لیزر درمانی سرد(LLLT )و درمان دردهای مزمن

لیزر درمانی سرد

لیزر درمانی سرد توسط دستگاههای انجام میگیرد که به اندازه یک چراغ قوه هستند و توسط متخصص مربوطه به مدت سی ثانیه تا چندین دقیقه روی ناحیه آسیب دیده قرار میگیرد .این مقدار با توجه به اندازه و ناحیه درمانی و دوز واحدهای لیزر سرد تعیین می‌شود .
در طی جلسات درمانی ،فوتون های غیر حرارتی نور که از لیزر منتشر می‌شوند ،از لایه‌های پوستی عبور میکنند (درمیس ،اپیدرمیس و بافتهای زیر پوستی و یا بافت چربی زیر پوست ) .پرتوهای لیزر قادرند تا به میزان دو تا پنج سانتی متر به پوست نفوذ کنند .
زمانی که پرتوهای لیزر وارد پوست می‌شوند و به ناحیه مورد نظر میرسند ،جذب شده و سپس با المانهای حساس به نور در سلولها ارتباط برقرار میکنند .میتوان این فرایند را با فتوسنتز در گیاهان مقایسه نمود که در آن نور خورشید توسط گیاهان جذب شده و به نوع قابل استفاده‌ای از انرژی تبدیل می‌شود و گیاه به کمک آن میتواند رشد کند .
زمانی که سلولها انرژی نور را جذب میکنند ،مجموعه ای از تغییرات در سلول ایجاد شده و در نهایت موجب درمان بافتهای پوستی ،کاهش درد و التهاب و تورم و به طور کلی کاهش زمان بهبود می‌شود که ناشی از افزایش متابولیسم بین سلولی است .

لیزر درمانی سرد و اختلالات قابل درمان

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لیزر درمانی سرد قادر است تا انواع سلولها را تحریک کند مانند عضلات ،مفصل ،غضروف ،اعصاب و سایر موارد .انواعی از اختلالات قابل درمان توسط این متد عبارتند از :

-دردهای ارتروزی
-پشت درد
-سندروم تونل کارپال مچ دست
-درد های ناشی از فیبرومیالژیا
-زانو درد
-گردن درد
-التهاب تاندون

اثر بخشی لیزر درمانی سرد

سالهاست که پزشکان از لیزر درمانی سرد به منظور درمان بیمارانی استفاده میکنند که خواهان روشی جایگزین و مؤثر برای کاهش درد هستند .از سال 1967 ،بیش از 2500 مقاله پزشکی در این زمینه به چاپ رسیده‌اند .
تعداد زیادی از مطالعات یاد شده بروی گروههای کوچک صورت گرفته‌اند بنابراین باید اثر بخشی آن بر گروههای بزرگ‌تر را نیز بررسی نمود .به عنوان مثال هنوز اطلاعات واحدی در خصوص تعداد جلسات درمانی و دوز متناسب برای کاهش درد بیماران وجود ندارد و به همین دلیل باید تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت گیرد .
در طی سالهای 2000 تا 2010 مطالعاتی در زمینه اثر بخشی لیزر درمانی سرد بر بهبود گردن درد صورت گرفت و نتایج بدست آمده نشان میدهند که روش یاد شده در درمان انواع خاصی از گردن دردها مؤثر است مانند انواعی که تداخلی با کارهای روزمره ایجاد نمیکنند .

آیا شما کاندید خوبی برای لیزر درمانی سرد هستید ؟

کاربرد لیزر درمانی سرد به عنوان متدی مکمل و جانبی در حال افزایش است .این متد در صورتی ایمن است که توسط یک پزشک و یا متخصص با مهارت صورت گیرد .
از مزیت‌های لیزر درمانی سرد میتوان به این موارد اشاره نمود :عدم درد ،بدون نیاز به جراحی و برش ،عدم نیاز به مصرف دارو و عدم بروز عوارض جانبی .
یکی از مشکلات مرتبط با لیزر درمانی سرد زمان مورد نیاز آن است .اگرچه هر جلسه فقط چندین دقیقه طول می‌کشد ولی به مجموعه‌ای جلسات درمانی نیاز است تا اثر بخشی نهایی را مشاهده نماید .
هنوز تحقیقاتی در خصوص ایمنی و اثر بخشی لیزر درمانی سرد صورت میگیرد و در صورتی که شما میخواهید از این متد برای کاهش دردهای خود استفاده کنید ،بهتر است ابتدا با یک پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید .

[divider]

نگارنده :فرحناز آ ل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments