فقط آقایان بخوانند: بهترین روش از بین بردن موهای زائد

قبلا تصور می شد که حذف موهای زائد تنها مختص خانم هاست. تنها در صورتی که یک بدنساز، دوچرخه سوار یا شناگر بودید، می توانستید موهای زائد خود را از بین ببرید و در غیر این صورت باید باقی عمر خود را با موهای زائد دست نخورده ادامه می دادید. اما امروزه از بین بردن موهای زائد روز به روز در مردان در حال افزایش است. برخی از مردان قصد ندارند موهای زائد خود به کل از بین ببرند؛ بلکه تمایل دارند آن ها را نازک تر و کم پشت تر کنند. در هر صورت در مقاله امروزمان سعی کرده ایم به بررسی روش های از بین بردن موهای زائد و انتخاب بهترین روش برای مردان در بین آنها بپردازیم.

 

1- لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد آقایان

عملکرد: در لیزر موهای زائد با استفاده از انرژی پرتو لیزر ، ریشه مو از بین می رود. در این روش، فولیکول (جایی که رشد مو شروع می شود) مو از بین نمی رود. به همین دلیل از لحاظ فنی، موهای دیگری قادرند در محل رشد کنند. اما این رشد به سختی رخ خواهد داد. این بدان معناست که لیزر موهای زائد دارای ماندگار بسیار زیادی است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

مدت زمان فرآیند: هر جلسه درمان لیزر تقریبا حدود 30 دقیقه طول می کشد و در مجموع به 8 جلسه درمان نیاز است.

مناسب برای: لیزر موهای زائد برای از بین بردن یا کاهش موهای کمر، قفسه سینه، شکم، شانه ها و ناحیه تناسلی بسیار مناسب است. لیزر بهترین عملکرد را در پوست های روشن با موهای تیره دارد و برای افراد دارای موی بلوند یا سفید مناسب نمی باشد. افراد دارای پوست تیره، تنها به نوعی لیزر به نام اندیاگ خوب پاسخ می دهند.

ماندگاری نتایج: پس از اتمام جلسات لیزر، نتایج تقریبا دائمی هستند اما به یک جلسه سالانه یا دو سالانه نیاز دارد تا ماندگاری آن تثبیت شود.

نظرات کارشناسان: اغلب مردان برای از بین بردن موهای زائد کمر، بالای بازو و قفسه سینه از لیزر استفاده می کنند و در بسیاری از موارد تنها تمایل دارند موهای زائدشان کم پشت و نازک شود  این چیزی است که به واسطه دستگاه های لیزر حاصل می گردد. در حقیقت، لیزر موهای زائد تنها روش حذف موهای زائدی است که به جای از بین بردن کامل، موها را نازک تر می کند.

 

2- اپیلاسیون

اپیلاسیون در آقایان

عملکرد: موم، ماده چسبنده ایست که بر پایه عسل تهیه شده است و قدمت زیادی دارد. در واقع موم به پوست مالیده می شود اما مو را در بر می گیرد. برای این کار، معمولا نوارهای پارچه ای تهیه شده است که شبیه بانداژ است و توسط آن مو از ریشه کنده می شود.

مدت زمان فرآیند: هر نقطه از بدن 10 دقیقه تا 1 ساعت یا بیشتر طول می کشد.

مناسب برای: اپیلاسیون جهت شکل دادن به ابروها، وسط ابرو، موهای روی گوش و گردن، پاها، زیر بغل و بازوها مناسب است. اپیلاسیون را می توان همچنین در ناحیه تناسلی به کار برد که بسیار دردناک است؛ به همین دلیل بهتر است ابتدا قسمت های دیگر بدن را اپیلاسیون کنید تا متوجه شوید آیا تحملش را دارید یا خیر.

ماندگاری نتایج: نتایج اپیلاسیون معمولا بین 4 تا 6 هفته دوام دارد.

نظرات کارشناسان: چنانچه در گذشته هیچگاه اپیلاسیون انجام نداده اید، بهتر است ابتدا این کار را به یک فرد حرفه ای واگذار کنید و این موضوع را با سالن مربوطه هماهنگ کنید. از آنجایی که اپیلاسیون می تواند منجر به بروز عفونت های پوستی شود، انجام مراقبت های پوستی پس از آن بسیار اهمیت دارد. برخی از این مراقبت ها شامل استفاده از لوسیون پوست ضد باکتری برای چندین روز است. جالب است بدانید که بر اساس یک مطالعه، آقایانی که پیش از لیزر موهای زائد، روی کمر خود اپیلاسیون انجام داده اند، نتایج بهتری از لیزر کسب خواهند کرد.

 

3- الکترولیزر

الکترولیزر در آقایان

عملکرد: در الکترولیزر جهت نفوذ به هر یک از شفت های مو از یک سوزن فوق باریک استفاده می شود. این دستگاه، شوک الکتریکی به فولیکول مو وارد می کند و سلول های تشکیل دهنده مو را از بین می برد. هنگامی که سلولی از بین برود، هیچ مویی هم رشد نخواهد کرد.

مدت زمان فرآیند: هر جلسه الکترولیزر بین 10 تا 20 دقیقه متغیر است. چنانچه قصد دارید موهای زیادی را از بین ببرید، درمان تان به صورت هفتگی و به مدت یک سال به طول خوهد انجامید.  از آنجایی که هر مویی در زمان خاصی درمان می شود، ضخامت و فر بودن مو نیز در مدت درمان دخیل است.

مناسب برای: از آنجایی که الکترولیزر برای از بین بردن موهای زائد تمامی نواحی قابل استفاده است اما درمان وقتگیری محسوب می شود، معمولا برای نواحی کوچک تر مانند ابرو و گردن مناسب تر است. چنانچه الکترولیزر در ناحیه تناسلی به کار برده شود، بیحسی موضعی می تواند کمک کننده باشد؛ چراکه بسیار دردناک است.

ماندگاری نتایج: نتایج الکترولیزر کاملا دائمی هستند.

نظرات کارشناسان: بیشترین کاربرد الکترولیزر در مردان جوان، در ناحیه وسط ابروهاست. با بالاتر رفتن سن در آقایان، موهای زائد در نواحی گردن، گوش و اطراف بینی گسترش می یابد. بکار گیری الکترولیزر در نواحی بزرگ تر بسیار وقت گیر است. درمان نواحی کوچکتر در جلسه اول بین 20 الی 30 دقیقه است که در درمان های بعدی تنها 5 تا 10 دقیقه طول می کشد. بنابراین درمان در نواحی کوچکتر امر وقت گیر نخواهد بود.

 

4- دستگاه اصلاح کمر

دستگاه اصلاح کمر

عملکرد: این دستگاه به همراه تیغه هایی به عرض 3.5 تا 4 سانتی متر و یک پایه به شما کمک می کند که به طور مستقیم موهای زائد ناحیه کمر و شانه را در حین استحمام از بین ببرید.

مدت زمان فرآیند: استفاده از دستگاه اصلاح کمر بین 20 دقیقه تا یک ساعت طول خواهد کشید.

مناسب برای: این دستگاه اصلاح بسیار مناسب اصلاح موهای کمر، شانه و باسن است. استفاده از آن در ناحیه تناسلی ممکن است، اما این کار توصیه نمی شود. زیرا بریدگی در این ناحیه می تواند منجربه بروز پیامدهای بسیار جدی شود.

ماندگاری نتایج: در بهترین حالت، نتیجه کار با دستگاه اصلاح کمر یا چند روز دوام خواهد داشت.

نظرات کارشناسان: در حالی که اصلاح موهای زائد از این طریق بسیار سریع و آسان است، اما می تواند خطر رشد موهای زیر پوستی را افزایش دهد. برای کمک به پیشگیری از این مشکل، حتما موها را در الت خیس اصلاح کنید. همچنین اصلاح کردن در حمام نیز توصیه می شود. همچنین توصیه می شود که موهای زائد را در جهت رشد خود اصلاح کنید. برخلاف باور عموم، این دستگاه منجربه ضخیم شدن یا بیشتر شدن موهای زائد نمی شود.

 

5- کرم های موبر

کرم های موبر آقایان

عملکرد: این کرم ها، ترکیبات شیمیایی بر پایه ژل یا کرم هستند که به پروتئین های مو حمله کرده و آن ها را از بین می برند. این امر منجر به ریزش سریع مو می گردد.

مدت زمان فرآیند: استفاده از کرم های موبر  بین 30 تا 60 دقیقه زمان می برد. پس از مالیدن کرم، 5 دقیقه طول می کشد تا ترکیبات وارد عمل شوند.

مناسب برای: این کرم ها بسیار مناسب برای از بین بردن موهای زائد کمر، قفسه سینه، بازوها و پاها می باشند. پوست اطراف ابروها و ناحیه تناسلی ممکن است نسبت به این درمان حساس باشند.

ماندگاری نتایج: برای مدت 1 یا چند هفته موی زائدی نخواهید داشت.

نظرات کارشناسان: از آنجایی که برخی از ترکیبات شیمیایی به کار رفته در کرم های موبر ممکن است بسیار قدرتمند باشند، در پوست های حساس به ویژه پوست ناحیه تناسلی مناسب نمی باشند. چنانچه پس استفاده هرگونه واکنشی مانند سوزش، خارش، قرمزی یا تاول داشتید، بلافاصله کرم را پک کنید و از آن استفاده نکنید.

 

با توجه به بررسی تمامی روش ها، می توان به طور قطع به این نتیجه رسید که بهترین روش از بین بردن موهای زائد در آقایان لیزر موهای زائد است. چراکه هم ماندگاری بیشتری دارد و هم عوارض کمتری دارد.  همچنین می توان گفت در نهایت هزینه درمانی کمتری به نسبت سایر روش ها دارد.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.webmd.com/men/features/for-men-only-hair-removal#1″ ]لینک مطلب[/button]

 

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید