انتخاب کلینیک معتبر با اپراتور با تجربه

دانستنی هایی درباره ی لیزر موهای زائد ران پا

لیزر موهای زائد ران پا

سلام دوستان تهران اسکینی عزیز!

همه ما دوست داریم  پاهای صاف،براق و کشیده داشته باشیم و این حالت روزها ادامه پیدا کند. اما به همان اندازه که این پاها در زیبایی ظاهر ما تاثیر گذارند به همان اندازه زمان بر هستند.از آنجایی که پاها بزرگترین قسمت بدن ما هستند هنگامی که شما  تمام مدت خود را در زیر دوش صرف کشیدن تیغ بر روی پای خود میکنید،دیگر ایده داشتن پاهای خوشگل و جذاب به سرعت تبدیل به یک مسئولیت مضاعف میشود و  و کمتر کیفیت زیبایی شناسی آن مد نظرتان قرار میگیرد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اما داشتن پاهای ابریشمی نباید کاری خسته کننده باشد. با لیزر موهای زائد ران پا شما می توانید برنامه روزانه تیغ زدن پاهایتان و قرار ملاقات های ماهانه  برای اپیلاسیون و موم انداختن خود را لغو کنید. پس از یک سری جلسات، از کاهش دائمی  موهای خود در منطقه ای که بیشتر وقت خود را صرف آن می کردید، لذت خواهید برد.

با ما باشید تا به همه ی سوالات شما پاسخ دهیم

آیا لیزر موهای زائد ران پا دائمی است؟

باید بگوییم بله! لیزر موهای زائد ران پا روشی دائمی است به این شکل که در 95 درصد موارد پس از لیزر و تکمیل دوره ها و جلسات درمانی هیچ گونه بازگشتی صورت نگرفته است.و پاها کاملا صاف و یکدست شده اند.

لیزر موهای زائد ران پا
لیزر موهای زائد ران پا

علل رشد بیش از حد موهای زائد ران پا چیست؟

هایپرتریکوز: به رشد بیش از حد مو در نقاط مستقل از اندروژن گفته میشود.تعداد، اندازه ، قطر موها افزایش محسوس و چشمگیری دارد و وابسته به هورمون نبوده و عمدتاً مرتبط با عوامل فامیلی، ژنتیک و قومی می باشداین نوع پرمویی عمدتاً نزد افرادی که از پمادکورتن موضعی به مدت طولانی استفاده می کنند و یا پس از استفاده از ماینوکسیدیل و یا نزد افرادی دیده می شود که به علت گچ گیری اندام مدتها بی حرکت بوده اند.

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS): این یک علت شایع در رشد موهای ناخواسته است. سایر علائم عبارتند از آکنه، دوره های قاعدگی نامنظم، کاهش وزن و دیابت.  انجام سونوگرافی دهانه رحم باعث نشان دادن کیست ها در تخمدان میشود.

تومور یا بیماری های غدد فوق کلیوی: غدد فوق کلیوی باعث تولید DHEAS ، یک نوع آندروژن یا هورمون مردانه به علاوه هورمون های دیگر میشود. بیماری های غده فوق کلیه که باعث افزایش رشد مو می شوند شامل سندرم کوشینگ و  آدرنال هیپرپلازی مادرزادی می باشد.

سابقه خانوادگی : رشد بیش از حد مو در زنان می تواند ژنتیکی باشد و با هورمون بیش از حد مردانه ارتباط نداشته باشد. علت دقیق ناشناخته است.
دوران پس از یائسگی: پس از یائسگی، زنان با کاهش استروژن و افزایش تستوسترون مواجه هستد.که این امر ممکن است سبب افزایش موهای تیره صورت شود.

مزایای لیزر موهای زائد ران پا چیست؟

لذت بردن از پاهای صاف و جذاب و براق

احساس اعتماد به نفس بالا و پاکیزگی همیشگی

خدا حافظی با تیغ و موم و وکس و اپیلیدی

صرفه جویی در خرید مداوم موم و تیغ و یا هزینه هنگفت  آرایشگاه ها برای اپیلاسیون

صرفه جویی در مدت زمان مصرفی  و خسته کننده برای تیغ زدن یا موم انداختن

زدودن نگرانی ها بابت بریدن و خراشیدن، کبودی  یا شل شدن پوست هنگام تیغ زدن یا موم انداختن

گرفتن نتیجه دلخواه با لیزر موهای زائد ران پا در 4 الی 7 جلسه

دقت و سرعت عمل لیزر

لیزر موهای زائد ران پا
لیزر موهای زائد ران پا

چند جلسه برای لیزر موهای زائد ران پا پیشنهاد میشود؟

به طور کلی،  4 الی 7 جلسه ( در بعضی موارد 10 جلسه) برای لیزر مو های زائد ران پا لازم است تا اطمینان حاصل شود که تمام فولیکولهای مو چه در مرحله خواب و  چه در فاز روییدن و رشد درمان شده اند.اما باز هم این شرایط با توجه به رنگ پوست، رنگ مو، کلفتی و نازکی مو  و حجم و انباشتگی موها متغیر است و شاید برخی افراد برای رسیدن به نتیجه مطلوب خود مستلزم جلسات درمانی بیشتری باشند.

برای مشاوره با پرشکان و اپراتورهای مراکز لیزر تهران اسکین اینجا کلیک کنید.

نتیجه هر جلسه درمان در کاهش قابل ملاحضه و قابل توجه موها دیده میشود. و پس از هفت بار درمان معمولا بیشتر بیماران بین 50 تا 80 درصد با کاهش  دائمی موهای زائد خود مواجه خواهند شد.

دیگرنشانه ایی از اثرات آزار دهنده اصلاح و اپیلاسیون، مانند بریدگی، موی زیر پوستی،تحریکات پوستی و از همه مهمتر موهای زائد ران پا،نخواهد بود.

آیا لیزر موهای زائد ران پا عوارض دارد؟

آنچه که باید بدانید این است که لیزر به هیچ عنوان عوارض خاصی ندارد یعنی در مقایسه با روش های پیشین هیچ عوارضی ندارد.تنها و مختصر عوارضی که لیزر در بر دارد قرمز شدن موضعی پوست، تغییر رنگ پوست ( هایپرپیگمنتاسیون) و یا نهایتا تاول هایی ریز به دلیل سوختگی در منطقه ی لیزر شده هستند که بسیار نادر است، و اصولا این تاول ها و یا قرمزی پوست در عرض ۲۴ ساعت از موقع بوجود امدن بطور کامل از بین می روند.

این چند عارضه جانبی در لیزر موهای زائد ران پا در برخی افراد دیده شده ، و مواردی که  گاهی اتفاق می افتند اصولا  بیش از چند روز طول نمی کشد.

برای پیشگیری از عوارض موقت  و احتمالی لیزر موهای زائد ران پا در هنگام جلسه مشاوره اطمینان حاصل کنید که پزشک یا اپراتور انجام لیزر دارای مدرک و تخصص مورد نیاز است و آموزش کافی در این زمینه دیده است.

تجربه وسیع مراکز لیزر تهران اسکین در این  گونه درمان ها و انتخاب طول موج های مناسب بر حسب نوع پوست و مو، به این صورت است که احتمال این خطرات و عوارض بسیار کاهش می یابد.

لیزر موهای زائد ران پا
لیزر موهای زائد ران پا

آیا لیزر موهای زائد ران پا برای آقایان نیز مناسب است؟

در گذشته باور بر این بود که لیزر موهای زائد صرفا مختص خانوم هاست اما امروزه آقایان نیز تمایل زیادی به زدودن موهای زائد بدنشان دارند. به خصوص بادی بیلدرها  و ورزشکاران ،از این رو در مراکزتخصصی لیزر تهران اسکین این روند درمانی بر روی مردان توسط اپراتور آقا صورت میگیرد.

تمایل به لیزر در مردانی که ورزش میکنند و علاقه به نشان دادن بدنشان دارند رو به افزایش است. اغلب دوچرخه سوارها ، پارکورکارها، صخره نوردها دوست دارند پاهای بی موی خود را در معرض نمایش بگذارند. بسیاری از شناگرهای حرفه ایی نیز دوست دارند بدن بی مویی از خود معرض دید عموم قرار بدهند.

و خبر خوب این است که از آنجایی که تراکم و ضخامت موهای زائد در آقایان بیشتر است لیزر بسیارعالی و  تمام و کمال جواب میدهد و چون  موهای زائد مردان معولا تیره تر است و لیزر روی موهایی که  رنگدانه ها و پیگمنت های قوی دارند اثر بخشی بالاتری دارد پس در نهایت نتیجه ایی مطلوب و آسان برایشان  به همراه خواهد داشت.

دیگر با لیزر موهای زائد آقایان از شر شیو کردن و تراشیدن موها خلاص خواهند شد.

آیا  لیزرموهای زائد در بارداری ایمن است؟

تا به حال تحقیقات چیزی بر غیرایمن بودن لیزر موهای زائد در بارداری  نشان نداده اند، اگر چه بعضی توصیه می کنند که  از لیزر موهای زائد در ناحیه شکم و سینه در دوران بارداری بپرهیزد، مخصوصا اگر شما قصد داشته باشید که کودک خود را با شیر مادر تغذیه کنید.

قبل از تصمیم گرفتن به انجام  هر نوع درمان پزشکی و زیبایی، همیشه باید با دکتر حاملگی خود مشورت کنید.

آیا لیزر موهای زائد ران پا باعث سرطان می شود؟

این که لیزر موهای زائد باعث ایجاد سرطان می شود پایه و اساسی ندارد. در واقع، با استناد به بنیاد مراقبت پوست آمریکا، این روش برای درمان انواع خاصی از ضایعات پیش سرطانی استفاده می شود.

لیزرهایی که بر روی مو های زائد مورد استفاده قرار می گیرند، دارای مقدار کمی تشعشع هستند. علاوه بر این، مقدار بسیار ناچیزی  بر روی سطح پوست قرار میگیرد . بنابراین، خطر ابتلا به سرطان ندارد.

چگونه لیزر موهای زائد ران پا انجام می شود؟

پس از مشاوره، افرادی که کاندید مناسب برای لیزر موهای زائد ران پا هستند،  آن منطقه را تراشیده و  در یک نقطه تست انجام میگیرد.

بر اساس ویژگی های ناحیه تست شده ، نوع پوست و ضخامت و تراکم موها روش لیزر موهای زائد می تواند درهمان روز یا در چند روزآتی انجام شود تا  ویژگی های نقطه تست شده آشکارو مشخص شود. لیزر برروی نواحی موهای زائد منتقل می شود و انرژی فوتون های لیزر به طور دائمی به فولیکول مو آسیب رسانده و باعث کاهش دائمی مو می شود.

در لیزر موهای زائد پاها، ابتدا مو در ریشه زیر پوست از بین می رود و به طور کامل کنده می شود. سپس، منافذ پوست بسته شده و تنها چیزی که باقی می ماند پوستی صاف و بدون مو است.

لیزر موهای زائد ران پا
لیزر موهای زائد ران پا

پیش از لیزر موهای زائد ران پا چه کرد؟ 

به طور معمول پزشک یا درمانگر قبل از شروع جلسات درمانی به شما مشاوره های لازم را خواهند داد .اما ما به چند نکته  در اینجا برای کاهش عوارض احتمالی در اشاره میکنیم.

اگر در حال برنامه ریزی برای لیزر موهای زائد ران پا خود هستید، باید شش هفته قبل از درمان ، کندن موها، اپیلاسیون، و الکترولیز را محدود کنید.  دلیل اینکه این را میگوییم این است که اصولا لیزر ریشه ی موهای شما را هدف قرار می دهد و اگر شما از روشهای موقت برای از بین بردن موها استفاده کرده باشید و ریشه ها از بین رفته باشند، روند درمان کند شده و به تاخیر می انجامد.

برای لیزر موهای زائد ران پا مانند روش‌های دیگر نیازی نیست که بگذارید موهای بدنتان بلند شوند و فقط باید قبل از درمان بدنتان را با تیغ بتراشید. اگر به تازگی برای از بین بردن موهای ران پا از وکس استفاده کرده‌اید، فعلا نمی‌توانید به سراغ لیزر بروید؛ لیزر به وجود فولیکول نیاز دارد و وکس چون مو را از ریشه در می‌آورد فولیکول مو را از بین می‌برد. ۲۴ ساعت قبل از لیزر ، ران پای خود را با تیغ اصلاح کنید.

به این توجه کنید که لیزر موهای زائد روی پوست برنزه شده انجام نمی شود.و خطر سوختگی و آسیب رسانی به پوست دارد.

حواستان باشد که قبل از لیزر موهای زائد ران پا از تحریک پوست  خود خودداری کنید.جوشها و یا موهای زیرپوستی را رها کنید و با آنها ور نروید.

از مصرف داروهای ضد التهابی که ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهند، مانند آسپرین، خودداری نمایید.

چنانچه به عفونت خاصی مانند عفونت باکتریایی پوست مبتلا هستید، از انجام لیزر اجتناب کنید.

 آیا لیزر موهای زائد ران پا در پوست های برنزه صحیح است؟

تنها راه لیزر موهای زائد  ران پا در افرادی که پوست  بدنشان را برنزه کرده اند، استفاده از دستگاه روی درجه پایین و با قدرت کم است. تنها در این صورت است که لیزر منجر به سوختگی پوست نمی گردد.

یک یا دو روز پس از لیزر، نواحی تحت درمان دچار وضعیتی مانند آفتاب سوختگی خواهند شد. کمپرس سرد و مرطوب نگه داشتن پوست می تواند بسیار موثر باشد. چنانچه صورت تان را لیزر کرده اید، می توانید از یک روز بعد آرایش کنید، مگر این که پوست تان دچار تاول شده باشد.

طی یک ماه آینده، همگی موهای تحت درمان تان شروع به ریزش می کنند. طی این مدت جهت پیشگیری از تغییرات موقتی در رنگ پوست تان باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

احتمال ایجاد تاول بسیار نادر است، اما در افرادی که پوست تیره تری دارند، بروز این مشکل بیشتر احتمال دارد. سایر عوارض بالقوه لیزر شامل تورم، قرمزی و اسکار می باشد. اسکار دائمی یا تغییر در رنگ پوست نیز جزء مواردی است که احتمال بروز آن بسیار کم است.

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

فرایند لیزر موهای زائد ران پا چه مقدار طول میکشد؟

اصولا بسته به ناحیه ی تحت درمان ، زمان لیزر متفاوت خواهد بود. برای مثال لیزر موهای پشت لب شاید چند دقیقه به طول انجامد اما لیزر موهای زائد ران پا چنان چه منطقه ایی وسیعتر است بین نیم ساعت الی یک ساعت زمان ببرد.

لیزر موهای زائد ران پا
لیزر موهای زائد ران پا

 چه مواردی را باید برای انتخاب یک مرکز لیزر موهای زائد ران پا در نظر گرفت؟

سطح پزشکان و تجربه ارائه دهنده درمان با لیزر ( اپراتورها و تکنسین ها)
قدمت و میزان سال هایی  که مرکز در این کسب و کار فعال بوده است
کیفیت تجهیزات لیزر موهای زائد
توانایی درمانی تمامی رنج رنگی پوست ها
مکانی راحت و خوشایند
حق عضویت
قیمت گذاری دقیق تمام روند های درمانی

آیا لازم است گاهی روند لیزر موهای زائد ران پا را تمدید کنیم؟

لیزر موهای زائد ران پا معولا به صورت دائمی تراکم موها رابه طرز قابل توجهی  کاهش میدهد اما گاهی به طور کامل از بین نمی برد. گاهی بسته به نوع زندگی افراد داروهای مصرفی آنها ، ژنتیک و تغییرات هورمونی و بارداری بر میزان رشد و تراکم موهای زائد تاثیر میگذارد و اثر بخشی درمان را کاهش میدهد.

اغلب مراجعه کننده گان طی یک دوره ی چهار جلسه ایی به کلینیک لیزر درمانی مراجعه میکنند که فاصله ی هر دو جلسه از یکدیگر جهار هفته است.بسته به پاسخ بدن در مقابل لیزر درمانی ممکن است به جلسات بیشتر نیاز داشته باشید.

چه کسی لیزر موهای زائد ران پا را انجام می دهد؟

ار آنجاییکه لیزر حذف موی زائد یک روش پزشکی درمانی است. تمام درمان ها توسط یکی از متخصصین پزشکی و اپراتورهای آموزش دیده انجام  میگیرد.این افراد  قبل از انجام هرگونه درمان ، به طور گسترده آموزش دیده اند. علاوه بر این، یک دکتر با  مجوز پزشکی در هر مرکز درمانی حضور داشته و تمام رفتار و شایستگی کارکنان را از لحاظ پزشکی نظارت می کند.

هزینه لیزر موهای زائد ران پا زمانی که توسط پزشک یا اپراتور صورت بگیرد متفاوت است.

مشاوره  برای شما بسیار مهم است و گام مهمی در جهت حل مشکل شما است. مشاوران ما  قادرند به  هر سوال قابل تصوری پاسخ داده و متعهد ند به شما کمک کنند تا  تا بهترین انتخاب برای  حذف موهای خود داشته باشید.

لیزر موهای زائد ران پا
لیزر موهای زائد ران پا

آیا لیزر موهای زائد ران پا دردناک است؟

ممکن است یک احساس درد کوچک اما قابل تحمل رادر حین لیزر وقتیکه پالس  ها فرستاده میشوند تجربه کنید. این حس را میتوان چیزی شبیه احساس داغی توصیف کرد.

با ظهور دستگاه های لیزر موهای زائد جدید و مدرن، دیگر متحمل درد نخواهید شد. البته این موضوع به آستانه تحمل درد شما نیز بستگی دارد، اما در بسیاری از قسمت های بدن، لیزر حسی مانند کشیده شدن یک کش پول روی پوست را ایجاد می کند.

بسیاری از مشتریان ما که قبلا از روش های وکس، اپیلاسیون و الکترولیز استفاده کرده بودند، گزارش می دهند که ناراحتی ناشی از لیزر بسیار کمتر از آن روش های حذف مو است.به طور کلی می توان گفت درد ناشی از لیزر موهای زائد حدود 40% کمتر از درد ناشی از اپیلاسیون است.

استرس، خستگی، کافئین، چرخه قاعدگی و آستانه درد ممکن است بر سطح راحتی یا ناراحتی شما نیز تاثیر بگذارد.

لیزر موهای زائد ران پا

 

برای آشنایی با بهترین مراکز لیزر تهران و شهرستانها اینجا کلیک کنید.

محقق و مترجم : دکتر محجوبه فاموری

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments