هورمون ها و رشد مجدد موها

هورمون ها و رشد مجدد موها

مشکلات هرمونی رشد مجدد موها
مشکلات هرمونی رشد مجدد موها پس از لیزر موهای زائد

 

هورمون ها و رشد مجدد موها: آیا لیزر موهای زائد می تواند درمانی قطعی برای این مشکل باشد؟

وجود موهای تیره و مجعد در ناحیه چانه و پوست صورت می تواند در اثر هورمون های (هیرسوتیسم آکا) باشد. که این موضوع خانم های زیادی را برای حضور در جوامع معذب نموده است. رشد این موها حتی گاهی ممکن است ژنتیکی باشد و از پدر یا مادر خود چنین موردی را به ارث برده باشید.

البته باید به شما بگویم که این مسئله تنها مربوط به خانم ها نمی شود. بلکه برخی از آقایان نیز دارای موهای بسیار ضخیم در اطراف صورت و چهره ی خود هستند که بیش از حد معمول و طبیعی است و آن ها نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لیزر یکی از بهترین راه های برای از بین بردن موهای زائد بدن است. حال آن که آیا این روش برای از بین بردن موهای زائدی که توسط هورمون ها رشد می کنند موثر است و یا بی اثر بوده و یا حتی ممکن است اوضاع فرد بیمار را وخیم تر نماید؟!

هرمون ها و رشد مجدد موها

هورمون ها و رشد مجدد موها: ممکن است لیزر بر این شرایط کار ساز نباشد!

قبل از اینکه به لیزر موهای زائد بدن و یا صورت خود اقدام کنید، حتما باید در جلسه ای این موضوع را با پزشک خود بیان کنید که آیا به مشکلات هورمونی دچار هستید یا خیر؟!

بررسی مشکلات پزشکی و دارویی فرد بیمار بسیار اهمیت دارد، به این صورت که آیا شخص بیمار دچار آکنه و یا جوش است؟ آیا به اضافه وزن های شدید مبتلاست؟ آیا فرد در خانواده ی اش سابقه ی هیرسوتیسم دارد؟

در صورت دیده شدن هر یک از این موارد می توان اینگونه ادعا کرد که لیزر موهای زائد می تواند برای بدن فرد اصلا کارساز نباشد.

در برخی از افراد که به رشد هورمونی موها مبتلا هستند، حتی ممکن است لیزر برعکس عمل کند و در عوض بهبود وضعیت موها سبب تحریک بیشتر موها شده و موها بار دیگر تیره تر و با تراکم بالاتر رشد کنند. یا حتی لیزر می تواند برای مدتی موهای زائد بدنتان را از بین ببرد، اما بلا فاصله شما مجدد موها را با همان تراکم و تیرگی بر روی صورت و بدن خود بیابید.

خبر خوب این است که ، مشکلات هورمونی به راحتی با استفاده های دارویی قابل کنترل و درمان هستند. حتی در برخی از موارد افراد برای خلاص شدن از شر این معضل نیاز به جراحی دارند.

 

هرمون ها و رشد مجدد موها
هرمون ها و رشد مجدد موها

دلایل رشد بیش از حد موهای زائد

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS): این یک علت شایع رشد موهای زائد بدن است. سایر علائم شامل آکنه، قاعدگی های نامنظم، مشکل از دست دادن وزن ، و دیابت. سونوگرافی کیست در تخمدان را نشان می دهد.
  • تومورها و یا بیماری های غده آدرنال: غده آدرنال تولید DHEAS می کند، یک نوع از آندروژن یا هورمون مردانه است، و همچنین هورمون های دیگر نیز ممکن است تولید نماید. بیماری های غده آدرنال باعث ازدیاد رشد مو می شود که عبارتند از؛ سندرم کوشینگ و هیپرپلازی مادرزادی آدرنال.
  • داروها: کورتیزون خوراکی، فنی توئین، مینوکسیدیل، و تستوسترون داروهایی هستند که باعث رشد موهای زائد می شوند.
  • ارث: رشد بیش از حد مو در زنان می تواند ژنتیکی باشد و یا با هورمون مردانه بیش از حد مرتبط باشد. علت دقیق آن ناشناخته است.
  • یائسگی زودرس: پس از یائسگی به علت کاهش نسبی استروژن و افزایش تستوسترون در خانم ها ممکن است افزایش متوسطی در موهای تیره صورت دیده شود.

 

لیزر الکساندرایت لوترونیک کلاریتی
لیزر الکساندرایت لوترونیک کلاریتی

ارزیابی میزان هورمون ها و رشد مجدد موها:

در این میان برای مشخص شدن علت اصلی و دقیق این موضوع بهتر است تست ها و رادیولوژی هایی انجام شود، حتی در برخی موارد آزمایشات خون نیز مشکل را به شما نشان خواهند داد:

  • تستوسترون
  • DHEAS
  • 17-OH پروژسترون
  • تست تحریک ACTH

در صورتی که به  PCOS یا سندرم پلی کیستیک مشکوک هستید، یک سونوگرافی باید انجام شود. اگر شک به تومور آدرنال وجود دارد، سایر آزمون های رادیولوژی مانند؛ CT یا MRI نیز باید انجام شوند.

 

لیزر الکساندرایت آپوجی
لیزر الکساندرایت آپوجی

درمان مشکلات هورمونی

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک: در این میان داروهای بسیاری وجود دارد که می توان از آن ها برای از بین بردن هورمون ها و همچنین مشکل ازدیاد موها استفاده نمود. برای سرکوب تستوسترون که توسط تخمدان ها تولید می شود از داروهای ضد بارداری خوراکی می توان استفاده نمود. معمولا به همراه قرص های ضد بارداری اسپیرونولاکتون برای سرکوب تستوسترون آدرنال تجویز می شود. برای کنترل میزان انسولین از داروی متفورمین برای افراد مبتلا به دیابت استفاده می گردد. زمانی که افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک ، مشکلات هورمونی اشان برطرف می گردد، قادر به اقدام برای لیزر موهای زائد خود هستند.
  • هیرسوتیسم با هورمون طبیعی: قرص های ضد بارداری خوراکی و / یا اسپیرنولاکتون ممکن است در کاهش رشد مجدد موهای صورت و یا بدن مفید باشند. این موضوع می تواند به رشد کمتر موها بعد از لیزر منجر شود.
  • موهای صورت در اثر یائسگی های زودرس: استفاده از دوز پایین هورمون های جایگزین توسط داروهای خوراکی یا موضعی می تواند رشد مجدد موهای صورت را کاهش دهد.

 

هرمون ها و رشد مجدد موها
هرمون ها و رشد مجدد موها

لیزر موهای زائد هورمونی

لیزر موهای زائد به طور کلی برای خانم هایی که به مشکلات و معضلات هورمونی دچار هستند، به درستی عمل نمی کند. معمولا نتایج موقتی هستند، مگر آن که شخص این معضل را از ریشه حل کند و آن ابتدا حل مشکل هورمونی بدن است. در نتیجه فرد با هر دستگاهی به لیزر موهای زائد اقدام کند، باز هم در پایان همان نتیجه برایش رقم خواهد خود. در صورت درمان مشکل هورمونی با استفاده از دارو و یا جراحی، سپس می توان موهای زائد بدن را با بهترین دستگاه های لیزر در بهترین مراکز و کلینیک های تخصصی لیزر در مان نمود و به بهترین نتایج دست یافت.

مجموعه ی تخصصی و پزشکی پوست و مو تهران اسکین را برای خود انتخاب کنید، چرا که با شما صادقیم و تمام پرسش ها یتان را با دقت و درایت پاسخ گو هستیم.

بهترین ها را برای شما می خواهیم.

منابع

www.drgoodlerner.com

www.dermascope.com

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید