ارتباط بین ورزش و جوان ماندن پوست

تاثیر ورزش بر پوست0

تولید مقدار زیادی آدرنالین پس از دویدن های طولانی، ورزش یا یک جلسه یوگا معمولا با گونه های قرمز شده یا صورتی نمایان می شود – که پس از ورزش کردن اولین چیزی که مشاهده می کنید قرمز شدن گونه هایتان است.

علاوه بر مزیت های آشکاری که ورزش کردن دارد (مانند بهبود خلق و خو، کاهش وزن، سفت شدن عضلات)، بررسی های اخیر نشان داده اند که ارتباط مستقیمی بین ورزش کردن و توانایی پوست برای جوان ماندن وجود دارد. در ادامه به این ارتباطات می پردازیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  1. عرق آنتی باکتریال است.

عرق، علیرغم آزارهایی که برای ما دارد، اما در حقیقت یک شیطان ضروری و پر فایده است. عرق کردن در هنگام انجام کار نوعی حمام بخار محسوب می شود. عرق کردن باعث باز شدن منافذ پوست شده و هر چیزی را که در منافذ گیر کرده باشد، آزاد می کند؛ اما بسیار مهم است که بلافاصله پس از عرق کردن پوست خود را بشویید تا خشک شدن عرق باعث گرفتگی منافذ نشود. تحقیقات اخیر نشان داده اند که عرق دارای نوعی آنتی بیوتیک طبیعی به نام Dermcidin است که برخی باکتری ها را از بین می برد.

  1. افزایش جریان خون باعث گرگرفتگی سلول های پوستی می شود.

ورزش کردن جریان خون را افزایش می دهد و اکسیژن رسانی به خون را با سرعت بالاتری انجام می دهد. خون حاوی اکسیژن وارد قلب، اندام ها و دیگر اعضای بدن می شود که جریان خون در پوست نیز افزایش می یابد. محققان می گویند افزایش جریان خون در پوست به خارج شدن سلول های مرده پوست کمک می کند. بنابراین ورزش کردن نوعی پاکسازی پوست از داخل محسوب می شود.

  1. سفت شدن بافت پوشت و فاسیا

فاسیا شبکه ای از بافت است که عضلات، رگ های خونی و اعصاب را کنار یکدیگر نگاه می دارد. فاسیا باید فنری باشد. جوان نگه داشتن پوست از طریق حفظ کشش پوستی انجام می شود، درست مانند یادگیری یک زبان، این کار هم نیاز به تمرین و تکرار داد.

  1. مایوکین

طبق تحقیقات در هنگام ورزش کردن مایوکین آزاد می شود که یکی از مهم ترین عوامل جوانساز در پوست می باشدو مایوکین ماده ای است که وارد جریان خون شده و در سلول ها عملکرد خود را آغاز می کند. این یک نگاه عمقی تر به اتفاقاتی است که زمان ورزش کردن رخ می دهد. طی این تحقیق محققان دریافتند حتی افرادی که ورزش کردن را دیر آغاز می کنند نیز تغییرات خیای فوری و عمیق در پوست خود مشاهده می کنند.

  1. کاهش اضطراب

ورزش کردن باعث تنظیم سطح کورتیزول می شود که یک هورمون مرتبط با اضطراب می باشد. افزایش سطح کورتیزول باعث افزایش تولید سبوم می شود که افزایش سبوم نیز به معنای جوش های پوستی بیشتر می باشد. اما اگر ورزش نکنید میزان کورتیزول زیاد می شود که این تنها مشکل به وجود آمده نیست. کورتیزول بالا منجر به آسیب رسیدن به کلاژن می شود که این امر نیز باعث چروک شدن پوست خواهد شد.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان پوست و لیزر تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments