مهمترین دانستنی ها در مورد لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

لیزر موهای زائد

 

در دوران بارداری به خاطر بزرگ شدن شکم اصلاح کردن موهای زائد پاها و قسمت پایین تنه کمی سخت می شود. به علاوه برای تمیز کردن این قسمت ها لازم است کسی به شما کمک کند تا بتوانید تعادل خود را حفظ کنید.

به خاطر تغییرات هورمونی در دوران بارداری، میزان رشد موهای زائد اطراف شکم، نوک سینه ها و یا دیگر قسمت های بدن بیشتر خواهد شد. به هرحال این موهای زائد بعد از اتمام بارداری می ریزند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در فرایند لیزر موهای زائد، پرتوهای لیزر رنگدانه های تیره را در فولیکول مو هدف قرار می دهند و باعث گرما و آسیب به فولیکول مو می شوند. به این ترتیب مو توانایی رشد خود را از دست می دهد. بررسی کافی در مورد ارزیابی یا خطر لیزر در دوران بارداری انجام نشده است. برخی متخصصان معتقدند به دلیل نبود اطلاعات کافی در این زمینه، بهتر است در دوران بارداری از انجام لیزر درمانی اجتناب شود.

اگر تصمیم به لیزر درمانی در دوران بارداری گرفته اید، بهتر است از لیزر موهای زائد روی پستان اجتناب کنید، به ویژه در سه ماه آخر بارداری. در هفته های آخر بارداری نیز از لیزر کردن موهای روی شکم اجتناب کنید زیرا در این مرحله این بخش بسیار حساس است و انجام لیزر دردناک می شود.

با این حال تاکنون خطر یا محدودیتی در مورد لیزر کردن موهای زائد در دوران بارداری گزارش نشده است.

5 نکته مهم که بهتر است در مورد لیزر درمانی در دوران بارداری مورد توجه قرار دهید:

  1. لیزر موهای زائد از پرتوهایی برای تولید گرمای زیاد استفاده می کند که این گرما ریشه موهای زائد را از بین می برد. پرتوهای لیزر تنها چند میلیمتر به داخل پوست نفوذ می کنند و هیچگونه تاثیر منفی بر روی بیمار ندارند.
  2. فرایند لیزر درمانی بری برخی افراد ممکن است کمی دردناک باشد، بنابراین استفاده از کرم بی حسی قبل ز شروع درمان موثر خواهد بود. اگر شما باردار هستید، شاید بهتر باشد از برخی کرم های بی حس کننده و داروهای موضعی استفاده نکنید. در مورد کرم های بی حس کننده موضعی بی خطر در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید.
  3. در دوران بارداری حساسیت پوست بیشتر می شود که این امر حساسیت به درد، قرمزی و تحریک پذیری پوست را در زمان انجام لیزر درمانی افزایش می دهد.
  4. تغییرات هورمونی مربوط به بارداری بر روی الگوی رشد موهای زائد، زمان رشد مجدد موها و ضخامت موها تاثیر می گذارد که در نتیجه تعداد جلسات لیزر درمانی نیز تحت تاثیر این مسائل خواهند بود.
  5. انجام لیزر درمانی در دوره های آخر بارداری دردناک خواهد بود، به ویژه بر روی قسمت های حساس تر مانند بیکینی.

آیا لازم است جلسات لیزر درمانی در دوران بارداری به تعویق بیندازم؟

به تعویق انداختن جلسات لیزر درمانی در دوران بارداری، به ویژه در ماه های اول بارداری، ضرورتی ندارد. اما اگر تصمیم گرفته اید این کار را بکنید و جلسات لیزر درمانی خود را دیرتر انجام دهید، می توانید از روش های دیگر برای حذف موهای زائد خود استفاده کنید که در ادامه به برخی از این روش ها اشاره می کنیم.

استفاده از وکس در دوران بارداری

ممکن است متوجه شوید که پوست شما در دوران بارداری به شکل متفاوتی به وکس واکنش نشان می دهد. پوست شما حساس تر خواهد بود، استفاده از یک لوسیون نرم کننده و ضد عفونی کننده قبل و بعد از استفاده از وکس موثر خواهد بود و میزان سوزش و خارش را کاهش خواهد داد. به علاوه از بروز عفونت پیشگیری می کند، تحریک پذیری، التهاب و قرمزی ناشی از وکس را نیز کاهش می دهد.

بهتر است قبل از انجام وکس با پزشک خود مشورت کنید. گاهی ممکن است دلایل و شرایطی وجود داشته باشد که به دلیل آنها استفاده از وکس در دوران بارداری مجاز نباشد.

استفاده از کرم های موبر

یکی از مهم ترین نگرانی های مربوط به استفاده از کرم های موبر در دوران بارداری وجود ترکیبات فعال در این کرم هاست، ترکیباتی مانند پودر سولفید باریم و تیوگلیکولات کلسیم. شواهدی در مورد خطرناک بودن این ترکیبات در دوران بارداری وجود ندارد، اما پژوهشی که ثابت کند بی خطر هستند نیز انجام نشده است.

مانند بسیاری از محصولات آرایشی دیگر بهتر است مقداری از کرم مورد نظر را روی بخشی از پوست خود امتحان کنید. مواد شیمیایی موجود در این کرم ها در مواجهه با اکسیژن بوی بدی آزاد می کنند که خوشایند نیست و در برخی موارد باعث بروز واکنش حساسیتی شده است. بیاد اقداماتی انجام دهید تا از اثر بخشی کرم مطمئن شده و زمان بندی را طوری تنظیم کنید که از بروز هر گونه سوختگی پیشگیری کنید.

استفاده از تیغ و ژیلت

معمولا راحت ترین و ارزان ترین روش برای حذف موهای زائد در دوران بارداری اصلاح کردن موها با استفاده از ژیلت است. دقت داشته باشید در زمان انجام این کار حتما از پارتنر خود کمک بگیرید تا هم از حفظ تعادل خود مطمئن شوید و هم اینکه از هر گونه سر خوردن و افتادن جلوگیری کنید.

روزانه از کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا پس از اصلاح پوست شما نرمی و لطافت خود را از دست ندهد. مرطوب کننده هایی که حاوی ویتامین E هستند، کمک می کنند که تعداد دفعات نیاز به اصلاح کردن کاهش پیدا کند.

کلام آخر اینکه این شما و پزشکتان هستید که در مورد انجام لیزر درمانی یا توقف آن در دوران بارداری تصمیم می گیرید. حتما در مورد نگرانی های خود با پزشکتان صحبت کنید و سوالات خود را از وی بپرسید. نظر پزشک را در مورد ادامه یا توقف لیزر درمانی در دوران بارداری بپرسید. اگر از نظر پزشکتان انجام لیزر درمانی در دوران بارداری مشکل ندارد، جلسات خود را با رعایت نکات بیان شده در دیگر مقالات ادامه دهید.

[button color=”red” size=”medium” link=”http://americanpregnancy.org/pregnancy-health/hair-removal-and-pregnancy/” target=”blank” ]منبع 1[/button]

[button color=”red” size=”medium” link=”http://www.cadizlaserspa.com/laser-hair-removal/laser-hair-removal-pregnancy-what-you-should-know/” target=”blank” ]منبع 2[/button]

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments