اشتباهات رایج در مورد مو

 

بسیاری معتقدند کوتاه‌کردن موها موجب رشد سریع آن می شود. اما واقعیت این است رشد موها بین 1 تا 2 سانتی متر در هر ماه است. با توجه به شرایط بدنی و محیطی این رشد در همین اندازه متغیر است وکوتاه کردن تاثیری در افزایش رشد ندارد. اما کوتاه کردن موها به علت حذف موخوره ها و دیگر اشکالات ظاهر بهتری به مو می دهد.

 

کوتاه کردن مو

عده ای توصیه می کنند تا در روز چندین بار موهای خود را شانه بزنید. این کار نه تنها به تقویت مو کمک نمی کند بلکه کشش مو باعث ضعیف تر شدن ریشه ان شده و تحریک پوست سر نیز موجب ترشح چربی زیاد می شود.

 شانه زدن مو

حتما شنیده اید اگر یک موی سفید را از ریشه دربیاورید باعث بیشتر شدن موهای سفید می شود. این موضوع صحیح نیست اما کندن مو ممکن است آسیب زا باشد و موجب کاهش حجم مو شود.

 images

تبلیغات مواد بهداشتی برای ترمیم موخوره ها واقعیت ندارد. زیرا تنها کاری که می توان برای خلاصی از شر موخوره انجام داد،کوتاه کردن آن است.

ریز مو

 

 نمی توان مواد و استرس را به تنهایی مسئول ریزش مو دانست. موها بطور طبیعی ریزش دارند. برخی مواد، استرس زیاد، برخی داروها و یا بارداری موجب می شود تا چند تار بیشتر از موهای شما بریزد اما بعد از برطرف شدن شرایط موها دوباره شروع به رشد می کنند اما ریزش طبیعی همیشه وجود خواهد داشت.

 images (7)
0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments