لیزر موهای زائد زیربغل

لیزر موهای زائد زیر بغل انجام دادم و دیگه هیچوقت سراغ ژیلت نرفتم!!!

لیزر زیر بغل
لیزر موهای زائد زیر بغل

من یه دوست فوق العاده با شیک و کلاس دارم که همیشه از جادوی لیزر موهای زائد برام می گفت. این شد که من هم برای لیزر موهای زائد زیر بغل به یه متخصص پوست مراجعه کردم…

موهای زیر بغل من، تیره، خشن و فر بود و به محض این که شیو می کردم، فورا رشد می کرد. برای همین، این ایده به سرم خطور کرد که دیگه موی زائد زیر بغل و هر روز شیو کردن تعطیل! بدیهی بود که از خداحافظی کردن با ژیلت، کمال خرسندی رو داشتم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اولین کاری که کردم این بود که با متخصص پوست خودم در خصوص این که کجا باید بروم و دقیقا چه روشی را انتخاب کنم، مشورت کردم. در کمال حیرت، دکتر به من گفت که دستگاه لیزر موهای زائد در مطبش دارد و خدمات لیزر رو هم ارائه می دهند. همچنین تایید کرد که اگر مایلم به جای دیگه ای برای لیزر موهای زائد زیر بغل مراجعه کنم، حتما از تخصص و تجربه متخصصی که کار لیزر را انجام می دهد، مطمئن شم. این جمله اش هم خوب یادمه که گفت: اگه یک فرد غیر متخصص کار لیزر موهای زائد زیر بغل را انجام بده، ممکنه به طور بالقوه ای دچار سوختگی یا اسکار بشی!

 

آیا می توان لیزر موهای زائد زیر بغل را توسط دستگاه های خانگی انجام داد؟

هزینه لیزر موهای زائد زیر بغل
لیزر موهای زائد زیر بغل

دکتر در خصوص این پرسش من، بهم هشدار داد که مراقب باشم. او گفت: ممکنه دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی موثر باشند، اما بسیار کند هستند و بسیاری از مصرف کنندگان این دستگاه ها اذعان دارند که درمان شان را نیمه رها می کنند؛ زیرا هم بسیار وقت گیر است و هم دردناک. همچنین هیچوقت فریب پیشنهاد قیمت ارزان یا تخفیف های نجومی را نخورم! هنگامی که به یک مرکز اسپا مراجعه می کنید و با پیشنهاد قیمت بسیار ارزان لیزر موهای زائد مواجه می شوید، این را به یاد بیاورید که قطعا این مرکز تجربه کافی در انجام درمان های لیزر را ندارد یا از دستگاه هایی استفاده می کند که تحت تایید FDA نمی باشند. در صورت انجام خدمات لیزر در چنین شرایطی ممکن است دچار سوختگی، اسکار یا مشکلات پزشکی بسیار جدی شوید.

خلاصه بنا به همین دلایل، از یک متخصص پوست با تجربه، وقت ملاقات گرفتم.

 

لیزر موهای زائد زیر بغل برای همه مناسب نیست!

بهترین لیزر موهای زائد زیر بغل
لیزر موی زائد دست و زیربغل

لیزر موهای زائد، فرآیندی است که در آن یک پرتو نور پالس دار و شدید که “نور لیزر” نام دارد، از پوست عبور کرده و بر روی تک تک فولیکول های مو متمرکز شده تا آن ها را تخریب کند. گرمای شدید ساطع شده از سوی لیزر، فولیکول های مو را از بین برده و از رویش مجدد مو در آینده جلوگیری می کند.

به همین دلیل لیزر موهای زائد برای همه مناسب نیست، اما موهای زیر بغل من، تیره، خشن و فر بودند و خوشبختانه بهترین نوع مو جهت لیزر موهای زائد، موهای تیره و خشن با زمینه پوست روشن است. بر همین اساس، لیزر جهت مورد هدف قرار دادن رنگدانه تیره پایه مو که همان فولیکول است، تنظیم می شود. اما با رنگدانه پوست کاری ندارد. کسانی که پوست تیره ای دارند، ممکن است در معرض خطر آسیب به ملانین در پوست خود قرار بگیرند، که می تواند باعث تحریک جدی سطح پوست شود. اما دکترم به من گفت به دلیل رنگ پوست مناسب و موهای تیره و خشنم، یک کاندید ایده آل برای لیزر موهای زائد زیر بغل به شمار می روم.

 

آیا لیزر موهای زائد زیر بغل درد دارد؟

لیزر بدون درد
لیزر موهای زائد بدون درد

اجازه بدید این موضوع رو با این مقدمه آغاز کنم که وقتی صحبت از دردناک بودن چیزی به میان میاد، من جدا حساس و ترسو میشم. آستانه درد من درست مانند یک کودک نوپا است. به همین خاطر، اولین سوالی که از متخصص پوست پرسیدم این بود که لیزر موهای زائد زیر بغل چقدر درد داره؟ او به من این اطمینان رو داد که این فرایند به هیچ وجه خیلی دردناک نیست؛ که بله واقعا درست می گفت. همچنین ازش پرسیدم که آیا لازمه کار خاصی قبل از مراجعه ام انجام بدم؟ دکتر در کمال حیرت بهم گفت: بهتره که طبق روال معمول، زیر بغلم را شیو کنم. فقط تاکید داشت که وکس یا اپیلاسیون نکنم؛ چون فولیکول باید در محل خودش باقی بمونه و اگر موهای زائد را از ریشه بکنی، دستگاه لیزر به جای کار بر روی رنگدانه مو، بر روی رنگدانه پوست متمرکز می شود.

علاوه بر این ها، مصرف برخی از داروها ممکن است بر نتیجه لیزر موهای زائد اثر بگذارد. به همین دلیل، پیش از شروع درمان لیزر، پزشک خود را از مصرف دارو و سوابق پزشکی خود مطلع سازید.

هنگامی نوبت مراجعه من رسید، تکنسین من رو به یک اتاق کوچک با یک دستگاه غول پیکر سفید رنگ هدایت کرد. زمانی که منتظر بودم، دستگاه لیزر را یک بررسی اجمالی کردم. حدودا یک متر و نیم ارتفاع و 60 سانتی متر عرض داشت. به قسمت بالای آن، یک لوله بلند و سیاه رنگ متصل شده بود. هنگامی که تکنسین لیزر وارد اتاق شد، من رو در جریان روال فرایند قرار داد و بهم توضیحاتی داد:

اول، از یک اسپری سرد استفاده می کنیم تا زمانی که لیزر به عمق فولیکول مو و ریشه مو نفوذ می کند، سطح اپیدرم خنک باشد. این کار، عمدتا جهت کاهش درد انجام می شود، اما هدف دیگر این است که پوست خنک شود تا گرمای لیزر، ملانین و رنگدانه سطح پوست را تخریب نکند و موجب تیره یا روشن شدن پوست نشود.

سپس چگونگی رشد سه مرحله ای مو را توضیح داد:

فاز آناژن (که در آن مو رشد می کند)؛ فاز کاتاژن (که در آن مو استراحت می کند)؛ و فاز تلوژن (که در آن مو می ریزد). صبر می کنیم تا موها دارد فاز آناژن [جهت استفاده از لیزر] شوند؛ زیرا این، همان زمانی است که موها بیشترین حساسیت را به ریزش دارند و این فاز، هر شش هفته تکرار می شود. این درست همان زمانی است که نوبت مراجعه بعدی فرا می رسد.

 

درمان لیزر موهای زائد زیر بغل چقدر طول می کشد؟

لیزر موی زائد زیر بغل
لیزر موهای زائد زیر بغل

کل درمان لیزر موهای زائد زیر بغل، از ابتدا تا انتها، 30 ثانیه طول کشید. پزشک، لوله سیاهی را روی سطح زیر بغل راست من کشید. در اون لحظه هوای سردی را احساس کردم و پزشک یک شات زد و سپس صدای بوق دستگاه به گوش رسید. واقعیت اینه که خیلی هم دردناک نبود! حسش دقیقا مشابه این بود که فردی یک کش پلاستیکی روی پوست می کشید و نیشگون کوچکی می گرفت. فرایند لیزر، فوق العاده راحت و کم درد بود. دکتر برای زیر بغل من حدود 10 شات زد که حدودا 15 ثانیه طول کشید. او مجددا همین فرایند را بر روی زیر بغل چپم نیز اجرا کرد و کل فرایند لیزر موهای زائد زیر بغل من 30 ثانیه طول کشید.

سوال کردم: همین؟! پزشک پاسخ داد: بله، دستگاه های لیزر مدرن، دردناک نیستند. این خبر خوبی بود چون من همیشه از درد فراری بودم.

پس از اون جلسه، زیر بغلم قدری حساس شده بود، اما خیلی مهم نبود، چون مشایه حساسیتی بود که گاهی اوقات پس از شیو کردن بهش دچار می شدم. بخشی از درمان لیزر که من بیشترین لذت رو ازش بردم، این بود که زیر بغلم نرم و شاداب بود، درست مثل زیر بغل نوزادان. دکتر بهم گفت تا 6، 7 روز آینده، موهای زیر بغلم می ریزند و تا اون زمان نباید به هیچ وجه اون ها رو از ریشه از بین ببرم. لایه برداری ملایم، مانند کشیدن لیف حین استحمام مانعی نداشت و من به راحتی می تونستم هر زمانی که دوست دارم از ژیلت استفاده کنم.

 

گاهی نتایج پس از چند جلسه و گاهی پس از اولین جلسه حاصل می شوند

لیزر موهای زاید زیر بغل
نتیجه لیزر موهای زائد زیر بغل

پس از گذشت چند روز، شاهد هیچ نتیجه ای نبودم. اول فکر کردم شاید لازمه چند جلسه دیگه برای لیزر موهای زائد زیر بغل مراجعه کنم تا نتیجه حاصل بشه. خیلی سخت بود که 6 هفته صبر کنم تا نوبت بعدیم فرا برسه. اما یک هفته که گذشت، موهای زیر بغلم شروع به ریزش کردند و دیگه به سختی می شد اون ها رو رویت کرد و من از این بابت خیلی خوشحال بودم. واقعا غیر قابل باور بود! از اون موضوع یک هفته گذشت و من تنها یک بار موهای زیر بغلم رو شیو کرده بودم. تصمیم گرفتم در هفته بعدی، از ژیلت استفاده نکنم تا ببینم چه میزان مو زیر بغلم رشد پیدا می کنه. در تمام این مدت خوشحال بودم که حتی یک خراشیدگی کوچک در اثر ژیلت رو تجربه نکردم. علاوه بر این موهای زائدی که رشد می کردند، دیگر به زبری و خشنی قبل نبودند. این شد که دومین جلسه لیزر موهای زائد زیر بغل را نیز تعیین کردم.

هنگامی که جلسه دوم لیزر موهای زائد زیر بغل من فرا رسید، دکتر از پیشروی درمانم پس از تنها یک جلسه ابراز رضایت کرد و گفت: شما به درمان لیزر موهای زائد پاسخ خیلی خوبی دادین. من هم خوشحالی خودم و ابراز و آمادگیم رو برای جلسه دوم لیزر اعلام کردم. اما با کمال تعجب این بار خیلی درد داشت! به جرات می تونم بگم 10 برابر بیشتر از جلسه اول دردم گرفت. پس از اتمام درمان که 30 ثانیه بود، از دکتر پرسیدم: چرا این بار اینقدر دردناک تر از قبل بود؟ دکتر پاسخ داد چون به درمان جلسه اول پاسخ خوبی دادم، شدت و ولتاژ دستگاه رو افزایش داده تا دیگه لازم نباشه جلسه بعد مراجعه کنم. این بار یک بوی سوختگی هم به مشامم خورد و این هم به دلیل افزایش شدت دستگاه بود. به همین خاطر پس از اتمام درمان، زیر بغلم کمی درد و حساسیت به لمس داشت. در ضمن کل زیر بغلم قرمز شده بود و می سوخت.

این بار هم دستورالعمل های قبلی رو پیاده کردم: موهای زیر بغلم رو مثل همیشه شیو می کردم و از موچین و بند و … استفاده نمی کردم. این بار وقتی موهای زائدم رشد کردند، در کمال حیرت متوجه شدم خشن تر از درمان قبلی شده اند. واقعا گیج شده بودم! با این حال، یک هفته صبر کردم. پس از گذشت یک و نیم هفته، موهای زیر بغلم بسیار کم شده بودند و زیر بغلم مثل پوست نوزاد نرم و لطیف شده بود.

 

هزینه لیزر موهای زائد زیر بغل

قیمت لیزر موهای زائد زیر بغل
هزینه لیزر موهای زائد زیر بغل

امروز که دارید داستان لیزر موهای زائد زیر بغل من رو می خونید، دارم برای آخرین جلسه لیزرم برنامه ریزی می کنم، این سومین جلسه لیزرم خواهد بود و به نظر پزشکم، این آخرین جلسه هم هست. در آخر لازم به ذکر است که شاید در یک برآورد کلی، هزینه لیزر موهای زائد گران قیمت باشد، اما به نظر من واقعا ارزشش را دارد. اگر نگاهی به مجموع هزینه هایی که برای خرید ژیلت، هر جلسه اپیلاسیون، وکس و غیره کرده اید، در پایان خودتان متوجه خواهید شد که هزینه هنگفتی را از دست داده اید.

فهرست بهترین مراکز جهت لیزر موهای زائد زیر بغل را می توانید در این لینک مشاهده کنید.

مزایای لیزر موهای زائد زیر بغل

شیو کردن موهای زائد زیر بغل قدری دشوار است. به همین دلیل، به کارگیری لیزر موهای زائد در ناحیه زیر بغل، اهمیت پیدا کرده است. برخی از مزایای لیزر موهای زائد زیر بغل عبارتند از:

  • کاهش دائمی موهای زائد زیر بغل در کمتر از 4 جلسه
  • خلاص شدن از فوری جیک زدن مو، جوش های حاصل از ژیلت زدن، بریدگی ها، رشد موهای زیر پوستی و ضخیم شدن فولیکول ها
  • عدم نیاز به جراحی و غیره
  • آسودگی و راحتی بیشتر
  • متناسب با سبک زندگی اغلب افراد است

نکته حائز اهمیت در اینجا این است که نتایج لیزر موهای زائد زیر بغل در هر فرد متفاوت است.

 

عوارض لیزر مو های زائد زیر بغل

  • قرمزی
  • تورم
  • احساس آفتاب سوختگی و ناراحتی در ناحیه تحت درمان
  • بر خلاف شایعات، این نوع لیزر هیچ آسیبی به غدد لنفاوی وارد نمی کند
  • بر خلاف شایعات، این نوع لیزر هیچ ارتباطی با بروز سرطان ندارد

شاد و سلامت باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments