لیزر موهای زائد برای پوست روشن

لیزر موهای زائد برای پوست روشن | بهترین افراد برای لیزر | بهترین مرکز لیزر موهای زائد | مرکز لیزر برکه

لیزر موهای زائد برای پوست روشن

لیزر موهای زائد برای پوست روشن

یکی از رایج ترین سوالاتی که در مورد لیزر وجود دارد این است که آیا رنگ پوست در لیزر کردن موهای زائد تاثیری دارد؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در جواب این سوال باید بگوییم که بله. لیزر موهای زائد برای پوست های تیره و روشن تفاوت می کند. برخی از دستگاه های لیزر روی پوست های تیره جواب دهی بهتری دارند، هرچند اثر بخشی آنها روی پوست های روشن یکسان است. اما اصل تفاوت در تاثیر رنگ برای لیزر کردن موهای زائد، نوع دستگاه لیزر مورد استفاده نیست. بلکه خود کیفیت رنگی پوست است که این تفاوت را ایجاد می کند.

لیزر موهای زائد برای پوست روشن
لیزر موهای زائد برای پوست روشن

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود؟

همانطور که از اسمش هم پیدا است عملکرد لیزر موهای زائد بر اساس استفاده از اشعه ی لیزر است. اساس کار اشعه ی لیزر هم بر سوزاندن است. لیزر اشعه ای تخریبی است که البته در دستگاه های لیزر موهای زائد به شکلی کاملا کنترل شده، با طول موج محدود وجود دارد.

فرآیند لیزر کردن موهای زائد به این صورت است که در جلسه ی درمانی تکنسین بعد پوشاندن سطح پوست با کرم مخصوص، دستگیره یا قلم مخصوص متصل به دستگاه لیزر را روی پوست ناحیه ی تحت درمان می کشد. با این کار او اشعه را به صورت یکسان و یکدست بر همه ی نواحی پوست تحت درمان می پراکند.

اشعه ی تابیده شده بر سطح پوست جذب ریشه های مو شده و با تبدیل شدن به انرژی گرمایی در آنجا، فولیکول که عامل رشد موهاست را در ساقه ی مو می سوزاند. اگر فولیکول مو طی چند مرتبه و مرتبا سوخته و تضعیف شود رفته رفته از بین می رود و نتیجه ی آن بسته شدن منافذ پوستی و عدم رشد موهای زائد در آن ناحیه است.

نکته: لیزر موهای زائد اثر دائمی و همیشگی دارد. یعنی بعد از لیزر کردن دیگر هیچگاه موهای زائد در ناحیه ی درمان شده رشد نخواهند کرد.

اما سوال اینجاست که لیزر چگونه می تواند پوست را از مو تشخیص دهد و به جای اینکه بر پوست اثر کند، مستقیما وارد ریشه های موها می شود؟

لیزر موهای زائد برای پوست روشن
لیزر موهای زائد برای پوست روشن

پاسخ این است که اشعه ی لیزر بر اساس کنتراست و اختلاف رنگی بین پوست و مواین کار را انجام می دهد. اشعه ی لیزر در واقع مجموعه ای از پرتو های نوری متراکم است. پس مانند رفتار طبیعی نور، تمایل دارد جذب نقاط تیره تر شود. از آنجایی که معمولا در سطح پوست نقاط تیره تر موها هستند، اشعه ی لیزر به پوست کاری نداشته و کاملا جذب موها می شود.


حال هرچه اختلاف رنگ پوست و مو بیشتر باشد، لیزر راحت تر مو را از پوست تشخیص می دهد. به همین علت درمان لیزر موهای زائد بیشترین اثر گذاری را بر پوست های روشنی دارد که موهای تیره دارند. این، شرایط اغلب آدم هاست. بیشتر افراد موهای تیره رنگ دارند. بنابراین بهترین گزینه برای لیزر موهای زائد، افرادی هستند که پوست های روشن دارند.

برای آشنایی بیشتر مقاله ی لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود را مطالعه کنید.

اما از طرف دیگر اگر موهای فردی که پوست روشن دارد،  بلوند باشند یا به هر شکل تن رنگی روشن داشته باشند، لیزر ممکن است برای آن فرد اثر گذاری چندانی نداشته باشد. چراکه اختلاف رنگی میان پوست و موهای آن فرد چندان زیاد نیست و لیزر نمی تواند به درستی پوست را از مو تشخیص دهد.

بهترین گزینه برای لیزر موهای زائد افرادی هستند که پوست روشن با موهای تیره دارند.
لیزر موهای زائد برای پوست روشن
لیزر موهای زائد برای پوست روشن

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران

درمان لیزر در ظاهر درمان ساده ایست. شاید فکر کنید لیزر موهای زائد فقط آن است که یک نفر قلم مخصوص لیزر را روی پوست شما می کشد و تمام. این باور غلط باعث شده مراکز زیادی با تهیه ی یک دستگاه لیزر اقدام به ارائه ی خدمات رفع دائمی موهای زائد بکنند. در حالی که لیزر موهای زائد در عین سادگی پیچیدگی ها و حساسیت های خاص خودش را دارد که باعث می شود این درمان به تخصص و مهارت احتیاج داشته باشد.


به همین دلیل بسیاری از مراکزی که ادعای ارائه ی خدمات از بین بردن موهای زائد برای همیشه را می کنند، چندان معتبر و قابل اعتماد نیستند. در انتخاب مرکز لیزر موهای زائد دقت کافی داشته باشید و هر مرکزی را بر ای این کار انتخاب نکنید.

مرکز لیزر برکه در شمال تهران یکی از شعب مجموعه مراکز لیزر موهای زائد تهران اسکین در سراسر ایران است. برکه با در اختیار داشتن کادری مجرب از پزشکان و تکنسین های متخصص و ماهر، یکی از بهترین مراکز لیزر در تهران به حساب می آید. مجهز بودن به بهترین و جدیدترین دستگاه های لیزر موهای زائد روز دنیا، در کنار قیمت ها و تخفیف های استثنایی، این مرکز را به یکی از با کیفیت ترین و در عین حال به صرفه ترین مراکز لیزر در تهران تبدیل کرده است. شما هم اکنون می توانید برای اخذ نوبت مشاوره و درمان، همچنین آگاهی از لیست تعرفه های قیمتی برکه، اینجا را کلیک کنید و به صفحه ی تماس با ما سری بزنید.
لیزر موهای زائد برای پوست روشن
لیزر موهای زائد برای پوست روشن

لیزر موهای زائد برای پوست های تیره

در گذشته لیزر کردن موهای زائد برای افرادی که پوست های تیره یا خیلی تیره داشتند توصیه نمی شد. چرا که دستگاه های قدیمی لیزر قدرت تشخیص کمی داشتند و می توانستند به پوست افرادی که پوست تیره دارند آسیب وارد کنند.

اما دستگاه های جدید لیزر این مشکل را حل کرده اند. امروز دستگاه های به روز لیزر می توانند خدماتی با کیفیت لیزر پوست های روشن را به پوست های تیره هم ارائه دهند. دستگاه هایی همچون دایود امروزه بیشترین و مطلوب اثر گذاری را روی پوست های تیره دارند.

برای آشنایی بیشتر مقاله ی لیزر موهای زائد پوست سبزه و تیره را مطالعه کنید.

نکته : هنوز هم با وجود دستگاه های جدید، اگر به تازگی پوست خود را به هر طریقی برنزه کرده اید، لیزر موهای زائد به شما توصیه نمی شود. فرقی نمی کند پوست روشن داشته باشید یا تیره، برنزه بودن پوست اختلاف رنگی بین پوست و مو را به شدت کاهش می دهد و باعث می شود لیزر به جای جذب شدن در ریشه ی مو جذب پوست شود و خطرات جدی بیافریند.

لیزر موهای زائد برای پوست روشن
لیزر موهای زائد برای پوست روشن

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments