بوتاکس مو بهتر است یا کراتین؟!

بوتاکس مو و کراتین

با تغییر فصول، مو های ما نیز دستخوش تغییرات آب و هوایی قرار می گیرد که بر مقاومت و درخشندگی آن تاثیر می گذارد. رنگ کردن مو، استفاده از اتوی مو و سشوار، و حتی آلودگی می تواند به مشکلات مو های ما بیافزاید. و این بدان معنا است که مو آسیب می بیند. امروزه، متخصصان زیبایی، محصولات نوینی را عرضه کرده اند که به درخشندگی و سلامت مو کمک شایانی می کند. از جمله این محصولات درمانی اخیر، می توان به بوتاکس مو و کراتین اشاره کرد. اما برتری بوتاکس مو نسبت به کراتین چیست؟ و بالعکس. ما در این مطلب برای تان شرح خواهیم داد که بوتاکس مو و کراتین چیست و همچنین در تصمیم این که کدام یک بهتر است به شما کمک خواهیم کرد.

 

درمان های بوتاکس مو و کراتین چیستند و چه کاربردی دارند؟

درمان بوتاکس مو

بوتاکس مو و کراتین، دو درمان متفاوت برای مو هستند که هر دو مدعی اند موهایی سالم، زیبا و درخشنده به شما می بخشند. هر دوی این درمان ها، وزی مو را که یکی از دغدغه های زنان امروزی است، بر طرف می کنند. این دو درمان همچنین تاثیر شگرف و چشمگیری در کاهش زمان صاف کردن یا سشوار زدن مو دارند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

با این حال، کراتین دارای اثر صاف کنندگی بیشتری است. این بدان معناست که حتی مو های بسیار مجعد، قابلیت صاف و یکدست شدن را با کراتین دارند. اما بوتاکس مو بیشتر امکان بازسازی و جوانسازی مو را فراهم می کند. بوتاکس مو نیز مو را صاف و یکدست می کند. اما چنانچه مو هایتان فرفری است، ممکن است این درمان به طور کامل مو را صاف نکند. شاید بوتاکس مو، موی فرفری را صاف نکند، اما آن را تبدیل به موی مجعدی می کند که بسیار زیبا و فوق العاده است.

 

تفاوت های بوتاکس مو و کراتین چیستند؟

نتیجه بوتاکس مو و کراتین

[toggle title=”ترکیبات ” state=”open” ]

حتی اگر هر دو درمان، نتایج مشابهی داشته باشند، یکسری تفاوت های معنا داری با یکدیگر دارند. اولین تفاوت بوتاکس مو و کراتین در ترکیبات شیمیایی آنهاست. یکی از مضر ترین مواد شیمیایی که در کراتین بکار رفته است، فرمالدئید می باشد. فرمالدئید، یک ماده سمی است و سازمان حفاظت از محیط زیست آن را به عنوان یک عامل سرطانزا در انسان دسته بندی کرده است. اگر شنیده اید که فرمالدئید جهت مصارف انسانی بکار می رود، کاملا درست است، اما تنها روی افراد فوت شده. این بدان علت است که در برخی کشورها هنوز از فرمالدئید جهت نگهداری اجساد استفاده می شود. مصرف مقدار کمی کراتین در موها آنقدرها هم چمشگیر نیست، اما همچنان خطراتش پابرجاست. خوشبختانه بوتاکس مو فاقد این ماده شیمیایی و سایر مواد مضر است. [/toggle]

[toggle title=”موارد منع مصرف” state=”open” ]

افراد دارای مشکلات ناشی از پوست حساس یا پوست سر ضعیف، مانند درماتیت سبورئیک، اگزما یا پسوریازیس به دلیل ترکیبات شیمیایی موجود باید از بکارگیری کراتین خودداری کنند. از آنجایی که هر 12 هفته یکبار باید کراتین را تمدید کرد، بطور چشمگیری منجربه ریزش مو می شود و بطور بالقوه ای با نارسایی کلیه در ارتباط است. به همین دلیل استفاده طولانی مدت از کراتین توصیه نمی شود. کراتین همچنین در زنان باردار و شیرده به هیچ وجه توصیه نمی شود. زیرا بررسی ها بیانگر تاثیر سوء و مستقیم آن بر روی جنین است. استفاده بوتاکس مو نیز در زنان باردار ممنوع است. [/toggle]

[toggle title=”نتایج حاصل” state=”open” ]

دومین تفاوت بین بوتاکس مو و کراتین این است که کراتین تنها روشی جهت صاف شدن موهاست و برای موهای بسیار آسیب دیده توصیه نمی شود. در حالیکه بوتاکس مو، درمانی است که بصورت عمقی مو را ترمیم و بازسازی می کند و موهای آسیب دیده با این روش سلامت و درخشندگی خود را باز می یابند. این روش درمان همچنین موخوره و چند شاخه شدن مو را نیز بر طرف می کند. [/toggle]

چه کسی باید کراتین انجام دهد؟

کراتینه کردن

کراتین جهت درمان موهای خشن و مجعد بهتر است. موهایی که با کراتین درمان شوند، بطور طبیعی صاف، بدون وزی، براق و درخشنده، نرم و بطور کلی قابل کنترل تر می شوند. با استفاده از کراتین، مو حتی تحت تاثیر آب و هوای مرطوب (شرجی) هم مجعد نمی شود. اما این اثر دائمی نیست. درمان کراتین برای موهای بسیار نازک یا صاف اصلا مناسب نیست. همچنین استفاده از کراتین در زنان باردار، شیرده و کودکان زیر 12 سال توصیه نمی شود.

 

چه کسی باید بوتاکس مو انجام دهد؟

بوتاکس مو

بوتاکس مو برای هر نوع مویی مناسب است و فرقی نمی کند که مو فر باشد یا صاف، سفید، بلوند، خاکستری، خشن، نازک و … این درمان به خصوص برای افرادی که دارای موی بلند هستند و از موخوره یا وزی مو رنج می برند، بسیار مناسب است.

 

روش استفاده

در آخر، روش بکارگیری بوتاکس مو و کراتین را به شما آموزش می دهیم. حال تصمیم با شماست که با توجه به مزایا و خطرات آن ها، کدامیک را انتخاب کنید.

[toggle title=”روش استفاده کراتین” state=”open” ]

ابتدا موها را با یک شامپوی مخصوص کراتین یا یک شامپوی ملایم مانند شامپو بچه بشویید. سپس با حرارت ملایم یا سرد سشوار موها را خشک کنید.

موها را دسته بندی کنید. دستکش ها (استفاده از دستکش الزامی است) را به دست کنید و از پشت گردن شروع کنید.

دقت کنید کراتین را باید به مقدار خیلی کم روی نوک برس رنگ بگذارید و به روی مو بمالید. سپس برس رنگ را روی اون دسته از مو که کراتین دارد خوب حرکت دهید تا کل دسته به مواد آغشته شود. بعد کار را دسته بعدی تکرار کنید. کراتین رو نباید مانند رنگ مو به مقدار زیاد روی مو بمالید فقط در حدی که مو با کراتین مرطوب شود.

به همین ترتیب ادامه دهید تا به قسمت جلوی مو برسید. برای اینکه گاز کراتین چشمتان را اذیت نکند، هر تکه از مو را که به مواد آغشته کردید به سمت عقب هدایت کنید. استفاده از ماسک نیز ایده خوبی است، زیرا استنشاق این مواد بسیار برای بدن مضر است.

هنگامی که تمام مو به کراتین آغشته شد، به آهستگی موها را شانه کنید تا مواد به طور یکنواخت به خورد تمام مو برود.

حال موها را با یک کلاه رنگ بپوشانید و اجازه دهید با حرارت سر گرم شود و مواد بطور کامل به داخل مو نفوذ کند. اجازه دهید مواد به مدت ٢ ساعت روی سر بماند. طی این مدت یک بار کلاه را بردارید و موها را مجددا با شانه دندانه درشت شانه کنید و دوباره کلاه را روی سرتان بگذارید.

پس از طی شدن زمان لازم موها را بدون اینکه بشویید مجددا دسته بندی کنید و سشوار کنید. سپس مجددا موها را دسته بندی کنید و با یک اتوی موی داغ موها را صاف کنید تا کراتین بطور کامل به داخل کوتیکول مو نفوذ کند.

فراموش نکنید 3 تا 5 روز نباید حمام کنید. به هیچ وجه بخار حمام نباید به مو برسد. بعد از این مدت، موها را شسته و از داشتن موهای زیبا براق و سالم و ابریشمی لذت ببرید.[/toggle]

[toggle title=”روش استفاده بوتاکس مو” state=”open” ]

موهای خود را دو بار با شامپوی پاکسازی کننده بشویید تا مواد شیمیایی باقی مانده پاک شده و از تمیزی موها و آماده بودن آن‌ ها برای انجام روش درمانی بوتاکس مو اطمینان حاصل کنید. تمام سرتان را آبکشی کنید. در این مرحله لازم نیست که از نرم کننده استفاده کنید.

موهای خود را با حوله کاملا خشک کرده تا رطوبت و آب اضافی آن گرفته شود. سپس با سشوار موهای خود را خشک کنید. به یاد داشته باشید که از گرمای متوسط سشوار برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید تا موهای شما تقریبا 80 درصد خشک شوند. گره موهای خود را باز کنید.

مقدار کافی از محلول بوتاکس را در داخل یک کاسه بریزید. مقداری آب گرم به آن بیافزایید. مقدار آن به نوع درمان و نتیجه‌ ای که می ‌خواهید به آن برسید بستگی دارد. سپس با استفاده از برس اپلیکارتور یا قلم مو این محلول را هم بزنید تا یک مایع نسبتا چسبناک خامه ‌ای شکل حاصل شود.

موهای خود را به 4 دسته تقسیم کنید. با استفاده از برس اپلیکارتور از ریشه موهای پشت سر شروع کرده و محلول را به موها بمالید. در پوشاندن موها زیاده روی نکنید. با استفاده از اپلیکارتور محلول را در سراسر موهای خود پخش کنید طوری که همه قسمت ‌های سر به یک اندازه به محلول آغشته شده باشند. مطمئن شوید که هر دسته از مو کاملا به محلول درمانی آغشته شده باشد.

پس از آن‌ که تمام موها را به محلول آغشته کردید، اجازه دهید 45 دقیقه روی سرتان باقی بماند و اگر موهای شما فردار و مجعد است بهتر است این زمان افزایش یابد. یک کلاه حمام را روی سر گذاشته و هوای گرم سشوار را به مدت 15 دقیقه روی موهای ‌تان بگیرید.

بعد از 45 دقیقه یا بیشتر 50 تا 80 درصد از محلول را از روی موهای ‌تان بشویید و 20 تا 50 درصد باقیمانده را برای سشوار کشیدن باقی بگذارید.

با استفاده از برس و سشوار، موهای خود را خشک کنید. از یک اتوی مو برای تثبیت بوتاکس استفاده کنید. دمای اتوی را در 210 تا 230 درجه‌  سانتی‌ گراد قرار دهید. برای موهای ظریف و سفید بهتر است دمای اتو 180 درجه سانتی ‌گراد باشد.[/toggle]

 

ترجمه و تحقیق: مینو زرفش

منابع:

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.botoxforhair.net” ]botox for hair[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.youtube.com/” ]youtube[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://beauty.onehowto.com” ]beauty[/button]

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments