روش های محافظت از پوست

محافظت از پوست0

آیا می توان با انجام کارهای روزمره باز هم پوستی شاداب و خوب داشت؟ جواب مثبت است. می توانید با با عمل کردن به 5 راهنمایی ساده پوستی زیبا و شاداب داشته باشید:

  1. از مواد پاک کننده سنگین اجتناب کنید. پوست شما برای پاک شدن نیازی به مالش های محکم و پی در پی یا پاک کننده های خیلی قوی ندارد. بنابراین پاکسازی پوست صورت را بیش از اندازه انجام ندهید. بنابراین پاک کننده های ملایم و غیرشیمیایی، مانند شیر، ژل، کف ها یا پارچه نرم، بهترین گزینه ها می باشند. برچسب مربوط به محتویات محصولات را بررسی کنید تا مطمئن شوید حاوی مواد حاوی مواد ملایم و گیاهی هستند.
  2. از تونر استفاده کنید. تونر در حقیقت برای بازگرداندن PH پوست به حالت طبیعی، بعد از شستن صورت با صابون قلیایی، می باشد. بنابراین اگر از یک پاک کننده دارای PHمتعادل استفاده می کنید، نیازی به تونر ندارید. در این حالت تونر فقط پوست را خشک می کند.
  3. مطمئن شوید که محصولات اسیدی نیز دارای PH متعادل هستند. این بدین معناست که PH آنها هماهنگ با پوست باشد، بنابراین این نوع محصول به آرامی سبوم (ماده روغنی ترشح شده توسط پوست) را از روی پوست برمی دارد و آرایش پوست بدون حذف چربی طبیعی پوست انجام می شود. محصولاتی که حاوی اسید گلیکولیک یا اسید لاکتیک هستند، باید دارای برچسب “pH-balanced” یا PH متعادل باشند، زیرا برخی از این محصولات داری pH پایین هستند که باعث خشکی پوست می شود.
  4. از محصولات بدون عطر استفاده کنید. وجود عطر در محصولات آرایشی و بهداشتی یکی از شایع ترین علل واکنش های آلرژیک در پوست می باشد. اگر شما دارای پوست حساس هستید، از محصولاتی استفاده کنید که دارای برچسب “fragrance-free.” یا عاری از رایحه و عطر می باشند. محصولاتی که دارای برچسب “unscented” هستند، معمولا حاوی مقادیر کمی از عطر هستند.
  5. از مرطوب کننده های چند منظوره استفاده کنید. یک کرم مرطوب کننده خوب که در طول روز استفاده می شود، دو کار را همزمان انجام می دهد: محافظت از پوست و آبرسانی به پوست. مرطوب کننده های طبیعی (مانند روغن های طبیعی، کره و اسیدهای چرب ضروری که بهتر در پوست نفوذ می کنند) و آنتی اکسیدان ها استفاده کنید، به علاوه ضدآفتاب هایی را انتخاب کنید که تحریک کنندگی کمتری دارند، مانند زینک اکسید و اکسید تیتانیوم.
نگارنده :سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments