سرطان پوست را بشناسید

سرطان پوست

سرطان پوست یکی از رایج ترین سرطان ها در کشور امریکاست، به ویژه در فصل گرم و گرفتن حمام های آفتاب. اما در این میان موضوعی در مورد سرطان پوست یا ملانوم وجود دارد که معمولا نادیده گرفته می شود: ملانوم معمولا در بخش های غیر عادی بروز می کند، به عنوان مثال زیر ناخن های پاها یا پشت گوش ها.

همه ما می دانیم که سرطان در بخش هایی بروز می کند که در معرض مستقیم نور خورشید قرار می گیرند، مانند صورت، دست ها و گردن. به هرحال بروز سرطان در بخش های پنهان تشخیص سرطان را نیز به تعویق می اندازد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

حتی قسمت های پایین پاها، کف دست ها و پلک ها هم در معرض بروز سرطان پوست قرار دارند. بخش های دیگری که در معرض نور خورشید نیستند، اما تحت تاثیر سلول های سرطانی قرار می گیرند عبارتند از پوست سر، زیر بغل ها و کشاله های ران. چکاپ های منظم به تشخیص سریع بیماری کمک می کند. پوست سر یکی از بخش هایی است که معمولا سرطان پوست در آن مشاهده می شود. به علاوه انجام منظم معاینه اندام تناسلی حائز اهمیت است، زیرا این بخش و همچنین قسمت کشاله های ران، با وجود اینکه در معرض نور خورشید قرار نمی گیرند، اما سلول های سرطانی در آنها قابل مشاهده است.

برای بخش هایی که مشاهده آنها سخت است، می توانید از یک آینه استفاده کنید یا از شخص دیگری بخواهید تا به شما کمک کند. پوست سر خود را نیز مرتب چک کنید. از دوستان یا شخصی که شما را ماساژ می دهد، بخواهید بر روی بدن شما، به ویژه قسمت پشت شما، به دنبال خال ها و نقاط غیرطبیعی باشد. اگر مورد مشکوکی روی بدن خود مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید.

همه افراد تحت تاثیر این سرطان می باشند. بنابراین به یاد داشته باشید که به طور منظم تحت درمان قرار بگیرید و همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید. خالکوبی ها علائم سرطان پوست را پنهان می کنند، بنابراین بهتر است روی خال های بدن خالکوبی انجام نشود.

برای محافظت خود و عزیزانتان از این بیماری نکات زیر را به یاد داشته باشید:

  • از کلاه ها و محافظ هایی در مقابل نور خورشید استفاده کنید. ضد آفتابی که استفاده می کنید حداقل دارای SPF 15 باشد و بهتر است هر دو ساعت ضد آفتاب تجدید شود. در زمان استفاده از ضد آفتاب لب ها، پلک ها، بین انگشت های دست ها و پاها و پشت گوش ها را فراموش نکنید.
  • به کودک خود در استفاده از ضد آفتاب کمک کنید، زیرا حتی یک بار سوختگی ناشی از آفتاب احتمال بروز سرطان پوست را زیاد می کند.
  • سعی کنید در سایه بمانید. اگر مجبور هستید در ساعت اوج تابش خورشید در محیط بیرون باشید، سعی کنید در سایه بمانید.
  • از قرار گرفتن در معرض خورشید بین ساعت 10 صبح و 3 بعد از ظهر اجتناب کنید، در این زمان اشعه های خورشید در قوی ترین حالت خود هستند.
  • از لباس های محافظ، مانند کلاه، عینک آفتابی، پیراهن آستین دار و شلوار استفاده کنید.
  • سالانه آزمایش های مربوط به سرطان پوست را انجام دهید.

علائم مربوط به سرطان پوست را بشناسید:

  • نیمی از خال با نیمه دیگر آن متفاوت است.
  • خال دارای لبه های بریده و ناهموار است.
  • رنگ خال یک دست نیست و دارای سایه های قهوه ای، برنز، سیاه و سفید می باشد.
  • قطر خال بزرگتر از 6 میلی متر است.
  • خال به مرور زمان بزرگتر شده یا تغییر می کند.
نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments