تفاوت بین لیزر موهای زائد و استفاده از روش IPL

لیزر و IPL

درک تفاوت های بین IPL و لیزر موهای زائد تا حدی باعث سردرگمی افراد می شود. در هر دو روش انرژی تولید می شود تا چرخه رشد مو را مختل کرده و بدون آسیب رساندن به بافت های اطراف رشد موی بدن را کاهش دهد. با این حال شباهت ها در همین جا به پایان می رسد.

تفاوت های بین لیزر موهای زائد و IPL مربوط به تکنولوژی مورد استفاده برای تولید نور است که در ادامه با جزئیات بیشتری توضیح می دهیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در کلینیک های خصوصی بنا به دلایل زیر، فقط از تکنولوژی لیزر برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کنیم:

  • تکنولوژی لیزر موثرتر و دارای نتایج بهتری نسبت به IPL می باشد – در روش لیزر درمانی 90 درصد بیماران پس از 3 تا 5 جلسه کاهش قابل ملاحظه ای در میزان موهای زائد خود مشاهده می کنند.
  • روش IPL یک روش ارزانتر و دارای تاثیر کمتر برای کاهش موهای بدن است.
  • لیزر درمانی به مراتب دقیق تر است و می تواند موهای تیره و زبر را هدف قرار دهد و به پوست اطراف آسیبی نرساند.
  • هر پالس لیزر کسری از ثانیه طول می کشد و می تواند موهای زیادی را در زمان کوتاهی از بین ببرد.
  • لیزر می تواند برای بخش های وسیع بدن مورد استفاده قرار گیرد.
  • تنظیمات لیزر می تواند طبق رنگ پوست و موی فرد بیمار تنظیم شود.
  • لیزر برای انواع پوست ها بی خطر است در حالی که روش IPL در پوست های تیره تر باعث سوختگی می شود.

لیزر

ماشین های لیزر یک طول موج ثابت از نور تولید می کنند که دارای پرتو متمرکز و یک هدف خاص می باشد (ملانین در فولیکول مو). نوع یا رنگ پوست و موی شما تعیین کننده ی تنظیمات دستگاه خواهند بود، به علاوه در زمان انجام درمان نیز با شما در مورد راحتی و چگونگی انجام فرایند صحبت خواهد شد.

لیزر و IPL0

دستگاه های لیزر گرمای بیشتری بر روی فولیکول های مو نسبت به سیستم IPL تولید می کنند و نتیجه بهتری نیز در پی خواهند داشت. گرما توسط فولیکول مو و نه پوست، جذب می شود؛ بنابراین خطر سوختگی در لیزر کاهش می یابد، به علاوه برای پوست های تیره تر گزینه بی خطری محسوب می شود.

IPL

روش IPL نقش مهمی در درمان پوست، از جمله درمان رنگدانه های سطحی و رگ های خونی نازک، دارد. با این حال این روش در حذف موهای زائد به اندازه لیزر درمانی موثر نیست که در ادامه به توضیحات بیشتری در این زمینه می پردازیم.

IPL لیزر نیست. دستگاه های IPL طیف گسترده ای از طول موج (مانند یک لامپ) تولید می کنند و نمی توانند به شکل یک پرتو متمرکز درآیند. از آنجایی که طیف وسیعی از طول موج های مختلف در عمق های مختلفی از پوست نفوذ می کنند، بنابراین برخی از آنها برای کاهش موها موثر خواهند بود.

نفوذ کم عمق تر نسبت به لیزر به این معناست که موهای عمیق تر و ضخیم تر به طور موثر درمان نمی شوند. به علاوه بخشی از نور به خوبی در بافت اطراف جذب نمی شود که منجر به گرم شدن رنگدانه های پوست می شود. به همین دلیل است که در روش IPL خطر سوختگی پوست های تیره بیشتر است.

هزینه روش لیزر درمانی بلاتر از روش IPL است که عوامل مختلفی باعث وجود این تفاوت قیمت هستند، از جمله: هزینه های مختلف دستگاه ها (دستگاه لیزر گران تر است)، تاثیر گذاری روش های درمانی ( لیزر موثرتر از روش IPL است) و تجهیزات لازم برای روش لیزر درمانی در مقابل روش IPL.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

چرا مرکز لیزر موهایم را از اینجا  انتخاب کنم؟

2 عامل اصلی تعیین کننده موفقیت لیزر درمانی است : مهارت متخصص و دستگاه مورد استفاده.

در مطب های تخصصی معرفی شده از طرف این سایت از متخصصین به رسمیت شناخته شده و آموزش دیده در استفاده از تکنولوژی لیزر استفاده می شود. سطح مهارت این افراد بسیار بالا و دارای مدارج علمی شایان توجه ایی هستند که باعث اعتماد مراجعین به آنها می شود.

در شعبه های مختلف این مرکز از دستگاه های به روز و متفاوت استفاده می شود که شانس انتخاب “گزینه مناسب” را به مراجعین می دهد تا بهترین نتیجه را داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

لیزر موهای زائد

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments