علل شایع بثورات پوستی در کودکان

کرم های ضد آفتاب و تحریک پوست

ضد آفتاب کودکان

کرم های ضد آفتاب به طور موثری از پوست محافظت می کنند، اما برخی از فرمول های به کار رفته در آن ها سبب ایجاد مشکلات پوستی در کودکان می گردد، به ویژه اگر پوست حساسی داشته باشند. حین خرید به دنبال کرم های ضد آفتاب فاقد پارآمینوبنزوئیک اسید (PABA) باشید. این ماده یکی از عوامل تحریک پوست است. برای کودکان 6 ماه به بالا ازکرم های ضد آفتاب وسیع الطیف استفاده کنید تا اشعه های مضر UVB و UVA را مسدود کند یا از SPF30 به بالا استفاده نمایید. استفاده از ضد آفتاب حاوی اکسید روی، انتخاب ایده آلی به شمار می رود. برای کودکان زیر 6 ماه باید با پزشک مشورت کنید.

 

صابون آنتی باکتریال

صابون آنتی باکتریال

صابون های مایع ضد باکتری با برخی خطرات همراه است. ماده اصلی تشکیل دهنده این صابون ها تری کلوزان است که گاهی سبب تحریک پوست کودکان می شود. جهت از بین بردن میکروب ها از آب و صابون های معمولی استفاده نمایید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

مشکلات اگزما با لوسیون

اگزما در کودکان

خیلی خوب است که پوست کودک را با لوسیون نرم و لطیف کنید، اما مرطوب کننده ها حاوی رایحه ای هستند که می تواند پوست کودک را به شدت تحریک کند، به ویژه کودکانی که به اگزما مبتلا هستند. برای پوست های خشک از صابون ملایم استفاده کنید و پس از شستشو حوله را به آرامی روی پوست کودک بگذارید و بردارید و از کشیدن آن خودداری کنید. همچنین می توانید از متخصص اطفال در خصوص لوسیون مناسب مشاوره بگیرید.

 

استفاده از دستمال مرطوب یا شستن کودک؟

استفاده از دستمال مرطوب

درست است که دستمال مرطوب یک بار مصرف، خدمت بزرگی به مادران می کند، اما حاوی الکل و رایحه است و پوست کودک را تحریک می کند. برخی از دستمال های مرطوب نیز حاوی مواد نگهدارنده ای هستند که می توانند منجر به بروز درماتیت تماسی آلرژیک در کودکان شود. به جای دستمال مرطوب، از یک حوله مرطوب استفاده نمایید یا به طور کل کودک را بشویید.

 

مواد شوینده لباس و بثورات پوستی

مواد شوینده لباس

مواد شیمیایی موجود در برخی از مواد شوینده لباس می تواند منجر به بروز درماتیت تماسی شود. این امر در کودکانی که مشکل اگزما دارند، شایع تر است. جهت پیشگیری از بروز این مساله، از پودر یا مایع لباسشویی ملایم وفاقد بو استفاده نمایید. علاوه بر این، لباس، ملحفه و حوله کودک را پس از شستشو، 2 بار آبکشی نمایید تا مواد به طور کامل پاک شود.

حساسیت به شامپو و نرم کننده

حساسیت به شامپو

پیش از شستشوی سر کودک، برچسب محصول را به دقت مطالعه نمایید. برخی از رایحه ها و مواد شیمیایی موجود در شامپوها و نرم کننده ها، پوست سرهای حساس را آزار می دهند. همچنین برخی از ترکیبات مانند فتالات، فرمالدئید و دیوکسان 1.4، سلامتی را تهدید می کنند. بهترین کار این است که محصولات طبیعی با کمترین میزان رایحه، مواد شیمیایی و تشکیل دهنده را مصرف نمایید.

 

جایگزین نرم کننده لباس

نرم کننده لباس

اگر کودک تان پوست حساسی دارد، بهتر است از به کار گیری نرک کننده لباس اجتناب کنید. این محصولات حاوی مواد شیمیایی و اسانس هایی مانند لیموئن وبنزیل استات است که سبب تحریک چشم، بینی و گلو می شود. به جای استفاده از نرم کننده لباس، از 1.2 فنجان جوش شیرین یا 1.2 فنجان سرکه برای شستشوی البسه استفاده نمایید. این امر به حفظ نرمی و لطافت لباس ها کمک می کند.

 

پاک کننده های خانگی و سلامت

پاک کننده ها

اصطلاح ” nontoxic یا غیر سمی” بر روی برچسب محصولات استفاده نمی شود. به همین دلیل، برچسب محصولات پاک کننده را به دقت مطالعه نمایید. برای مثال آلکیل فنول اگزالات (APEs) که در برخی مواد شوینده و ضد عفونی کننده یافت می شود، منجر به مشکلات هورمونی می شوند. آمونیاک نیز می تواند سبب تحریک ریه ها، سوزش پوست و در صورت بلعیده شدن، منجر به  مسمومیت شود. جهت پاک و ضد عفونی کردن محیط خانه می توانید از جوش شیرین یا سرکه استفاده نمایید.

 

آلودگی های خانگی

آلودگی ها

از آنجا که کودکان و نوپاها زمان زیادی را روی زمین سپری می کنند، احتمال ورود آلودگی ومیکروب از راه دهان بسیار بالا می باشد. به همین دلیل همه سموم و آلودگی ها باید از داخل خانه، به خصوص روی زمین زدوده شود.

 

شاد و سلامت باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.webmd.com/children/ss/slideshow-skin-irritants” ]لینک مطلب[/button]

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments