حقایقی در خصوص لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد، تنها یک روش جهت از بین بردن موهای زائد بدن نیست و چیزی فرا تر از آن است. لیزر، یک روش پزشکی است که به آموزش های خاصی نیاز دارد تا از بروز خطرات بالقوه پیشگیری شود. پیش از هر گونه اقدام جهت لیزر موهای زائد، باید اعتبار پزشک یا تکنسینی که این فرآیند را انجام می دهد، مورد بررسی قرار دهید. لیزر جهت از بین بردن موهای زائد صورت، دست، پا، زیربغل، خط بیکینی و سایر نقاط بدن کاربرد دارد.

اگر در فکر لیزر کردن موهای زائد خود هستید، این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که یک درمان قطعی و دائمی به شمار نمی رود. نتایج حاصل از لیزر موهای زائد فوق العاده است، اما اگر از لیزر به درستی استفاده نشود، سبب می شود موهای زائدتان به طور کامل از بین نرود.همچنین، در صورتی که لیزر متناسب با پوست تان انتخاب نشود، ممکن است منجر به سوختگی، هیپرپیگمانتاسیون (تیره شدن پوست) و حتی افزایش رشد موهای زائدتان شود. این پدیده در زنانی که پوست تیره تری دارند، بیشتر رخ می دهد و راه حل آن نیز استفاده از لیزر با طول موجی طولانی تر است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بسیاری از مراکز لیزر وجود دارند که در آن افراد غیر متخصص از دستگاه های لیزر استفاده می کنند و نظارتی هم بر درمان های زیبایی آن ها وجود ندارد. این مراکز معمولا در تبلیغات خود، قیمت های ارزان و باور نکردنی را قید می کنند و بدین واسطه، افراد را در دام خود می اندازند.

به همین جهت، انتخاب لیزر مناسب در یک مرکز لیزر معتبر، موضوع بسیار مهمی است و بر نتیجه کار، اثر مستقیم و زیادی دارد. از اینرو ما در این مطلب سعی نموده ایم شما را بیشتر نسبت به این موضوع آگاه کنیم و سوالات رایجی که پیش از لیزر موهای زائد در ذهن تان نقش می بندد را پاسخ دهیم.

معمولا مرکز لیزر مجهز به چند دستگاه لیزر است و آیا در مالکیت مرکز است؟

هرچه یک پزشک یا یک متخصص با لیزر کار کرده باشد، بیشتر احتمال دارد که سریع تر و موثر تر نوع پوست و موی شما را تشخیص داده و درمان کند. چنانچه دستگاه در مالکیت مرکز نباشد و اجاره ای باشد، احتمالا استفاده از تجهیزات تنها به یک بار در ماه منتهی می شود.

 

از چه لیزرهایی برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود و کدام یک برای پوست من مناسب تر است؟ و چرا؟

پزشک یا تکنسین دستگاه باید بتواند توضیح دهد که چرا یک لیزر خاص بیشتر برای تان مناسب است (از لحاظ تون پوست، بافت و رنگ مو) و پیامد های بالقوه آن چیست. اغلب پزشکان از دستگاه لیزر الکساندرایت برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کنند. لیزر دایود و اندیاگ نیز بسیار موثر هستند. دستگاه های آی پی ال (IPL) نیز می توانند موهای زائد را حذف کنند، اما تنها در پوست های روشن موثرند. کیفیت کار دستگاه ها نیز با یکدیگر تفاوت دارد.

پزشک باید چه تعداد درمان لیزر موهای زائد انجام داده باشد؟

هیچ استاندارد خاصی برای این موضوع وجود ندارد. بهترین کار، ارزیابی سطح تجربه فرد است. معمولا یک پزشک با تجربه حداقل 100 درمان لیزر انجام داده است.

 

برای لیزر موهای زائد به چند جلسه نیاز است؟

برای از بین بردن دائمی موهای زائد به طور میانگین بین 4 تا 6 جلسه درمانی نیاز است. اما این امر در افراد مختلف، متفاوت است و ممکن است برای برخی 2 جلسه کافی باشد و برای برخی بیش از 10 جلسه هم پاسخگو نباشد.

 

لیزر موهای زائد در پوست های برنزه نیز جواب می دهد؟

تنها راه لیزر موهای زائد در افرادی که پوست شان را برنزه کرده اند، استفاده از دستگاه روی درجه پایین و با قدرت کم است. تنها در این صورت است که لیزر منجر به سوختگی پوست نمی گردد.

 

یک یا دو روز پس از لیزر، نواحی تحت درمان دچار وضعیتی مانند آفتاب سوختگی خواهند شد. کمپرس سرد و مرطوب نگه داشتن پوست می تواند بسیار موثر باشد. چنانچه صورت تان را لیزر کرده اید، می توانید از یک روز بعد آرایش کنید، مگر این که پوست تان دچار تاول شده باشد.

طی یک ماه آینده، همگی موهای تحت درمان تان شروع به ریزش می کنند. طی این مدت جهت پیشگیری از تغییرات موقتی در رنگ پوست تان باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

احتمال ایجاد تاول بسیار نادر است، اما در افرادی که پوست تیره تری دارند، بروز این مشکل بیشتر احتمال دارد. سایر عوارض بالقوه لیزر شامل تورم، قرمزی و اسکار می باشد. اسکار دائمی یا تغییر در رنگ پوست نیز جزء مواردی است که احتمال بروز آن بسیار کم است.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

http://www.oprah.com/style/the-facts-about-laser-hair-removal

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید