از بین بردن موهای زائد صورت با لیزر

موهای زائد صورت تان را ببوسید و خداحافظی کنید | هزینه لیزر موهای زائد صورت

لیزر موهای زائد صورت

لیزر موهای زائد صورت؛ هر وقت عبارت لیزر صورت به گوشم می خوره، به یاد خاطرات کودکیم از شوکت خانمِ سبیلو و سبزه، زن همسایه قدیمی مون، میفتم. وقتی موهای چانه ش کت و کلفت و سبیل هاش آویزون می شد می ترسیدم نگاهش کنم. البته زن بامحبتی بود. شوهره خوش تیپ، و دقیقا چون شوکت خانم به پوستش نمی رسید، از خانمه جوونتر به نظر می رسید. گهگاهی تکه هایی به زن بیچاره می انداخت و حتی دورادور می شنیدم که در سال چند زن جورواجور صیغه میکنه!  یادم میاد با دخترک هم سن خودم توی پذیرایی خونه شون مشغول بازی بودم. شوکت خانم روی صندلی روبروی تلویزیون نشسته بود که شوهرش یهویی فریاد زد: میشه از این جا بلند شی بری! آدم می بیندت ازت می ترسه. خجالت می کشم تو زن منی! و اما، شوکت خانم با لجبازی از جاش تکون نخورد!
با اینکه بچه بودم، درک می کردم که حرفای شوهره توهین های بزرگی به حساب میان.

بهترین روش از بین بردن موهای زائد برای همیشه

بعدها که بزرگ شدم هم حق رو به شوهره دادم هم به شوکت خانم. آخه زن بیچاره باید هر روز شیو می کرد و خسته می شد. اون موقع ها مثل امروزه لیزر نبود که به فریاد دلش برشه. شایدم بیماری پرمویی در حد جدی داشت….

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

صورت شما پشت نقاب نمی ماند!

موهای زائد صورت رو نمی توان مانند سایر نواحی بدن زیر لباس پنهان کرد.

موی زائد صورت ضد امنیت روحی روانی یک زن است!

نظر مردم و اطرافیان به موهای پشت لب، چانه یا خط ریش شما جلب می شود. در نگاه آن ها، فردی نامرتب، تیره رو و شاید بدجنس به نظر برسید، چیزی شبیه عکس های مردان قاجاری در لباس زنانه!

رفع تیرگی پوست با لیزر موهای زائد

رفع تیرگی پوست با لیزر موهای زائد

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد صورت

ببینیم علم زیبایی و رانشناختی درباره لیزر صورت چه نکاتی دارد:

9 مزیت لیزر موهای زاید صورت

9 مزیت لیزر موهای زائد صورت
لیزر و آرامش و تقویت اعتماد به نفس
  • لیزر موی زائد صورت موها را به طور دائم و با خیالی آسوده کاهش می دهد.
  • اعتماد به نفس تان و حضور جمعی شما را تقویت می کند.
  • دیگر خبری از جوش و سوزش ناشی از تیغ و اصلاح و بند و غیره نیست.
  • لیزر موهای صورت کاملا مورد تایید سازمان FDA است.
  • دیگر از التهاب و قرمزی پوست که بر اثر کشیدن تیغ و یا بند انداختن روی صورت خود داشتید خبری نیست.
  • از تیرگی  پوست و سایه  خاکستری مایل به سبزی که به خاطر وجودرنگدانه های موهای زبر و تیز  که همیشه حتی پس از اصلاح در صورت شما باقی میماند اثری نمی ماند.
  • از شر جوش هاو موهای زیر پوستی و سوزش پس از اصلاح خلاص خواهید شد.
  • دیگر نیاز به صرف وقت و انرژی و هزینه برای قرار ملاقت های پی در پی در آرایشگاه ها برای وکس و بند انداختن یا خرید کرم های مو بر و تیغ و ژیلت نخواهد بود.
  • دیگر خبری از  روش های موقتی و دردناک سنتی نخواهد بود و از کاهش دائمی موهای زائد صورت خود لذت خواهید برد.

با لیزر مدیواستار اسکلپیون حتی مشکل سابق زیر نیز برطرف شده:

سابقا لیزر تنها در افرادی که پوست روشن و موهای تیره ای دارند، قابل استفاده بوده: از آنجا که لیزر، رنگدانه را مورد هدف قرار می دهد، می تواند منجر به سوختگی در افراد دارای پوست تیره شود و برای افرادی که موهای بسیار روشنی دارند نیز موثر نیست. افرادی که ویژگی پوست روشن و موهای تیره را ندارند، اکنون با پیشرفت در فناوری که از ترکیبی از فرکانس رادیویی (RF) و لیزر استفاده می کند، می توانند از مزایای لیزر موی زائد صورت برخوردار شوند.

صورتی نرم و صاف برای زنان و مردان

پوست صورت شما حساس ترین قسمت بدن تان محسوب می شود و استفاده مداوم از روش های خشن رفع موهای زائد باعث تحریک شدید این ناحیه می شود. و این نگرانی هم برای آقایان و هم برای خانمها مشترک است.

خوشبختانه، درمانی وجود دارد که می توانید به واسطه آن با خیالی آسوده، به طور موثر و دائمی موهای زائد صورت تان را کاهش دهید، بدون اینکه اثرات مضر ناشی از استفاده از تیغ و سایر موارد را روی پوست تان ایجاد کند. عملکرد لیزر موهای زائد، مورد هدف قرار دادن رنگدانه تیره مو، درست در ریشه آن و تخریب آن در هنگام تماس با هندپیس لیزر است. در عرض چند دقیقه، جلسه لیزر به پایان می رسد و شما یک گام به دستیابی به پوستی صاف و زیبا که همیشه آرزوی آن را داشته اید، نزدیک تر می شوید. مدت زمان جلسه درمان به قدری کوتاه است که شما به راحتی می توانید جلسه لیزر موهای زائد صورت تان را در وقت ناهار تنظیم کنید و بلافاصله به فعالیت های روزانه خود بازگردید.

نواحی لیزر موهای زائد صورت زنان و مردان

نواحی رایج برای درمان لیزر موهای زائد صورت در زنان عبارتند از:

  • پشت لب
  • ناحیه خط ریش
  • چانه
  • گردن

لیزر موهای زائد صورت مردان

لیزر خط ریش
لیزر خط ریش آقایان دستگاه مدیواستار

تنها خانمها نیستند که به دنبال لیزر موی زائد صورت هستند. مردان نیز به دنبال روش های جایگزین برای رفع موهای زائد صورت شان هستند تا پوستی صاف و بدون خارش ناشی از رشد مجدد و برآمدگی های دردناکی که به طور معمول پس از اصلاح منظم ایجاد می شوند، هستند. سودوفولیکولیت، اصطلاح علمی این وضعیت است و هنگامی اتفاق می افتد که موها در زیر سطح پوست رشد می کنند و منجر به ایجاد برجستگی های دردناک و ناخوشایندی می شوند. این وضعیت می تواند در نتیجه اصلاح های مکرر، اپیلاسیون و استفاده از موچین باشد که عموما منجر به تحریک شدید پوست می شود.

چنانچه مایلید از اثرات تحریک کننده سایر روش ها و ابزار آلات رفع موهای زائد صورت اجتناب کنید، لیزر موهای زائد را انتخاب کنید. بدین ترتیب قادر خواهید بود مناطق مشخصی که می خواهید نرمی و لطافت داشته باشد را انتخاب کنید. هنگامی که صورت تان به خوبی مرتب و اصلاح شده باشد، احساس بهتری خواهید داشت و همچنین از دید دیگران جذاب تر به نظر می رسید.

نواحی رایج برای درمان لیزر موهای صورت در مردان عبارتند از:

  • خط ریش در ناحیه گردن
  • خط ریش روی صورت جهت ریش کامل
  • پشت گردن

فیلم لیزر صورت | فیلم لیزر خط ریش

در ویدئوی زیر لیزر موهای صورت با استفاده از دستگاه الکساندرایت مدیو استار را مشاهده خواهید کرد:

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

فاصله جلسات لیزر صورت

آیا می دانید اثربخشی و سرعت لیزر مدیواستار اسکلپیون-مونولیت چند برابر بیشتر از انواع دستگاه لیزرهای دیگر است؟

یکی از مزایای لیزر موی زائد صورت این است که این درمان بسیار سریعتر است. مناطق صورت کوچک هستند، بنابراین درمانی مانند لیزر پیشانی به طور کلی حدود 15 دقیقه طول می کشد. در مجموع، چهار تا هشت جلسه درمان با فواصل تقریبی یک ماهه لازم است.

هزینه لیزر موهای زائد صورت

هزینه لیزر موهای صورت بسته به اندازه منطقه تحت درمان و گستردگی و حجم موهای زائد و همچنین تجهیزات لیزری متفاوت است، گرچه از آنجا که نواحی صورت نسبتاً کوچک هستند، در نهایت هزینه کمی را شامل می شود.

لیست کامل هزینه لیزر موهای صورت خانم-آقا

ایا لیزر موهای زائد درد دارد؟

دستیابی به زیبایی کمی دردناک است و لیزر موی زائد صورت نیز از این قاعده مستثنی نیست. ناراحتی ناشی از لیزر موهای زائد مشابه کش لاستیکی سوزانی است که بر روی پوست شما کشیده می شود. آستانه درد در افراد مختلف، متفاوت است؛ اما افرادی که موهای ضخیم و تیره تری دارند، سوزش بیشتری احساس می کنند. به طور کلی، هرچه تستوسترون بیشتری داشته باشید، درد بیشتری متحمل می شوید.

مراقبت های قبل از لیزر صورت

مراقبت های قبل از لیزر صورت

اقدامات و مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد صورت

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد صورت

بعد از لیزر موهای زائد متخصص پوست ویا دکتر شما یک نوع ژل خنک کننده ویا دستگاه خنک کننده ی مخصوص خود را روی سطح پوست شما قرار می دهد. این کار به عمل کرد بهتر دستگاه کمک بسزایی می کند چرا که بعد از لیزر موهای زائد سلول های مرده روی سطح پوست انباشته می شوند.

با توجه به اتفاقاتی که زیر پوست رخ می دهد ممکن است شاهد تورم، قرمزی، خشکی پوست و … شویم که متخصص باید با توجه به نوع پوست شما ژل، کرم ویا دستگاه خنک کننده ی مخصوص استفاده کند.

بعد از لیزر موهای زاید متخصص دستگاه نوری مخصوص را روی پوست شما قرار می دهد و میلیمتر به میلیمتر پوستتان را مورد ارزیابی قرار می دهد و اگر چیز غیر معمولی مانند التهاب، قرمزی و… را مشاهده کرد باید اقدامات لازم را انجام دهد.

لیزر میلی متر به میلی متر پوست شما را تحت تاثیر قرار می دهد
لیزر موهای زاید

بعد از یک روز روی پوست خود علائمی مانند آفتاب سوختگی خواهید دید و اینکه احساس می کنید صورت شما داغ شده است. پس از کرم پوستی که متخصص با توجه به پوست شما تجویز می کند استفاده کنید. برای افرادی که به این نکته دقت نمی کنند تغییر رنگ پوستی نا مناسب را شاهد خواهیم بود.

بعد از لیزر موهای زائد معمولا پک یخ، لوسیون مخصوص و یا کرم ضد التهاب به شما داده می شود. تا جلوی هرگونه التهاب و قرمزی را بگیریم. قرار بعدی شما معمولا بعد 6 هفته خواهد بود. تا قرار ملاقات بعدی حتما شاهد رشد کمتر موهای زاید خود خواهید بود. این قرارهای ملاقات ادامه دارند تا اینکه رشد موهای ناخواسته ی شما بطور کامل از بین برود.

 

آیا لیزر صورت عوارض دارد؟ | عوارض لیزر موهای زائد صورت

عوارض لیزر موهای زائد صورت

لیزر موهای صورت در ناحیه ابرو به دلیل احتمال تماس نور لیزر با چشم ها می تواند خطرناک باشد. به همین دلیل به کار بردن لیزر در این ناحیه توصیه نمی شود. همچنین لازم است برای جلوگیری از هرگونه تماس، از عینک مخصوص محافظ چشم استفاده شود و در طول پروسه درمان چشمان خود را بسته نگه دارید.

اسکار و تحریک رشد موهای صورت هرچند نادر است، اما هر دو در لیزر موی زائد صورت احتمال دارد.

لیزر موهای کرکی صورت

موهای کرکی همون موهای نرم و نازک روی صورت خانم هاست، شبیه به موهای نوزاد در روزهای اول تولد.

تا چند سال پیش و قبل از ورود مدیواستار، امکان لیزر موهای کرکی با انواع دستگاه لیزر الکس، دایود، ان دی یاگ و آی پی ال وجود نداشت. ادعاها مبنی بر لیزر موهای کرکی به برگشت پذیری مو منجر می شد.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

اما با ورود معجزه ی لیزر قرن، مدیواستار اسکلپیون-مونولیت، دغدغه ی رفع موی زائد کرکی و نازک تمام شده. نه تنها موهای زائد شما برنمی گردند، بلکه همان اوایل دوره ی لیزرتان، اثرات شگفت انگیز مدیواستار را مشاهده خواهید کرد: بدون درد، فوق سریع و ماندگار.

لیزر موهای صورت نی نی سایت

لیزر موهای صورت
لیزر موهای صورت نی نی سایت

بهترین مرکز لیزر صورت تهران

امیدواریم لیزر موهای صورت خود را نزد هر کلینیکی که انجام می دهید، با موفقیت همراه باشد و هیچ گونه عوارضی را تجربه نکنید. اما چنانچه در یافتن بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران دچار تردید هستید، مرکز زیبایی شریعتی (برکه) را به شما معرفی می کنیم.

مرکز زیبایی شریعتی متعلق به مجموعه زیبایی تهران اسکین با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی مجرب و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد و دستگاه ها، افتخار دارد علیرغم لیزر موهای زائد، کلیه خدمات زیبایی، پوست و مو را به شما عزیزان ارائه کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره، اطلاع از قیمت ها و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید.

خلاصه مطلب: از صفر تا صد لیزر صورت در یک پاراگراف

اول مطمئم میشیم که کاندید مناسب لیزر هستیم. به عبارتی، جزو موارد ممنوعه لیزر حساب نمیشیم. بعد یه مرکز لیزر عالی با دستگاه خوب و مناسب تیپ پوست و موی خودمون انتخاب می کنیم. برای مثال، دایود برای پوست سبزه و گندمی با درجه فولیکول موی متناسب و الکس یا همون الکساندرایت برای پوست روشن با موهای ترجیحا تیره تر و یا دارای رنگدانه. من توصیه می کنم لیزر ان.دی.یاگ رو انتخاب نکنین ولی اگه مجبورین اول تست حساسیت پوستی بدین. پوست های خیلی تیره یا سبزه حساس به طول موج 1064 نانومتری Nd.Yag حساسند و ممکنه بسوزند و تحریک پذیری بالایی دارند. جلشه مشاوره لیزر هم میتونین شرکت کنین که از نظر تخصصی لازمه. مراقبت ها رو رعایت کنین. بعدم از پوست زیبا و شاداب خودتون لذت ببرین و توی جمع مهمانی و اداره و اینور و اونور قرو فر بدین و با اعتماد به نفس عرض اندام کنین.

من مرکز لیزر شریعتی زیرمجموعه تهران اسکین رو پیشنهاد می کنم. به چند دلیل:

مرکز تمیز و منظم و وقت شناسی هست.

مدیران دقیق و متعهد و دکتر دلسوز و خوش اخلاق دارد.

اپراتورهای آقا و خانم باتجربه، دقیق و بااخلاقی دارد.

هزینه ها بسیار منصفانه و حتی ارزانتر از مراکز مشابه در شمال تهران است.

پکج های لیزر متنوع و با هر بودجه ای می تونین نواحی دلخواه رو لیزر کنین.

مشاوره رایگان و امکان پیگیری نتایج لیزر یا پاسخ سوالات به صورت آنلاین یا تلفنی و حضوری وجود دارد. 

شاد و تندرست باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

لینک اول

لینک دوم

بیشتر بدانید:

17 تا از سوالات متداول لیزر موهای زائد صورت و بدن

فوائد لیزر موهای زائد صورت چیست؟

1. دقت: گاهی اوقات پیش می آید که ما موهای زاید صورت خود را اصلاح می کنیم اما هنگام آماده شدن برای رفتن به مهمانی یا محل کار متوجه می شویم که قسمتی از آن هرچند جزئی از دست ما یا آرایشگر در رفته است. در لیزر این اتفاق برای شما نخواهد افتاد.

پرتو لیزر حساسیت و دقت بالایی برای نقاط فعال رویش مو(پیاز مو) دارد. لیزر بطور خیلی موثر و چشم گیر به رفع موهای کلفت، سیاه و … می پردازد و طی مدت زمان تعیین شده توسط متخصص  جلوی رشد آنها را بطور کامل می گیرد.

2.سرعت: هر پرتوی از اشعه لیزر از پالس های قدرتمندی تشکیل شده است. هرکدام ازین پالس ها با فضای تقریبا وسیعی از بدن  درگیر می شود. برای مثال، مدت زمانی که صرف لیزر موهای زائد پشت لب می شود یک دقیقه می باشد. و مدت زمان لازم برای قسمت های دیگر مثل کمر یا قفسه ی سینه و… نهایتا یک ساعته انجام می شود.

3.احساس اطمینان خاطر: احساس اطمینان خاطری که لیزر موهای زاید به شما می دهد به نظر من عالی است. فکرش را بکنید بطور میانگین بعد از 3 یا 7 جلسه شما با خیال راحت می توانید مطمعن باشید که از رشد موهای زائد خود راحت شده اید.

اقدامات لازمی که قبل از لیزر موهای زائد باید انجام داد چیستند؟

قبل از انجام هرکاری از متخصصی که این عمل را برای شما انجام می دهد مطمئن شوید و حتی مدرک و سابقه ی کاری آن شخص را مورد ارزیابی قرار دهید و پوست خود را بدون آگاهی درست، در اختیار مراکز غیر پزشکی که تجربه ی کافی از لیزر موهای زاید ندارند، قرار ندهید.

افرادی که متاسفانه به هر کس و هر جایی  برای لیزر موهای زاید خود اعتماد می کنند، معمولا دچار عوارض غیر قابل جبرانی خواهند شد. لطفا به پوست خود احترام بگذارید، و به هر جا اعتماد نکنید.

نکته ی دیگر اینکه تا 6 هفته قبل از  لیزر موهای زاید نباید صورت خود را بند بیندازین و همچنین وکس و الکترولیز هم انجام ندهید، چرا که عمل کرد لیزر این گونه است که با ریشه ی موهایی به مبارزه می پردازد که به تازگی از سطح پوست با بند انداختن ویا وکس پاک سازی شده اند.

قبل از لیزر موهای زائد به موهای خود تا 6 هفته دست نزنید

علاوه بر نکات ذکر شده بهتر است تا 6 هفته قبل و بعد لیزر در معرض نور خورشید قرار نگیرید. ببینید برای لیزر موهای زاید اجازه بدهید که تنها اشعه ی درگیری با سطح پوستتان اشعه ی لیزر باشد، دراین صورت است که شاهد هرچه بهتر عمل کرد اشعه ی لیزر خواهیم بود.

دقت کنید که لیزر موهای زاید معجزه نمی کند، این انتظار را نداشته باشید که فورا از شر موهای زاید خود راحت شوید. مدت دوره ی لیزر برای پوست ها و موهای مختلف متفاوت است. بطور قطع دوره ی لیزر برای پوست های تیره با موهای تیره و ضمخت، با افرادی که پوستی روشن دارن متفاوت است.

قبل از لیزرموهای زائد صورت دقت داشته باشید که حتما از چشم بندهای مخصوص استفاده کنید. گاها پیش می آید که متخصص حواسش باین موضوع نباشد، پس قبل از لیزر موهای زاید صورت، شما آگاهی داشته باشید که باید از چشم بند مخصوص استفاده کنید. هر متخصص با توجه به نوع پوست شما و نوع دستگاهی که استفاده می شود چشم بند را برای شما انتخاب می کند.

برخی افراد هستند که به علت استفاده از داروهای هورمونی و یا داروهای خاص نمی توانند لیزر موهای زائد داشته باشند. حتما در مورد لیزر موهای زائد و بیماری خود و اینکه چه دارویی مصرف می کنید با پزشک و متخصص خود مورد مشورت داشته باشید.

 

سه متغییر طول موج، مدت پالس و فلوئنس با توجه به نوع پوست انتخاب می شود و بایستی سعی شود که اشعه لیزر بیشترین اثر را روی ریشه مو داشته باشد. افراد با پوست روشن و موهای تیره بهترین نتیجه را می گیرند و هر چه رنگ مو روشن تر و رنگ پوست تیره تر باشد، درمان مشکل تر می شود. و باید با الکترولیز موها را از بین برد.

آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟

از آنجایی که اشعه لیزر تنها تا پیاز مو از پوست رد می شود و نفوذ پذیری بیشتری ندارد به هیچ عنوان سرطان زا نیست. آنچه در لیزر اهمیت دارد این است که کجا و با چه دستگاهی انجام شود. در حال حاضر موثرترین و پرکاربردترین لیزرها “الکساندرایت” با طول موج ۷۵۰ نانومتر و “دایود” با طول موج ۸۱۰ هستند.

با این عمق نفوذ برای اشعه لیزر، نه احتمال سرطان وجود دارد و نه ناباروری. هرچه در این مورد می شنوید دروغ و کذب است.

لیزر موهای زائد برای خانم های باردار و شیرده:

تا به حال هیچ دلیل علمی برای لیزر نکردن خانم های باردار یافت نشده است. اما به طور کل توصیه ی متخصصان بر این است که خانم های باردار در معرض هیچ اشعه ای قرار نگیرند. بنابراین بهتر است خانم های باردار برای حفظ و سلامت جنین خود لیزر نکنند.

درمورد خانم های شیرده باید بگویم که هیچ مانعی ندارد و با خیال راحت می توانند لیزر موهای زائد را انجام بدهند.

آیا بازگشت مو پس از لیزر موهای زائد وجود دارد؟

اگر بعد از 6 الی 12 ماه بازگشت موها را دیدید امری طبیعی است. این بازگشت بیشتر در افرادی دیده می شود که مشکلات هورمونی دارند و یا داروی خاصی استفاده می کنند.

آنچه در بازگشت مو بعد از لیزر جالب است این است که بازگشت موها به صورت پراکنده و بسیار ضعیف هستند که می توان مجددا لیزر کرد.

چه افرادی نمی توانند لیزر موهای زائد داشته باشند؟

. افرادی که روزانه زمان زیادی در معرض نور خورشید هستند

. خانم های باردار

. افرادی که داروی هورمونی خاصی می خورند. بنابراین قبل از لیزر موهای زائد با متخصص خود در این مورد صحبت کنید.

. اگر برنزه شده اید

. افراد مبتلا به اگزما، آکنه و بیماری های پوستی دیگر

. افرادی که سابقه ی کلوئید دارند

. افرادی که آکوتان مصرف می کنند

. افرادی که مبتلا به پسوریازیس و لوپوس هستند

. افرادی که زخم عفونی روی پوست خود دارند

بطور کل قبل از لیزر موهای زاید، حتما متخصص خود را در جریان بگذارید.

آیا لیزر موهای زائد صورت یک روش ایمن است؟

وجود موهای زائد در صورت و سایر نقاط بدن و رشد بیش از حد آنها همیشه باعث ناراحتی زنان و مردان می شود و اکثر آنها بخش زیادی از پول و زمان خود را صرف خلاص شدن از شر موهای زائد می کنند. استفاده از موم، تیغ کشیدن، الکترولیز و مواردی از این قبیل از جمله روش های بسیار رایج برای رفع موهای زائد صورت و بدن است. متاسفانه همه روش های رفع موهای زائد باعث درد می شوند و فرد باید زمان زیادی را برای رفع موهای زائد صورت و بدن خود صرف کند. امروزه لیزر موهای زائد صورت و بدن انقلابی را در عرصه زیبایی به پا کرده است. لیزر موهای زائد بر پایه لیزر درمانی قرار دارد و کمک زیادی به رفع موهای زائد و ایجاد پوستی نرم و لطیف و نرم می کند.

مکانیسم اثر لیزر موهای زائد چگونه است؟

لیزر موهای زائد در مدت چند دقیقه به برطرف کردن موها می پردازد. از آنجایی که در این روش موها برای همیشه برطرف می شوند تعداد زیادی از افراد تمایل زیادی به لیزر موهای زائد خود دارند. لیزر موهای زائد صورت به دغدغه تعداد زیادی از خانم ها تبدیل شده است اما از آنجایی که صورت یک بخش حساس در بدن است آنها را با این سوال مواجه می کند که آیا لیزر موهای زائد یک روش ایمن است یا خیر؟ آیا لیزر موهای زائد صورت و عوارض جانبی همراه است یا خیر؟ می توان از لیزر برای نقاط مختلف بدن از قبیل صورت، پاها، زیر بغل و ناحیه بیکینی، بازو و ساعد، چانه و سایر نقاط بدن استفاده کرد و نتایج بسیار خوبی را به دست آورد.

لیزر برای چه نوع موهایی مناسب است؟

اگرچه لیزر تاثیرات خوبی در رفع موهای زائد بدن دارد میزان اثرگذاری آن در موهای سیاه و تیره بیشتر است و تاثیر آن بر روی موهای روشن و خاکستری کمتر می باشد. مسئله مهمی که در خصوص لیزر موهای زائد وجود دارد این است که انجام آن در خانم های باردار مجاز نیست زیرا هنوز نمی ‌دانیم که لیزر موهای زائد در دوران بارداری چه تاثیراتی بر جنین خواهد گذاشت.

آیا مردان می توانند از لیزر برای رفع موهای صورت خود استفاده کنند؟

 

مردان نیز همیشه به دنبال پیدا کردن راه هایی برای رفع موهای زائد صورت خود هستند و از استفاده از تیغ و دستگاه های ریش تراش خسته شده اند. لیزر موهای زائد صورت مردان می تواند به آنها برای داشتن صورتی بدون مو کمک کند. لیزر باعث برطرف شدن موهای زائد صورت، خط ریش و پشت گردن می شود و آنها دیگر نیازی به استفاده از روش های قدیمی نخواهند داشت.

لیزر موی صورت زنان چگونه انجام می شود؟

بند انداختن یا اصلاح با شمع از جمله روش های دردناکی است که خانم ها برای اصلاح موهای زائد صورت خود از آن استفاده می کنند و همیشه به دنبال راهی برای رفع دائمی موهای زائد صورت خود هستند. لیزر موهای زائد صورت به شما برای داشتن پوستی صاف و لطیف کمک می کند و دیگر نیازی به امتحان کردن روش های دردناک نخواهید داشت. در لیزر موهای زائد از نور لیزر استفاده می شود و فولیکول های مو هدف قرار می گیرد سپس نور لیزر به گرما تبدیل می ‌شود و به تخریب فولیکول های مو می پردازد. در نهایت موها دیگر رشد نخواهد کرد و شما نیازی به اصلاح موهای زائد صورت خود نخواهید داشت.

عوارض جانبی لیزر موهای زائد صورت چیست؟

اگر چه لیزر موهای زائد صورت می تواند شما را به آرزوی تان برساند با عوارض جانبی احتمالی نیز همراه است. برخی از افرادی که از لیزر برای رفع موهای زائد صورت خود استفاده کرده اند با عوارض جانبی خفیفی از قبیل درد خفیف، قرمزی صورت، پوسته پوسته شدن صورت، تاول در محل تحت درمان، تغییر در رنگ دانه‌ های پوستی و مواردی از این قبیل مواجه شده ‌اند که البته همه آنها طی مدت کوتاهی برطرف شده است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و اکثر افرادی که از لیزر برای رفع موهای زائد صورت خود استفاده کرده ‌اند ادعا می ‌کنند که این عوارض جانبی خفیف نباید آنها را از انجام این روش بی نظیر باز دارد.

به طور کلی می ‌توان گفت که لیزر موهای زائد صورت یک روش ایمن است که با عوارض جانبی بسیار کمی همراه است. هنگامی که شما به لیزر موهای زائد صورت خود می پردازید دیگر دغدغه اصلاح و مرتب بودن صورت خود را نخواهید داشت. پرمویی صورت یکی از معضلات بسیار بزرگ خانم ها محسوب می شود و لیزر موهای زائد می تواند صورتی صاف و لطیف به آن‌ها هدیه دهد.

تجربه ی پوستی صاف و براق با لیزر موهای زائد صورت

پوست صورت حساس ترین بخش بدن ما است.  بنابراین اگر ما همیشه در حال از بین بردن موهای صورت خود باشیم،  پوست صورت مان دچار التهاب خواهد شد.  این مشکلی است که همیشه پیش پای زنان و مردان قرار دارد.

خوشبختانه با تکنیک لیزر موهای زائد صورت میتوانید با خیال راحت، به طور موثر و به طور دائم  موهای زائد این ناحیه را کاهش داده و پس از اتمام دوره ها از پوستی صاف و براق لذت ببرید.

لیزر  موهای زائد صورت با هدف قرار دادن رنگدانه های تیره مو  در ریشه و از بین بردن آن در سطح پوست موهای زائد شما را از بین می برد.بدون اینکه عوارض پر ضرر اصلاح را به دنبال داشته باشد.

هنگامی که جلسه لیزر درمانی در عرض چند دقیقه  به پایان می رسد، شما یک قدم برای دستیابی به پوستی نرم و زیبا که همیشه در رویای داشتن آن هستید نزدیک ترمی شوید.  لیزر موهای زائد صورت هیچ نیازی به ریکاوری ندارد و پس از پایان هرجلسه شما می توانید به فعالیت های روزمره خود ادامه دهید.

لیزر موهای زائد صورت برای بانوان

مو های صورت زنان در پشت لب ، چانه و گونه ها ناخوشایند است.تعداد زیادی از خانمها موهای زائد و تیره رنگی را بروی پوست خود دارند که زیبایی پوست آن‌ها را کاهش میدهد و اعتماد بنفس آن‌ها را خدشه دار میکند .انها نیز با اپیلاسیون ،شیو ،موچین و سایر روش‌های معمول و به دفعات زیاد سعی بر رفع این موها دارند .این روش ها علاوه بر آنکه خیلی زمان بر هستند ،ممکن است گاهی حساسیت‌ها و مشکلات پوستی را نیز بوجود آورند .

و باعث می شود زمانی که کسی خیلی به شما نزدیک می شود ، چهره خود را پنهان کنید.

نواحی معمول که در لیزر موهای زائد صورت در بانوان تحت درمان قرار میگیرند عبارتند از :

  1. بالای لب ها
  2. کناره ی صورت
  3. چانه و زیر چانه
  4. گردن
  5. پیشانی
  6. و گاهی روی گونه ها

لیزر موهای زائد صورت  را می توان بر روی تمامی بخش های صورت استفاده کرد.اما تنها قسمتی که استفاده از لیزر در آن  ناحیه از انجام آن خود داری میشود اطراف چشم هاست که به دلیل حساس بودن و نارک بودن پوست این بخش است.

دقت داشته باشید که حداقل یک هفته قبل و یک هفته بعد از هر جلسه لیزر موهای صورت از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید، در روز جلسه صورتتان کاملا تمیز باشد و هیچ ماده آرایشی روی صورت نباشد و تا چند ساعت پس از اتمام لیزر نیز از محصولات آرایشی به جز ضد آفتاب استفاده نکنید. پوست پس از انجام لیزر کمی حساس تر می شود، بنابراین بهتر است تا چند روز پس از لیزر موهای زائد صورت از کرم ها و صابون های لایه بردار و یا اسیدی استفاده نکنید.

لیزر توسط سازمان FDA نیز تایید شده ست و در مراکز تخصص لیزر موهای زائد صورت تهران اسکین با توجه به رنگ پوست و مو شما و حساست پوستتان درمان های خاصی  را انجام می دهیم تا پوست  صورت شما را به نهایت صاف و نرمی برسانیم.

علل رشد بیش از حد موهای زائد صورت در بانوان

قبل از انجام لیزر موهای زائد، زنان با موی بیش از حد صورت یا بدن باید مورد آرمایش قرار بگیرند تا مشخص شود که آیا عدم تعادل هورمونی دارند یا نه. اگر رشد مو ناگهانی باشد، ویا مشکلی مانند آکنه و چاقی وجود داشته باشد،ارزیابی پزشکی مهم است.

در برخی از بیماران با عدم تعادل هورمونی، درمان لیزر می تواند باعث افزایش رشد مو شود. یا درمان های لیزری ممکن است مو موجود را حذف کند، اما هورمون های مردانه بیش از حد باعث تحریک رشد سریع موها میشود. . خبر خوب این است که  کنترل اختلالات هورمونی با دارو یا در برخی موارد جراحی قابل درمان است.جدید پیشگیری می کند و لیزر هم همزمان، موهای ایجاد شده را از بین می برد. درمان دارویی از رشد موهای جدید جلوگیری میکند این در حالی است که لیزر بدون داوردرمانی برای این بیماران، فقط صرف هزینه اضافی و بی فایده است.

1) سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS): این یک علت شایع در رشد موهای زائد است. سایر علائم عبارتند از آکنه، دوره های قاعدگی نامنظم، کاهش وزن و دیابت. انجام سونوگرافی دهانه رحم باعث نشان دادن کیست ها در تخمدان میشود.

2) تومور یا بیماری های غدد فوق کلیوی: غدد فوق کلیوی باعث تولید DHEAS ، یک نوع آندروژن یا هورمون مردانه به علاوه هورمون های دیگر میشود. بیماری های غده فوق کلیه که باعث افزایش رشد مو می شوند شامل سندرم کوشینگ و آدرنال هیپرپلازی مادرزادی می باشد.

3) سابقه خانوادگی : رشد بیش از حد مو در زنان می تواند ژنتیکی باشد و با هورمون بیش از حد مردانه ارتباط نداشته باشد. علت دقیق ناشناخته است.
4) دوران پس از یائسگی: پس از یائسگی، زنان با کاهش استروژن و افزایش تستوسترون مواجه هستد.که این امر ممکن است سبب افزایش موهای تیره صورت شود.

لیزر موهای زائد صورت آقایان

امروزه دیگر  تنها زنان نیستند که به زیبایی و داشتن پوستی تمیز و شفاف اهمیت میدهند بلکه مردان زیادی هستند  که لیزر موهای زائد صورت را انتخاب کرده و خود را از شر  فولیکولیت،  التهاب ،موهای زیر پوستی و شیو کردن های روزانه خلاص میکنند.

پس از سال ها اصلاح کردن هر روز موهای صورت برخی مردان به این فکر افتاده اند که موهای صورت خود را به طور دائم از بین ببرند.با لیزر موهای صورت، از این اثرات التهابی در امان خواهید بود. شما به راحتی می توانید ناحیه مورد نظر صورت خود را مشخص کنید تا لیزر در آن صافی و لطافت دائمی را ایجاد کند. هنگامی که آراسته هستید، حس بهتری خواهید داشت و همچنین از دید دیگران جذاب تر به نظر خواهید رسید.

و از آنجاییکه  لیزر روی موهای  ضخیم  و با تراکم بیشتر اثر بهتر و سریعتری دارد در نتیجه آقایان کاندیدای خوبی برای این مورد هستند.

نواحی معمول که در لیزر موهای زائد صورت در آقایان تحت درمان قرار میگیرند عبارتند از:

  1. زیر چانه 
  2. خط گردن
  3. ریش کامل
  4. پشت گردن

عوارض لیزر موهای زائد صورت

گر چه لیزر موهای زائد صورت می تواند چهره ای بسیار صاف و براق را به شما ببخشد، اما ممکن است برخی عوارض جانبی شایع و متداول بر روی صورت شما داشته باشد. در میان همه عوارض، شایع ترین عارضه جانبی، رشد مجدد مو در منطقه درمان است.

این یک واقعیت انکار ناپذیر نیست که درمان لیزر، یک راه حل تضمینی یا دائمی نیست. برخی از افراد طی شش ماه درمان با افزایش رشد موهای زائد مواجه می شوند. اما این رشد مجدد، اغلب نازک تر و سبک تر از قبل است. عوارض جانبی دیگر عبارتند از:

A) برای لیزر موهای زائد صورت گرمای زیادی برای سوزاندن مو استفاده میشود. که این امر می تواند در برخی از کاربران باعث سوختگی پوست  آنها شود. ریزش مو درافرادی که پوست تیره تری دارند راحت ترو بیشتر اتفاق می افتد، زیرا پوست با رنگدانه های تیره بیشتر لیزر را جذب می کند.

در حالی که در بیشتر موارد سوختگی ها در این روش خفیف است، اما تعدادی از مواردی که در آن سوختگی شدید گزارش شده است وجود دارد.

B) لیزر میتواند باعث تیرگی ( هایپر پیگمنتیشن) و یا حتی کمرنگ شدن( هایپوپیگمنتیشن) رنگ پوست در آن ناحیه شود.

1) هایپرپیگمنتیشن:  همان تیرگی پوست است که ممکن است بعد از ریزش موی توسط لیزر رخ دهد. درمان لیزر،  پروسه ی تولید ملانین را در پوست تحریک میکند و واکنشی مشابه پوست نسبت به خورشید ایجاد می کند.

2) هایپوپیگمنتیشن :  همان روشن شدن پوستی که پس از درمان لیزر اتفاق می افتد . جذب نور لیزر می تواند تولید ملانین را مهار و منجر به از دست دادن رنگدانه شود.

C) همچنین ممکن است  لیزر به آسیب های چشم منجر شود، بنابراین مهم است که در طول درمان لیزر، چشم خود را حفظ کنید. مهم این است که حتما از عینک مخصوصی که پزشک در اختیار شما می‌گذارد استفاده کنید و اگر پزشک یا متخصص لیزر آن را فراموش کرد شما حتما این مورد را با آنها گوشزد کنید.

D) خارش یک عارضه جانبی طبیعی در لیزر موهای زائد صورت در حین و بعد از درمان است.
E) پوست به مدت چند روز پس از درمان قرمز می شود و بعد از آن ممکن است در اطراف فولیکول تورم  نیز ایجاد شود.

F) درد، سوزن سوزن شدن و بی حسی در اطراف ناحیه درمان احتمالا شایع ترین عوارض جانبی  لیزر می باشد که طبیعی است.

G) درمان لیزر می تواند منجر به پوسته پوسته شدن و تشکیل پوسته و دلمه بستن در اطراف محل درمان شود. کبودی خفیف نیز ممکن است  بر روی پوست های حساس رخ دهد. این عوارض جانبی در چند روز اول درمان ظاهر می شود و در مدت کوتاهی از بین می رود.

H) یک عارضه جانبی بسیار نادر پس از درمان لیزربنفش شدن پوست در نواحی برنزه شده است.به هیچ عنوان لیزر و برنزه بودن پوست با هم سر سازگاری ندارند در نتیجه  قبل و پس از درمان از برنزه کردن پزهیز کنید.

I) یکی دیگر از عوارض جانبی ناخوشایند اما قابل توجهی بعد از لیزر موهای زائد عفونت است.  آنچه که مهم است  این است که که بعد ازاستفاده از این روش ، ناحیه لیزر شده را کاملا تمیز نگه دارید تا بعد از درمان  عفونت را تجربه نکنید.

مدت زمان لیزر موهای زائد صورت

در فرایند لیزر درمانی برای رفع موهای زائد صورت، نه تنها موهای سطح پوست، بلکه موهای زیر پوست نیز به سادگی و به سرعت برطرف می شوند. رفع موهای زیر پوست و هدف قرار دادن فولیکول موها به این معناست که دیگر موی سیاهی در زیر پوست وجود ندارد که باعث تیرگی پوست شود.

اصولا لیزر موهای زائد صورت، بسته به ضخامت و تراکم موها و رنگ پوست و موی افراد و جنسیت فرد متفاوت است و در نتیجه طول جلسات درمانی در اشخاص، مختلف است اما معمولا مدت زمان لازم برای لیزر درمانی 5 الی 10 دقیقه است و فاصله بین جلسات درمانی 4 الی 6 هفته و تعداد جلسات پیشنهادی 8  الی 12 جلسه میباشد.

دستگاه لیزر مناسب رفع موهای زائد صورت

داشتن طول موج چندگانه لیزر به این معنی است که برخی موهای غیر قابل پاسخ به یک طول موج، ممکن است حساس باشند و به طول موج دیگر یا دستگاه لیزرمتفاوتی پاسخ دهند.

با داشتن چندین مدل دستگاه با تکنولوژی پیشرفته و امروزی در مراکز لیزر تهران اسکین می توان در طول دوره، بهترین درمان را برای شما  درنظر گرفته و تضمین کرد که به شایسته ترین وجه ممکن  لیزر موهای زائد صورت برایتان صورت خواهد گرفت.

معمولاً همه مراکز ما دو نوع لیزر برای افراد با پوست روشن و افراد با پوست تیره تر دارند.  لیزر (یاگ) YAG  برای پوست های تیره استفاده می شود.  این لیزر با طول موج بلند ملانین را در ساقه مو هدف قرار می دهد.  و فولیکول مو های زائد و یا ریشه آن ها را از بین می برد.

حدود 5 درصد از مراجعه کنندگان نسبت به هر نوع لیزر برداشتن مو مقاوم هستند. اما انتظارات بیشتر زنان و مردانی که برای از بین بردن موهای زائد خود توسط لیزر مراجعه کرده اند برآورده می شود.  لیزر درمانی علاوه بر کاهش تعداد موها، موها را بسیار ریز و نازک و کم رنگ می کند.

چه کسانی نباید لیزر صورت انجام بدهند؟

A) بیماران قلبی که باتری در قلب خود کار گذاشته اند اصول انجام لیزر موهای زائد برایشان ممنوع است و بهتر است حتما پزشک معالج خود را در جریان بگذارند.

B) نور لیزر در افراد مبتلا به لوپوس نیز ممکن است باعث تشدید بیماریشان شود از اینرو ترجیحا دور این روش را خط بکشند .

C) بیماران مبتلا به پورفیری نیز بهتر است به خاطر واکنشی که بدنشان نسبت به لیزر نشان میدهد از این روش درمانی استفاده نکنند .

تمدید جلسات لیزر موهای زائد صورت

سوال بسیار از شماها این است که بعد از اتمام جلسات آیا نیاز است جلسات درمانی را تمدید کرد.باید بگوییم:

لیزر موهای زائد صورت معولا به صورت دائمی تراکم موها رابه طرز قابل توجهی  کاهش میدهد اما گاهی به طور کامل از بین نمی برد. گاهی بسته به نوع زندگی افراد داروهای مصرفی آنها ، ژنتیک و تغییرات هورمونی و بارداری بر میزان رشد و تراکم موهای زائد تاثیر میگذارد و اثر بخشی درمان را کاهش میدهد.

اغلب مراجعه کننده گان طی یک دوره ی چهار جلسه ایی به کلینیک لیزر درمانی مراجعه میکنند که فاصله ی هر دو جلسه از یکدیگر جهار هفته است.بسته به پاسخ بدن در مقابل لیزر درمانی ممکن است به جلسات بیشتر نیاز داشته باشید.


 

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments