بوتاکس چگونه عمل می کند؟

بوتاکس چگونه عمل می کند؟ | بوتاکس برای رفع چین و چروک | بهترین مرکز بوتاکس | مرکز زیبایی برکه

بوتاکس چگونه عمل می کند؟

بوتاکس چگونه عمل می کند؟

زیبایی نقش مهمی در زندگی هر فرد ایفا می کند. انسان ها بیشترین حد از زیبایی ظاهری خود را در سنین جوانی تجربه می کنند و با بالاتر رفتن سن از آنجاییکه بافت های پوستی کمی نرم تر و افتاده می شوند، رفته رفته این زیبایی تحت تاثیر قرار می گیرد. البته این افتادگی پوستی بیشتر اوقات به واسطه ی تغییرات عضلانی زیر پوستی رخ می دهند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بوتاکس چگونه عمل می کند؟

اگر زمانی به آینه نگاه کنید و متوجه خطوط چین و چروک روی صورت خود شوید یعنی سنتان کم کم دارد بالا می رود. ولی این اصلا چیز بدی نیست. اما نکته ای که از نظر خیلی ها مغفول می ماند این است که بالا رفتن سن حتما نباید دلیلی بر کاسته شدن از زیبایی ظاهری باشد. اگر چین و چروک ها و خطوط ایجاد شده روی پوستتان شما را اذیت می کند و باعث می شود حس کنید دیگر آن زیبایی و جذابیت گذشته را ندارید، اصلا نگران نباشید.

امروزه علم پزشکی راه های زیادی را پیش روی شما قرار داده تا بتوانید ظاهری زیبا و جذاب داشته باشید. از عمل های زیبایی صحبت نمی کنیم بلکه مقصودمان روش ها و درمان های دیگری است که بدون جراحی می توانند خدمات زیادی را به شما عرضه کنند.

در همین راستا حتما اسم بوتاکس به گوشتان خورده است. بوتاکس رایج ترین و البته مرسوم ترین راه برای رفع چین و چروک های پوست است. با بوتاکس کردن پوستتان می تواند خط ها و شکن های پوستی را از بین ببرید و پوستی صاف و بدون چین و چروک داشته باشید.

اما این رایج ترین درمان زیبایی واقعا چگونه عمل می کند؟ بوتاکس حقیقتا چگونه به شما در رفع چین و شکن های پوستی کمک می کند؟ چه مزایا و مضراتی را برای شما به همراه خواهد داشت؟ با ما در ادامه ی این مقاله همراه باشید تا بیشتر در مورد مقوله ی ” بوتاکس چگونه عمل می کند؟” آشنا شوید.

بوتاکس چگونه عمل می کند؟
بوتاکس چگونه عمل می کند؟

بوتاکس چگونه عمل می کند؟

بوتاکس روشی است که برای درمان عارضه های عضلانی و رفع چین و چروک های پوست از طریق فلج کردن موقت عضلات عمل می کند. بوتاکس از ماده ای نوروتاکسین به نام سم بوتولونیوم ساخته می شود. بوتولونیوم توسط باکتری ای به نام کلوسترودیوم بوتولونیوم ساخته می شود.

اگرچه بوتاکس سمی قدرتمند است، اما اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد مزایای زیادی دارد.

بوتاکس چگونه عمل می کند؟
بوتاکس چگونه عمل می کند؟

حقایقی در مورد بوتاکس

  • بوتاکس محبوب ترین درمان زیبایی غیر جراحی است. همه ساله بیش از 6 میلیون عمل بوتاکس انجام می شود.
  • بوتاکس سم عصبی ای است که از کلوسترودیوم بوتولونیوم استخراج می شود، این ماده ای است که در محیط های طبیعی پیدا می شود. در محیط هایی که غیر فعال و غیر سمی هستند.
  • سم بوتولونیوم برای کاهش خطوط چین و چروک و شکن های پوستی استفاده می شود و این کار را از طریق فلج کردن موقت عضلات زیر لایه ای انجام می دهد.
  • عموما از بوتاکس برای درمان تعرق شدید، میگرن، عارضه های عضلانی و برخی اختلالات روده و مثانه نیز استفاده می شود.بوتاکس چگونه عمل می کند؟
برای آشنایی بیشتر این مقاله را مطالعه کنید.
حقایقی در مورد بوتاکس
حقایقی در مورد بوتاکس

بوتاکس چیست؟

کلوستوردیوم بتولونیوم، باکتری ای است که بوتاکس را از آن استخراج می کنند. این ماده در بسیاری از محیط های طبیعی مانند دریاچه ها، جنگل ها و در خود خاک وجود دارد.

این ماده همچنین در روده ی بسیاری از پستانداران و ماهی ها، و در اعضای بدن خرچنگ ها و دیگر سخت پوستان هم یافت می شود.( بوتولونیوم همان سمی است که ممکن است در کنسرو های مواد غذایی هم یافت شود) چنین شکل های طبیعی از باکتری کلوسترودیوم بوتولونیوم عموما ایمن و بی خطر هستند. مشکل زمانی به وجود می آید که دانه های آن وارد سلول های گیاهی می شوند و باعث افزایش تقسیم سلولی می گردند. در یک نقطه ی خاص این باکتری شروع به تولید سم بوتولونیوم می کند. سمی عصبی که عامل بیماری بوتولیسم است.بوتاکس چگونه عمل می کند؟

بوتاکس چیست؟
بوتاکس چیست؟

این سموم عصبی مورد استفاده در عمل بوتاکس سیستم عصبی بدن را هدف قرار می دهند و روند ارسال سیگنال های عصبی را مختل می کنند. این کار به نورون ها که حاملان پیام های عصبی هستند اجازه می دهد بهتر و موثر تر کار کنند.

نکته : باکتری مورد استفاده در درمان بوتاکس اگر به درستی و به میزان صحیحی استفاده شود هیچ گونه خطری برای شما نخواهد داشت. نگران نباشید.

عملکرد بوتاکس

بر خلاف خطراتی که سم خالص بوتولونیوم می تواند برای سلامتی داشته باشد، سم مورد استفاده در درمان تزریق بوتاکس برای رفع جای چین و چروک بسیار ارزشمند و موثر است. تزریق بوتاکس اگر به درستی و در مرکز معتبری انجام شود می تواند به صورت تضمینی ، بدون اینکه هیچگونه آسیبی به شما برساند خطوط اخم، خط خنده، چین وچروک های صورت شما را برطرف کند.

اساس عملکر تزریق به این صورت است که ماده ی تزریق شده در ناحیه ی مد نظر روند سیگنال دهی عصبی را مختل می کند. این سیگنال های عصبی همان هایی هستند که فرمان مغز برای چین افتادن و چروک بودن پوست را صادر می کنند. در واقع این سیگنال ها به عضلات زیر پوستی فرستاده می شوند. این شکل عضلات است که باعث چین و شکن های پوست رویشان می شود. بوتاکس تزریق شده با مسدود کردن این سیگنال های عصبی و نتیجتا فلج موقت آنها از بروز چین و چروک پوستی جلوگیری می کند.بوتاکس چگونه عمل می کند؟

بوتولونیوم تزریق شده از آزاد سازی استیلکولین که یک حامل عصبی است جلوگیری می کند و از برقراری ارتباط عصبی با عضلات ممانعت به عمل می آورد. بوتولونیوم باعث کاهش انقباضات عضلانی غیر عادی می شود و از این طریق به عضلات کمک می کنند تا کمتر خشک باشند.بوتاکس چگونه عمل می کند؟

عملکرد بوتاکس
عملکرد بوتاکس

بهترین مرکز بوتاکس در تهران

همانطور که گفتیم ماده ی بوتولونیوم اگر به درستی تزریق نشود می تواند خطرات زیادی برای سلامتی شما داشته باشد. به همین خاطر توصیه می کنیم اگر قصد بوتاکس دارید حتما مرکز مناسب و با کیفیتی را برای انجام این کار انتخاب کنید.بوتاکس چگونه عمل می کند؟

مرکز زیبایی برکه با کادری مجرب از پزشکان متخصص و ماهر تجارب زیادی از عمل های موفقیت آمیز بوتاکس دارد. اگر به دنبال مرکزی با کیفیت و معتبر برای بوتاکس می گردید، برکه یکی از بهترین و با کیفیت ترین مراکز برای این کار است. شما هم اکنون می توانید برای آشنایی بیشتر با این مرکز و همچنین تماس جهت دریافت نوبت بوتاکس به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments