جراحی زیبایی شکم

با انواع جراحی شکم آشنا شوید

جراحی زیبایی شکم
جراحی شکم

به طور کل، به روش های جراحی که در آن شکم باز می شود، جراحی شکم اطلاق می شود. جراحی هر یک از اندام های شکمی به طور جداگانه ای در رابطه با همان ارگان (معده، کلیه، کبد و غیره) مورد بررسی قرار می گیرد. بیماری هایی که بر حفره شکمی تاثیر می گذارند، عموما تحت یک نام مشخص (مانند آپاندیس) تعیین می شوند.

مطالعه این مطالب نیز توصیه می شود:

از بین بردن چربی های شکم و پهلو با استفاده از جراحی

بهاره رهنما و نعیمه نظام دوست چگونه اینقدر لاغر شدند؟!

 

انواع جراحی شکم

لاپاروسکوپی
انواع جراحی شکم

رایج ترین شکل های جراحی شکم به شرح ذیل می باشند:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  • آپاندکتومی – این روش، به جراحی باز کردن حفره شکمی و برداشتن آپاندیس گفته می شود. این جراحی به طور معمول جهت درمان قطعی آپاندیسیت صورت می گیرد. با این حال، گاهی اوقات جهت برداشتن سایر اجزای شکم به عنوان یک روش پیشگیرانه نیز آپاندیس برداشته می شود.
  • سزارین – سزارین یا C-section عملی است که به واسطه آن یک یا چند برش در دیواره شکم (لاپاروتومی) و رحم (هیستروتومی) مادر به منظور زایمان نوزاد ایجاد می شود. در شرایط ویژه‌ ای که زن باردار به دلایل پزشکی توانایی زایمان طبیعی را نداشته باشد، از روش سزارین که نوعی عمل جراحی است، استفاده می‌ شود تا زایمان راحت تر میسر گردد. در موارد بسیار نادر از این عمل جراحی جهت بیرون آوردن جنین مرده نیز استفاده می شود.
  • جراحی فتق مغبنی – این جراحی نیز به ترمیم فتق مغبنی (یا هرنی اینگوینال) در قسمت بالای کشاله ران می پردازد. به پیش رفتگی یک اندام یا فاسیای اندام در دیواره‌ ای که به طور طبیعی آن را در بر می گیرد، فتق گفته می شود.
  • لاپاراتومی اکتشافی – این عمل به ایجاد یک برش بزرگ و باز کردن حفره شکمی جهت بررسی مستقیم احشای داخلی آن اطلاق می شود. این جراحی ممکن است به دنبال ترمیم یا برداشتن مشکل اولیه باشد. لاپاراتومی اکتشافی در صورتی انجام می‌شود که جراح نتواند با روش‌ های دیگر به تشخیص قطعی در مورد وضعیت بیمار برسد.
  • لاپاروسکوپی – این جراحی یک روش با حداقل تهاجم جهت بررسی حفره شکمی و لگن است. در این روش، پزشک داخل شکم را به کمک یک لوله دوربین دار به نام لاپاروسکوپ (بدون باز کردن شکم) مشاهده می ‌کند. این لوله از طریق ایجاد یک سوراخ بسیار کوچک در ناف تحت بیهوشی عمومی وارد می ‌شود. لاپاراسکوپی می ‌تواند سایر علل درد قاعدگی مانند آندومتریوز یا چسبندگی ‌های لگنی یا فیبروم‌ ها یا کیست تخمدان و حتی حاملگی خارج از رحم را تشخیص داده و در برخی موارد درمان کند.

جراحی های زیبایی شکم آبدومینوپلاستی (Abdominoplasty)

 

پیامدهای جراحی شکم

پیامدها و عوارض جراحی شکم

در کنار این که جراحی شکم یک روش درمانی است، می تواند با عوارض و پیامد هایی نیز دنبال باشد که به شرح زیر است:

  • چسبندگی (تشکیل بافت اسکار): بروز چسبندگی پس از جراحی شکم بسیار شایع است. این امر می تواند تاثیرات منفی زیادی بر سلامت بیمار و افزایش حجم کار بالینی بگذارد.
  • خونریزی
  • عفونت
  • قلنج الیاوسی: به فلج کوتاه مدت روده اطلاق می شود که در اثر آن روده مسدود می شود.
  • شوک

تکنیک استریل، مراقبت های پس از عمل آسپتیک، مصرف آنتی بیوتیک ها، استفاده از چک لیست ایمنی جراحی سازمان بهداشت جهانی و نظارت بر مراقبت های پس از عمل می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به این عوارض و پیامد ها را کاهش دهد. جراحی برنامه ریزی شده تحت شرایط استریل در مقایسه با شرایط اورژانسی و غیر عادی خطر بسیار کمتری دارد. محتویات روده استریل نشده است و در نتیجه نشت محتویات روده، مانند تروما، خطر ابتلا به عفونت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

مطالعات اندکی در خصوص مقایسه سطح مرگ و میر حین جراحی شکم با سایر روش های پزشکی در سطح جهان صورت گرفته است.

جراحی برای کاهش وزن و جوانب مثبت و منفی آن

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع خارجی جهت مطالعه بیشتر:

wikipedia

online library

gh.bmj.com

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments