لیزر بهترین لیزر موهای زائد پوست های تیره

آی پی ال (IPL) و اندیاگ (Nd:YAG): لیزر موهای زائد برای انواع پوست های تیره (بخش دوم)

مطالعه بخش اول

 

[toggle title=”مطالعه شماره دو   ” state=”open” ]

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

مقایسه لیزر موهای زائد و آی پی ال
لیزر موهای زائد و آی پی ال

بررسی مقابله ای لیزر اندیاگ و آی پی ال در پوست های نوع 4 تا 6 جدول مقیاس فیتزپاتریک نشان می دهد که دستگاه های لیزر با طول موج بیشتر به دستگاه های لیزر با طول موج کمتر ترجیح داده می شوند.

جزییات تست عبارتند از:

  • به منظور تعیین میزان ایمنی و اثر بخشی لیزر اندیاگ و آی پی ال بر روی افراد دارای پوست های نوع 4 تا 6 ، 11 فرد تحت درمان هر دو روش قرار گرفتند.
  • نواحی تحت درمان شامل پشت لب، چانه، فک، زیر بغل و پا ها بود. در یک طرف بدن، از لیزر اندیاگ با طول موج 1064 نانومتری استفاده شد و طرف دیگر تحت درمان آی پی ال با طول موج کمتر قرار گرفت. همه شرکت کنندگان پیش از درمان، بی حس کننده موضعی دریافت کردند.

 

نتایج مطالعه

هر 11 شرکت کننده در این آزمایش، لیزر اندیاگ را دردناک تر از درمان با آی پی ال، اما هر دو را قابل تحمل توصیف کردند. 6 هفته پس از شروع درمان، کاهش رشد موهای زائد در هر دو دستگاه گزارش شد، اما میزان کاهش در سمتی که تحت درمان لیزر اندیاگ قرار گرفته بود، بسیار بیشتر بود (73 درصد نتیجه اندیاگ در مقابل 64 درصد نتیجه آی پی ال).

هیچ عوارض جانبی در طرف تحت درمان با لیزر اندیاگ مشاهده نشد، اما برخی از شرکت کنندگان، ایجاد تغییرات رنگ دانه ای را در طرفی که درمان آی پی ال دریافت کرده بودند، گزارش کردند. 3 نفر از شرکت کنندگان نیز به دنبال این تغییرات رنگ دانه ای، التهاب و تاول را تجربه کردند. نتایج نهایی این مطالعه نیز نشان می دهد که هر دو درمان برای پوست های تیره مناسب و امن هستند، اما ایمنی و اثر بخشی لیزر اندیاگ به مراتب بیشتر از درمان با آی پی ال است.[/toggle]

 

نتیجه گیری

پوست های تیره گروه 6
پوست های تیره

با وجودی که درمان لیزر موهای زائد با لیزر اندیاگ و آی پی ال در انواع پوست موثر اثبات شده است، بر اساس نتایج مطالعات بالینی مختلف به طور قطع می توان گفت لیزر اندیاگ از لحاظ کارایی در امر کاهش رشد موهای زائد و ایمنی آن بر روی پوست های تیره تر، مناسب تر است.

اگر چه هنوز نتایج بلند مدتی از لیزر اندیاگ بر روی پوست های تیره در دسترس نیست، اما نتایج حاصل از مطالعات بالینی مختلف ما را به این نتیجه گیری می رساند که دستگاه های از نوع لیزر بر روی پوست های تیره، موثر تر و بی خطر تر هستند.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

[button color=”red” size=”small” link=”https://hairfreelife.com/ipl-vs-ndyag-laser-hair-removal-for-darker-skin-types/” ]لینک 1[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21999492″ ]لینک 2[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14660273″ ]لینک 3[/button]

 

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید