد از حداکثر چند ساعت تا چند روز خود به خود از بین می رفتن.

لیزر موهای زائد عوارضی دارد
لیزر موهای زائد عوارضی دارد

البته پزشک بهم گفت که اینها تمام عوارض جانبی لیزر نیستن و لیزر می تونه عوارض جانبی خیلی جدی تری هم داشته باشه. البته این عوارض جانبی جدی فقط زمانی اتفاق می افتادن که تکنسین لیزر تخصص کافی نداشته باشه و لیزر رو تنظیم مناسب برای من نکنه. پزشک به من گفت که متاسفانه در بسیاری از سالن های زیبایی یا مراکز غیر تخصصی که به مشتریانشون خدمات لیزر ارائه می دن، این اتفاق زیاد می افته.( لیزر موهای زائد عوارضی دارد )

اما اگر فرد به مرکز معتبر و تخصصی برای لیزر مراجعه کنه شانس این عوارض تقریبا به صفر می رسه. چون تو این مراکز پزشک متخصص پوست قبل از لیزر همه ی شرایط فرد رو می سنجه و با گزارش دقیق پیش تکنسین می فرسته. تکنسین متخصص هم بر اساس گزارشات پزشک دستگاه رو برای فرد تنظیم مجدد می کنه.

عوارض جانبی جدی لیزر موهای زائد معمولا شامل موارد زیر می شه:

  • تاول
  • لکه ی پوستی
  • زخم
  • خونریزی
  • عفونت
  • سوختگی

اما تا وقتی که به مرکز معتبری که دستگاه های به روز داره مراجعه کنید لازم نیست نگران این عوارض جدی باشید.

برای آشنایی بیشتر می توانید مقاله ی خطرات لیزر رو مطالعه کنید.

برای مطمئن شدن از حرف هایی که شنیده بودم با چند نفر که همون روز برای لیزر به مرکز مراجعه کرده بودن هم صحبت کردم. جالب اینکه همشون از لیزر به شدت راضی بودن و هیچ شکایتی از لیزر موهای زائد نداشتن.( لیزر موهای زائد عوارضی دارد )

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

نگرانی بعدی که در مورد لیزر داشتم بحث دردش بود. در این مورد از پزشک سوال کردم و جواب قانع کننده ای گرفتم. متوجه شدم که لیزر موهای زائد بدون درد هم نیست. به هر حال اساس کار لیزر بر سوزوندن ریشه های مو بنا شده. پس نمی تونه بدون درد باشه. اما خوشبختانه به کمک تکنولوژی، دستگاه های جدید لیزر به سیستم خنک کننده مجهز بودن.

لیزر موهای زائد عوارضی دارد
لیزر موهای زائد عوارضی دارد

سیستم خنک کننده به این صورت عمل می کنه که بعد از هر شات لیزر این سیستم سطح پوست رو خنک می کنه تا با حرارت ایجاد شده مقابله کنه. این کار باعث می شه درد لیزر به میزان قابل توجهی کم بشه و بیشتر شبیه مور مور باشه تا درد واقعی.( لیزر موهای زائد عوارضی دارد )

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود؟

خوبه که وقتی به جلسه ی مشاوره میرین همه ی سوالات و نگرانی هاتون رو با مشاور در میون بگذارید و ازش سوال بپرسید.

یکی دیگه از نگرانی های من درباره ی شایعه ای بود که شنیده بودم. اینکه لیزر با عث نازایی میشه. مخصوصا لیزر موهای زائد ناحیه ی تناسلی. اما پزشک بهم اطمینان داد که هرگز چنین چیزی حقیقت نداره. چون اشعه ی لیزری که در درمان لیزر موهای زائد استفاده می شه اصولا کوتاه برده و اینطور طراحی شده تا نتونه با بافت عمیق تر پوست نفوذ بکنه.

این اشعه ی لیزر حداکثر تا عمق ریشه های موی روی پوست می رسه و هیچوت اصلا توانش رو نداره که بافت های پوستی آسیبی برسونه، چه برسه به اندام های داخل بدن.( لیزر موهای زائد عوارضی دارد )

لیزر موهای زائد عوارضی دارد
لیزر موهای زائد عوارضی دارد

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران

بعد از جلسه ی مشاوره ی خوبی که در مرکز لیزر برکه داشتم تصمیم گرفتم برای لیزر هم به همون جا مراجعه کنم. باید بگم واقعا از نتیجه راضیم و برکه رو به شما هم معرفی می کنم.

مرکز لیزر برکه با کادری مجرب از پزشکان و تکنسین های متخصص و حرفه ای، یکی از بهترین مراکز برای لیزر موهای زائد در تهرانه. مجهز بودن به بهترین و جدیدترین دستگاه های لیزر روز دنیا، در کنار تخفیف های استثناییش، برکه رو به یکی از با کیفیت ترین و در عین حال به صرفه ترین مراکز لیزر در سراسر تهران تبدیل کرده. شما همین الان می تونید برای آشنایی با لیست قیمت ها و تماس برای تعیین نوبت مشاوره و درمان، اینجا رو کلیک کنید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

مراکز درمانی

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments