دوره نقاهت جراحی پلک

دوره نقاهت جراحی پلک | شش دستورالعمل ساده برای اینکه زودتر خوب شوید +فیلم

دوره نقاهت جراحی پلک

دوره نقاهت جراحی پلک

یک روز به آینه نگاه می کنید و ناگهان متوجه می شوید که به نظر پیر می آیید، چرا که پلک هایتان دچار افتادگی شده است یا اینکه چربی هایی که زیر چشم تجمع پیدا کرده اند، باعث شده که ظاهری پف کرده و خوابالود داشته باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

حالا با تمام کش و قوس هایی که داشته اید، بلاخره جراحی پلک (بلفاروپلاستی) را انجام داده اید و می خواهید که ظاهر جوان و زیبایتان برگردد و نمی توانید چندان منتظر بمانید.

ما در مرکز زیبایی برکه، تمام این مسائل را درک می کنیم و به خوبی می دانیم که منتظر ماندن برای بهبود و گذراندن دوره نقاهت جراحی پلک تا چه حد می تواند سخت و آزار دهند باشد. به همین خاطر است که در ادامه این مطلب، نکات و دستورالعمل هایی برای شما آورده ایم تا بتوانید سرعت بهبود خود را افزایش دهید.

دوره نقاهت جراحی پلک
دوره نقاهت جراحی پلک

اما قبل از اینکه به سراغ دستورالعمل ها برویم، می خواهیم شما را بیشتر با مرکز برکه آشنا سازیم.

مرکز زیبایی برکه، افتخار دارد تا بهترین پزشک جراحی پلک را در اختیار داشته باشد. تلاش ما بر این است تا بهترین خدمات را با عالی ترین قیمت ها به شما عزیزان ارائه کنیم. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

بیشتر مردم حدود 10 الی 14 روز بعد از جراحی بلفاروپلاستی می توانند به فعالیت های روزمره خود برگردند اما به هر حال خودتان را برای یک دوره نقاهت بعد از جراحی پلک آماده کنید تا به هر حال روند بهبود سرعت پیدا کند. بهترین راه برای سرعت این روند، این است که مسئولیت ها و کارهای خود را به عقب بیاندازید.

باید از خانواده یا دوستانتان بخواهید که برای شما غذا تهیه کنند و به دیگر امور شما برسند. هرچقدر که استراحت بیشتری داشته باشید، سریع تر می توانید از سر جایتان بلند شده و به کارهای عادی تان بازگردید.

دوره نقاهت جراحی پلک
دوره نقاهت جراحی پلک

مراقب بعد از جراحی پلک

بهتر است قبل از انجام جراحی بلفاروپلاستی حتما با پزشک خودتان صحبت کنید و از او بپرسید که چه کارهایی برای بعد از جراحی باید انجام دهید. به این ترتیب دقیقا می دانید که چه کاری باید انجام دهید و برای هر مشکلی آماده خواهید بود

برخی از رایج ترین مراقبت های بعد از جراحی پلک شامل موارد زیر است :

کمپرس آب سرد روی پلک ها بگذارید تا تورم کاهش پیدا کند.

قطره های چشمی تان را مرتب بچکانید تا از خشکی چشم جلوگیری کرده باشید

پماد پلک ها نیز یادتان نرود تا به این ترتیب آن ها را روان و مرطوب نگه دارید.

همچنین لازم است که گاز استریل در خانه تان داشته باشید. به این ترتیب اگر جای زخم ناشی از جراحی سر باز کرد، آن را با گاز استریل بپوشانید تا عفونت نکند

برای مدت کوتاه احتمالاً چهره ی چندان جالبی نخواهید داشت ، پلک هایتان پف کرده خواهد بود، جای بخیه خودشان را نشان خواهند داد و ورم و کبودی هم باعث می شود که دور چشمتان سیاه و ناجور شود

 

این دوره نقاهت جراحی پلک، برای تمام بیماران بسیار سخت است و خیلی ها دچار استرس می شوند که مبادا نتیجه ی درمان همین باشد.

اما اجازه ندهید که دوره نقاهت شما را نا امید کند.

ورم تقریباً دو هفته بعد از جراحی پلک از بین خواهد رفت، اندکی بعد از آن می توانید تغییراتی که کرده اید را به عینه مشاهده کنید.

جوان تر به نظر خواهید آمد و چشم هایتان بزرگ تر و روشن تر می شوند و تقریباً احساس خواهید کرد که دنیا در دستان شماست!!

فیلم جراحی پلک بالا

 

پوست خود را در برابر نور آفتاب مراقبت کنید

توصیه اکید دارید که چشم های خود را از نور آفتاب و دیگر عناصر طبیعی مثل باد، مراقبت کنید. حتما از عینک آفتابی استفاده کنید تا از اشعه های مضر خورشید در امان باشید. می توانید از کلاه لبه دار هم برای مراقبت بیشتر استفاده کنید. یادتان نرود که استفاده از ضد آفتاب را نیز در وهله ی بالایی از اهمیت قرار دهید.

روی چشم هایتان فشار وارد نکنید

تا یک هفته بعد از جراحی بلفاروپلاستی، توصیه می کنیم که فعالیت های مورد علاقه تان را که احتمالاً به چشم فشار می آورند، کنار بگذارید. تماشای تلویزیون، مطالعه کتاب یا کار کردن با کامپیوتر تا اطلاع ثانوی ممنوع!!

این فعالیت ها به چشمتان فشار وارد کرده و در نهایت منجر به خشکی چشم شوند. اگر می خواهید دوره نقاهت جراحی پلک کوتاه تر شود، باید تا جای ممکن چشم هایتان را مرطوب نگه دارید.

به اندازه کافی استراحت کنید

استراحت کردن باعث تقویت بدن می شود. در حقیقت خواب راحت شبانه، یکی از بهترین راه هایی است که می توانید با استفاده از آن دوره نقاهت جراحی پلک خود را کوتاه تر کنید.

پروسه ی بهبود به میزان زیادی از انرژی نیاز دارد، پس به همین دلیل احتمالاً بیش از مواقع عادی احساس خستگی کنید. بهتر است به هنگام خستگی چرت بزنید. در این شرایط بهتر است به خودتان فشار نیاورید و استراحت کنید. البته اگر می خواهید که زودتر بهبود پیدا کنید!!

فعالیت های استرس زا را کنار بگذارید

در طول 2 الی 4 هفته ی اول بعد از جراحی پلک ها، بهتر است از انجام فعالیت هایی که جریان خون به سمت چشم ها را افزایش می دهد، خودداری کنید. منظورمان این است که از انجام فعالیت هایی مثل تمرینات ورزشی، دویدن و … اجتناب کنید.

هم چنین باید مراقب یک سری از فعالیت هایی باشید که فشار را روی سرتان بیشتر می کنند و خون بیشتری را به چشم هایتان می فرستند. (مثل خم شدن، بلند کردن اجسام سنگین، و صاف خوابیدن روی کمر)

دوره نقاهت جراحی پلک
دوره نقاهت جراحی پلک

سیگار کشیدن را متوقف کنید.

اگر سیگار می کشید ، پس باید بدانید که سیگار کشیدن روی پروسه ی بهبود اثر می گذارد. سرعت بهبود را آهسته کرده و باعث کش آمدن طول مدت آن می شود. سیگار کشیدن همچنین باعث می شود که ریسک بروز عفونت بعد از جراحی بیشتر شود. اگر 6 هفته قبل از جراحی بلفاروپلاستی، سیگار کشیدن را متوقف کنید، از توان این عوارض جلوگیری خواهد شد.

در نهایت باید بگوییم که اگر هر گونه سوالی درباره جراحی پلک یا بلفاروپلاستی دارید، می توانید با برکه تماس بگیرید. مشاوره با پزشکان ما رایگان است و همواره در خدمت شما هستیم!

درمان جای بخیه عمل پلک

یکی از اصلی ترین نگرانی های بیماران بعد از عمل جراحی پلک این است که با جای زخم بخیه ها چه کار کنند و آیا از بین می روند یا خیر؟!

درمان جای بخیه عمل پلک
درمان جای بخیه عمل پلک

خب باید به شما بگوییم که نیازی به نگرانی نخواهد بود، چرا که اگر عمل شما توسط پزشکی ماهر و حرفه ای صورت گرفته باشد ، احتمالاً جای بخیه ها در کوچک ترین حالت خود خواهند بود و به هیچ وجه به چشم نمی آیند.

شما عزیزان می توانید برای مشاهده نمونه کارهای پزشک مرکز برکه به پیج اینستاگرام زیر مراجعه کنید :

Berkelyzerr

مترجم و محقق : ندا ناصری

لینک منبع مقاله

4.5 2 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments