بهترین روش کدام است لیزر موهای زائد یا الکترولیز

لیزر موهای زائد یا الکترولیز؟! کدام بهتر است؟ (بخش سوم)

مطالعه بخش قبل

آنچه از الکترولیز انتظار می رود

الکترولیز موهای زائد
الکترولیز

 

یکی دیگر از روش های رفع موهای زائد، الکترولیز است. الکترولیز نیز رشد مو را مختل می سازد. در این فرایند از یک دستگاه اپیلاتور استفاده می شود. این دستگاه از فرکانس های رادیویی با امواج کوتاه استفاده می کند تا مانع از رشد موی جدید در فولیکول ها شود. این امر سبب شده فولیکول های مو تخریب شوند تا از رشد مجدد مو جلوگیری شود و در نهایت منجر به ریزش مو می شود. در این روش جهت حصول بهترین نتایج، نیاز به شرکت در چندین جلسه است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بر خلاف لیزر موهای زائد، الکترولیز توسط اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) به عنوان یک روش دائمی در نظر گرفته می شود.

 

مزایای الکترولیز

علاوه بر این که نتایج حاصل از الکترولیز دائمی است، بسیار انعطاف پذیر هم هست. الکترولیز می تواند مانع از رشد مجدد مو در انواع پوست و مو شود. همچنین در هر قسمت از بدن، از جمله ابروها نیز کاربرد دارد.

 

خطرات و عوارض الکترولیز

بروز عوارض جزیی در الکترولیز شایع است، اما در عرض چند روز بر طرف خواهند شد. شایع ترین عارضه آن قرمزی خفیف ناشی از سوزش پوست است. ایجاد درد و تورم نیز بسیار نادر است.

عوارض جدی احتمالی الکترولیز ممکن است شامل عفونت ناشی از سوزن های استریل نشده مورد استفاده در طول درمان و ایجاد اسکار باشد. در این مورد نیز، مراجعه به یک متخصص پوست می تواند خطرات و عوارض را به حداقل برساند.

 

مراقبت ها و پیگیری های بعد از الکترولیز

الکترولیز یا لیزر موهای زائد
الکترولیز

 

نتایج الکترولیز به علت تخریب فولیکول مو دائمی است. از لحاظ علمی، داشتن فولیکول های موی آسیب دیده به این معنی است که هیچ موی جدیدی قادر به رشد نخواهد بود.

این نتایج تنها در یک جلسه به دست نمی آید. به خصوص اگر شما در حال دریافت این فرایند در یک منطقه بزرگ، مانند کمر یا در یک منطقه با موهای بسیار ضخیم مانند ناحیه تناسلی هستید.

به گفته پزشکان مایو کلینیک، اکثر افراد هر هفته یا دو هفته به یک جلسه نیاز دارند تا به نتایج مطلوب دست یابند. هنگامی که مو از بین برود، به هیچ گونه درمان اضافی نیاز نخواهید داشت. در الکترولیز، شرکت در جلسات پیگیرانه مورد نیاز نیست.

 

هزینه الکترولیز

الکترولیز نیز مانند لیزر موهای زائد، تحت پوشش هیچ بیمه درمانی نیست. هزینه نهایی الکترولیز به اندازه ناحیه درمان و تعداد جلسات شما بستگی دارد. برخی از پزشکان، هزینه الکترولیز را ساعتی حساب می کنند. گاهی ممکن است هزینه هر جلسه الکترولیز کمتر باشد اما در مقایسه با لیزر موهای زائد به جلسات بیشتری نیاز خواهید داشت.

دستگاه های اپیلاتور خانگی برای فروش در دسترس هستند، اما به اندازه دستگاه های حرفه ای موجود در مطب پزشکان موثر نیستند. علاوه بر این، ایمنی دستگاه های خانگی مورد تایید FDA نمی باشند.

 

کدام بهتر است؟

کدام لیزر موهای زائد یا الکترولیز
لیزر موهای زائد یا الکترولیز

 

لیزر موهای زائد و الکترولیز هر دو دارای اثرات طولانی مدتی به نسبت اصلاح ایجاد می کنند. اما به نظر می رسد لیزر موهای زائد روش موثر تری است. زیرا تعداد جلسات کمتری دارد و در نهایت ممکن است هزینه نهایی تان کاهش یابد. همچنین در صورت مراجعه به یک مرکز لیزر معتبر و یک متخصص حرفه ای و با تجربه، عوارض لیزر به مراتب کمتر از الکترولیز خواهد بود. چنانچه هنوز بر سر انتخاب لیزر موهای زائد و الکترولیز مردد هستید، می توانید در خصوص انتخاب بهترین گزینه با یک متخصص پوست مشورت نمایید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/laser-hair-removal-vs-electrolysis#takeaway4″ ]لینک مرجع[/button]

 

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید