تاثیر کافئین بر روی پوست

تاثیر کافئین بر روی پوست0

نوشیدنی های کافئین دار، مانند قهوه و چای، طرفداران زیادی دارند و توسط افراد زیادی نوشیده می شوند. اخیرا تحقیقی در مورد تاثیر کافئین بر روی بدن و به ویژه پسوت انجام شده است. در ادامه تاثیرات کافئین را بر روی پوست بررسی می کنیم.

  1. کم شدن آب بدن: مانند سدیم و الکل، کافئین نیز باعث کم شدن آب بدن می شود. این مواد باعث می شوند کبد بیشتر از حد معمول کار کند که باعث تولید سم در بدن می شود. زمانی که سطح سم در بدن افزایش یابد، وجود سموم سطح پایین تر به سمت پوست می روند و عملکرد پوست سالم را مختل می سازند. گرچه ما چای یا قهوه می نوشیم تا تشنگی خود را برطرف کنیم یا آب بدن خود را افزایش دهیم، اما در حقیقت به کم شدن آب بدن کمک کرده ایم که تاثیر مستقیم بر روی پوست دارد. پوستی که کم آب شده ملتهب شده و دچار پیری زودرس می شود. به علاوه کمبود آب در بدن سیستم بدن را تحت تاثیر گذاشته و باعث بروز سم در پوست شده که منجر به آکنه و جوش های پوستی خواهد شد.
  1. اگر شما مستعد جوش زدن هستید، میزان مصرف لبنیات خود را بررسی کنید. زمانی که کافئین را به شکل قهوه شیرین یا همراه با شیر مصرف می کنید، احتمال بروز جوش را در سطح پوست خود افزایش داده اید. محققان معتقدند وجود شیر یا شکر در قهوه منجر به جوش زدن پوست می شود؛ به علاوه بیان می کنند که برای افرادی که تمایل به داشتن پوستی روشن دارند، شیر مهم ترین عاملی است که مانع داشتن پوستی شفاف می شود، زیرا شیر پر از هورمون هایی است که بر روی تولید سبوم اثرات منفی دارد و سلول های مرده پوست را به یکدیگر می چسباند.
  2. شیرین کننده های مخرب: علاوه بر از دست دادن آب بدن و بروز جوش های پوستی، شکر باعث گلیکوزیله شدن می شود که منجر به التهاب و پیری زودرس خواهد شد.
  3. تانن موجود در قهوه و چای: تانن ماده ای است که در چای و قهوه وجود دارد و توسط کبد پردازش می شود و چربی ها و کثیفی ها از بدن خارج می شوند. متاسفانه کبد در طول زمان مقداری از این سموم را در خود نگاه می دارد که به شکل لکه های کبدی بر روی پوست نمایان می شوند.

نتیجه گیری

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

مصرف قهوه همراه با شیر یا شکر باعث پیر شدن سریعتر پوست می شود، بنابراین میزان مصرف آن را کاهش دهید، در عوض آب به میزان فراوان بنوشید. بهتر است به جای نوشیدن چای یا قهوه خود را به چای سبز عادت دهید.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان پوست و لیزر تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
سارا
سارا
1 year ago

سلام ممنون از مطلب خوب و مفیدی که گذاشتین

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  سارا

سلام دوست عزیز
از لطف و توجه تان سپاسگزاریم.