عمل جراحی پلک

عمل جراحی پلک برای رفع افتادگی و حالت کیسه ای پلک

عمل جراحی پلک

عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی، یک روش جراحی است که پلک هایی را که فاقد استحکام و ایستایی لازم می باشند( عارضه های همچون افتادگی پلک بالایی یا کیسه ای شدن پلک پایینی) را، اصلاح می کند. از آنجا که پوست پلک ها نازک تر از پوست سایر نقاط صورت است، به نظر می رسد اولین علائم پیری روی آنها ظاهر می شوند. پلک هایی که به عبارتی شُل می شوند یا می افتند می توانند گستره ی بینایی محیطی شما را تحت تاثیر قرار داده و فعالیت های روزانه را برایتان دشوارتر کنند.

جراحی پلک یا لیفت پلک عملی است که توسط پزشکان متخصص این رشته یا عموما توسط جراحان زیبایی انجام می شوند. چناچه قصد دارید این عمل را انجام دهید، بهتر است در نظر داشته باشید تا بهترین متخصص و جراح پلک را انتخاب کنید و این عمل را در مراکز معتبر و با کیفیت انجام دهید.

مرکز زیبایی برکه با در اختیار داشتن کادری مجرب متشکل از متخصصان جراحی پلک و زیبایی آماده ی خدمت رسانی در زمینه ی انجام عمل و مشاوره ی حضوری به مراجعین محترم می باشد. در صورت تمایل می توانید فهرست تعرفه ها و خدمات را در سایت ما مشاهده کنید. شما می توانید از اینجا ما با ما تماس بگبرید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک، پوست و چربی اضافی را برداشته و عضلات و بافت پلک را سفت می کند. این عمل پوستی را که دچار افتادگی شده و دید را مسدود کرده است را از بین می برد و بینایی محیطی را بهبود می بخشد.

عمل جراحی پلک

انواع جراحی های پلک

در کل دو نوع عمل پلک وجود دارد. درمانی و زیبایی. که هر کدام عبارتند از:

1.جراحی پلک با هدف درمانی: جراحی پلک با هدف درمانی، پوست اضافی را که گستره ی دیدتان را مختل کرده حذف می نماید. اگر مشخص شود که این عمل از نظر پزشکی و درمانی مورد نیاز است ، ممکن است بیمه درمانی هزینه ی آن را تقبل کند. بررسی میزان آسیب به گستره ی دید ناشی از افتادگی پلک توسط متخصصان بیمه انجام خواهد شد.

2.جراحی پلک زیبایی: جراحی پلک زیبایی را می توان روی پلک بالا یا پایین یا در روی هر دو آنها انجام داد. بسته به نوع جراحی پلک، مخصوصا  پلک های پایینی، یا پوست اضافه ی روی پلک پایینی برداشته می شود یا به فراخور شرایط موجود چربی اضافه را حذف می کنند. چرا که حالت کیسه ای پلک پایینی یا ناشی از وجود پوست اضافی است یا به خاطر تجمع چربی اضافی.

پیش از انجام عمل جراحی پلک باید انتظارات واقع بینانه از آن داشته باشید. گرچه این روش می تواند ظاهر پلک های شما را بهبود بخشد،اما باید بدانید که طی آن چهره شما به طرز چشمگیری تغییر نخواهد کرد.

گزینه های جراحی پلک

اگر می خواهید جراحی پلک انجام دهید، باید از نظر سلامت کلی بدن، در حالت خوب و مناسبی باشید.اینکه سیگار نکشید، هیچ عارضه ی جدی ای در چشم شما وجود نداشته باشد و بافت و عضله صورتتان به صورت نسبی سالم باشد .

عمل جراحی پلک

عمل جراحی پلک معمولا به صورت سرپایی انجام می شود و به جای بیهوشی نیاز به بی حسی موضعی و آرام سازی موقت دارد. این عمل می تواند ، بین 45 دقیقه تا 2 ساعت به طول بیانجامد. این مسئله به این بستگی دارد که آیا در حال عمل بر روی هر دو پلک بالا و پایین  در هردو چشم هستید یا یکی از آنها روی یک چشم .

اگر عمل روی پلک های بالایی انجام می شود، خطوط برش معمولا در امتداد خطوط طبیعی چروک پلک هاانجام می شوند.  هنگامی که برش ها انجام می گیرند، اضافات چربی تغییر وضعیت می دهند یا حذف می شوند، ماهیچه ها و بافت ها تنگ می شوند و پوست اضافه برداشته می شود. اگر عمل جراحی روی پلک های پایینی انجام شود، ممکن است برش درست زیر خط مژه های پایین یا در داخل پلک پایینی خورده شود. بسته به روش عمل جراحی پلک، یا پوست اضافی ازروی پلک پایینی برداشته می شود یا چربی مازاد حذف می شود.

پس از عمل جراحی برش های ایجاد شده به وسیله ی بخیه های حل شونده، چسب پوستی یا نوار جراحی  بسته می شوند.

بهبود پس از عمل جراحی پلک

بعد از جراحی پلک، پلک های شما ممکن است با گاز و پماد روان کننده پوشانده شود و ممکن است کمپرس سرد روی چشم اعمال شود. پزشک دستورالعمل های خاصی را به شما می دهد،  از جمله داروهایی که باید تزریق کنید و یا به صورت خوراکی بخورید و البته تاریخ و زمانی که شما باید جراح خود را دوباره برای یک معاینه بعد از عمل  ملاقات نمایید. پزشک همچنین شما را از علائم یا نشانه های محتملی که باید مراقبشان باشید مطلع خواهد کرد، تنها به این منظور که در صورت وقوع، سریعا آنها را تشخیص دهید و برای درمان اقدام کنید.

می توانید انتظار ورم ، کبودی، سوزش یا خشکی چشم را داشته باشید. بیشتر ورم ها در عرض دو هفته کاهش می یابند. تا دو هفته بعد از عمل، نمی توانید از لنز طبی یا زیبایی استفاده کنید. بخیه های های شما معمولا در روز سوم یا چهارم بعد از جراحی برداشته می شوند. ممکن است توصیه شود که برای دو هفته آینده از عینک آفتابی تیره برای محافظت از چشم خود در برابر خورشید و باد استفاده کنید. شما می توانید پس از چند روز الی یک هفته به محل کارتان بازگردید اما حداقل تا دو هفته باید از ورزش و فعالیت های سنگین خودداری کنید.

عوارض جراحی پلک

معمولا تحمل جراحی پلک بسیار آسان است. پس از جراحی ممکن است ورم و کبودی در اطراف محل جراحی وجود داشته باشد. اینها در نهایت به خودی خود فرو می نشینند.

عوارض جراحی پلک شایع نیستند اما ممکن است شامل عفونت، گرانولوم، واکنش به بیهوشی، و دوبینی یا تاریک بینی باشد. چشم شما ممکن است به دلیل تغییر موقت در تولید اشک دچار التهاب و خشکی شود. زخم های ناشی از جراحی پلک  معمولا با گذشت زمان به خوبی بهبود یافته و پنهان می شوند. اطمینان حاصل کنید که با پزشک خود در مورد هر گونه نگرانی که ممکن است از برخی علائم و پیامدهای محتمل داشته باشید صحبت کنید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

مرکز درمانی

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments