جراحی زیبایی گوش (اتوپلاستی) | اتوپلاستی بدون برش | بهترین دکتر جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش (اتوپلاستی) | اتوپلاستی بدون برش | بهترین دکتر جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش (اتوپلاستی) | اتوپلاستی بدون برش | بهترین دکتر جراحی زیبایی گوش 

جراحی زیبایی گوش (اتوپلاستی) | اتوپلاستی بدون برش | بهترین دکتر جراحی زیبایی گوش

تغییر دادن شکل گوش  یک نوع جراحی زیبایی است که برای درمان گوش های جلو آمده و برجسته  مورد استفاده قرار می گیرد.  جراحی برای تغییر شکل گوش ها شامل بازسازی غضروف به شکل کمتر برآمده می شود. دو تکنیک اصلی برای اصلاح گوش های برآمده عبارتند از :

  • آتل بستن به گوش : این روش با استفاده از یک اسپلینت برای نگه داشتن غضروف نرم گوش در موقعیت جدید است. آتل بستن به گوش برای کودکان زیر 6 ماه مورد استفاده قرار می گیرد.
  • ترمیم لاله گوش Otoplasty یا Pinnaplasty : در این روش غضروف بازسازی شده و حالت لوله شدن آن برطرف می شود و گوش نزدیک به سر قرار داده می شود.

هر دو این روش ها مطمئن هستند و اکثر مردم با دیدن نتیجه عمل احساس رضایت می کنند.  با این حال  مانند تمام انواع جراحی های دیگر ، جراحی زیبایی گوش نیز ممکن است خطراتی داشته باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

چرا جراحی زیبایی گوش انجام می شود؟

حدود 1٪ از مردم دنیا فکر می کنند که گوش هایشان بیرون زده است.  وجود گوش های بیش از حد بیرون زده معمولاً بر شنوایی فرد اثر نمی گذارد.  اما گاهی اوقات می تواند باعث خجالت و ناراحتی روحی شود.

گوش ها یکی از اولین قسمت های بدن هستند که به اندازه کامل رشد می کنند.  بنابراین اگر زیادی بزرگ باشند ، از همان کودکی می توانند به طور قابل توجهی دیده شوند.

گاهی اوقات پدر و مادر  کودکی که گوش های گنده دارد بیشتر از خود کودک ناراحت هستند. چون این گوش های گنده ممکن است باعث اذیت و یا ناراحتی این کودکان در مدرسه و حتی در خانه توسط خواهر یا برادرشان بشود.

بزرگسالانی هم که گوش های بزرگ دارند ممکن است مشکلاتی داشته باشند. به عنوان مثال ، آنها نمی توانند از کلاه موتورسیکلت سواری استفاده کنند.  زنان هم ممکن است از اینکه گوش های شان زیادی بزرگ است احساس خجالت بکنند و همیشه گوش ها را با موهایشان بپوشانند.

 

مشخصات گوش های برجسته

یکی از مشخصات گوش های برجسته این است که می تواند در افراد یک خانواده دیده شود.  اما همیشه اینطور نیست.

گوش های بیرونی طوری طراحی شده اند که فاصله آنها تا سر زاویه حدود 20 تا 35 درجه باشد. با این حال در تعداد کمی از مردم این زاویه بیش از 35 درجه است.

گوش ها به علت غضروف بیش از حد برآمده می شوند.  یا اگر لبه غضروف در بالای گوش به درستی رشد نکرده نباشد. برآمده بودن گوش ها گاهی به علت آسیب دیدگی است.

 

جراحی بازسازی و زیبایی گوش چگونه انجام می شود

جراحی بازسازی و زیبایی گوش  که همچنین به نام otoplasty یا pinnaplasty شناخته می شود ، به منظور  تغییر غضروف در گوش انجام می گیرد.  قرار دادن اسپلینت یا آتل در گوش یک درمان جایگزین برای جراحی بازسازی گوش است که ممکن است در کودکان زیر 6 ماه استفاده شود.

 

اسپلینت گوش

اسپلینت گوش

اسپلینت گوش در ماه های اولیه پس از تولد نوزاد و در اولین فرصت باید انجام شود. شواهد نشان می دهد که انجام این روش در سه ماه اول زندگی نوزاد مؤثر می باشد.

اسپلینت گوش یک روش ساده و بدون درد است.  در این روش آتل های کوچک بر روی شیار بیرونی غضروف گوش قرار می گیرند.  آنها با نوار های کوچک بر روی گوش نگهداری می شوند.  سپس گوش های کودک با یک نوار بزرگ تر به سر بسته می شوند.

اسپلینت ها به حفظ گوش در موقعیت جدید کمک می کند و از تغییر شکل آنها جلوگیری می کند.

طول زمان درمان با اسپلینت بستگی به زمان شروع درمان دارد. هر چه درمان زودتر آغاز شود ، به زمان کمتری برای بهبودی نیاز دارد.  به عنوان مثال اگر گذاشتن اسپلینت زمانی انجام شود که نوزاد چند هفته ای است ، فقط برای حدود دو هفته لازم است.

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

 

جراحی بازسازی و زیبایی گوش

هدف از جراحی بازسازی و زیبایی گوش ، اتوپلاستی یا پین پلاستی ، بهبود ظاهر گوش ها و ایجاد آنها به صورت متقارن است. با این حال ، بعید است یک تقارن کامل به دست آید.  قبل از تصمیم گیری در مورد جراحی  مهم است که از این موضوع مطلع شوید.

جراحی برای نوجوانان و بزرگسالان می تواند تحت بی حسی موضعی انجام شود.  بنابراین در طول درمان هیچ درد و ناراحتی احساس نمی شود.  کودکان کوچک تر ممکن است نیاز به یک بیهوشی عمومی داشته باشند.

در طی عمل جراحی  یک برش کوچک برای ایجاد غضروف در پشت گوش ایجاد می شود. غضروف پس از برداشتن قطعات کوچک ، دوباره در موقعیت مورد نظر، جایگزین و شکل می گیرد.

طول زمان عمل بستگی به پیچیدگی هر مورد دارد.  این روش معمولا یک تا دو ساعت طول می کشد.

پس از جراحی ، یک اسکار کوچک ممکن است در پشت هر گوش قابل دیدن  باشد.  اما با گذشت زمان از بین می رود.

 

اتوپلاستی بدون برش 

اتوپلاستی بدون برش یک روش ساده و ایمن است که به عنوان درمان جایگزین برای ترمیم گوش های برجسته انجام می شود.   اتوپلاستی بدون برش معمولاً در سه ماهه اول تولد نوزاد انجام می شود.  زیرا این زمانی است که اتوپلاستی بدون برش بیشترین تأثیر را دارد.

ممکن است از یک سوزن برای رسیدن به سطح غضروف گوش برای ایجاد انعطاف پذیری بیشتر استفاده شود.  بخیه ها که معمولا دائمی است به منظور نگهداشتن شکل جدید گوش ، زیر پوست پشت گوش قرار می گیرند.  گاهی اوقات غضروف گوش با بخیه به استخوان پشت گوش دوخته می شود.

شواهد بسیار خوبی در مورد کیفیت دراز مدت یا ایمنی این روش وجود ندارد.  اگر مایل به انجام این روش هستید بهتر است با پزشک معالج خود مشورت کنید.   تا جزئیات اتوپلاستی بدون برش را برای شما توضیح دهد.

 

اتوپلاستی یا پینوپلاستی  

بعد از اینکه گوش به اندازه کامل رسید ، می توان اتوپلاستی یا پینوپلاستی انجام داد. اغلب گوش های کودکان تا پنج سالگی تقریباً به رشد کامل می رسند.

جراحی اتوپلاستی یا پینوپلاستی زمانی که در کودکان زیر 5 سال انجام می شود ، کمتر موفقیت آمیز است. زیرا غضروف گوش های بیرونی آنها نرم است و بخیه زدن مشکل می شود.

اتوپلاستی توسط متخصصان زیر انجام می شود :

  • جراحان پلاستیک ،
  • جراح گوش و حلق و بینی(ENT) ،
  • جراحان اطفال – جراحانی که در جراحی مربوط به کودکان تخصص دارند.

جراحان ترجیح می دهند هنگامی که کودک به اندازه کافی بزرگ است و می تواند تمایل خود را برای بهبود ظاهر گوش خود بیان کند ، عمل جراحی زیبایی گوش را انجام بدهند.

 

نتایج جراحی زیبایی گوش

جراحی بازسازی گوش (اتوپلاستی ، پینو پلاستی ) و اسپلینت گوش ، همه روش هایی مطمئن همراه با نتایج ایده ال می باشند.

 

عوارض جانبی جراحی زیبایی گوش اتوپلاستی یا پینوپلاستی

اکثر افرادی که  جراحی زیبایی گوش اتوپلاستی یا پینوپلاستی انجام می دهند ، با دیدن نتایج خوشحال هستند. با این حال ، قبل از تصمیم گیری برای جراحی زیبایی گوش اتوپلاستی یا پینوپلاستی ، مهم است انتظارات واقع بینانه در مورد نتایج عمل داشته باشید.

هر چند که جراحی بازسازی گوش یک روش ایمن است.  با این حال مانند همه جراحی های دیگر احتمال کمی برای خطر و عوارض جانبی وجود دارد.

برخی از این عوارض در زیر شرح داده شده است :

  • عفونت در محل برش :  عفونت معمولاً با آنتی بیوتیک ها درمان می شود و ممکن است نیاز به تخلیه ناحیه آسیب دیده باشد. ممکن است منطقه اطراف برش آلوده شده باشد ، که می تواند منجر به بد شکلی دائمی گوش شود.  این عارضه نادر است.
  • التهاب غضروف گوش (کندریت) : این عارضه ممکن است نیاز به تخلیه داشته باشد.
  • لخته شدن خون : لخته خون ممکن است در پوست گوش ایجاد شود.  که می تواند منجر به تغییر شکل گوش شود. جراح شما ممکن است آن را به وسیله یک سوزن بردارد.
  • زخم پشت گوش.
  • بازگشت فرم اولیه گوش : در 5٪ موارد گوش ها دوبار به موقعیت قبلی خود برمی گردند.
  • ظاهر ناخوشایند.
  • کبودی خفیف در اطراف گوش : این ممکن است تا دو هفته پس از جراحی ادامه یابد.
  • بی حسی گوش ها : بی حسی می تواند برای چند هفته یا گاهی اوقات چند ماه طول بکشد.
  • گوش های سفت : سفت شدن گوش ها می تواند چند ماه طول بکشد تا دوباره انعطاف پذیر بشوند.
  • درد : درد به ویژه در شب قابل توجه است. اما به ندرت بیش از چند ماه طول می کشد.

 

دوره بهبودی

پس از جراحی تغییر شکل گوش شما نیاز به زمانی برای از بین رفتن اثرات بیهوشی خواهید داشت.

پس از اتوپلاستی یا پینوپلاستی ، ممکن است یک باند در اطراف سرتان پیچیده شود تا گوش شما و منطقه اطراف آن از عفونت محافظت شود.

بسته به پیشرفت شما در بهبودی ممکن است لازم باشد تا یک هفته پس از عمل پانسمان داشته باشید.   در طول این مدت شما نباید موهای خود را بشویید.  پس از برداشتن باندها می توانید موهای خود را بشویید.

پس از عمل جراحی زیبایی گوش از موارد زیر اجتناب کنید :

  • شنا کردن تا هشت هفته پس از جراحی ،
  • اجتناب از ورزش یا فعالیت هایی که گوش شما را در معرض خطر آسیب دیدگی قرار می دهد. مانند جودو یا راگبی ، تا 12 هفته پس از جراحی.
برای مشاوره و گرفتن وقت برای عمل های زیبایی اتوپلاستی و رینوپلاستی و سایر درمان های زیبایی با مرکز برکه تماس بگیرید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

 

3 2 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments