عمل زیبایی پلک

عمل زیبایی پلک | جراحی لیفت پلک

عمل زیبایی پلک

در طول تاریخ همواره زیباترین و مهمترین بخش صورت، همانا چشم ها بوده اند. زیبایی و جوانی چشم ها تاثیر به سزایی در زیبایی ظاهری هر فرد دارد. پلک ها نیز نقش مهمی در ظاهر ناحیه ی چشم ایفا می کنند. چنانچه پلکتان دچار عوارضی مانند افتادگی، حالت کیسه ای، چین و چرو ک و غیره باشد می تواند بر ظاهر شما تاثیر زیادی بگذارد. به همین دلیل است که عمل زیبایی پلک یکی از محبوب ترین و پر تکرار ترین عمل های زیبایی در سراسر جهان است.
عمل زیبایی پلک
عمل زیبایی پلک

مرکز زیبایی برکه با در اختیار داشتن کادری مجرب از متخصصان حرفه ای و ماهر، دارای گواهینامه ی رسمی بوده و آماده ی ارائه ی خدمات عمل زیبایی پلک به متقاضیان محترم می باشد. در صورت تمایل همین الان می توانید برای تعیین نوبت و مشاوره از اینجا با ما تماس بگیرید.

در ادامه بهتر است برای آشنایی بیشتر با عمل زیبایی پلک با ما همراه باشید تا اطلاعات حداقلی از تصمیم احتمالی که می خواهید بگیرید، داشته باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

جراحی پلک چیست؟

مرسوم ترین روش عمل زیبایی پلک، جراحی پلک است. البته جراحی پلک تنها برای بهبود زیبایی ظاهری انجام نمی شود. بلکه کارکرد های درمانی گوناگونی نیز برای عارضه های مربوط به پلک دارد. به طور خلاصه در مجموع هر عمل با یا بدون جراحی روی پلک را لیفت پلک می گویند.

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی، یک روش جراحی برای بهبود شکل ظاهری پلک ها است.(عمل زیبایی پلک)

جراحی پلک را می توان بر روی پلک های بالایی، پلک های پایین یا هر دو انجام داد(که به آن جراحی پلک ترکیبی می گویند).

عمل زیبایی پلک با جراحی می تواند زیبایی ناحیه اطراف چشم های شما را بهبود بخشد.

جراحی پلک چه عارضه هایی را می تواند درمان کند؟

  • شل شدگی یا تضعیف پوست پلک که باعث ایجاد چین و چروک می شود یا حالت طبیعی پلک بالا را از بین می برد، وباعث افتادگی پلک می شود.
  • رسوبات چربی که به صورت پف کرده در پلک ها ظاهر می شوند
  • کیسه های زیر چشم
  • افتادگی پلک های پایین که سفیدی زیر عنبیه را نشان می دهند
  • پوست اضافی و چین و چروک های پلک پایین

عمل زیبایی پلک و جراحی پلک منااسب چه کسانی است؟

افرادی که شرایط زیر را دارند گزینه های مناسبی برای انجام عمل زیبایی پلک یا در کل لیفت پلک هستند::

  • افراد سالم بدون هیچگونه عارضه ی سلامتی خاصی که بتوانند در روند بهبود مزاحمت ایجاد کنند
  • غیر سیگاری ها
  • افراد با روحیه ی مثبت و اهداف واقع بینانه
  • افرادی که عارضه های جدی در چشم ندارند

به یاد داشته باشید که پلک ها بخشی از صورت هستند. افتادگی پلک بالایی ممکن است ناشی از شل شدن و سنگینی پوست پیشانی و ابرو باشد. گاهی اوقات عدم توانایی کشش کافی در عضلات پلک بالایی ممکن است باعث افتادگی پلک شود. به این اتفاق توسیس پلک نیز می گویند و نیاز به درمان و جراحی متفاوتی از عمل زیبایی پلک دارد.

جراح پلاستیک به طور کامل آناتومی صورت شما را ارزیابی خواهد کرد و در مورد روشهایی که ممکن است مناسب ترین گزینه های درمانی برای شما باشند تصمیم می گیرد.

عمل زیبایی پلک
عمل زیبایی پلک

خطرات جراحی پلک چیستند؟

تصمیم گیری در مورد انجام عمل زیبایی پلک بسیار شخصی است و شما باید مزایای بالقوه ی این درمان در دستیابی به اهداف خود را با خطرات و عوارض بالقوه جراحی پلک بسنجید. تنها شمایید که می توانید این تصمیم را برای خودتان بگیرید. اجازه ندهید نظرات دیگران و تبلیغات بر تصمیم شما تاثیر بگذارند.

خطرات احتمالی جراحی پلک برای عمل زیبایی پلک عبارتند از:

  • خطرات مربوط به بیهوشی
  • تورم و کبودی
  • خونریزی از خطوط برش
  • خشکی چشم
  • حساسیت به نور خورشید یا نورهای دیگر بعد از عمل
  • دشواری بستن چشمان
  • عفونت
  • تغییر موقت در بینایی برای مدتی بسیار کوتاه( هر چند احتمال وقوع آن بسیار کم است)
  • تغییرات در حس لامسه ی پوست پلک یا بی حسی موقت مژه
  • درد، که ممکن است ادامه یابد
  • احتمال جراحی ترمیمی مجدد
  • زخم های ناخوشایند

در واقع هیچکدام از این عوارض در زمره ی عوارض جدی جراحی به حساب نمی آیند. بنابر این نگران نباشید. بیشتر آنها هم موقتی هستند و طی چند ساعت و چند روز اول از بین می روند. اما اگر هریک از این عوارض باقی ماند و ادامه یافت حتما به پزشک اطلاع دهید.

بهتر است اطلاعاتی هم در زمینه های زیر داشته باشید:

افتادگی پلک

افتادگی پلک رایج ترین عارضه ی پلک در افراد است. این عارضه که عموما ناشی از بالا رفتن و کهولت سن است، عموما مشکل خاصی برای فرد ایجاد نمی کند. به جز در مورد اینکه زیبایی ظاهری را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و نیز افتادگی شدید پلک می تواند دید فرد را مختل کند.

جای بخیه عمل پلک

برش ها و در نتیجه بخیه های عمل زیبایی پلک بسیار ریز هستند و ضمنا موازی خط مژه بریده می شوند. بنابراین در وهله ی اول حتی بلافاصله پس از عمل به سادگی قابل تشخیص نیستند. بخیه ها یا خود به خود تجزیه می شوند یا در غیر اینصورت پزشک خودش آنها را در مدت کوتاهی می کشد. اصولا جای بخیه عمل پلک باقی نمی ماند و قابل رویت نیست.

ورم چشم بعد از عمل پلک

ورم ناحیه ی تحت درمان همیشه یکی از رایج ترین عوارض هر عمل جراحی است. عمل زیبایی پلک نیز از این قاعده مستثنا نیست. اما بهتر است بدانید ورم چشم بعد از عمل پلک هرگز جزو عوارض جدی نیست و به زودی می خوابد. اما اگر تا چندین روز بعد از عمل ورم همچنان باقی ماند حتما به پزشک اطلاع دهید.

جراحی افتادگی پلک مادرزادی

این روش درمانی اصولا با روش درمان افتادگی پلک ناشی از کهولت سن یا عارضه های خارجی فرقی ندارد. تنها بسته به شرایط خاص و منحصر به فرد بیمار ممکن است تفاوت های جزئی در عمق و میزان برش ها داشته باشد.

عمل زیبایی درشت کردن چشم

هر چند از نامش،  به نظر عملی می رسد که مستقیما در ناحیه ی اطراف چشم انجام می شود، اما شایع ترین و بهترین روش برای درشت کردن چشم همین لیفت پلک است. چراکه لیفت پلک باعث نمود ظاهری بیشتر چشم ها می شود. حال این لیفت ممکن است از طریق جراحی صورت بگیرد یا با روش های غیر جراحی مانند لیزر یا لیفت پلک با نخ.

 

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments